God en zijn zwarte Pieten

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jan 2013, 16:23

Geef mij dan maar de Heer Jezus ! Zijn bestaan bewijst onze jaartelling tenminsten ! 2013 NA CHRISTUS .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 16:35

Zondervrees schreef:
talisman schreef:[…] Je hebt de docu's dus niet gezien. Wat kom je hier dan bazelen joh ! Ga toch ergens anders posten.
Jij wil het zelfs niet hebben over het eerste kwartier van die film, waarom zou ik er dan 4 uur van mijn tijd aan geven?
Of ga eens inhoudelijk in op mijn argumenten. Wat is de geloofwaardigheid van een astronaut die gelooft in genezing op afstand bv.? Want daar gaat het jou om: de geloofwaardigheid van de getuigenissen. Die we volgens Greer en jou blindelings moeten geloven. Op basis van welk argument? Op basis van welk hard gegeven?
Hoepel toch op man.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

10 jan 2013, 16:37

Moderator, slotje graag.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 19:33

Tjah, als het weerwerk een beetje pittig wordt dan moet er maar een slotje op. Klein, heel klein. Talisman reageert zoals elke gelovige die geconfronteerd wordt met ratio: eerst ontkennen, dan ogen en oren sluiten en heel hard lalalalala beginnen zingen.
Ni Dieu, Ni Maître

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 19:38

ebenhaezer schreef:Geef mij dan maar de Heer Jezus ! Zijn bestaan bewijst onze jaartelling tenminsten ! 2013 NA CHRISTUS .
Aantoonbaar onjuist. En volledig off-topic.
Maar vertel: mathematisch is het zeker dat er buiten de aarde, ergens in het heelal een plaats is waar leven voorkomt. Misschien zelfs intelligent leven. Hoe rijm je dat met die schepper van jou?
Ni Dieu, Ni Maître

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

10 jan 2013, 20:50

Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:Geef mij dan maar de Heer Jezus ! Zijn bestaan bewijst onze jaartelling tenminsten ! 2013 NA CHRISTUS .
Aantoonbaar onjuist. En volledig off-topic.
Maar vertel: mathematisch is het zeker dat er buiten de aarde, ergens in het heelal een plaats is waar leven voorkomt. Misschien zelfs intelligent leven. Hoe rijm je dat met die schepper van jou?

Niet eens zo moeilijk ZV., voor een machtig God is niets onmogelijk . Niemand weet wat Hij gedaan heeft vóór Hij de aarde schiep met alles er op en eraan ; kon dus evengoed ook leven geschapen hebben op andere planeten . Waarom zou een gelovige dat moeten ontkennen ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 20:57

ebenhaezer schreef:
Zondervrees schreef:
ebenhaezer schreef:Geef mij dan maar de Heer Jezus ! Zijn bestaan bewijst onze jaartelling tenminsten ! 2013 NA CHRISTUS .
Aantoonbaar onjuist. En volledig off-topic.
Maar vertel: mathematisch is het zeker dat er buiten de aarde, ergens in het heelal een plaats is waar leven voorkomt. Misschien zelfs intelligent leven. Hoe rijm je dat met die schepper van jou?
Niet eens zo moeilijk ZV., voor een machtig God is niets onmogelijk . Niemand weet wat Hij gedaan heeft vóór Hij de aarde schiep met alles er op en eraan ; kon dus evengoed ook leven geschapen hebben op andere planeten . Waarom zou een gelovige dat moeten ontkennen ?
Ontkennen kan je niet, daar heb je gelijk. Maar jouw god heeft de mens wel gemaakt naar zijn eigen beeld, heeft hem aan het hoofd van de schepping geplaatst, hem het rentmeesterschap gegeven. Hoe moet dat dan met die mogelijke buitenaardsen? Zijn zij ondergeschikt aan ons?
Ni Dieu, Ni Maître

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

10 jan 2013, 22:32

@Janx, hier heb je dan gelijk ook je antwoord op de vraag waarom dit niet meer bekend is bij het publiek. men is daar nog niet klaar voor. Net wat die man op TV ( Het Kruidfabriek ) ook opmerkte waarom zulk nieuws dat er al duizenden planeten ontdekt zijn zoals onze aarde, dit niet op de voorpagina van de krant staat
Zeker talisman, velen zijn er niet klaar voor, maar dat is ook vaak voor andere zaken. Neem bijvoorbeeld de reincarnatie gedachte daar zijn velen ook nog niet klaar voor en dat heeft alles met bewustzijn te maken en niet met kennis alleen. Alleen al de opmerkingen van "ik heb nog nooit een dood iemand terug zien komen" geeft al aan dat men er niets van kan begrijpen wat reincarnatie nu echt inhoud.
Sorry, dat ik off topic ben geraakt maar dit geeft mij wel het zelfde gevoel, denk ik, die jij hebt aangaande jouw pogingen om mensen iets proberen aan te reiken om over na te denken en die dat niet kunnen vatten. Maar is dat niet vaak zo voor een ieder hier op dit topic? Het is maar zeer sporadisch dat een ander iets wil oppikken van een ander. De meesten zijn verstart in hun opvattingen en mening die ze in de loop van hun leven hebben kunnen vormen.
Een nieuw beginnende leven, wedergeboorte, kan hier enkel verandering in brengen schat ik zomaar in. :lol:
Alles is Één en die Éne is Alles.

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

10 jan 2013, 22:59

janx schreef:[…] Zeker talisman, velen zijn er niet klaar voor, maar dat is ook vaak voor andere zaken. […]
Inderdaad, de rationeel denkenden zijn niet klaar voor buitenaardse wezens die ons bezoeken, voor reïncarnatie, voor directe stem machines, voor goden allerhande.
Ni Dieu, Ni Maître

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

11 jan 2013, 00:01

Mijn beste Janneman, als iemand, jou en dit zestig jaar geleen, een beschrijving gegeven zou hebben van een HUIDIG draagbaar instrument zoals een I-Phone , I-Pad een GPS of een mini pc-tablet , dan zou je dienne mens ook wel zot verklaard hebben .

Alléz, toet, na ! eEn draagbaar, klein "" apparelleke "" waarmee je naar de keizer van Cina kunt bellen . Goe "" gebeld "" zekerst ... :P :P :P

Grotjes van werewoef
AMEN en AUM

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

11 jan 2013, 08:50

werewoef schreef:Mijn beste Janneman, als iemand, jou en dit zestig jaar geleen, een beschrijving gegeven zou hebben van een HUIDIG draagbaar instrument zoals een I-Phone , I-Pad een GPS of een mini pc-tablet , dan zou je dienne mens ook wel zot verklaard hebben .

Alléz, toet, na ! eEn draagbaar, klein "" apparelleke "" waarmee je naar de keizer van Cina kunt bellen . Goe "" gebeld "" zekerst ... :P :P :P

Grotjes van werewoef
Ik zou die mens helemaal niet voor zot verklaard hebben, gesteld dat hij mij verklaard zou hebben, met aantoonbare feiten, hoe dat machientje dan wel zou moeten werken. Bovendien zou dan blijken dat met die apparaten die jij noemt, geen enkele natuurlijke wetmatigheid in het gedrang komt. En dat is wel wat anders met die veronderstelde buitenaardse technologie of dat machien van wayti bv.
Ni Dieu, Ni Maître

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

11 jan 2013, 10:29

talisman schreef:Nu wil ik wel enkel commentaar van enkel die deze docu's bekeken hebben. Dus al " mosselen roepen voor je huizen ziet " is niet wenselijk.
Okay talisman... I took the trouble...
Het vraagt wat moed, geduld en een goede kennis van de Engelse taal om dit te bekijken en te begrijpen...

Ik ga er geen commentaar op geven voor ik de andere klokken heb horen luiden.

Als het waar is worden wij omwille van de egoïstische motieven van een klein groepje superrijken, die de economische en industriële belangen van deze aarde beheersen, gegijzeld en bij de neus genomen.

Ik ga eerst mijn tijd nemen om te bekijken hoe de beweringen van dit 'disclosure project' ontkracht worden.

Mijn eerste reactie was gebaseerd op de artikelen die ik gelezen had rond de mogelijkheid van ruimtereizen.

Maar goed... ik schort mijn oordeel op.
Als er iets van waar is wat in de docu's beweerd wordt... "then we are being screwed with our eyes closed!"

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

11 jan 2013, 12:39

Wat moet je ervan denken?...
Als die getuigen niet fake zijn, dus de mensen zijn wier naam eronder geplakt staat , als ze niet zitten te liegen omdat ze steekpenningen gekregen hebben of misschien dement zijn, dan is het toch wel zeer vreemd.

Ik vind op het web weinig... zeker niet vanwege de officiële wetenschap: die rept er met geen woord over en doet of dat hele 'disclosure project' niet bestaat.
Vooral wat Greer voorstelt als de energie-productie of voortdrijvings-mechanismen van de ufo's wordt omschreven als pure science-fiction.

Verder vind je persoonlijke aanvallen - zoals Zondervrees al vermeld heeft - op de persoon van de stichter en een paar van de getuigen... maar verder is het vreemd stil.

Dan heb je de fora met allerlei commentaar die soms niet bepaald uitblinkt door realiteitszin.
Steven Greer zou bvb een CIA-man zijn en het hele project zou opgezet zijn door de CIA om ons af te leiden van de echte wereldproblemen.

Punt blijft: zitten die getuigen te liegen of zijn ze misleid of zeggen ze de waarheid?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

11 jan 2013, 13:04

Vesselin schreef:Wat moet je ervan denken?...
Als die getuigen niet fake zijn, dus de mensen zijn wier naam eronder geplakt staat , als ze niet zitten te liegen omdat ze steekpenningen gekregen hebben of misschien dement zijn, dan is het toch wel zeer vreemd.

Ik vind op het web weinig... zeker niet vanwege de officiële wetenschap: die rept er met geen woord over en doet of dat hele 'disclosure project' niet bestaat.
Vooral wat Greer voorstelt als de energie-productie of voortdrijvings-mechanismen van de ufo's wordt omschreven als pure science-fiction.

Verder vind je persoonlijke aanvallen - zoals Zondervrees al vermeld heeft - op de persoon van de stichter en een paar van de getuigen... maar verder is het vreemd stil.

Dan heb je de fora met allerlei commentaar die soms niet bepaald uitblinkt door realiteitszin.
Steven Greer zou bvb een CIA-man zijn en het hele project zou opgezet zijn door de CIA om ons af te leiden van de echte wereldproblemen.

Punt blijft: zitten die getuigen te liegen of zijn ze misleid of zeggen ze de waarheid?
Zo ziet Gordon Cooper er nu uit :
http://truththeory.com/2012/02/19/astro ... periences/
En zo ziet Edgard Mitchell er nu uit:
http://www.openminds.tv/nasa-astronauts ... ncounters/

Natuurlijk allemaal leugenaars en dementerenden. :lol:

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

11 jan 2013, 14:20

talisman schreef:[…] Zo ziet Gordon Cooper er nu uit […] En zo ziet Edgard Mitchell er nu uit […]
Gordon Cooper heeft nooit een UFO waargenomen. Nooit, alles is enkel van horen zeggen. Waarde van de getuigenis: 0.
Edgar Mitchell (Edgar zonder d dus, maar aan Talisman moet je alles twee keer zeggen) heeft nooit een UFO waargenomen. Enkel van horen zeggen. Edgar's geloofwaardigheid wordt tevens ondersteund door zijn geloof in ESP. Edgar is er ook van overtuigd dat hij 'op afstand' genezen is van nierkanker. Waarde getuigenis: 0.
Dat zij denken de waarheid te spreken? Mogelijk, ik hoop het voor hen, dan zijn ze geen leugenaars maar enkel dwalenden zoals enkele andere gelovigen op dit eigenste forum.
Ni Dieu, Ni Maître