CD branden

Dit is de plaats voor alle vragen betreffende PPS, slideshows, foto, cd branden, Paint Shop Pro, enz.

jakkedoe
Lid geworden op: 15 apr 2005, 13:18
Locatie: Dilbeek

27 feb 2012, 14:29

Van You Tube kan ik muziek downloaden met het programma " to MP3 converter" De muziek kan daarna op een USB stick en ook op CD gezet worden enz.... Maar de CD is enkel afspeelbaar op mijn Pc en niet op andere CD spelers. Hoe kan ik dit oplossen ? Dus een CD maken afspeelbaar op alle cd spelers.
als het zonnetje maar schijnt !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 feb 2012, 14:40

Beste jakkedoe,

Als ik het goed begrijp heb je de muziek mp3's (zonder convertering) op een cd gebrand.
Om nu zullke mp3 cd's af te spelen op een gewone cd-speler moet je over een cd-speler beschikken die ook mp3 bestanden herkent én kan afspelen en blijkbaar heb je niet zo'n cd-speler.

Welk brandprogramma gebruik je ?

PS. Je hebt trouwens dezelfde vraag al eens gesteld op Do 21 Jul 2011, 13:47 --> Onderwerp: CD branden <-- maar je hebt er nooit op gereageerd

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

jakkedoe
Lid geworden op: 15 apr 2005, 13:18
Locatie: Dilbeek

27 feb 2012, 16:17

Ik heb inderdaad de vraag reeds gesteld maar begrijp niets van de uitleg.
De bedoeling is een CD te maken welke niet alleen op mijn CD speler kan afgespeeld worden maar ook op andere CD spelers.Ik kan moeilijk reeds weten welke soort cd speler iemand heeft. Als ik een CD met muziek koop kan ik deze toch ook op alle CD spelers afspelen. Dat is in feite mijn vraag.
Hoe brandt ik een CD om af te spelen 0 alle CD spelers. Om te branden heb ik het programma Nero of CD Burner.Hopelijk is mijn vraag nu wat duidelijker ?
als het zonnetje maar schijnt !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 feb 2012, 17:21

Beste jakkedoe,

Okay nu kunnen we verder :wink:

Hoe ga je tewerk met bv. CDBurnerXP
Steek een blanco CD (GEEN CD RW !) in je CD/DVD brander van je pc
1- Klik het icoontje van CDBurnerXP
2- Een venstertje opent zich
3- Selecteer de optie "Audioschijf" (zie schermafdruk)
Afbeelding4- Vervolgens klik je onderaan op "OK"
5- Het programma start op en toont je boven links de mappenstructuur van je computer
Afbeelding6- Ga naar de map waar je de mp3 bestanden hebt opgeslagen
7- Selecteer het mp3 bestand in de rechterkolom
8- Ga op het geselecteerde mp3 bestand staan met de muiscursor en druk de linkermuisknop in en sleep het bestand naar het onderste vak terwijl je de linkermuisknop blijft indrukken
9- Herhaal stap 8 voor liedje 2, 3, 4, ...
Afbeelding(let op de groene balk onderaan: deze mag niet rood worden)
10- Als dit gedaan is klik je op de knop "Branden"
11- Er verschijnt een nieuw venster
AfbeeldingDuid hier je voorkeuren aan (brandsnelheid, pause inlassen ja/neen, cd-tekst, enz ...)
12- Klik vervolgens op de knop "Begin brandproces"
13- De mp3 bestanden worden nu omgezet zodat ze in een gewone cd-speler kunnen worden afgespeeld.
Afbeelding
14- De muziek wordt nu op de CD gebrand

Hopelijk lukt het nu wel

PS Wanneer je Nero gebruikt moet je (bij nr.3-) in de linkerkolom "Audio CD" of "Audio branden" aanklikken.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

jakkedoe
Lid geworden op: 15 apr 2005, 13:18
Locatie: Dilbeek

28 feb 2012, 13:34

Eindelijk is het gelukt. Hartelijk dank voor de goede uitleg.
als het zonnetje maar schijnt !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 feb 2012, 14:03

Beste jakkedoe,

Dat is met alle plezier gedaan. En bedankt om dit te melden.

Nog veel luisterplezier.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

jakkedoe
Lid geworden op: 15 apr 2005, 13:18
Locatie: Dilbeek

29 aug 2014, 13:08

Ik heb reeds een hele tijd magix video de luxe 16 op mijn pc Windows 7.
Op een dag kan ik mijn video de luxe niet meer openen en krijg als antwoord bij het openen : "werkt niet meer."
Ik heb alles er af gedaan, het ganse progamma verwijderd en het opnieuw geinstalleerd, meerdere keren zelfs, en steeds krijg steeds
hetzelfde antwoord.
Eigenaardig : bij het installeren vraagt magix mijn serienummer niet meer, wat in principe altijd moet ingebracht worden.
Wanneer ik video de luxe installeer op een andere pc van vriend lukt dit wel.
Hoe is dit te verklaren en op te lossen ?
Ik vermoed dat er bij het verwijderen van het programma toch ergens iets op mijn PC blijft hangen.
als het zonnetje maar schijnt !

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

29 aug 2014, 15:05

Beste jakkedoe,

Ik gebruik dit programma niet MAAR heb je het volgende al gedaan?

1- alles van magix video de luxe 16 verwijderen via configuratiescherm
2- pc/laptop herstarten
3- het programma "CCleaner" alles laten opkuisen , óók het register!!
4- programma opnieuw installeren

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.