Om na te denken (vervolg ).

hier is plaats voor alle wereldreligies

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 okt 2014, 19:21

Paul Siemons schreef:Kinderen moeten "geneukt " worden volgens de bijbel: Ziet toch, ik heb twee dochters, die geen man bekend hebben; ik zal haar nu tot u uitbrengen, en doet haar, zoals het goed is in uw ogen
En erger, het Vaticaan liet weten dat we dringend kinderen moeten produceren om ze voor ons te laten werken. Het gaat dus niet enkel om kinderarbeid maar ze dan ook nog eens gebruiken voor eigen genot. En nu IS de wereld gaat veroveren, kan men alles weer verbloemen. Aan de fundamentele problemen doen ze niets, plots weet men van niets dan.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

01 okt 2014, 20:06

Strikt volgens de logica die onder andere Ebenhaezer hier verdedigt, zou het toch veel beter zijn dat kinderen nooit zouden worden geboren. Dit aardse leven is immers enkel bedoeld als reisweg naar het hemelse eeuwigdurende geluk. Wel nu waarom zou men dan met een stoptrein reizen en er 80 jaar overdoen terwijl men er met een TVG of een jet, veel sneller kan aankomen. Of dus gewoon de reis overslaan en rechtstreeks in het hemels paradijs gaan plaats nemen. Steeds volgens die logica:hoe meer jonge mensen (kinderen) vroegtijdig sterven, hoe beter voor de mensheid, elke mens moet vroeg ol laat toch naar het hiernamaals, waarom dan niet vroeg ? Dat kinderen na een kort verblijf op aarde al naar de hemel mogen, is eigenlijk dus een gunstmaatregel vanwege hun god.
Naar het schijnt zouden vrome Moslims daar 70 maagden toebedeeld krijgen. Dat vereist ook natuurlijk dat maagden - wat kinderen meestal toch zijn -, vroegtijdig naar de hemel gaan.
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

01 okt 2014, 20:16

Je kan dus 70 maal een maagd "ontmaagden".
Blijkbaar is dit zeer belangrijk voor de moslim.
Maar wat is nu 70 keer in een eeuwigheid ? de lol is dus vrij snel af.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

01 okt 2014, 20:18

socrates schreef:Strikt volgens de logica die onder andere Ebenhaezer hier verdedigt, zou het toch veel beter zijn dat kinderen nooit zouden worden geboren. Dit aardse leven is immers enkel bedoeld als reisweg naar het hemelse eeuwigdurende geluk. Wel nu waarom zou men dan met een stoptrein reizen en er 80 jaar overdoen terwijl men er met een TVG of een jet, veel sneller kan aankomen. Of dus gewoon de reis overslaan en rechtstreeks in het hemels paradijs gaan plaats nemen. Steeds volgens die logica:hoe meer jonge mensen (kinderen) vroegtijdig sterven, hoe beter voor de mensheid, elke mens moet vroeg ol laat toch naar het hiernamaals, waarom dan niet vroeg ? Dat kinderen na een kort verblijf op aarde al naar de hemel mogen, is eigenlijk dus een gunstmaatregel vanwege hun god.
Naar het schijnt zouden vrome Moslims daar 70 maagden toebedeeld krijgen. Dat vereist ook natuurlijk dat maagden - wat kinderen meestal toch zijn -, vroegtijdig naar de hemel gaan.
Vele kinderen zouden eigenlijk beter niet geboren worden, want het leven is "levensgevaarlijk" hier eens uit de baarmoeder !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 okt 2014, 20:38

socrates schreef:Strikt volgens de logica die onder andere Ebenhaezer hier verdedigt, zou het toch veel beter zijn dat kinderen nooit zouden worden geboren. Dit aardse leven is immers enkel bedoeld als reisweg naar het hemelse eeuwigdurende geluk. Wel nu waarom zou men dan met een stoptrein reizen en er 80 jaar overdoen terwijl men er met een TVG of een jet, veel sneller kan aankomen. Of dus gewoon de reis overslaan en rechtstreeks in het hemels paradijs gaan plaats nemen. Steeds volgens die logica:hoe meer jonge mensen (kinderen) vroegtijdig sterven, hoe beter voor de mensheid, elke mens moet vroeg ol laat toch naar het hiernamaals, waarom dan niet vroeg ? Dat kinderen na een kort verblijf op aarde al naar de hemel mogen, is eigenlijk dus een gunstmaatregel vanwege hun god. Naar het schijnt zouden vrome Moslims daar 70 maagden toebedeeld krijgen. Dat vereist ook natuurlijk dat maagden - wat kinderen meestal toch zijn -, vroegtijdig naar de hemel gaan.
Als je het zo bekijkt is God inderdaad een goedzak, 25.000 kinderen onder de vijf jaar redden van een 80-jarige lijdensweg verdient een pluim. Het is dan een pluim voor God, geenszins voor de rest die ze gewoon laten sterven met al dat intellectuele vermogen waarover men beschikt. Hoe we het ook draaien of keren, het woord 'ethiek' uitspreken lijkt dan op blasfemie.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 okt 2014, 20:43

Reini schreef:Je kan dus 70 maal een maagd "ontmaagden". Blijkbaar is dit zeer belangrijk voor de moslim. Maar wat is nu 70 keer in een eeuwigheid ? de lol is dus vrij snel af.
Reini, blijkbaar ontgaat je iets aan die dynamiek, die maagden daarboven worden verkracht en dan naar aarde gestuurd om hier dan nog eens verkracht te worden, het zijn werkelijk allemaal hoeren en verdienen niet beter, zeggen die mannen van de kerk. Zo je het zegt, de lul is er snel af, toch doen ze dit alles in Gods naam met wetten die ze zelf gemaakt hebben. Het is natuurlijk niet iets dat eigen is aan de Islam, er zijn er nog wel. En maagden bijmaken is voor God geen probleem, eigenlijk is God wel een klein vetzakje, vind je ook niet?

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

01 okt 2014, 22:48

Om na te denkern?!....

Wat een beestachtig forum...
Hier wil ik geen deel meer van uit maken!

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

01 okt 2014, 22:52

Vesselin schreef:Om na te denkern?!....

Wat een beestachtig forum...
Hier wil ik geen deel meer van uit maken!
Kan je best begrijpen, en dat zijn dan de "mannen" die iemand van escapisme beschuldigen. Ik denk dat ik dit forum van seniorennet ook laat voor wat het is.
elk moment is belangrijk

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 okt 2014, 06:02

Vesselin schreef:Om na te denkern?!.... Wat een beestachtig forum... Hier wil ik geen deel meer van uit maken!
Ja Vesselin, je dacht misschien in een menswaardige wereld te leven? Waar de ene zonder probleem vrouwen verkracht en hoofden afhakt, zijn er anderen die miljoenen mensen belazeren en als hun slaven zien, zoethoudertjes voor het volk veranderen daar niets aan. Uiteraard wil je daar geen deel van uitmaken, het is dan beter te vluchten in een boekje dat het heeft over onvoorwaardelijke liefde, de bloemen en de bijen. En wie het durft zeggen zoals het is, is de pineut aangezien dit alles veel te pijnlijk is om te moeten (h)erkennen. Je kan zelf dan ook wel achterhalen wat 'escapisme' is, niet? Succes nog met dat wat je 'filosofie' pleegt te noemen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 okt 2014, 06:05

fotofant schreef:Kan je best begrijpen, en dat zijn dan de "mannen" die iemand van escapisme beschuldigen. Ik denk dat ik dit forum van seniorennet ook laat voor wat het is.
Ook angst om naar de wereld te kijken? Dit alles is Tao, niet waar?

