Wat doet die staancaravan midden op de autosnelweg?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Zat Jefke
Lid geworden op: 07 okt 2011, 11:06
Locatie: Borgerhout

30 jul 2012, 11:19

Gisteren gebeurde er een zwaar ongeval op de antwerpse ring.Eén van de betrokkenen was een kampeerauto.De heren journalisten wilden het echter in 't engels schrijven;maar hij kent blijkbaar niet het verschil tussen een motorhome (kampeerauto) en mobilhome (staancaravan).
Als u geen engels kent zeg het dan in 't Vloms!!
Bye ,bye
Josephus

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

30 jul 2012, 11:38

En dan ......
Vlamingen zijn goed in talen en betalen :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Zat Jefke
Lid geworden op: 07 okt 2011, 11:06
Locatie: Borgerhout

30 jul 2012, 11:47

Beste Katana,
Men zou het niet zeggen!!
Josephus

Nero
Lid geworden op: 02 apr 2005, 11:16
Locatie: Rome

30 jul 2012, 13:57

Gij doet uw naam eer aan Zat Jefke !
Wat onder mobil(e)home dient verstaan te worden, kijk eens op bijgaande link ?
http://www.borinrent.be/

Staancaravan, trekcaravan zijn zonder motor,
motorhome, mobilehome hebben er wel een.

huby
Lid geworden op: 09 nov 2005, 22:42
Locatie: Thuis

30 jul 2012, 16:35

mobilhome volgen Van Daele:

mo·bil·home [moobəlhoom] (de; m; meervoud: mobilhomes) 1camper

Zat Jefke
Lid geworden op: 07 okt 2011, 11:06
Locatie: Borgerhout

30 jul 2012, 18:42

Beste Huby en Nero,
Ik ben eens gaan kijken in de Van Dale en de Wikipedia.In de Van Dale staat het inderdaad klaar en duidelijk.In de Wikipedia staat het wel iets genuanceerder;daar word enerzijds gesproken over "static trailer" maar onder een andere hoofding word er gesproken over een gemotorizeerd voertuig.
Dus ik haal over de ganse lijn bakzeil en bied mijn verontschuldigingen aan aan Huby,Nero,Katana en de journalisten die het artikel schreven;vanwege Josephus

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

01 aug 2012, 11:29

Zat Jefke schreef:Beste Huby en Nero,
Ik ben eens gaan kijken in de Van Dale en de Wikipedia.In de Van Dale staat het inderdaad klaar en duidelijk.In de Wikipedia staat het wel iets genuanceerder;daar word enerzijds gesproken over "static trailer" maar onder een andere hoofding word er gesproken over een gemotorizeerd voertuig.
Dus ik haal over de ganse lijn bakzeil en bied mijn verontschuldigingen aan aan Huby,Nero,Katana en de journalisten die het artikel schreven;vanwege Josephus

Dat siert U "Zat Jefke" , zeer fijn :!: :D

Groeten katana
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

02 aug 2012, 15:31

Spijtig dat hij altijd zat blijkt te zijn!? Alhoewel ik dat niet zomaar geloof!

Grapje hoor beste Josephus! :wink: :D
Gast

02 aug 2012, 21:53

"mobilhome" is een stacaravan in 't Frans. In 't Nederlands is het een 'camper', in 't Engels een 'camper', 'motorvan' of kortweg 'van'... , in 't Hollands een Kèèèèmpeeeejjj...En die werkt bij de 'marésjossé' als een rode lap op een stier...

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

03 aug 2012, 10:05

Bij ons is't " een sleurhut " als 't geen motorhome is !

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

07 aug 2012, 22:21

Een " sleurhut " is zo iets dat ik jaren achter mekaar achter mijn jeep heb hangen gehad. Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat het wel de leukste vakanties geweest zijn.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

01 okt 2012, 22:08

Dit was onze sleurhut, superveel lol en plezier in gehad. Was dan nog voorzien van een voortent van 2.50 meter diep en over de volledige lengte van de caravan. En vier seizoenen tent van het merk : Brand
[url=http://postimage.org/image/o8vq482 ... .jpg[/img]
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

05 jan 2013, 22:36

En we zijn weer eens over een onderwerp bezig : mijn madame staat vandaag achter mij als ik dit aan het nalezen ben en ze vraagt doodleuk : jij wil je toch een nieuwe jeep kopen. Ik antwoord ja en ze zegt daar doodleuk op : zou je dan misschien ook terug een caravan ( sleurheut) er achter kunnen laten hangen. En daar gaan we weer dus, maar welke.... er is zoveel verdomde keuze..... we wachten effen af. :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Valentijn65
Lid geworden op: 07 feb 2012, 18:57
Locatie: Amsterdam

18 aug 2013, 12:52

Nu we het erover hebben: In Nieuw-Zeeland (en wellicht ook in Australië) spreekt men van een Campervan. En dan heb ik 't over een motorhome of camper.

Even tussendoor. Mathieu heeft het over een nieuwe jeep. Jeep is het fonetisch uitgesproken G. P. En dat betekent General Purpose. En dát betekent: (voor) Alle Doeleinden. Leuk om te vertellen en voor de toehoorder hopelijk leuk om te horen.
Val.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 aug 2013, 15:56

Mathieu schreef:Een " sleurhut " is zo iets dat ik jaren achter mekaar achter mijn jeep heb hangen gehad. Maar ik moet eerlijk zijn en zeggen dat het wel de leukste vakanties geweest zijn.
Ha, dan zij gij dat die zo gauw de weg een helling van drie procent bergop ging een file van zes kilometer achter je hield?