Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 nov 2012, 01:07

Fazal schreef:Gelovigen maken zichzelf iets wijs, dat niet kan, en dus ook niet kan bestaan!
Een rare redennatie lijkt het mij toe en waarom? Vele ontdekkingen zijn geboren door geloof in iets. Als je geen geloof hebt dan is het moeilijk, lijkt mij toe, om iets te bereiken. Natuurlijk spelen aanwijzingen ook mee dat iemand gelooft dat iets mogelijk zal kunnen zijn. Dat is op vele gebieden zo en dus ook voor mensen die aanwijzingen menen te vinden in iets wat zich buiten het materiële bevind.
Velen hebben daar een ongeloof in en volgens het omgekeerde van Fazal's redenatie zal dat betekenen dat dezen zich niets wijs maken en dat dat altijd zo zal bestaan.
Fazal schreef:Dood IS dood! Of men dat nu gelooft of niet! Er is geen verder leven, en al zeker niet na de dood!
Ook hier is Fazal zeer ongenuanceerd. Dood is dood zegt hij maar vergeet er bij te vertellen dat hij er het lichamelijke van de mens mee bedoeld omdat hij zelf denkt dat er niets is dan enkel het lichamelijk. Dat denken komt ook enkel voort uit aanwijzing zoals Fazal deze ziet, en wel deze, omdat de mens die lichamelijk dood is niet meer fysiek bewegelijk is doormiddel van het lichaam en niet kan communiceren of handelen en omdat het lichaam zich gaat ontbinden. Dus dood is dood voor wat betreft het lichaam ... heel juist Fazal maar zeker niet meer dan dat. Omdat jij geen aanwijzingen hebt die anders doet vermoeden of zelf bevestigen dat naast het lichamelijk nog andere levensvormen bestaan. Daarom vind jij het juist om dat te verwerpen, wat begrijpelijk gevonden wordt door mij. Je hebt geen andere keuze mogelijkheid op dit moment.
Fazal schreef:Maar goed, als zij zichzelf met het tegendeel kunnen troosten....
Ook een zeer eigen interpretatie van jou die zeker niet voor iedereen opgaat. Waar haal je die wetenschap vandaan? Of is dat enkel een geloof van je? Dan val je in je eigen eerste conclusie van;
Gelovigen maken zichzelf iets wijs, dat niet kan, en dus ook niet kan bestaan!
Alleen 'dit' leven 'hier' is van tel! Maak er dan ook het beste van!!!
Zeker als je het beziet van vanuit de totale evolutieweg. Elk geleefd leven is evenveel van belang omdat het altijd 'het nu' is.
Want je hebt maar één leven!
ja, alleen niet zoals jij bedoeld. Voor elk mens geldt dat er maar één leven is namelijk, zoals ik het begrijp, die naar menselijke begrippen oneindige is en door vele levensgraden heen reist.
Ze laten alles verloren gaan! Dat is natuurlijk 'hun' zaak, maar dat zij a.u.b. anderen niet trachten te overtuigen dat het leven in het hiernamaals beter 'zou' zijn dan het 'werkelijke' leven 'hier' op aarde! Al zijn zij daar nog zo zéker van ..., zij weten het ook niet! Zij leven enkel in hoop!
? wat denk je wat ik verloren laat gaan?
Ik tracht je zeker niet te overtuigen omdat dat gewoon een onbegonnen zaak is. Een ieder moet en zal zelf ontdekken van wat en hoe daar ontkom je niet aan. De ene vroeger, de ander wat later tijd bestaat niet enkel ontwikkeling van en naar.
Ene hoe zie jij dan het werkelijke leven?
Naar mijn idee is er geen ander leven dan waar je in zit het is enkel dat wat je er mee doet denk ik zelf.
En het hiernamaals, dus dat wat er volgt na dit aardse leven, kan zeer verschillend zijn voor elk individuele mens. Dat hiernamaals is zoals de mens is. Dus die werkelijkheid zonder veinzen of maskers en het laagje aangeleerde beschaving van de aarde, dat is bepalend voor de leefruimte waarin deze terecht komt na de aardse ontwikkeling te hebben doorgemaakt. Dus denk zelf maar na hoe je echt bent, dan weet je het. Maar ook die levensruimte is tijdelijk, hoe dan ook, je komt ooit naar het ultieme bewustzijn waar binnen geen plaats meer kan zijn voor negativiteit in welke vorm dan ook.
zij weten het ook niet! Zij leven enkel in hoop!
Op grond waarvan denk je dit? Mensen die het wel weten worden gewoon voor leugenaars uitgemaakt omdat hun weten niet aantoonbaar of overdraagbaar als aardse wetenschap. Maar dat heeft alles te maken met zelfontwikkeling, en niet door het opgelegde, elk mens moet zich zelf alles eigen maken dmv evolutie.
En natuurlijk is het dat er veel kaft onder het koren is gelijk als op vele andere gebieden.
Ik zelf ben beslist geen aanhanger van welk geloofsreligie dan ook, dat ben ik gepasseert.
En gezien niemand daar een aanvaardbaar antwoord kan op verzinnen
Ach, er wordt zeer veel verzonnen en een waarheid wordt niet makkelijk gevonden, gezien of ervaren.
Gedenk het spreekwoord: "moeder, wààrom leven wij?"!
En? al een antwoord gevonden daarop?
Het leven beleeft men"hier" en "nu"
Zeker ... het is altijd het nu er vinden enkel veranderingen plaats.
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