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 okt 2014, 07:28

YYZ schreef:Ook angst om naar de wereld te kijken? Dit alles is Tao, niet waar?
Mislukte demagoog! :wink:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 okt 2014, 07:41

Vesselin schreef:Mislukte demagoog! :wink:
Hitler werd als demagoog gezien, had ook iets met het Oosten met dat symbooltje. Mogen we nu verder met het offeren van mensen? God heeft honger.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

02 okt 2014, 08:04

De Thora beschrijft onder andere het perverse krankzinnige apengedrag van de mensen van die tijd, gesanctioneerd door een, door diezelfde mensen, bedachte god.

Maar dat doen de geschriften van andere 'beschavingen' ook.
De Egyptenaren, de Grieken, de Romeinen, die zich allemaal schuldig gemaakt hebben aan afschuwelijke misdaden tegen de menselijkheid (maar dat idee bestond toen zelfs niet!), lieten dat ook sanctioneren door hun zelf-bedachte goden.

De islamitische terroristen doen dat nu nog eens over.

En wat te zeggen van de 'god van de commercie', die ook niets of niemand ontziet en over lijken gaat?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

02 okt 2014, 09:23

Vesselin schreef:De Thora beschrijft onder andere het perverse krankzinnige apengedrag van de mensen van die tijd, gesanctioneerd door een, door diezelfde mensen, bedachte god. Maar dat doen de geschriften van andere 'beschavingen' ook. De Egyptenaren, de Grieken, de Romeinen, die zich allemaal schuldig gemaakt hebben aan afschuwelijke misdaden tegen de menselijkheid (maar dat idee bestond toen zelfs niet!), lieten dat ook sanctioneren door hun zelf-bedachte goden.
De islamitische terroristen doen dat nu nog eens over. En wat te zeggen van de 'god van de commercie', die ook niets of niemand ontziet en over lijken gaat?
Ja Vesselin, valt het je dan niet op dat het zogeheten 'hier en nu' niets met tijd en ruimte te maken heeft? We zeggen dat we ontwikkeld zijn maar we slachtofferen nog steeds miljoenen mensen om redenen die bijna te absurd zijn om waar te zijn. En waarom begrijpen we dat niet, denk je? Misschien omdat de 'waan van de dag' ons op sleeptouw neemt waardoor we blijven 'dwalen'? En pas op, tracht er vooral niets aan te doen want je krijgt klop van de molenwiekende en geldschrokkende zwijnen die daar speciaal voor gestudeerd hebben, niet? Inmiddels zijn we 2014, tot twee tellen blijkt een gigantische opgave te zijn, te eenvoudig wellicht? En dan maar zoeken naar een beetje innerlijke rust, zeer begrijpelijk. Om over na te denken?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

02 okt 2014, 17:31

Luister lieve forumschrijvers , ik WALG van al het ' oneerbare ' wat hier nu laatst geblaat werd ! Bedankt !

Dat er zoveel ellende in de wereld is , is in geen geval de schuld van GOD , maar wel van de eigenzinnige mens , EN DAT WETEN JULLIE HEEL GOED !
Kan de christenheid daar iets aan doen ? Kan de politiek en zelfs de Regeringen daar nog iets aan doen ?
Hewel DOEN JULLIE ER DAN IETS AAN ! met die grote mond die jullie hebben , en dat vraag ik jullie heel vriendelijk , ben benieuwd of er nu echte VREDE gaat komen !!!
Ja , kakelen gaat enorm goed , maar eieren leggen is wat anders !

Nog bedankt voor de vele bladzijden die jullie vulden ; van velen heb ik hun ware aangezicht mogen leren kennen , maar gelukkig waren er ook anderen , die ik oprecht kan waarderen . Ik blijf wel op dit Forum aanwezig , jammer voor sommigen !

Ik heb de Moderator gevraagd deze topic te sluiten , want het is dat onzinnige geblaat niet waardig ! Toch bedankt voor het goede dat geschreven werd .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .