Wil even mijn ervaring kwijt...

Hier is plaats voor discussie of vragen over palliatieve zorgen.

ninja22
Lid geworden op: 25 dec 2011, 12:00

14 jan 2013, 11:15

Dat denk ik nu niet,dat die laatste reis voor iedereen hetzelfde is,maak het voor jezelf niet moeilijker dan het al is.
Voor sommigen is dat laatste stuk pijnlijker en langer en vooral...lastiger.
Denk ook eens aan jezelf,is erg dat je vrouw nu die boodschappen en dergelijke moet doen.
Ik denk dat ze het graag doet om dat het voor jou is,zo ben je zelf toch...voor zover ik dat kan opmerken.
Laat je helpen op alle mogelijke manieren,er zijn heel goeie hulpverleners,doe dat laatste(lange) stuk niet alleen,denk dat je begrijpt wat ik bedoel?
Zou willen dat ik kon helpen,misschien alleen maar door te praten en te luisteren.
Zelfs een sterke mens mag hulp vragen hoor,dat maakt hem zelfs nog sterker.

Ik zou bang zijn alleen denk ik...

Als ik wat kan doen...hoop ik het te horen van je!

groetjes
Gast

14 jan 2013, 11:22

Danke,maar ik trek men plan zo lang alleen mogelijk hoor.Moet lukken,de mijne is ook koppige,en dan via een papierke moet ik van men tater maken...
....
Goedendag,ik ben de sjerp en bescherming voor tegen de mond,ik ben tevreden dat u me niet aandoet,zo kan mijn vriend de griep binnen.....


Snap je het plaatje,moet alles in oog houden,.En dan is ze nog boos op de koop toe hé,als ik het normaal zet...Doe je sjerp aan.....Lukt het toch niet :?

miesun
Lid geworden op: 11 mei 2010, 12:32
Locatie: blanden

13 feb 2014, 17:13

met alle respect voor uw idee, maar
ik denk denk niet dat het idee, dat maar weinig het willen weten, opgaat

alleen er zijn fases, waarin men naar de "dood toegroeit; en afhangende v d fase waarin men zit zal men dan uitspraken doen als:"ik wil er niets van horen"
het is niet simpel en vaak een heel moeizame weg om uiteindelijk toch, "zich te kunnen laten gaan" in zijn laatste weken

en toch gebeurt dat vaak wél bij onze patienten;
omdat ze met zoveel liefde omringd worden, is er plaats voor iets anders en kunnen ze verdergroeien , en dingen achter zich laten en
vooral hun laatste weken vreedzaam afsluiten"

ik wens iedereen die ziek is"veel kracht" om door te gaan
gr miesun
diegene die ik was, ben ik niet meer; diegene die ik ben,blijf ik niet; diegene die ik wordt, ken ik niet.

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

13 feb 2014, 20:02

Beste Miesun,
"Gast" is vorig jaar in Juni overleden na een zeer moedig gedragen ziekte. Het was onze gewaardeerde Spacer.Ik denk nog dikwijls aan zijn vrouwke die hij ook ziek heeft moeten achterlaten.
Auld lang syne spacer...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 feb 2014, 11:40

dank jockey te laten weten dat Spacer ons verliet
ja en voor zijn vrouwke veel sterkte