Weer het zoveelste goed gestaafde bewijs van reincarnatie

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 nov 2012, 20:14

rolija schreef:Sorry, dat was mijn eerste gedacht. Maar geen geloof hebben en de bijbel in huis hebben en dan nog lezen ook, dan lees ik toch liever wat intellectuele lectuur, allee dat is mijn gedacht he.....

Mvg,

Rolija
Rolija mijne vriend, je moet allereerst de bijbel al eens gelezen hebben om te besluiten wat je wel of niet aanvaardt uit het grote sprookjesboek.
Dat deed Talisman toch ook ? Anders had ie nooit andere, intellectuele lectuur en schrijvers die volledig neutraal de geschiedenis over dat onderwerp eens gingen napluizen, gaan bestuderen.
Dat was erg nodig vermits er door de eeuwen heen ( en nu nog bij de onderontwikkelde mossels) de vreselijkste misdaden gebeurden in naam van hun afgod.
Talis heeft ons al een stuk wijzer gemaakt, vermits de meesten hier zich niet zo erg bezig houden met dat verleden, en sowieso al langer tot de conclusie kwamen dat er god(en)bestaan.
Dank daarvoor. Zeer interessant.
Uiteraard kregen wij indertijd godsdienst: maar alleen hetgene er in hun straatje paste. Prima gehersenspoeld, maar later toch durven nadenken...

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

04 nov 2012, 22:01

weer iets om af te branden?

klik hier
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

04 nov 2012, 22:49

maar het lijkt wel wachten op Godot; ken je die mens?
Nog nooit van gehoord..?
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 nov 2012, 22:58

janx schreef:weer iets om af te branden?

klik hier
Gaan we het nog iets serieus proberen te houden ?

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

04 nov 2012, 23:05

Janx uit de door jou gegeven tekst haalde ik volgende pasage die helemaal aansluit bij mijn verhaal van de burgemeester en zijn autostop...
merkwaardig..

Ik kreeg werk als computeringenieur in één van de grote hi-tech ondernemingen in Israel. Op een avond toen ik laat klaar was met mijn werk, wilde ik zo snel mogelijk naar huis. Ik stapte net in m’n auto toen ik een stem hoorde die zei: “Pas op”! Er was iemand aanwezig in de stoel naast mij, dat voelde ik heel sterk, en in de identiteit kon ik me niet vergissen: het was mijn vader, die enkele maanden tevoren aan kanker overleden was. Ik schrok - leed ik soms aan waandenkbeelden? Toch voelde ik heel sterk en duidelijk dat hij naast me zat. Ik probeerde in gedachten een gesprek met hem te voeren, maar daar slaagde ik niet in. Wel was er een soort communicatie die bij vlagen plaats vond en onduidelijk was. Ik hoorde geen echte stem, alles was op het ijle vlak van “zo lijkt het...” Maar de aanwezigheid bleef, ook in de daarop volgende dagen. Het deed me huiveren, maar toch wilde ik me deze keer niet afsluiten voor wat zich voordeed, zoals ik dat in het verleden zo vaak had gedaan. Als dit de geest van mijn vader was, dan wilde ik hem niet negeren. Maar aan de andere kant vreesde ik voor mijn geestelijke gezondheid.

Ook in de daarop volgende dagen bleef ik zijn aanwezigheid in de auto voelen, hoewel ik het verschijsel op zich onverklaarbaar vond. Misschien was het mijn verbeelding en leed ik aan een psychologische afwijking. Een bezoek aan mijn huisarts leek me daarom niet overbodig, en die wist me gerust te stellen: het is een bekend symptoom na een zwaar verlies, en zou op den duur wel verdwijnen.
Maar het verschijnsel, of de aanwezigheid, verdween niet, integendeel, het werd een deel van mijn dagelijks bestaan. Op een dag parkeerde ik mijn auto op een plaats met een beperkt gezichtsveld. Toen ik achteruit begon te rijden hoorde ik plotseling mijn vaders stem in fluistertoon: wacht nog even. Wat een geluk dat ik dat deed, anders was ik ongetwijfeld tegen een snelrijdende vrachtwagen aangebotst. Ik was verbijsterd – maar deze gebeurtenis overtuigde mij ervan dat ik werkelijk met iemand communiceerde en dat er geen sprake was van verbeelding.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

04 nov 2012, 23:21

Spelletje van het brein Wayti, veroorzaakt door verdriet.
Vermits het de persoon gelukkiger maakt, blijft dat brein het spel meespelen.
Zoals bij u.
Onlangs hoorde ik nog iemand vertellen dat hij een geliefd persoon overal "zag". Terwijl die enkele dagen voordien overleden was.
Gelukkig geloofde ie zijn hersenspinsels niet.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 nov 2012, 00:06

