God en zijn zwarte Pieten

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 jan 2013, 13:20

Stel nu eens dat er intelligentere wezens in het universum bestaan dan de mens. Zou God die dan al voor de mens geschapen hebben, of zou zich daar een andere God mee hebben bezig gehouden. Stel nu dat die intelligentere wezens kleine grijze mannetjes zijn met een groot hoofd en kleine dunne beentjes, dan lijken die toch niet op de aardse God, gezien volgens dat heilig boek de mens geschapen is naar zijn beeld. Zou God dan een klein grijs of groen mannetje zijn of zitten die gasten met een andere God opgescheept ?
Ik stel die vraag naar aanleiding van een 4 uur durende documentair.
Haal de borrelnootjes erbij en zoek een comfortabele bank op. Hier gaan we:
http://www.youtube.com/watch?v=ud49Gh9yYLs
Nu wil ik wel enkel commentaar van enkel die deze docu's bekeken hebben. Dus al " mosselen roepen voor je huizen ziet " is niet wenselijk.

( tot over + 4 uur :wink: )

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 jan 2013, 17:05

Deze waarnemingen zijn niet zo nieuw en bestaan al door de eeuwen heen:

http://www.ufowijzer.nl/tekstpagina/His ... nUFOs.html

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 jan 2013, 18:33

Kans is natuurlijk groot dat we met een heleboel zijn in ons Melkwegstelsel:

Minstens 17.000.000.000 planeten ter grootte van Aarde in Melkweg

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... kweg.dhtml

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 jan 2013, 19:08

Paul Siemons schreef:Kans is natuurlijk groot dat we met een heleboel zijn in ons Melkwegstelsel:

Minstens 17.000.000.000 planeten ter grootte van Aarde in Melkweg

http://www.demorgen.be/dm/nl/992/Wetens ... kweg.dhtml
En dat volgens betrouwbare getuigen er ook planeten tussen zitten waar reeds een hoge beschaving bestaat en al in staat zijn ons af en toe eens bezoeken. Waren de goden kosmonauten is niet meer een zo gekke veronderstelling.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

08 jan 2013, 19:41

Talisman schreef: En dat volgens betrouwbare getuigen er ook planeten tussen zitten waar reeds een hoge beschaving bestaat en al in staat zijn ons af en toe eens bezoeken.

Neem 0,01 % van die 17.000.000.000 als mogelijk bewoonde planeten kan je nog kiezen tussen 1.700.000 werelden.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

08 jan 2013, 20:03

Paul Siemons schreef:Talisman schreef: En dat volgens betrouwbare getuigen er ook planeten tussen zitten waar reeds een hoge beschaving bestaat en al in staat zijn ons af en toe eens bezoeken.

Neem 0,01 % van die 17.000.000.000 als mogelijk bewoonde planeten kan je nog kiezen tussen 1.700.000 werelden.
Onvoorstelbaar toch ? Men zou een planeet gelijk aan de onze gevonden hebben op 20 lichtjaren afstand. Voor ons onvoorstelbaar ver, maar misschien voor de andere kant niet meer dan een citytrip. Stel je even voor wat onze grootouders er van zouden gedacht hebben dat men nu in enkele uren tijd aan de andere kant van de wereld kan zijn. Toen kwamen de meesten niet verder van 100 km van huis. Te gek toch ?

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jan 2013, 07:19

Tallisman schreef:maar misschien voor de andere kant niet meer dan een citytrip.
Blijft de vraag, wat is de reden dat dezen zich niet openlijk kenbaar maken aan de mensheid? Hoe denk je daarover?
Alles is Één en die Éne is Alles.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

09 jan 2013, 08:30

janx schreef:
Tallisman schreef:maar misschien voor de andere kant niet meer dan een citytrip.
Blijft de vraag, wat is de reden dat dezen zich niet openlijk kenbaar maken aan de mensheid? Hoe denk je daarover?
Waarvoor zouden ze dat moeten?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 jan 2013, 09:03

janx schreef:
Tallisman schreef:maar misschien voor de andere kant niet meer dan een citytrip.
Blijft de vraag, wat is de reden dat dezen zich niet openlijk kenbaar maken aan de mensheid? Hoe denk je daarover?
Doen ze wel, maar worden afgeschoten en alle bewijzen verdwijnen. De beelden van UFO's worden verder afgedaan als natuurverschijnselen, weerballonen, verbeelding enz. Reden ? De wereld is nog niet klaar voor een confrontatie. Denk je dat getuigenissen van personen als Gordon Cooper of Edgard Mitchell verzonnen zijn of die hallucineren? Wat voor reden kan de NASA opgeven voor het lanceren van een ruimtetuig met een boodschap voor ET's aan boord en voor constante observatie van de ruimte op zoek naar signalen? We zitten nog steeds met een meerderheid die denkt dat wij het middelpunt van de schepping zijn en god de zoon een woestijnstammetje bezocht heeft als ultieme tussenkomst. Moest het je ontgaan zijn, we zitten met een kalender van 2013.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 jan 2013, 09:09

