POSTZEGELS VERZAMELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

15 nov 2013, 12:03

Veel suc6 gewenst .
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

16 nov 2013, 09:20

Afbeelding

Dit zijn +/- 100 postzegels een mooie variatie een paar spoorwegzegels en een paar van de 19 de eeuw enz.... Deze worden hier verkocht in de postzegelclub voor 5 euro. Indien interesse Igoretti stuur maar een prive mail, De waarde is +/- 25 euro. En dit is een ideale starters kit.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 nov 2013, 18:49

Dus blijkbaar geen interesse....
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

09 jun 2014, 23:20

En nog steeds niet :D
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

23 aug 2014, 11:14

Ik ben niet thuis in het postzegels verzamelen.
Jaren geleden heb ik een doos met een tiental albums geërfd van mijn grootmoeder.
zowel Belgische als buitenlandse postzegels.
Ik heb geen flauw benul of het iets waard is en hoeveel.
Wat kan ik daar best mee doen?
Er zitten zegels tussen van voor de tweede wereldoorlog. 1929 en zo.

(Er zitten ook nog een paar albums bij met sigarenbandjes, Historia- en Liebigprentjes.)
Ondank is 's werelds loon

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

23 aug 2014, 18:41

Ik heb hetzelfde probleem, Davo boeken vol met postzegels. Wij gebruiken die postzegels nu nog met Belgische frank waarde voor onze post te versturen.

En verkopen, neem gewoon de postwaarde die er op staat en je mag tevreden zijn dat je ze kwijt geraakt.

In Nederland hebben ze een mooi spreekwoord " wat de gek er wilt voor geven "

Veel suc6,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Xsaron
Lid geworden op: 24 aug 2014, 00:48

24 aug 2014, 00:52

rolija schreef:Ik heb hetzelfde probleem, Davo boeken vol met postzegels. Wij gebruiken die postzegels nu nog met Belgische frank waarde voor onze post te versturen.

En verkopen, neem gewoon de postwaarde die er op staat en je mag tevreden zijn dat je ze kwijt geraakt.

In Nederland hebben ze een mooi spreekwoord " wat de gek er wilt voor geven "

Veel suc6,

Rolija
maior domus schreef:Ik ben niet thuis in het postzegels verzamelen.
Jaren geleden heb ik een doos met een tiental albums geërfd van mijn grootmoeder.
zowel Belgische als buitenlandse postzegels.
Ik heb geen flauw benul of het iets waard is en hoeveel.
Wat kan ik daar best mee doen?
Er zitten zegels tussen van voor de tweede wereldoorlog. 1929 en zo.

(Er zitten ook nog een paar albums bij met sigarenbandjes, Historia- en Liebigprentjes.)
als je ze niet kwijt raakt, en dat geldt voor iedereen die meeleest, ik verzamel ze al van mijn 5 jaar en dat is echt een gewone hobby voor mij. Ik pak dat vast als ik er zin in heb, draag er zorg voor en doe het al zeker niet om er winst uit te halen. Voor mij is dat gewoon een leuke bezigheid maar soms heb ik een nieuwe bron nodig om verder te kunnen blijven doen :-). Dus, mocht je ze nog hebben en je raakt ze niet kwijt, of je wil er gewoon iemand een plezier mee doen, je mag me altijd een privébericht sturen en ze schenken. Je zou me er een groot plezier mee doen. 'K vind het altijd jammer als er oude zegels nog gebruikt worden in plaats van dat ze in iemands collectie belanden :-), nog erger, dat ze in de vuilbak zouden belanden...

Contacteer me gerust! (Ik ben benieuwd! Zou heel leuk zijn :))


Grts Joris

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

29 aug 2014, 09:04

Xsaron,

Je zou toch niet willen dat ik een levenswerk van mijn Vader zo maar weg zou geven. Diene Mens draait hem in zijn graf. In die verzameling zitten er 100 den uren werk en zeer veel geld. Elke verzameling kost geld, daarom zou ik voorstellen steek er ook wat geld in, nu kun je postzegels kopen voor spot prijzen. En je moet niet bang zijn ze zullen niet op de vuilbak belanden, dan schenk ik ze nog liever weg aan de kringloop.

O ja Xsaron, waarom voor deze posting een nieuwe naam gebruiken :idea:
En later weer niet meer gebruikt, dat valt op hoor.

Mvg,

Rolija :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Xsaron
Lid geworden op: 24 aug 2014, 00:48

29 aug 2014, 11:32

rolija schreef:Xsaron,

Je zou toch niet willen dat ik een levenswerk van mijn Vader zo maar weg zou geven. Diene Mens draait hem in zijn graf. In die verzameling zitten er 100 den uren werk en zeer veel geld. Elke verzameling kost geld, daarom zou ik voorstellen steek er ook wat geld in, nu kun je postzegels kopen voor spot prijzen. En je moet niet bang zijn ze zullen niet op de vuilbak belanden, dan schenk ik ze nog liever weg aan de kringloop.

O ja Xsaron, waarom voor deze posting een nieuwe naam gebruiken :idea:
En later weer niet meer gebruikt, dat valt op hoor.

Mvg,

Rolija :roll:
ik ben effectief een nieuwe gebruiker hoor :-), argwaan is niet nodig. Ik was wat aan het googelen ivm postzegels en kwam zo op dit topic terecht, ik kon enkel een post plaatsen met een account en zodus :-).

Ja dat begrijp ik zeker, ik steek er zelf ook enorm veel tijd in (soms tot frustratie van mijn huisgenoten :-))), net daarom zou ik het zonde vinden mochten ze zomaar weggegooid worden. Ik koop geen collecties, mijn verzameling bestaat nagenoeg volledig uit gekregen zegels, altijd spannend welke zegels er bij zitten.

In ieder geval, mochten er zegels zijn die je niet kwijt raakt en je wil dat ze in goede handenz ijn, al is het pas binnen enkele jaren, mij zou je er alleszinds heel blij mee maken. Je weet me te vinden :-), succes met de verkoop.

Flippergibber
Lid geworden op: 13 apr 2015, 16:30
Locatie: Tienen

13 apr 2015, 17:03

Bij BPOST kan je zelf zegels aanmaken.
Gewoon eenfoto doorsturen en BPOST maak de zegels voor u.
Ga naar bpost naar mystamp en voila.

Je kan alles gebruiken zolang het uw foto's en tekst is.

Gunther

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 jan 2017, 20:09

Flippergibber schreef:Bij BPOST kan je zelf zegels aanmaken.
Gewoon eenfoto doorsturen en BPOST maak de zegels voor u.
Ga naar bpost naar mystamp en voila.

Je kan alles gebruiken zolang het uw foto's en tekst is.

Gunther
een foto van een postzegel met een hogere waarde, zou dat ook kunnen? 8O

en pikante foto's? :oops:

(sorry, mijn verdorven geest weer)
Ondank is 's werelds loon

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 okt 2017, 18:33

Als ik alles hierboven goed begrepen heb had ik voor het geld dat ik in de jaren 1960- 1975 besteed heb aan postzegels; blaadjes etc. beter bier gekocht? :roll: :roll: :roll: :lol:
De zon is gratis voor iedereen

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

01 okt 2017, 19:44

Wij gebruiken onze postzegels van de jaren +/- 1960 - 70 - 80 voor onze briefwisseling, en voor de kerst en nieuwsjaarkaarten, postzegels met Belgische waarden mogen nog steeds gebruikt worden.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

jan baptist
Lid geworden op: 02 feb 2018, 10:14
Locatie: merksem

02 feb 2018, 10:44

Nu ik gepensioneerd ben heb ik eens mijn verzameling Belgisch Congo bekeken. Het lag er nog altijd zoals in de jaren zeventig. Zolang al ben ik er dus "uit". Ik heb via iemand 29 jaargangen fdc zegels van Belgie kunnen op de kop tikken nu blijkt dat dit helemaal geen waarde heeft. Raar toch! Ik dus met het handeltje naar Antwerpen alwaar ik twee winkels heb bezocht die mij dus konden beamen dat deze verzameling nog geen euro per jaar waard is. Zeer raar want deze zegels zijn in optimale staat! Ik had deze zegels graag verkocht om mijn collectie Belgische kolonién eventueel aan te vullen en een Davo album te kopen. Moet ik deze verzameling FDC's dan maar voor een prikje wegdoen of moet ik geen geloof hechten aan de uitspraken van deze handelaars?
Hello, mijn interesse gaat naar oldtimer motorfietsen en postzegels van de oude Belgische kolonién.

Gerlinda
Lid geworden op: 27 sep 2012, 21:21
Locatie: Eksaarde

02 feb 2018, 12:07

De postzegels zijn  niets meer waard spijtig, ik heb er nog kilo's liggen van mijn Vader....
:oops: :oops: :oops:  
Er bestaat een hemelsbreed verschil tussen
een mening en een valse getuigenis.