zoon stapt uit het leven

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

dede1958
Lid geworden op: 03 okt 2012, 20:02
Locatie: De Klinge

03 okt 2012, 20:57

Hallo iedereen,

enkele weken geleden heeft mijn zoon afscheid genomen van het leven na zelfdoding onder een trein. Hij is begraven een dag voor hij 26 jaar zou worden. Hij heeft geen afscheidsbriefje nagelaten en wij gaan dus heel ons leven met de waaromvraag blijven zitten. Niemand in de familie, vriendin, kennissen of vrienden heeft ook maar een aanwijzing waarom dit is gebeurt!
Daarom had ik graag zijn telefoonverkeer van het afgelopen jaar opgevraagd bij de provider. Daar zeggen ze echter dat dit niet mogelijk is omdat zijn nummer is afgesloten. Bij de politie kunnen ze ook niets doen want er is geen misdrijf in het spel. Heb zelfs naar de procureur des konings gebeld maar die zegt dat dit in strijd is met de wet van schending van de privacy!?
Blijkbaar heeft niemand ook maar een gedacht wat het is om te gaan slapen en op te staan met steeds dezelfde vraag WAAROM? WAAROM?? WAAROM???
Is er soms iemand die hetzelfde heeft meegemaakt en toch een oplossing heeft gevonden? Ik maak mij geen illusies dat er misschien een aanwijzing in zijn smsverkeer zou zitten maar voor mijn gemoeds- en zielerust zou het misschien een medicijn zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 okt 2012, 21:14

Ik kan je niet helpen maar wens je veel sterkte.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

03 okt 2012, 22:42

Misschien kun je eens zijn vrienden en vriendinnen opzoeken, zijn collega's op het werk. Door met hen te praten krijg je misschien een beeld van wat er in zijn leven omging. Het kan jullie helpen bij de verwerking van zijn overlijden.
Misschien wou hij er gewoon uitstappen, uit het leven. Voor zo'n beslissingen zijn er ook geen redenen nodig en toch zoeken wij naar een houvast om alles beter te kunnen plaatsen en begrijpen. Gewoon 'aanvaarden' kan al een eerste stap zijn.
Ik wens u zeker veel sterkte toe voor de komende maanden.

Sanne

Hugie12
Lid geworden op: 16 okt 2010, 19:07
Locatie: Leuven

03 okt 2012, 23:32

sorry hoor;maar ze kunnen een computer nazien wat erop stond......is er dan niemand die dat met een gsm kan ??????
Want het moet vreselijk zijn ,erg uw zoon op zo een jonge leeftijd en dan het antwoord niet kennen.
Wens je heel veel sterkte Dede
blijf lachen in moeilijke tijden;dan kom je er wel dooreen

RIEKSKE
Lid geworden op: 18 dec 2005, 10:21
Locatie: GELDROP

04 okt 2012, 06:17

Afbeelding
sterkte lieve dede

ja een vriend van mijn zoon met drie kindjes achtergelaten
heeft dit voor ong. 3 jaar ook gedaan voor de trein
maar wij weten ook niet waarom :cry: :cry:

maar in de pc zou je veel moeten vinden misschien wel bij facebook
vreselijk triest :cry:

liefs riekske
ik ben de clown met een lach
en hele dikke traan

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

04 okt 2012, 07:26

Mijn oprechte medeleven dede..
Mijn zus heeft voor 4jaar ook die stap gezet.. :(
pillen genomen en zo een einde gemaakt aan wat wij dachten
dat een mooie en gelukkig leven was...
De waarom-vraag zal altijd blijven...want geen boodschap of briefje.
Wij hebben uiteindelijk 'aanvaard'
en respecteren haar wens om heen te gaan..
er zal wel een reden geweest zijn.....?.of net niet..?,
We zullen het nooit weten, en mssn is dàt nog het beste
dàt we het niet weten.:( de pijn en verdriet blijven hetzelfde..
Probeer er in te berusten en denk dat het "zijn wens was".
Heel veel sterkte...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

falcon1
Lid geworden op: 31 okt 2007, 12:46
Locatie: De Panne - Midden-Limburg

06 okt 2012, 12:19

Beste Dede,

eerst en vooral onze oprechte deelneming.
Het verlies van iemand door zelfdoding is inderdaad een zware beproeving voor de nabestaanden.
Uit het verhaal dat ik las rust er zeker een zware last op jullie schouders en heb je natuurlijk vele vragen!

Ik weet niet of het jullie kan verder helpen maar er zijn wel verschillende diensten die "rouwenden bij zelfdoding" begeleiden!

Ik geef je er hier één van:

http://www.werkgroepverder.be/v_rechten.php
Waaronder punt 7 erg belangrijk is.

Hieronder vind je nog een site die juridisch wel belangrijk is:
http://www.werkgroepverder.be/v_rechten ... nthaal.pdf

Hopelijk hebben jullie er iets aan...