Paul Siemons schreef: Waarvoor zouden ze dat moeten?
Voor hen zijn we niet meer dan een soort reservaat.
Stel dat men iemand uit deze tijd zou droppen in het oude Rome. Hoelang zou die dit overleven? Wat voor boodschap heeft die voor deze Romeinen? Zinloos toch ?

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jan 2013, 12:45

Doen ze wel, maar worden afgeschoten en alle bewijzen verdwijnen.
? Hoezo afgeschoten. Indien zij de middelen hebben om al duizenden jaren de aarde te bezoeken dan lijkt het mij toe dat hun kennis op allerlei gebied vele malen hoger zal liggen dan van de huidige mens. Het lijkt mij daarom geen goed argument om te spreken van "afgeschoten worden" er zal een ander reden zijn.
Talisman schreef:Stel dat men iemand uit deze tijd zou droppen in het oude Rome. Hoelang zou die dit overleven? Wat voor boodschap heeft die voor deze Romeinen? Zinloos toch ?
Als je over één persoon hebt die je dropt zonder uitrustingen, ja. Maar als je bij die oude Romeinen en groep plaatst die goed uitgerust is met alle technieken van onze tijd nu, denk ik toch dat het anders zou zijn.

Naar mijn idee moeten er andere redenen zijn en waarschijnlijk die, welke wij als mens in onze huidige staat nog niet kunnen weten, omdat we denken met de kennis en bewustzijn van nu die nog niet die staat heeft van het kunnen reizen door de kosmos zoals zij die het al duizenden jaren doen.

vandaar je opmerking naar mij toe:
Moest het je ontgaan zijn, we zitten met een kalender van 2013.
En beste Talisman, het getal van een kalender zegt niets over de staat van de huidige mens. Enkel zijn gedrag, kennis en bewustzijn als persoonlijkheid zowel als individu, groep, Volk en als Mensheid.
Talisman schreef: We zitten nog steeds met een meerderheid die denkt dat wij het middelpunt van de schepping zijn en god de zoon een woestijnstammetje bezocht heeft als ultieme tussenkomst.
Deze mensheid zal wijzer worden t.z.t. Evolutie kent geen stop.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 jan 2013, 12:57

janx schreef:Hoezo afgeschoten. Indien zij de middelen hebben om al duizenden jaren de aarde te bezoeken dan lijkt het mij toe dat hun kennis op allerlei gebied vele malen hoger zal liggen dan van de huidige mens. Het lijkt mij daarom geen goed argument om te spreken van "afgeschoten worden" er zal een ander reden zijn.
Dan heb je vast deze docu's niet bekeken.
Als je over één persoon hebt die je dropt zonder uitrustingen, ja. Maar als je bij die oude Romeinen en groep plaatst die goed uitgerust is met alle technieken van onze tijd nu, denk ik toch dat het anders zou zijn.
Ja, dan maken de Romeinen daar goden van. Snappy ?
Naar mijn idee moeten er andere redenen zijn en waarschijnlijk die, welke wij als mens in onze huidige staat nog niet kunnen weten, omdat we denken met de kennis en bewustzijn van nu die nog niet die staat heeft van het kunnen reizen door de kosmos zoals zij die het al duizenden jaren doen.
Kan best.

Maar je geeft wel geen mening over deze getuigenissen. Lijkt me al vreemd.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

