Hockey op "gras"

Samen van het leven en van sport genieten, dat is Sportelen. Ben je de vijftig voorbij en heb je geen zin meer om elke week door weer en wind te gaan sporten?

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 aug 2012, 17:56

Kan iemand mij hier nadere info geven waarvoor dank.

Op de olympische spelen in Londen zie ik in het onderdeel hockey op "gras" dat trouwens blijkbaar geen gras is of het zou moeten zijn dat ze door genetische manipulatie blauw gras hebben kunnen kweken, maar dat is niet wat ik wil weten.

Als men de spelers met hun stick de bal nogal hard wegslagen, dan ziet men eveneens water opspatten.

Wat is de bedoeling van dat water dat men trouwens niet kan zien als de spelers zich gewoon verplaatsen?

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

11 aug 2012, 19:37

Danny schreef: Wat is de bedoeling van dat water dat men trouwens niet kan zien als de spelers zich gewoon verplaatsen?

Dat water dient om brandwonden te voorkomen als de spelers/speelsters onderuit gaan op het kunstgras.



Mvg,
P.Siemons

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

11 aug 2012, 21:58

Bedankt voor deze verklaring, maar, is kunstgras dan enkel maar in gebruik bij hockey?

Om bij hockey te blijven, als men die spelers zich ziet verplaatsen, dan stappen ze toch niet in een plas water, maar als ze met hun stick nogal hard op dat balletje kloppen, dan spat het water in het rond ...

Ik vergelijk dit een beetje met een voetbalterrein waar er veel op geregend heeft, dienen bal die wordt daar toch eenvoudig afgeremd, dit is trouwens een van de testen die door de scheidsrechter gedaan wordt ...

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

12 aug 2012, 19:11

Danny. schreef: Ik vergelijk dit een beetje met een voetbalterrein waar er veel op geregend heeft, dienen bal die wordt daar toch eenvoudig afgeremd, dit is trouwens een van de testen die door de scheidsrechter gedaan wordt ...

Vergelijking gaat niet helemaal op : er is een groot verschil tussen het speelveld vochtig houden en plassen op een voetbalveld als gevolg van stortregens.


Mvg,
P.Siemons

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

13 aug 2012, 07:42

Opnieuw bedankt voor de aanvulling, maar ik vind toch dat hier nogal erg veel vocht mee gemoeid is :wink:
Afbeelding
Dit is niet enkel op deze specifieke foto, maar dit viel mij op bij het bekijken van wedstrijden op de OS 2012 in Londen, vandaar mijn vraag.

Maar goed, ik weet voldoende :wink:

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender