PRONOKAL (en begeleidende dokter)

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

natuurvriend
Lid geworden op: 03 jul 2008, 19:55
Locatie: Vlaams-Brabant

10 feb 2012, 13:24

Hallo,

Begin 2011, tevens het einde van mijn actieve loopbaan, bedroeg mijn (over)gewicht zomaar eventjes 127 kgr (lengte 1.82 m) : het resultaat van de vele, binnen mijn beroep moreel verplichte restaurantbezoeken en zakenlunches. En toegegeven : ik was/ben een 'Bourgondiër'.
Ik besloot echter, met de hulp van mijn echtgenote, na mijn loopbaan meteen een (veel) gezondere levensstijl te hanteren. Resultaat : na ongeveer een 9-tal maanden stond de wijzer van de weegschaal op 110 kgr.
De voorbije 3 maanden echter slaag ik er niet meer in om dit gewicht nog naar beneden te halen.
Nochtans was het mijn streefdoel om 100 kgr te halen (nog altijd 'te veel', maar daarmee kon ik al tevreden zijn).

Onlangs echter werd mijn aandacht getrokken door het PronoKal-dieet. Ik las dat iemand als Bart De Wever hiermee op relatief korte tijd heel wat overtollige kilo's kon 'afwerpen' … ik las ook hoe een reporter van Het Nieuwsblad de dieetformule testte en inderdaad ook op korte tijd heel wat gewicht verloor. Ik ging op zoek via internet en via de website van PronoKal en las dat dit een dieet is dat de gezondheid niet aantast, en de inschrijving (lees : de bestelling van de nodige producten) enkel kan mits langs te gaan bij een dokter.

Toen ik mijn interesse kenbaar maakte via de PronoKal-website kreeg ik als reactie dat ik mij best richtte tot dokter xxxx, de voor mij dichtstbijzijnde dokter die blijkbaar 'gerelateerd' is aan de PronoKal-producten.

Deze dokter woont echter een 20-tal km hier vandaan. Ik stel mij dan ook de vraag waarom ik gewoon niet langs kan gaan bij mijn eigen huisdokter hier om de hoek ?

Zijn er Forumleden die reeds ervaring hebben met het PronoKal-dieet ?

01. Waarom dien ik naar die specifiek aangewezen dokter te gaan en kan ik gewoon niet naar mijn eigen huisdokter (die mijn GMD – globaal medisch dossier – heeft en mij middels mijn halfjaarlijkse onderzoeken best kent) ?

02.Wat is de specifieke functie van de door PronoKal aangewezen dokter ?

03. Dien ik nadien ook telkens bij hem op consultatie te gaan ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Natuurvriend

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

20 jan 2013, 17:16

beste,
Ja Bart de Wever heeft hier mede zijn gewicht naar beneden gekregen. Om het te weten moet ge eens kontakt opnemen met die pronocal dokter , vraag het ook eens aan je huisarts .Die Bart de Wever, had een dietiste, dokter, psycholoog enz.....
om gezond te vermageren : geen wijn ,suikers ,frisdranken , chocolade , gebak, veel vet , de weight watchers daar gaan ook veel mensen naartoe , een andere manier om te eten .
Eerst moet ge op 900 cal komen per dag en daarna mag het 1200 cal zijn anders vermager ge NIET , veel lopen en wandelen , zwemmen turnen en alles regelmatig doen , ik doe 1 x turnen en 1 x zwemmen per week .
Daar is ook een mailgroep slanke lijners , doe daar eens aan mee .vele groetjes
gigi2