04 nov 2012, 08:45

wayti schreef:[…] Niet iedereen komt terug...
Dit is volledig afhankelijk van wat je op aarde hebt uitgespookt of denk je dat een Hitler zomaar miljoenen mensen kan doden terwijl de 10 geboden spreken over "gij zult niet doden"... […]
Zelfs Hitler komt terug, moet wel terug komen volgens de leer van Rulof, de leer die jij aanhangt. Eerst moet die mens een aantal miskramen doormaken, daarna moet er teruggekomen worden als iemand met Down syndroom of andere handicap. Ook meerdere malen. (Aan het leed van de verschillende ouders die dit doormaken is uiteraard ook een hogere bedoeling gekoppeld…)
Ni Dieu, Ni Maître

belgil
Lid geworden op: 28 jun 2009, 14:23
Locatie: langdorp

04 nov 2012, 10:24

Op deze laatste opmerking heb ik toch een heel ander idee, Zoals bv de persoon die je aanhaalt. Dat geschiedenis zich herhaalt is normaal, want mensen leren nu eenmaal niets uit het verleden, als je de bijbel grondig leest is het opvallend dat je een boek van een paar duizend jaar geleden geschreven werd toch persies vandaag van toepassing lijkt te zijn, weer maar eens een bewijs dat het niets met god te zien heeft maar met de mens. Als alles goed gaat is er vertier, toen in 1930 alles slecht ging kregen joden en zigeuners de schuld, vandaag krijgen migranten en zigeuners de schuld, dus kan je stellen dat de man van 1930 gerincarneerd is in iemand anders, maar nee dat is het juist wij zijn maar mensen en zijn erg beperkt in ons denken, er is wel vooruitgang geboekt als je materialistisch gaat zien, want er zijn tal van uitvindingen gedaan die ons het leven makkelijker maken, dat noemt men evolutie, maar onze denkwijze als mens is nog steeds even beperkt gebleven. Dus geen bewijs van reincarnatie, maar gewoon een bewijs van het mensDOM.
wees vandaag gelukkig want morgen bestaat niet

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 nov 2012, 10:48

Ik heb "de" ziel al dikwijls gezien, wie nog ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 nov 2012, 12:02

socrates schreef:Ik heb "de" ziel al dikwijls gezien, wie nog ?
Vertel Soc .
Als het tijdens de "Little Death" was mag je er zedig over zwijgen.
(En de ziel van de fles zag ik ook al)

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

04 nov 2012, 12:14

Reini schreef:
socrates schreef:Ik heb "de" ziel al dikwijls gezien, wie nog ?
Vertel Soc .
Als het tijdens de "Little Death" was mag je er zedig over zwijgen.
(En de ziel van de fles zag ik ook al)
Nee, niet de ziel van de fles maar wel deze
"Agnete schreef:
Naar mijn 'weten' vinden onze ervaringen plaats NIET in het brein of de hersencellen maar in de ZIEL die we zijn en die een lichaam gebruikt. [...]
Wellicht kan Agnete veel beter dan ik weergevn wat "de" ziel dan eigenlijk is. Mijn vraag was trouwens "Wie nog ?"
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2012, 12:22

wayti schreef:
Dat is natuurlijk 'hun' zaak, maar dat zij a.u.b. anderen niet trachten te overtuigen dat het leven in het hiernamaals beter 'zou' zijn dan het 'werkelijke' leven 'hier' op aarde! Al zijn zij daar nog zo zéker van ..., zij weten het ook niet! Zij leven enkel in hoop!
Verkeerde gedachte beste man het leven hierna is niet voor iedereen, beter... wees daar maar gerust van.. En wat mij persoonlijk betreft ik weet wel zeker...
Nee natuurlijk niet " het leven hierna is voor de die dan denken dat ze weer komen " :lol: :lol:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2012, 12:25

