POSTZEGELS VERZAMELEN

Overige discussies/vragen over vrije tijd en hobby's die niet bij de andere forums horen.

den buldog
Lid geworden op: 08 jan 2008, 18:17
Locatie: kapellen

19 jul 2011, 17:49

aan de lezers
vroeg 1 maandje geleden wa raad over een postzegelverzameling , kwam totaal geen reactie ???? als ge de topic leest zijn het allemaal kenners ???? zodus mijn conclusie het is niet meer nodig zal wel mijn plan trekken en aan de kenners saluu

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

19 jul 2011, 18:04

den buldog schreef:aan de lezers
vroeg 1 maandje geleden wa raad over een postzegelverzameling , kwam totaal geen reactie ???? als ge de topic leest zijn het allemaal kenners ???? zodus mijn conclusie het is niet meer nodig zal wel mijn plan trekken en aan de kenners saluu
OP 2de hands of Kapaza kun je volledige verzamelingen kopen voor een prikje, de postzegels zijn toch niets meer waard ( van na +/- 1955 )

Ik gebruik nu nog steeds mijn Belgische postzegels vanaf +/- 1965 om soms eens wat brieven te versturen, zo brengen ze nog de postwaarde op.

Veel suc6 met de verzameling.

Mvg,

Rolija
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

26 aug 2011, 20:32

Verzamel USSR Hongarije ts-slovakije.Ik mankeer nog heel wat zegels en reeksen gestempeld en andere postfris . Is er nog iemand die zo iets zoekt? Graag een antwoordje . Nog een gezellige avond :?:
van elke dag genieten

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

26 aug 2011, 20:41

Hallo hobbyisten,

Ik ben nu meer dan 70 en ben nu al een tijdje bezig soldaatje te spelen .
Zijn er nog zulke mensen of ben ik een alleenstaand geval?
Groeten :oops:
van elke dag genieten

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

26 aug 2011, 20:49

mike-henri schreef:Hallo hobbyisten,

Ik ben nu meer dan 70 en ben nu al een tijdje bezig soldaatje te spelen .
Zijn er nog zulke mensen of ben ik een alleenstaand geval?
Groeten :oops:
En tegen wie speel je soldaatje :?:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

27 aug 2011, 11:34

Hallo rolija,
ik kocht een oorlogspelletje om eens te proberen ,natuurlijk alleen,daar de reacties niet zo goed meer zijn. Nu krijg ik nog cataract en ga nu en dan maar eens een puzzel of mahjong doen. Met het weer dat we tot nu gekregen hebben kan ik toch niet buiten. Dus speel ik maar eens soldaatje. :)
van elke dag genieten

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

27 aug 2011, 11:50

mike-henri schreef:Hallo rolija,
ik kocht een oorlogspelletje om eens te proberen ,natuurlijk alleen,daar de reacties niet zo goed meer zijn. Nu krijg ik nog cataract en ga nu en dan maar eens een puzzel of mahjong doen. Met het weer dat we tot nu gekregen hebben kan ik toch niet buiten. Dus speel ik maar eens soldaatje. :)

Okay, hou de moed erin en het weer zal wel eens beteren zeker :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

03 sep 2013, 02:35

Sinds de zestiger jaren weet ik dat het aantal te drukken postzegels een zekere interessante meerwaarde kan vooruitstellen. Niet na datum ... voor datum. U wenst een voorbeeld? De Belgische poolhonden uit die tijd.

Igoretti
Lid geworden op: 14 nov 2013, 12:02
Locatie: Wijtschate

14 nov 2013, 12:14

Hoi mensen , ben hier helemaal nieuw ! Ik ben namelijk net begonnen met het verzamelen van postzegels . Voorlopig verzamel ik nog alles wat ik kan krijgen zodat ik wat materiaal bij een krijg om te ruilen . Ik ga proberen om zoveel mogelijk te verzamelen voor zo weinig mogelijk geld ! Alleen de boeken ben ik van plan om te kopen (2dehands) . Dus als mensen zich geroepen voelen om me een handje te helpen met wat zegels op te sturen naar mij die ze bijvoorbeeld 50 maal dubbel hebben , zouden jullie me een groot plezier mee doen .
Voila , ook alle tips en info is welkom .
Alvast bedankt en tot horens .

Groeten



igoretti, plaats deze vraag bij de Zoekertjes aub
http://www.seniorennet.be/Pages/Zoeken/zoeken.php

moderator mira
BEDANKT !

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

14 nov 2013, 13:40

En waarom zo weinig mogelijk geld, elke hobby kost toch geld :wink:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

mike-henri
Lid geworden op: 26 feb 2005, 18:51
Locatie: Gent

14 nov 2013, 20:10

Goede avond,

Aan welke zegels had je gedacht te verzamelen? Van een bepaald land of van een bepaald thema (bv. sport, vervoer, bekende personen...)?
van elke dag genieten

Igoretti
Lid geworden op: 14 nov 2013, 12:02
Locatie: Wijtschate

14 nov 2013, 22:43

@rolija , iedere hobby kost geld , akkoord maar in het begin wil ik zo weinig mogelijk geld verspillen vooraleer ik echt weet hoe het allemaal in zijn werk gaat . In het begin doet men te vaak domme aankopen vandaar .

@mike-henri ik ben er nog niet uit wat ik net ga verzamelen , ik wil eerst wat zegels in mijn bezit hebben zodat ik kan zien wat er me meest boeit . Plus ook wat dubbele verzamelen zodat ik wat materiaal heb om te ruilen . Ik moet zelfs nog een boek kopen om ze erin kwijt te geraken , dus je ziet dat ik nog echt in de beginfase ben !

Natuurlijk is alle info welkom en alvast bedankt voor de reacties !
BEDANKT !

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

14 nov 2013, 22:48

Igoretti schreef:@rolija , iedere hobby kost geld , akkoord maar in het begin wil ik zo weinig mogelijk geld verspillen vooraleer ik echt weet hoe het allemaal in zijn werk gaat . In het begin doet men te vaak domme aankopen vandaar .

@mike-henri ik ben er nog niet uit wat ik net ga verzamelen , ik wil eerst wat zegels in mijn bezit hebben zodat ik kan zien wat er me meest boeit . Plus ook wat dubbele verzamelen zodat ik wat materiaal heb om te ruilen . Ik moet zelfs nog een boek kopen om ze erin kwijt te geraken , dus je ziet dat ik nog echt in de beginfase ben !

Natuurlijk is alle info welkom en alvast bedankt voor de reacties !

zie eens op http://www.delcampe.net/ daar kan je van alles vinden omtrent de postzegels...


Veel suc6
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Igoretti
Lid geworden op: 14 nov 2013, 12:02
Locatie: Wijtschate

15 nov 2013, 11:53

Delcampe heb ik bekeken , maar dat is al direkt kopen , trouwens heb ik een betere gevonden (huis Albert) 100 zegels voor nog geen 5 € en van één zelfde land !
Heb er trouwens al 2 zegels van Suriname bij :) en ik verwacht er nog een stuk of 30 van iemand die teveel dubbele heeft . Dus voorlopig geen onnodige aankopen voor mij .
BEDANKT !