KOLDERBAK / HALVEGAARTJES

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

05 jun 2013, 18:48

"Ge zijt mis!" "Verkeerd!" "Je spreekt onzin": In ‘ kort, je bent zot, of het scheelt niet veel! Er wordt nogal met modder gesmeten zeg! Neen, niet in kolder. Hier kunnen we nog eens met elkaar lachen, zonder de een of ander te kwetsen. Hier spelen verworven papieren titels van in de jaren stillekens, geen rol. Het zijn en waren gewoon plezante tijden. ’t Is plezant om er nog eens over te kunnen schrijven, maar al bij al, het zijn vergane jaren. Ze komen niet meer terug. Wij, als oude krakken, moeten het stellen met het heden en ons pensioen, dat we gelukkig nog gehaald hebben of dat sommigen nog moeten behalen! Anderen dan weer niet, bij tekort aan leven!

Ergens in een of andere kast liggen bij mij zo van die oorkonden, officieel erkende, papieren die bevestigingen, dat ik hier en daar een opleiding of cursus heb gevolgd. Eerlijker nog, dat ik er gewoon aanwezig was. Gewoon omdat ik niet anders kon. ‘ k Moest wel!

Zevenenveertig jaar voor dezelfde baas werken, doet het stapeltje verbleekte papieren en, al of niet welgemeende, erkentelijkheden groeien. Het enige erkentelijksbewijs dat ik koester en ergens met een verroeste duimspijker aan mijn behangpapier heb omhoog gehangen, is die van vrijwillige bloedgever. Want, dat moest niet. Ik mocht! De rest van de, niet zelden, “gekregen” getuigschriften van aanwezigheid, oplettendheid en leren-drinken-heid, liggen hier ergens te vergaan. De belofte dat ik paterken zou worden, die ik als klein manneke heb gedaan, was met de gekruiste vingers op mijn rug. Niks waard, dus! Stel U voor: pater ED. en ik heb niet eens een baard. Wel een snor die mijn mannelijkheid moet bewijzen. Over de “rest” zal ik maar zwijgen. De vrouw kan dit ook lezen!

Na mijn dood, kunnen de kinderen die paparassen gebruiken om er hun haard mee aan te steken. Ermee stoefen, zullen ze niet. Ze zijn beter gewoon dan dat. Het zijn nu allemaal Ceo’s of manager van iets! “Manager van wat?” denk ik soms. Sommigen onder die titeldragers kunnen niet eens hun job beschrijven in hun eigen taal. Ik ken er toch enkelen die blijven hangen: Om er zo een paar te noemen” Sale manager junior of senior” of Jehovahswitness- persmanager. Zo heb ik er al honderden de deur gewezen. Ik hoef verdorie niet elke dag een nieuwe stofzuiger, nog minder lege vuilniszakken, die uit zichzelf blijven rechtstaan! Laat staan, dat ik Allah, Pierken of God zou verraden, en dat zonder die zeven dagen goed- of teruggarantie! Noppes! Goed geweten!


Och ja, dat slim zijn, daar heb ik zo mijn twijfels over! Soms, en gelet op het heden, vraag ik mij af, of wij eigenlijk, geen gestampte dommeriken zijn geweest. Wij zouden ook beter onze naam achterstevoren hebben uitgesproken. Aan veelwijverij hebben gedaan, en al de zonnecrèmes in de vuilbak hebben gesmeten!