Vriendelijke groeten,

Falcon
Elke dag is hetzelfde... alleen een beetje anders...

moser
Lid geworden op: 21 aug 2004, 10:04
Locatie: Knokke-Heist

27 okt 2012, 13:43

Medeleven met je,heb hetzelfde meegemaakt in 2008,mijn zoon van 41 jaar,had 2 minderjarige kinderen,je kan nooit weten wat er in hen omgaat,had goede gesprekken met hem,alles normaal,de dag nadien zelfmoordpoging,heb hem zelf 3 maal gered,de keer nadien was het te laat,dit is een ziekte die niet te begrijpen valt,2jaar later is mijn echtgenote overleden,zij sprak er weinig over maar dacht veel en zocht ook altijd naar het waarom,iedere avond voor ze naar bed ging stond ze met de mini urne in haar hand,ze was maar 67 jaar en waren 49 jaar getrouwd,4 kinderen en hebben een prachtrelatie gehad....... ik ben achtergebleven met mijn 48 jaar oude dochter die mentaal gehandicapt is en wordt zelf 72 jaar.....zoek niet naar het waarom,je vindt het nooit,alleen maak je jezelf ook kapot.......groeten,moser.
Verzint eer ge begint.
Mac OS X versie 10.7.3
Office voor Mac 2011
Telenet.
Gast

29 okt 2012, 11:27

Dede
mijn oprechte deelneming
niks is erger dan een kind verliezen,
ik heb ook een zoon verloren van 37jaar ook zelfdoding,
het is nu 12jaar geleden
en toch vraag ik mij nog af WAAROM?
Dede dit is iets dat wij nooit gaan te weten komen,
nogmaals heel veel moed en sterkte
roos uit aalter
Gast

01 dec 2012, 15:10

Dede

Oprechte deelneming ...
Veel sterkte .

@SW

daar wordt men stil van .

mucki
Lid geworden op: 02 okt 2007, 20:21

31 mar 2013, 17:08

Zelfs al weet je het waarom dan is de pijn daar niet minder om het enige wat er opzit is proberen het te aanvaarden en verder gaan met je leven zo goed en kwaad als het kan

violet
Lid geworden op: 24 jun 2007, 09:21

01 apr 2013, 12:18

dede,

Mijn oprechte deelneming bij dit groot verdriet.

Veel sterkte

violet

littlestar
Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42

12 apr 2013, 19:59

Dede,
Soms zijn er geen “waarom vragen” en ook geen “waarom antwoorden”. Er zijn zovele mogelijkheden om uit het leven te willen stappen . Velen hebben onzichtbaar met die gedachte geleefd maar hebben het nooit uitgevoerd en het leven gaat dan gewoon verder. Anderen geven geliefden waarschuwingen, die kunnen soms ingrijpen maar staan soms ook machteloos. Het is wreed als je het niet ziet aankomen, nog wreder om met dit verdriet te moeten verder leven. Het enige dat een beetje kan troosten is dat je zoon nu gelukkig is. Hij heeft de eeuwige rust gevonden. Dede, veel sterkte om dit grote verdriet een plekje te kunnen geven. Denk aan al de mooie herinneringen die jullie samen hadden, die kan zelfs de machtige dood niet afnemen. Jouw zoon is nu altijd dicht bij jou.
Warme knuffels, eentje van hierboven en eentje van mij
Littlestar

Bella-Beau
Lid geworden op: 15 aug 2013, 20:27

19 sep 2013, 00:00

Mijn broer had dezelfde leeftijd toen hij uit het leven stapte. Ik had toen het gevoel niet enkel mijn broer te hebben verloren maar ook mijn ouders stierven mee. Er stierf een stukje in hen en ik heb me als dochter toen eenzaam gevoeld.
Ik begrijp dat je antwoorden wilt en ik wens je heel veel moed toe en duim dat je op z'n minst de antwoorden mag krijgen die je nodig hebt.
Sterkte.

paulv
Lid geworden op: 23 jan 2010, 16:10
Locatie: Heverlee

19 sep 2013, 00:12

Geen enkele van de talrijke antwoorden helpen dede een stap verder..

"Daarom had ik graag zijn telefoonverkeer van het afgelopen jaar opgevraagd bij de provider. Daar zeggen ze echter dat dit niet mogelijk is omdat zijn nummer is afgesloten. Bij de politie kunnen ze ook niets doen want er is geen misdrijf in het spel. Heb zelfs naar de procureur des konings gebeld maar die zegt dat dit in strijd is met de wet van schending van de privacy!? "

Telefoon verkeer afgelsoten is om je met een kluitje in het riet te sturen..
Zij mogen dit opvragen middels bevelschrift van de onderzoeksrechter die zich met uw dossier bezig houdt
Acer 7535 - 17.3" - 4Gb RAM - 500Gb HD - W7
HP Pavilion G7 17.3" - 6Gb RAM - 750Gb HD - W7
Desktop PC - 4Gb RAM - 60Gb SSD - 2Tb WDigital
Buffalo NAS - 8Tb