09 jan 2013, 16:20

talisman schreef:[...] Denk je dat getuigenissen van personen als Gordon Cooper of Edgard Mitchell verzonnen zijn of die hallucineren? [...]
Edgar Mitchell (zonder d) gelooft ook in esp, hij zegt ook 'op afstand' door een genezer van nierkanker te zijn verlost...
Zelf heeft hij geen enkele ufo-waarneming gedaan, hij heeft alles van horen zeggen, zijn bronnen geeft hij niet, er is dus niets na te trekken.
Gordon Cooper heeft ook geen enkele persoonlijke waarneming. Enkel foto's en film die er volgens hem geloofwaardig uitzagen.
En dan nog een woordje over de film zelf. De inleider, Steven Greer, een osteopaat die zich in de US een dokter mag noemen, oprichter van het Disclosure Project, zegt zo omstreeks de 12de minuut dat je niet mag twijfelen aan de door hem verzamelde getuigenissen. En waarom niet? Omdat de bijbel ook steunt op getuigenissen en dat we daar door weten welke apostel welk boek schreef. Laat hij zeggen door een of ander Italiaans geestelijke.
Ik slik geen getuigenissen omdat dat moet van die Greer en al zeker niet als hij dat 'verantwoordt' met een volslagen kromme redenering.
Die getuigenissen die wil ik overigens niet horen vertellen, ik wil ze kunnen lezen en natrekken. Maar blijkbaar vallen die getuigenissen onder het copy right van het Disclosure Project die ze niet vrij wil geven.
Dat Greer dan ook nog eens komt aanzetten met het volkomen van de pot gerukte idee van nulpunt-energie en met allerlei zelfbevestigende complot-theorien aan komt zetten in plaats van naar voor de hand liggende verklaringen die wel steek houden zegt mij genoeg.
Puur wetenschappelijk kan het niet anders dan dat er leven bestond, bestaat of zal bestaan ergens in het heelal, buitenaards dus. De kans dat dat leven ook nog eens intelligent zou zijn maar niet te verschillend van ons zodat communicatie mogelijk is is al heel wat kleiner en dat dat dan ook nog eens in een zonnestelsel zou zijn dat op relatief kleine afstand van ons is... Neen.
Waarom zou een buitenaardse beschaving ook per se 'hoger' staan dan de menselijke? En als dat zo zou zijn, hoe slagen enkele menselijke krachten er dan in die superieure wezens af te blokken van de rest van de mensheid? Zijn die superieure aliens dan zo dom dat ze enkel met een aantal samenzweerders willen praten?
Te veel naar Men in Black gekeken vrees ik.
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

09 jan 2013, 17:00

Dan heb je vast deze docu's niet bekeken.
jawel.
Ja, dan maken de Romeinen daar goden van. Snappy ?
Dat lijkt me wel zeker.
Kan best.

Maar je geeft wel geen mening over deze getuigenissen. Lijkt me al vreemd.
over wat ik gezien heb?
Ik heb in die overzicht allerlei plaatjes gezien van voorstellingen waarop te zien is dat er schotelvormige en andere ons nog onbekende voorwerpen in de lucht zijn aangebracht.
Maar los daarvan. Ik ben er van overtuigt dat de mens niet alleen hier op aarde voorkomt. Ik wil zelfs verder gaan ... er zijn meerdere kosmos stelsels van een mindere zware materie, dan de onze, waar de verdere geëvolueerde mens in vertoeft.
En wie weet zijn die het wel die komen kijken hoe het ons vergaat. Maar door hun andere materie dichtheid kunnen ze niet zonder beschermende aanpassingen leven op aarde. Je weet, ik zeg wel eens meer wat dus neem het maar niet te serieus. Maar misschien toch wel een ander kijk die te overwegen is.
Alles is Één en die Éne is Alles.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

09 jan 2013, 17:18

janx schreef: Ik heb in die overzicht allerlei plaatjes gezien van voorstellingen waarop te zien is dat er schotelvormige en andere ons nog onbekende voorwerpen in de lucht zijn aangebracht.
De bijhorende plaatjes wil ik zelfs nog totaal negeren. Kan je nog steeds afdoen als trukage.
Maar los daarvan. Ik ben er van overtuigt dat de mens niet alleen hier op aarde voorkomt. Ik wil zelfs verder gaan ... er zijn meerdere kosmos stelsels van een mindere zware materie, dan de onze, waar de verdere geëvolueerde mens in vertoeft.
Persoonlijk denk ik dit ook. Misschien wel eentje waar er nog geen materie gevormd is, wie weet.
En wie weet zijn die het wel die komen kijken hoe het ons vergaat. Maar door hun andere materie dichtheid kunnen ze niet zonder beschermende aanpassingen leven op aarde. Je weet, ik zeg wel eens meer wat dus neem het maar niet te serieus. Maar misschien toch wel een ander kijk die te overwegen is.
:lol: Dat weer typisch Janx. Hou het maar al bij dit universum. De kans is zelfs groot dat aliens sterk op één van onze levensvormen gelijken. Het hoeft niet persé een mensachtig wezen te zijn. Misschien waren de omstandigheden beter voor bv. een koudbloedige. Er zullen er vast van soorten zijn.