En dan komt die dag dat men je zegt “manneke, het is genoeg geweest. Je mag er zo een beetje mee stoppen”. Dan bekijk je nog even die oorkonde die je indertijd hebt gekregen en die ondertekend werd door een dotatietrekker. Je denkt terug aan een paar Koninklijke of erger nog, prinselijke, bezoeken op het werk en zegt dan in jezelf, “makker, ik heb zo een paar keer naast jou gestaan, zelfs eens naast je staan pissen! En dat dan nog…. met een pint in de handen” Ter verduidelijking: dat pissen was uiteraard in een herentoilet, en dat naast staan pissen” was wel de bedoeling. Ik wou natuurlijk niet op hem…” (echt gebeurd)


En dan, op die bewuste en laatste dag is het gedaan. Zonder een dankbriefje van je baas. Dat laatste is bij ons wel de gewoonte. Je trekt de deur achter je kont dicht, en ze gaat nooit meer open. Ineens ben je een bijna onbestaande als het ware. Iemand van wie verwacht wordt, dat hij zo snel mogelijk, zijn euthanasiepapieren in orde zet!

Men kan dan zijn laatste wil neerschrijven op de achterkant van al die oorkondes, attesten en getuigschriften, of hoe je het ook noemen mag. Plots zijn die niet veel meer waard dan de prijs van een perkamentpapier. Het kan echter geen kwaad! Iedere dag maken of kopen ze er nieuwe bij.

Daar je in feite vrij bent, wordt je misschien beroemd!

Wie weet, kom je op TV. in“Iedereen beroemd” en wordt je van de een op andere dag nog eens uitgenodigd bij een of ander duidingprogramma als “Amerika,islam of oude-zakken-ervaringskundige”. Wie weet, krijg je bezoek van Manneke Paul. En, je niet bukkend, mag je dan met een beetje geluk, je gedacht eens zeggen over onze maatschappelijke, sociale en politieke maatschappij. Met nog veel groter geluk, kom je dan niet op alle schandpaal -Tv-zenders of, in de met drukinkt besmeurde kranten terecht met als hoofding:

“Dit is de oudbakken volkskenner, die het volk openlijk aan de macht wil brengen. Een Gallier van de oude soort Dan nog ene van het Sennet. Gekend voor allerlei feiten. Weg met hem, en zijn volgelingen!”en ” Geef ons wapens(*)” “Wij gaan die gast afschieten. Het is een gevaar voor het land” (*)Uiteraard is dit laatste een toppunt van plagiaat. Iets dat alleen dikke politiekers, ministers in spe, mochten roepen!

Minister worden? Wie weet? Het is alleszins een goede bijverdienste. En, je mag zelfs na de nieuwe carrière nog eretitels dragen ook! Minister van staat of zo iets. Men hoeft daarvoor geen adelbrieven te hebben of Pyromaan of fraudeur te zijn. Kunnen liegen en overdrijven is echter een noodzaak om zich te kunnen laten "intiteleren" !

Om Baron te worden heb je dan andere papieren vandoen. Met de vélo kunnen rijden heeft voorrang. Hoewel, Eddy heeft het verdiend. Een ingekaderd eredoctoraatdiploma (doctoratus honoris causa) in onkunde staat ook al goed aan de muur. Daarvoor moet men geen kroonprins zijn, maar het helpt! Maar dat dragen van titels kan ook vermoeiend en saai worden.

Ben ik gelukkig, dat ik gewoon Ceo ED. ben. Mijn eigen baas. Tenminste, als de vrouw niet thuis is!

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

06 jun 2013, 14:29

Schitterend stuk melancholie ED..
Bedankt voor je bijdrage aan de meerwaarde van dit topic. :wink:
Misschien probeer ik binnenkort iets in dezelfde zin. 't Zal dan wel verschillen van stijl want dergelijk ingetogen proza krijg ik moeilijk uit mijn pen...

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

06 jun 2013, 16:08

ED. schreef:Om Baron te worden heb je dan andere papieren vandoen. Met de vélo kunnen rijden heeft voorrang. Hoewel, Eddy heeft het verdiend. Een ingekaderd eredoctoraatdiploma (doctoratus honoris causa) in onkunde staat ook al goed aan de muur. Daarvoor moet men geen kroonprins zijn, maar het helpt! Maar dat dragen van titels kan ook vermoeiend en saai worden.
Dat onze nationale troonopvolger ook zo'n titel overhandigd kreeg van onze meest gerenommeerde universiteit bewijst dat ze daar ook af en toe wel eens de zotskap opzetten.
Nu ja, als Sylvester Stallone in Frankrijk van ex-cultuurpaus Jack Lang (onder Mitterand) een speciale medaille opgespeld kreeg voor zijn "enorme verdienste" als actief vertegenwoordiger van de zevende kunst bewijst evenzeer dat een overdaad aan exquise cognacjes en de nabijheid van wulpse diva's in pluche salons de geest vertroebelt.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

07 jun 2013, 02:30

figaretto schreef:Schitterend stuk melancholie ED..
Bedankt voor je bijdrage aan de meerwaarde van dit topic. :wink:
Misschien probeer ik binnenkort iets in dezelfde zin. 't Zal dan wel verschillen van stijl want dergelijk ingetogen proza krijg ik moeilijk uit mijn pen...
Ik ga dat bericht nog eens quoten. Kwestie om mijn kwaliteiten nog eens dik in de verf te zetten. Dus, ik herhaal met veel plezier jouw woorden " Schitterend, ............ enz. " Ik lees het toch zo graag!

Een compliment krijgen van figaretto, dat is er een die kan tellen! Het ruikt hier natuurlijk naar een hang aan wedercompliment. Natuurlijk, beste figaretto, ik, en het ganse seniorennet, wachten met ongeduld op jouw onnavolgbare, mooie en goed geschreven teksten. Ik meen het, het is om jaloers op te zijn!

Als je het mij toelaat,toch een kleine raadgeving: Wanneer ik van jou mocht zijn, ik zou het eens proberen met een toetsenbord. Met een pen schrijven op het computerscherm, het bestaat, dat wel. Maar die typex is nogal moeilijk te gebruiken en maakt vlekken! :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

10 jun 2013, 16:14

ED. schreef:

Als je het mij toelaat,toch een kleine raadgeving: Wanneer ik van jou mocht zijn, ik zou het eens proberen met een toetsenbord. Met een pen schrijven op het computerscherm, het bestaat, dat wel. Maar die typex is nogal moeilijk te gebruiken en maakt vlekken! :wink:
Je vorige paragraaf heb ik niet herhaald en ik verzoek je hierbij dergelijke dingen niet meer te publiceren daar ik nu reeds hemden met colmaat XL moet dragen en ik niet graag mijn garderobe zou moeten aanpassen naar XXL om er met mijn nek nog in te kunnen. :roll:
Niettemin gaf je me een behoorlijke tip. Maar toch schrijf ik nog altijd met de pen. Mijn schriftjes geef ik dan door aan mijn zwarte secretaresse (zwart van haar, niet van huid) die deze dan op het net plaatst. Of ze daar tippex bij gebruikt is me niet duidelijk want ik kom zelden in haar kantoorruimte. Mijn roodharige secretaresse, die dan weer zwart van huid is, en die ik in dienst nam uitsluitend als mijn inspiratiebron, zie ik dan wel nu en dan naar haar collega trekken met allerlei kleine flesjes. Tippex misschien ? 'k Zal zelf eens gaan kijken.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

10 jun 2013, 18:28

Nu weet ik het weer! Typp-Ex, wordt met twee "bee's" geschreven! Damn-ed, toch! :cry:

Die ondertitel van Figaretto is eigenlijk discriminerend. Het zou moeten zijn:

Vrouwen én mannen van élke leeftijd zijn verrukkelijk, zalig en - wat het belangrijkst is , aftrekbaar,....van de belastingen"

Allé, 't Is maar een gedacht, zoals er vele zijn, nietwaar? :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

12 jun 2013, 11:34

ED. schreef:Die ondertitel van Figaretto is eigenlijk discriminerend. Het zou moeten zijn:

Vrouwen én mannen van élke leeftijd zijn verrukkelijk, zalig en - wat het belangrijkst is , aftrekbaar,....van de belastingen"

Allé, 't Is maar een gedacht, zoals er vele zijn, nietwaar? :wink:
Na het lezen van ED.'s bovenstaande reactie met, het weze gezegd, een licht dubbelzinnig gehalte, denk ik dat het wenselijk is om opnieuw de ernstige vorm van kolder te moeten hernemen.
Dit zal dan wel niet voor eerstdaags zijn want ik vertrek voor een week naar het Zwarte Woud. Groeten aan de thuisblijvers. :wink:

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

24 jun 2013, 21:36

"Terug naar af" van ED. gelezen, dat op zijn eigen verzoek is afgesloten.
Zonde...
Want ED. , op Sennet zitten vogels van allerlei pluimage. Nooit heb ik iets van u gelezen dat ondermaats was of arrogant t.o.v. andere schrijvers. Dit kan niet over alle anderen gezegd worden.
Nu ja, het blijft je eigen keuze maar ik denk niet dat er enige reden mag zijn waarom je je terugtrekt ; althans niet wat de meeste lezers hier betreft. Probeer eens een spuitje EPO of een vleugje clenbuterol ? Helpt verbazingwekkend hoor... :wink:

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

24 jun 2013, 22:16

figaretto schreef:"Terug naar af" van ED. gelezen, dat op zijn eigen verzoek is afgesloten.
Zonde...
Want ED. , op Sennet zitten vogels van allerlei pluimage. Nooit heb ik iets van u gelezen dat ondermaats was of arrogant t.o.v. andere schrijvers. Dit kan niet over alle anderen gezegd worden.
Nu ja, het blijft je eigen keuze maar ik denk niet dat er enige reden mag zijn waarom je je terugtrekt ; althans niet wat de meeste lezers hier betreft. Probeer eens een spuitje EPO of een vleugje clenbuterol ? Helpt verbazingwekkend hoor... :wink:

Geplaatst: Wo 19 Jun 2013, 12:57 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Beste Figaretto,

Intussen heb ik dit min of meer rechtgezet in katana zijn hoekje:
Ik had waarschijnlijk een slechte dag. 't Kan iedereen eens overkomen zeker? Allé, peins ik toch!:wink:

Zie:Homo antiqua virtute ac fide

"Ik hier zit te dippen over, verdekken, waarom heb ik die tekst "terug naar af". nu toch geschreven? Ik kom hier elke dag lezen en merk, dat het hier steendood aan het vallen is. Och,ja, Wat die sukkelachtige topic van mij betreft: Ik zal eens mijn slechte dag gehad hebben, zeker? Allé, toch iedereen een goede dag. ................"

N.B. Goei reis en vakantie gehad?

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

25 jun 2013, 00:23

Eigenlijk zou dit iets moeten zijn voor "politiek". Gezien echter het kolderachtige eraan, vind ik dit wel passend in ons kolderhoekje.

Allé, ge moogt tegenwoordig niks meer. Het heeft waarschijnlijk weinig gescheeld, of men had, net zoals bij dàt schooltje, het gemeentehuis gesloten! En daarbij " de broek afsteken" 't mag dan nog als grap zijn, zou een gangbare zaak moeten worden in de parlementen. Dan zou er tenminste "iets" te beleven vallen! Zeker als onze premier erbij is! :wink:
......................................................


Persbericht van de N-VA 24/6/13

"N-VA neemt afstand van gedrag Dilbeekse schepen

Het partijbestuur van de N-VA neemt met verbazing kennis van het incident dat schepen van Sport Frank De Dobbeleer in Dilbeek veroorzaakte. Het partijbestuur oordeelde dat het gedrag van schepen De Dobbeleer beneden de waardigheid van een N-VA-mandataris én het schepenambt is.