Reini schreef:Spelletje van het brein Wayti, veroorzaakt door verdriet.
Hoewel ik niet Wayti ben, verbaast het mij vaak hoe gemakkelijk iets wordt verklaart door jouw Reini. Zeker komt het voor dat die situatie, zoals jij het zegt, voorkomt. Maar er is geen enkele zekerheid dat het altijd dat is. Maar ik neem aan dat het voor jouw zeer geruststellend is om zo te denken dat geeft houvast, ik begrijp dat wel. Maar weet je, soms het komt ook voor dat moeders die hun kind in levensgevaar zien, zo'n enorme drive in hun geest hebben om het te voorkomen, dat het ook gebeurt terwijl het volledig tegen de normale gang van zaken in druist. Je kunt het telekinese noemen en wat is die kracht die dat mogelijk maakt enkel materie? Ik ben het volkomen met je eens dat er veel misbruik wordt gemaakt van gebeurtenissen om het in het bijzondere te trekken om er zelf belangrijker door te worden of eventueel er geld aan te verdienen, maar dat er meer is dan alleen de materie eigenschappen, dat is niet meer uit te sluiten volgens mij. Het is zeerwel mogelijk dat je iets zal beleven wat je kan doen veranderen in je momentele denkwijze, maar even goed kan je het weer afdoen als .... vul maar in .... . Het leven heeft geen pasklare en een leesbare gebruiks aanwijzingen, dat doe je geheel zelf.
Alles is Één en die Éne is Alles.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

05 nov 2012, 00:13

Paul Siemons schreef:
janx schreef:weer iets om af te branden?

klik hier
Gaan we het nog iets serieus proberen te houden ?
Daar hebben jouw toch voor binnen het forum en dat geeft mij dan weer meer de vrije hand om wat anders te brengen. Zijn we beiden blij. Leve het forum! :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

05 nov 2012, 07:27

Spelletje van het brein Wayti, veroorzaakt door verdriet.
Vermits het de persoon gelukkiger maakt, blijft dat brein het spel meespelen. Zoals bij u. Onlangs hoorde ik nog iemand vertellen dat hij een geliefd persoon overal "zag". Terwijl die enkele dagen voordien overleden was. Gelukkig geloofde ie zijn hersenspinsels niet
Het spijt mij Reini maar dat gaat deze keer weer niet op.. in alle twee deze gevallen worden deze mensen GERED door de overleden stem die ze horen.. Wat heeft dit nog met verdriet en het brein te maken en ik stel weer opnieuw de vraag waar komen die stemmen dan van daan... bij EVP kunnern wij ze zelfs op band opgnemen? Of kan volgens jou het brein praten...?

die man zegt nog: Ik was verbijsterd – maar deze gebeurtenis overtuigde mij ervan dat ik werkelijk met iemand communiceerde en dat er geen sprake was van verbeelding.
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

belgil
Lid geworden op: 28 jun 2009, 14:23
Locatie: langdorp

05 nov 2012, 08:41

Ik wil wel wat meer verklaren hoor. De vraag geen geloof te hebben en toch een bijbel in huis te hebben is toch niet zo raar denk ik. En trouwens ik heb wel een geloof, GELOOF IN MIJ ZELF, maar opgelet he ik ben geen god, maar een mens. Dat ik een bijbel in huis heb is niet moeilijk, iedereen die niet gelooft zou het toch eens moeten door bladeren, om eigenlijk te beseffen waarom hij niet geloofd in een of andere godsdienst welke op poten gezet is door mensen. Door het aanhoudend brijnstormen van alle soorten geloven, ga je toch eens vroeg of laat op zoek naar de drijfveer van deze mensen. En dan kom je er niet onderuit want alle geloven zijn gebaseerd op de bijbel, nogmaals is een samenvatting van boeken die je in alle vormen kan gieten en naar elk geloof kan manipuleren, iedereen krijgt gelijk in dat boek ook ik die niet geloof in een soort supper macht. Zelfs de eloimmerkes hebben er gelijk in. Als je het echt doorleest kom je passages tegen die vandaag gebeuren, ondanks lang geleden gebeurd, waren de schrijvers er van dan helderziend of zo? NEE helemaal niet, de mens blijft gewoon zijn verhaal herhalen. En uitverkorenen zijn er altijd al geweest en zullen er altijd zijn, een armagedon is er altijd voor iedereen al geweest en zal er altijd zijn, je word nu eenmaal geboren en moet eenmaal sterven, de een is al wat rijker dus uitverkoren, en de andere is gedoemd om gans zijn leven te spartelen op de rand van overleven. Niet geloven wil niet zeggen dat je nooit eens stil staat bij het leven en hoe alles draait. Dat doe ik dus ook, alleen laat ik mij niet brainwachen. Als er een god bestaat zit die volgens mij in ieder van ons en zit het in alles wat niet door de mens gemaakt is, dus de natuur. dit alles samen is een supermacht, en het ene moet met andere verder draaien, of er komen rampen, zie bv Tchernobil, een centrale gemaakt door mensen, als die faalt gaat de natuur ingrijpen, je zou het kunnen zien als een straf van god, maar het is gewoon een menselijk falen, welk niet samen gaat met de natuur en het gebeuren hier rond. Zulke dingen kan je onderandere terug vinden in de bijbel klinkt gek, maar is zo, nogmaals toen het boek geschreven werd hadden de mensen andere materialistische middellen dan vandaag, hoe meer wij evolueren hoe gevaarlijker de uitvindingen worden, maar dat heeft niks met god te zien, dat zijn menselijke creaties. Net hetzelfde met de duivel, men kan alles bekomen in dit leven, banken geven u krediet genoeg, maar als de duivel je een geschenk geeft komt hij het dubbel halen staat in de bijbel wel de bank doet net hetzelfde, en als te veel genot hebt genomen ja dan kan je de rest wel raden hoop ik, net zoals bv de man die de kinderen verkrachte en vermoorde een paar jaar gelden, en nu niet gelukkig in de bak zit, ook hij heeft zijn plezier gekregen van de duivel en moet nu met gans zijn leven achter de tralies terug betalen. Ik ben dan ook tot de mening gekomen dat god en duivel puur beeldspraak is, maar dat het dus ook misbruikt kan worden. Op zich heb ik niets tegen geloven, als het blijft bij een groep mensen die trachten op een leuke manier door het leven te raken zonder problemen, en ik ben ervan overtuigd dat dat eigenlijk de fameuse leer van Jesus wilde zijn, bv iemand geeft je kaakslag bied dan de andere kaak aan, zo kan men bv wereldoorlogen vermijden, alleen zijn er weer mensen bij gemoeid die er van alles bij doen, zoals een hemelvaart en een heilige geest,en wat weet ik meer. verder schept geloof ook bijgeloof. Hebben jullie bv al gemerkt dat bv helderzienders steeds religiegebonden beelden hebben, of het stamt van de indianetijd of meer recent maria beelden. Wel ze kennen ook heel goed het verhaal hoor, als jij iets voorhebt en je laat er ook maar een woord van los aan hen, ja dan is de rest gemakkelijk, want het mensenleven staat in de bijbel beschreven. nogmaals MENSENleven, ik spreek nooit over een godsleven. Zo misschien zullen sommigen onder u nu beter begrijpen waarom ik dit boek heb, en toch niet tot een speciaal geloof behoor ,en ik heb er wel nog een paar andere, ook hoor.
prettige dag aan eenieder.
wees vandaag gelukkig want morgen bestaat niet