belgil schreef:Op deze laatste opmerking heb ik toch een heel ander idee, Zoals bv de persoon die je aanhaalt. Dat geschiedenis zich herhaalt is normaal, want mensen leren nu eenmaal niets uit het verleden, als je de bijbel grondig leest is het opvallend dat je een boek van een paar duizend jaar geleden geschreven werd toch persies vandaag van toepassing lijkt te zijn, weer maar eens een bewijs dat het niets met god te zien heeft maar met de mens. Als alles goed gaat is er vertier, toen in 1930 alles slecht ging kregen joden en zigeuners de schuld, vandaag krijgen migranten en zigeuners de schuld, dus kan je stellen dat de man van 1930 gerincarneerd is in iemand anders, maar nee dat is het juist wij zijn maar mensen en zijn erg beperkt in ons denken, er is wel vooruitgang geboekt als je materialistisch gaat zien, want er zijn tal van uitvindingen gedaan die ons het leven makkelijker maken, dat noemt men evolutie, maar onze denkwijze als mens is nog steeds even beperkt gebleven. Dus geen bewijs van reincarnatie, maar gewoon een bewijs van het mensDOM.
IK heb hier de indruk dan de jehova's versterking geroepen hebben, misschien eentje die het beu was met belleke trek en nu wat reclame maakt van achter zijn computer :D :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 nov 2012, 14:04

Dat is er dan toch eentje die zinnige dingen schrijft Rolija.
En of hij in een (af)god gelooft, is ook maar de vraag.
Van mij mag ie blijven. :)

belgil
Lid geworden op: 28 jun 2009, 14:23
Locatie: langdorp

04 nov 2012, 17:54

hey Rolija, ik vrees dat je verkeerd bent, ik ben geen jehova en heb geen geloof, dan alleen in de levende mens, dus even uw denken opfrissen. Ik kom helemaal niet op voor niemand en snel ook niemand ter hulp, ik deel alleen mijn eigen ondervinding, en veronderstel dat jullie dat ook doen. Wel sta ik open voor ieder zijn mening en neem ik alles in overweging, dus ook jouw antwoord welk mij reeds veel verteld over u.
prettige dag verder
wees vandaag gelukkig want morgen bestaat niet

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

04 nov 2012, 18:43

Van mij mag ie blijven.
Mag ik ook blijven Reini ???
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2012, 19:20

belgil schreef:hey Rolija, ik vrees dat je verkeerd bent, ik ben geen jehova en heb geen geloof, dan alleen in de levende mens, dus even uw denken opfrissen. Ik kom helemaal niet op voor niemand en snel ook niemand ter hulp, ik deel alleen mijn eigen ondervinding, en veronderstel dat jullie dat ook doen. Wel sta ik open voor ieder zijn mening en neem ik alles in overweging, dus ook jouw antwoord welk mij reeds veel verteld over u.
prettige dag verder

Sorry, dat was mijn eerste gedacht. Maar geen geloof hebben en de bijbel in huis hebben en dan nog lezen ook, dan lees ik toch liever wat intellectuele lectuur, allee dat is mijn gedacht he.....

Mvg,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

04 nov 2012, 19:30

rolija schreef: Sorry, dat was mijn eerste gedacht. Maar geen geloof hebben en de bijbel in huis hebben en dan nog lezen ook, dan lees ik toch liever wat intellectuele lectuur, allee dat is mijn gedacht he.....
Mvg,
Rolija
Zou je mijn boekenkast eens moeten zien. :lol:

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

04 nov 2012, 19:53

talisman schreef:
rolija schreef: Sorry, dat was mijn eerste gedacht. Maar geen geloof hebben en de bijbel in huis hebben en dan nog lezen ook, dan lees ik toch liever wat intellectuele lectuur, allee dat is mijn gedacht he.....
Mvg,
Rolija
Zou je mijn boekenkast eens moeten zien. :lol:

Dat kan ik goed aannemen Talisman, maar jij bent ook een van de weinigen die hier intellectuele teksten kan schrijven :wink:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 nov 2012, 20:01

wayti schreef:
Van mij mag ie blijven.
Mag ik ook blijven Reini ???
Ja zulle !
Tegen wie moeten we anders zagen?
Bovendien wacht ik vol spanning op de machine, maar het lijkt wel wachten op Godot; ken je die mens?