De burgemeester van Dilbeek, Willy Segers, bracht aan het partijbestuur verslag uit van de gebeurtenissen. "Schepen De Dobbeleer is goed bevriend met de voorzitter van de plaatselijke petanqueclub, die tevens N-VA-gemeenteraadslid is in Dilbeek. De schepen wilde een grap met zijn vriend uithalen, en liet bij het vermelden van de naam van de petanqueclub zijn broek zakken."

Burgemeester Segers ontkent dan ook dat er achter de daden van schepen De Dobbeleer een politieke motivatie schuilt. "Het was zeker geen symbolische actie tegenover de Franstaligen, alleszins niet. Het was een grap tussen twee goede vrienden. Een volledig misplaatste grap, een schepen onwaardig, maar desalniettemin een grap", aldus Segers.

De N-VA neemt afstand van de daden van schepen De Dobbeleer en vraagt hem zich te bezinnen. Burgemeester Segers is het daar mee eens: "Ik heb de schepen van Sport op dit gedrag aangesproken en hem meegedeeld dat zoiets absoluut niet door de beugel kan. Frank beseft dit ook. Hij heeft een stommiteit begaan en hij excuseert zich daarvoor bij al wie hij buiten zijn bedoeling om zou hebben beledigd. Hij weet dat hij dit terug moet goedmaken."

Het partijbestuur van de N-VA neemt er akte van dat schepen De Dobbeleer zijn fout inziet. Vooraleer verdere stappen te ondernemen, zal afgewacht worden hoe de betrokken schepen zijn fout wil rechtzetten."


Contactinfo: Joachim Pohlmann, partijwoordvoerder
E-post: joachim.pohlmann@n-va.be



Auteur(s): Andries Gryffroy, Algemeen secretaris N-VA
Willy Segers, Burgemeester Dilbeek


Thema('s): N-VA

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

25 jun 2013, 07:43

Gelijk heb je Ed .. Villa Politica op donderdag zou direct een stuk 'aanschouwelijker' toneel worden ...
De politiek, zoals ze aan Vlaamse kant in de regering gevoerd wordt, waarheidsgetrouw uitgebeeld ..

Interessante politieke opvoeding zeker voor dezen die nu moeite hebben om de Vlaamse federale politiek te analyseren zoals ze werkelijk is . Kan de objectiviteit alhier en elders alleen maar goed doen ...

