prodimed,proteinedieet onder doktertoezicht

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

25 okt 2012, 12:31

Ga volgende week voor de eerste keer naar een dietiste ,wil op 5 of 6 november beginnen met een proteinedieet a la B.D.W ongeveer,niet zoveel,niet zolang....wel iets in die zin!
Iemand zin om mee te doen en elkaar te supporteren!

grtz

major
Lid geworden op: 16 nov 2006, 17:10
Locatie: naast de buren

25 okt 2012, 19:26

Neke,
Ik doe niet mee maar zal je vorderingen met veel belanstelling volgen.

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

25 okt 2012, 19:51

Is er wat mis mee volgens jou?
Ik raak echt niks meer kwijt op de gewone (weightwatchers) manier,heb reuma en nog paar dingen,bewegen is moeilijk!
Moet een 12 kilo kwijt....onder dokterscontrole zou dat volgens hen mogelijk zijn op een 12 tal weken.
Afbouwen inbegrepen,je wordt wel verder op gevolgd.
De huisarts vond het geen slecht idee mits de nodige vitamines en dergelijke en....daarna wel terug gezond,groenten en fruit en met mate,om gewicht te behouden.
Heb jij slechte ervaringen er mee?
Vreesde al geen respons te krijgen!

Dus bedankt al
grtz
Neke

major
Lid geworden op: 16 nov 2006, 17:10
Locatie: naast de buren

26 okt 2012, 11:05

Neke,
Nee ik denk dat daar niks mis mee is, maar ik volg de Atkins methode,
en vervang één maaltijd door proteine ( Amandelmelk met eiwitshake)
vermijd zoveel mogelijk koolhydraten,zoals aardappelen, rijst, witte bloem en suiker en heel weinig melkprodukten.
Mijn bloeddruk, cholesterol zijn in orde, geen suikerziekte, heb een slanke lijn en een prima conditie
Als ik zondig voel ik dat direct,lusteloos ,pijnlijke gewrichten,hoge bloeddruk
enz.
Dus ik denk dat ik goed bezig ben, en vind de methode van B.D.W. nogal prijzig.
In ieder geval wens ik je veel succes

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

26 okt 2012, 13:47

Wel,dat is ook prijzig,de methode van Bart de Wever heet pronokal,ik ga een andere "naam" doen maar is hetzelfde,ook niet echt goedkoop,eerste week 169 euro,daarna 2 weken van 80 euro als alles goed gaat en zo verder afzakkend!
Moet dan ook maar 12 kilo kwijt en ben daar al 2 jaar mee bezig,het lukt niet meer,vandaar deze methode,zou blijkbaar moeten werken.
Ik heb het bloedonderzoek dat ik moest laten doen i.v.m reuma gebruikt,ik heb een voorschrift voor de dietiste,wordt 4 x maal een gedeelte terug betaald....dus ik probeer de goedkopere versie!
Dus bij jou werkt dat principe ook?
Mag ik vragen of je er ook mee bent vermagerd en hoe je juist weet wat en hoe?

Grtz
Neke

p.s Een deel van de kosten haal je er uit,de eerste weken zijn het puur zakjes poeder ,dan koop je ook geen andere voeding.

major
Lid geworden op: 16 nov 2006, 17:10
Locatie: naast de buren

27 okt 2012, 20:50

Neke, heb privebericht verzonden

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

27 okt 2012, 22:07

Bedankt,heb met pb geantwoord,vergeten te vragen,waar kan ik dat forum vinden?

Grtz
Neke

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

27 okt 2012, 22:08

Bedankt,heb met pb geantwoord,vergeten te vragen,waar kan ik dat forum vinden?

Grtz
Neke
alfa

30 okt 2012, 07:18

Ik volg graag jullie ervaringen.
Ik weet wél wat een proteïnedieet inhoudt.
Ik volgde een aantal jaren geleden zelf een proteïnedieet onder begeleiding van een arts.
Helaas...bijna alle kilo's zijn er terug bijgekomen.
Weliswaar een deel door ontstekingsremmers te moeten nemen....maar toch..
LES : het belangrijkste van het proteïnedieet is de tijd erna ; wanneer je weer normale voeding mag eten.
Nu word ik begeleid door een diëtiste (gewone voeding) maar het gaat tergend langzaam.
Ik vind het heel moeilijk om groenten op een manier te bereiden dat ze ook lekker zijn. Altijd rauwe groenten verteer ik niet zo goed meer....en gestoomde groenten zomaar zonder saus....dat lukt voor boontjes en prei....maar niet voor andere groenten.
Ik moet dus hoogdringend mijn kookkunsten bijschaven om groenten lekkerder te maken .

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

30 okt 2012, 08:15

Mag ik vragen hoe dat bij jou verliep?
Hoeveel op welke tijd je kwijt was,ben er beetje bang voor.
Moet zelf ook onstekingsremmers nemen,maar kan nergens terugvinden in de bijsluiters dat je daar van aankomt,is dat bij jou zo echt gegaan,verdorie,ik moet die elke dag nemen,zwaar reuma!
Wel die cortisone....dat probeer ik te vermijden.
Ben zelf aantal jaren geleden 17 kilo afgevallen op 1 jaar bij de weight watchers....zijn er terug aangeslopen met ook cortisone gebruik en...teveel eten,gewoon vermagering is geen kwestie van traag,het lukt helemaal niet meer.
Hoop echt dat ik op een 12 tal weken de beloofde 10 kilo kan kwijtspelen!

grtz
neke

major
Lid geworden op: 16 nov 2006, 17:10
Locatie: naast de buren

30 okt 2012, 08:26

Alfa,
Normale voeding? Wat is dat?
Niet zoals wij nu bezig zijn, anders waren er nu geen 60 procent van de mensen te dik.
Het probleem zijn de koolhydraten, zolang we die in zulke grote hoeveelheden blijven verorberen gaan we de verkeerde kant uit.
Dieetisten focussen alleen op calorieen (lees vetten) dat komt hen goed uit want zo blijven ze bezig.
Drink s'morgens een shake ,proteine drank
s'Middags een portie groenten met vlees of vis
s'Avonds een omelet mt bv spek , champions of eet een slaatje
beperk je fruit iname tot èèn per dag (te veel suiker)
neem een goed vitamine preparaat en neem goede vettten, omega3
het resultaat;
Weg overgewicht, weg hoge bloeddruk,weg suikerziekte, weg grote honger.
Weg dieetiste? weg dokter?
alfa

30 okt 2012, 10:21

"Normale voeding" is inderdaad een eetplan met een beperkte hoeveelheid brood en aardappelen en rijst.
Pasta mag niet.
Jammer genoeg moet ik zeggen dat ik de laatste 3 kilo bijgekomen was door de voedselzandloper te volgen. Die schrijft ook om geen brood/pasta/rijst/aardappelen te eten ; maar noten mogen wel ; kaas mag ook.
En voilà : in een mum van tijd had ik 3 kilo bij.

Ik ben geen grote eter ; geen liefhebber van veel vlees en veel vet ; maar een boterham met kaas vind ik echt wel lekker.
Omwille van die boterham met kaas ben ik naar de diëtiste gestapt.

Hoé mijn proteïnedieet verliep ?
Vrij goed. ik heb mijn afvalschema niet meer , maar ik viel gemiddeld 750 gr per week af; gemeten over de volledige periode.
Dat ik bijkom van ontstekingsremmers is een vaststaand feit.
En neen : dat staat niet op de bijsluiter.
Maar er staan zoveel dingen niet op een bijsluiter....

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

30 okt 2012, 10:44

Discreet vraagje...nu ja,zou ik mogen vragen welke ontstekingsremmers je nam,of je er nu nog neemt en of dat andere zijn nu.
Vrees dat ik echt niet zonder kan met die reuma.
Ik ben ook eerst naar een gewone dietiste gestapt,het eerste wat ik moest laten was mijn bruine boterham met kaas!!!
Rookvlees mocht wel!
Heb zo een 6 tal weken stipt gevolgd en kwam 1 kilo bij!
Daarmee wordt je moedeloos,de huisarts zei me dat ik met dat prodimed dieet wel resultaat zou boeken,wat denk je?

Groetjes
neke
alfa

30 okt 2012, 10:50

Ik zou het proberen , hoor, Neke !
Zéker als je huisarts er achter staat én als je begeleiding hebt.
In de veronderstelling dat je daarvan niet zou afvallen....en die kans is wel erg klein, denk ik , kan je jezelf nooit verwijten dat je niet al het mogelijke gedaan hebt om af te vallen.

Bovendien : niet iedereen reageert op dezelfde manier op medicatie.
Ik neem Feldene , al is dat niet constant.
Ik probeer het medicament alleen in te nemen als het hoognodig is.
Maar ik ken mezelf ; weet dat ik heftig reageer op hel wat medicamenten.
Laatst gewijzigd door alfa op 30 okt 2012, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

30 okt 2012, 10:58

Ga het ook doen,morgenavond heb ik afspraak,maar vraag wel om pas volgende dinsdag te beginnen,mijn kleinkinderen logeren hier tot dinsdag,wil het mezelf niet meteen al heel moeilijk maken.
Ik nam IBRUFEN ,kreeg maagproblemen en ben nu pas begonnen met MELOXICAM TEVA....ik moet wel,slik ook straffe pijnstillers,maar veronderstel,de arts weet dat ,dus!

Vind het heel erg fijn om respons te krijgen,besef dat het heel erg moeilijk gaat worden.
Heb 12 kilo te gaan,als ik jou schema haal is dat 18 weken,met zichtbaar resultaat zou dat ...hoop ik toch,net iets makkelijker worden.

bedankt
groetjes
Neke