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 nov 2012, 08:58

belgil schreef:En dan kom je er niet onderuit want alle geloven zijn gebaseerd op de bijbel, nogmaals is een samenvatting van boeken die je in alle vormen kan gieten en naar elk geloof kan manipuleren,
Belgil, jij geeft de bijbel nog teveel krediet. De bijbel en het boeddhisme zijn een update van het Mazdaïsme uit Perzië. Zoroaster was de eerste die met een monotheïstische godsdienst kwam aanzetten, vermoedelijk in de 14e eeuw v.C. Het is de Perzische koning Cyrus de Grote die deze zeer tolerante religie bij de Judeeërs in ballingschap heeft geïntroduceerd. Na hem is het van kwaad naar erger gegaan. De vraag is dan nog of de bijbel wel de juiste versie van de Torah in het O.T. gebruikt heeft. Dit is nl. de Judeese versie, maar er is ook een Israëlische versie.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

05 nov 2012, 09:28

wayti schreef:[...] in alle twee deze gevallen worden deze mensen GERED door de overleden stem die ze horen.. [...]
Een kennis van me die in Finland woont, hoorde een stem die hem vertelde op te passen voor elanden. Het gebeurt daar immers veel dat een eland zomaar de weg oversteekt en een beest van een ton + een auto, zelfs aan matige snelheid geeft niet altijd een leuk resultaat.
Hij minderde gas en jawel! Een eland kwam plots uit de berm opgedoken en gelukkig, wegens zijn reeds verminderde snelheid, bleef de schade beperkt.
Hehe, gered door een stem, een voorgevoel? Helemaal niet, als hij geen snelheid had geminderd, was er immers helemaal geen aanrijding geweest...
Ni Dieu, Ni Maître

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

05 nov 2012, 13:20

Wayti repliceerde:
Het spijt mij Reini maar dat gaat deze keer weer niet op.. in alle twee deze gevallen worden deze mensen GERED door de overleden stem die ze horen.. Wat heeft dit nog met verdriet en het brein te maken en ik stel weer opnieuw de vraag waar komen die stemmen dan van daan... bij EVP kunnern wij ze zelfs op band opgnemen? Of kan volgens jou het brein praten...?

Jouw probleem is dat je te goedgelovig bent Wayti.
En dat is nog een understatement.
En inderdaad kan een brein niet praten, maar ook een overledene niet.
Mond, tong,...ontbreekt zie je....

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

05 nov 2012, 19:14

En inderdaad kan een brein niet praten, maar ook een overledene niet. Mond, tong,...ontbreekt zie je....
Ik wist niet dat jij al een overledene gezien hebt..? Dat moet wel vies geweest zijn, zonder mond en tong... :wink:
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.

wayti
Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
Locatie: Antwerpen

05 nov 2012, 19:15

Hehe, gered door een stem, een voorgevoel? Helemaal niet, als hij geen snelheid had geminderd, was er immers helemaal geen aanrijding geweest...
Dus een totaal ander verhaal dan dat ik geplaatst heb...!!!
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.