:idea:
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

04 jul 2013, 18:24

PRETPARKEN

Augustus is de maand waarin ouders met hun kinderen naar het pretpark trekken. Of beter gezegd : de ouders laten dit karweitje over aan hun eigen ouders, oma en opa dus. Dit is verstandig. Want een bezoek aan een pretpark met een paar kleine dreumessen is allesbehalve een pretje.
Het begint al bij het parkeren. Het parkeerterrein is immens groot en onoverzichtelijk. Na lang zoeken vind je in parking F, plaats 125 nog een gaatje. Om dit te bereiken moest je eerst al €8 betalen om toegang te krijgen. Dit is zeer eigenaardig want per slot van rekening kom je daar als klant. Een supermarkt die me dergelijke som zou aanrekenen om er mijn inkopen te mogen komen doen zou ik al lang van mijn lijst geschrapt hebben.
Dan is het zoeken naar de ingang. Nadat je parking G en C hebt doorkruist en verkeerdelijk aan de uitgang bent beland begint de jongste van de twee zich vragen te stellen over je oriëntatievermogens. “Opa, ginder staan de molens,” zegt het meisje, terwijl ze in de verte toont met haar vingertje“ waarom gaan we daar niet direct naartoe ?” Het is nutteloos om aan een kind van 4 jaar uit te leggen dat de kortste weg tussen twee punten niet altijd de rechte lijn is maar dat in bepaalde omstandigheden zoals deze er enig zoekwerk bij te pas komt. Later zal ze dat begrijpen.
Als je dan uiteindelijk de hemelpoort hebt bereikt, dan staat daar een file van 80 man voor je aan het aanschuiven om een ticketje te kopen. Nu ja, eigenlijk kwam je daar voor de kinderen en het is logisch dat je daar een flinke som moet voor neertellen maar beide grootouders, die hier eigenlijk een daad van moed en zelfopoffering stellen worden dan ook nog eens verondersteld een minstens even grote bijdrage daarvoor te leveren. Net alsof men een voetbalscheidsrechter entreegeld zou doen betalen om een risicovolle match te komen fluiten.
Je bent dan wel vroeg vertrokken maar het is al bijna middag wanneer je binnen bent en ondertussen begint de honger te knagen bij de kinderen. Eerst willen ze een pakje friet met een kwak mayonnaise voor de jongen en een kwak “Andalous” voor het kleintje plus een hamburger. Je geeft toe want je wil niet dat ze zich later bij hun ouders zouden beklagen over honger of krenterigheid vanwege oma en opa. Alvorens naar de eerste attractie te gaan komen we ook nog een ijskraampje tegen en daar waar ze van hun ouders altijd maar één bolletje kregen willen ze er nu wel twee. Och ja, je wil hun pret niet bederven.
En dan die attracties. Ik word al misselijk als ik die dingen zie. Zo is er die fameuze parachute. Na lang wachten mogen uw kleintjes in zo een schuitje dat naar fenomenale hoogtes wordt gestuwd. Dan plots laat men het hele boeltje als een steen naar beneden vallen om op het laatste ogenblik daar de rem op te zetten. Doet me denken aan een bijna-doodservaring. Het verwondert me dat dergelijke praktijken nog niet zijn aangeklaagd bij het Europees Hof voor de Rechten van het Kind. En dan zijn er die talloze roetsjbanen waarbij ze de prille jeugd in hels tempo van boven naar beneden en ondersteboven laten suizen alsof dit geestig zou zijn.
Het resultaat natuurlijk na een uurtje of twee drie, is dat je kleinkinderen er niet echt gezond meer uitzien. De zesjarige knaap heeft maagkrampen gekregen en zijn broekje heeft geleden onder een accute vorm van diarree ; het meisje zag er nog niet zo slecht uit en was alleen wat bleekjes. Ze kloeg niet en ging stilletjes op oma’s schoot zitten waar ze wel na enkele minuten via haar keelgat de halfverteerde frietjes, de “Andalous” en de bolletjes ijs over oma’s zomerkleedje deponeerde. Maar oma is verdraagzaam en zeurt niet. Zij ondergaat al die ellende met een verdraagzame glimlach. Want het is niet altijd pret in het pretpark.
Moe, ziek, financieel lichter maar toch gelukkig dat dit alles achter de rug was, baanden ze zich een weg terug naar parking F, plaats 125 alwaar een stralend ouderkoppel hen stond op te wachten. Deze wisten immers dat ze aan groot onheil ontsnapt waren. Verstandige ouders…

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

05 jul 2013, 09:16

Laten wij nu juist onze kleinste van 4 beloofd hebben om volgende week Plopsaland aan te doen ..

Om het kleintje de voordelen van het openbaar vervoer (met de trein reizen is altijd al wat vakantie en ook ze heeft nog nooit op een trein gezeten ) kiezen wij deze keer voor het spoor..

Mijn man, vooruitziend en bezorgd als hij is , heeft al rijkelijk zijn reserve geuit over het zeulen met een rugzak, waarin wat nodige attributen dienen gestopt te worden die een vierjarig kind en grootouders van een zekere leeftijd zoal nodig zouden kunnen hebben gedurende de dag , annex de opgevouwen buggy voor ons klein meisje wanneer ze moe wordt .

"Trein op , trein af met al die onhandige spullen .. en wat als we in een attractie gaan .. ga je dan de buggy onbeheerd laten staan met alles in 't mandje ?'" zijn een paar van de praktische moeilijkheden die hem al zeer verontrusten op voorhand en waarmee hij mij al enkele dagen wat zeurderig rond mijn oren wil voorbereiden op wat we zouden kunnen verwachten ...wat het hartverwarmend aandoenlijke plaatje van 'grootouders met kleinkind op uitstap' natuurlijk sterk zou kunnen naar beneden halen en in mineur doen eindigen ..

Ergens heeft hij een punt want oma is nu niet direct een dare- devil , nooit geweest eigenlijk , een dwingende hoogtevrees ligt aan basis ervan , ergo , grote hoogtes met snelle wendingen in attracties en dito roetsjende afdalingen in waterbanen ,waar je op het einde getracteerd wordt op een gratis bad zijn dus nooit mijn favorieten geweest .. Een zwaaiend schip die de golfbewegingen nabootst , snel rondtollende molens daar wil ik nog net in meegaan . Als oma wil je toch de kleinkinderen als herinnering wel een tof beeld meegeven van een 'moderne' oma die leuk is , nietwaar ? !!
Nu heeft onze kleine de leeftijd waar men haar nog kan wijsmaken dat ze nog te klein is voor die super spannende attracties die zich bijna al-tijd in de hoogte afspelen en dat die alleen voor grote meisjes zijn .. Dat haar mama haar ondertussen heeft ingelicht dat oma een grote 'schrikkepuit' is kan het leugentje om bestwil misschien wat hypothekeren .. want die rakkers zijn tegenwoordiger slimmer dan je denkt .
Nu , de opa is er ook nog , al is het gehalte van enthousiasme bij het 'savoureren' van dergelijke spannende attracties, eerder naar een zeker dieptepunt gedaald en het is dus ook dit vooruitzicht van hij ,de verantwoordelijke opa, , alleen met een vierjarige in een gondeltje dat alle richtingen uitzwaait , dat hem nu al wat onrust in zijn gedachten geeft (en ook wel voor hem, wat later , na de rit , voor zijn maag )

Wij kunnen echter ook wel uitkijken naar de rustpunten zoals daar zijn : de Plop kabouters , misschien wel een treintje dat je gezapig rond het park tuft , Kaatje :ook zo'n favoriet met stip .., Mega Mindy en Piet Piraat met zijn piraatjes.. Als een van die bonte troep dan nog wat show brengt zijn we helemaal gesteld (en al en tijdje verder in de dag en weg van de roetsjende hoogtes waar onze kleine gek op is !

Oh ja, ze heeft ons ook al voorbereid, onze vierjarige lieverd, ze wil frietjes met mayonaise en een lolly en weet je, we nemen het risico . Dat kind, ze krijgt het , want we willen haar dag onvergetelijk maken .. en eigenlijk de onze ook een beetje !!
:wink:

PS. Figa, als je nog es zo'n escapades plant dan bestel je best je tickets op voorhand . Die kan je krijgen in elke zichzelfrespecterende supermarkt of ook on-line en ze zijn zelfs , denk ik, een aantal Euro's goedkoper en vermijden een lange wachttijd aan de ingang ..
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

05 jul 2013, 20:31

Ja Phoebe, hierbij wens ik jullie alle succes.
Ik meen te hebben begrepen dat je eerstdaags dit avontuur gaat ondergaan. Zelf schreef ik maar uit observatieoogpunt, dus niet uit ervaring.
Ik woon op een boogscheut van Plopsaland en bekijk met zorgelijke blikken de grootouders die onwetend van wat hen te wachten staat, de arena binnentreden.
Maar hoewel mijn vooringenomenheid legendarisch is, wacht ik toch met een gezonde nieuwsgierigheid op uw (jullie) ervaringen naderhand.
(PS. Als jullie per spoor in De Panne aankomen dan is het zinloos om daar ook de tram naar Plopsaland te nemen hoor. Van daaruit is het hooguit 600 meter te voet.)