Via Google enz. kom ik op verkeerde site uit

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

Hugos
Lid geworden op: 21 mar 2010, 15:49
Locatie: Tongeren

21 jul 2012, 11:11

Hallo .... ik heb een eigenaardig probleem.
Ik heb al enkele jaren een website over mijn vroegere vrije radio.
Als je met Google "radio Tongeren" ingeeft dan komt mijn site als eerste hit te staan maar als je erop klikt kom je op een lege site uit.
Nochtans staat mijn site er als je rechtstreeks gaat kijken op http://radiotongeren.be
Als je echter kijkt op www.radiotongeren.be kom je er niet.
Dit euvel heeft zich spontaan voorgedaan enkele dagen geleden toen ik op verlof was in Spanje en dus zeker geen verbinding gemaakt heb met mijn pc.
Wat kan ik hieraan doen om dit in orde te krijgen.
Met one.com (hosting) heb ik al contact opgenomen maar daar schijnt niets aan de hand te zijn.

Dank bij voorbaat

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 jul 2012, 13:16

Beste Hugos,

In Firefox, Chrome, Safari, Opera is je website wel te bekijken met zowel de www als zonder de www in de url
In IE is je website alleen zonder de www te bekijken.
Je kan dit oplossen door in de settings van IE de beveiligde modus uit te schakelen.
Open IE --> Extra --> Internet Opties --> tab Beveiliging --> vinkje voor "internet" beveiligde modus inschakelen weghalen.
Nu is je website wél bereikbaar op beide urls.

Kan je overweg met htaccess bestanden én One.com laat toe deze bestanden op de server te plaatsen, kan je --> deze website <--eens doornemen voor een oplossing.

Maar volgens mij moet One.com d.m.v. dit laatste je probleem ook zelf kunnen oplossen!! Er moet alleen de "goodwill" zijn.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Hugos
Lid geworden op: 21 mar 2010, 15:49
Locatie: Tongeren

21 jul 2012, 17:03

Beste coderunner .... allereerst hartelijk dank voor je reactie !

Om te beginnen moet ik je vertellen dat ik een leek ben op het gebied van computers maar met vallen en opstaan heb ik dan 3 jaar geleden toch die website voor elkaar gekregen met behulp van "frontpage".
Alles heeft tot nu toe prima gewerkt, regelmatig zette ik foto's, geluid-en videofragmenten bij op de site, dat ging allemaal zonder problemen.
Enkele dagen geleden echter meldde een vriend me dat hij de site niet meer kon bekijken als hij op de link in Google klikte en inderdaad bij mij is dat ook zo en andere mensen die ik contacteerde ondervonden ook dat probleem en het maakte niet uit met welke browser ze werkten.
Het eigenaardige is dat dit euvel zich plots voordeed zonder dat ik ook maar iets veranderde aan de site. Als ik logisch kan redeneren dan moet er toch ergens iets gebeurd zijn met Google of one.com of weet ik veel waar want het heeft toch 3 jaar lang goed gewerkt?

Beste groeten....

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

21 jul 2012, 17:42

Beste Hugos,

Volgens mij ligt de oorzaak bij One.com. Zij kunnen altijd wijzigingen aanbrengen aan hun servers zonder dit te laten weten ...

Het is ook daarom dat ik in mijn vorig bericht zei
Maar volgens mij moet One.com d.m.v. dit laatste je probleem ook zelf kunnen oplossen!! Er moet alleen de "goodwill" zijn.
Ik zou toch de helpdesk van one.com nog eens contacteren en het probleem voorleggen.
Misschien heb je nu iemand die er wel iets van af weet :wink:


Heb je de link gelezen die ik je hierboven heb doorgegeven?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

22 jul 2012, 03:28

Beste Hugos,

Ik heb je via dit forum een privé-berichtje gestuurd !!
Kan je daarop antwoorden a.u.b. ?

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

Hugos
Lid geworden op: 21 mar 2010, 15:49
Locatie: Tongeren

23 jul 2012, 09:50

Hallo coderunner .... ik heb je een antwoord gestuurd via een privébericht !

Groeten ... Hugo

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 jul 2012, 16:08

Beste forumlezers,

Deze 2 laatste berichten zijn geen vorm van geheimdoenerij hoor.
De website van Hugos werd gehacked en vereist dus een persoonlijke benadering voor een oplossing ... vandaar ... :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

23 jul 2012, 17:08

:arrow: Bewaar STEEDS een volledige back-up van je website op je harde schijf of USB-stick of CD RW of DVD RW schijfje !!


Info die nuttig kan zijn voor mensen wiens website bij one.com gehacked werd.

1- Open je favoriete browser (IE - FF - Chrome - Opera - Safari - ...) en ga naar de website https://www.one.com/nl/

2- Login met je bij de registratie bij one.com verkregen gebruikersnaam en wachtwoord in het Control Panel (ik geloof dat dit bovenaan staat onder "Configuratiescherm login") en wijzig je wachtwoord én je ftp wachtwoord.

3- Vervolgens open je op je pc je ftp client programma (bv. FileZilla) en logged in op de server. Vergeet niet eerst het nieuwe wachtwoord in je ftp client programma aan te passen.

4- Wanneer je op je website gehost op de server van one.com bent ingelogd, verwijder je daar het bestand .htaccess en alle andere bestanden die JIJ hebt opgeladen.

:!: Verwijder GEEN bestanden en mappen die standaard op de webserver moeten staan !!

5- Nu moet je alle bestanden (van je website back-up vanop je harde schijf of USB-stick of CD RW of DVD RW schijfje) terug naar de webserver opladen want daar men (= die van one.com) niet kan zien aan welke bestanden ze (=de hacker(s)) hebben zitten prutsen, kan het zijn dat ze (tracking- of andere malafide) javascripts aan je bestanden hebben toegevoegd.

Hopelijk heb je dit nooit nodig maar je weet nooit.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

kris.gua
Lid geworden op: 14 apr 2006, 10:43
Locatie: Brasschaat

26 jul 2012, 08:17

Bedankt Coderunner!

Ik zit ook bij One.com, en heb gelukkig geen last (juist gecheckt), maar toch goed om weten.

Als die man geen respons kreeg van One.com, heeft hij echt wel pech gehad. Als ik problemen had, bleven ze zoeken naar de oorzaak. Meestal met 1 mail opgelost. Eén keer duurde het wat langer voor ze de oorzaak vonden. (Het was een foutje van mezelf waar ze eerst over gekeken hadden. Ze stuurden een uitleg, maar toen ik het wilde aanpassen, bleek dat ze het zelf al geregeld hadden.) Ge moet natuurlijk wel laten weten dat hun eerste antwoord niet werkt.

Of ze soms wijzigingen aanbrengen aan hun systeem zonder te verwittigen, weet ik natuurlijk niet, maar ik kreeg toch al verschillende keren een melding dat er iets veranderd werd, met de vraag na te kijken of mijn website na die datum nog goed werkt.

groetjes,

Kris
AspireE17-intelcore i3-6100U - Windows 10
HP Pavilion dm3 Notebook PC processor: AMD AThion ™ Neo W2 Dual Core Processor L335 1.60 GHz
Acer Aspire 7551 Processor: AMD Athlon™IIP320dual coreProcessor 2.10 GHzt
Windows 7Home

Hugos
Lid geworden op: 21 mar 2010, 15:49
Locatie: Tongeren

26 jul 2012, 10:10

Hallo .... bij deze laat ik weten dat alles terug in orde is dank zij de hulp van Coderunner en de mensen van de livechat van one.com !

Beste dank....