UFO's: voer voor psychologen?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

Zondervrees
Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00

12 jan 2013, 10:44

Opmerking: er is geen lees- of kijkplicht van boek en/of film om in dit topic mee te discuteren, maar ongefundeerde uitspraken worden niet op prijs gesteld.
Zo, hoe zit dat nu met die UFO's? En waarom geloven sommige mensen erin, zelfs al hebben ze zelf nooit zo'n ding gezien.
Hoe komt het dat zoiets als het onnozele Roswell-incident jaren genegeerd wordt om dan ineens een hot topic te worden?
Kan je het waarnemen van een UFO vergelijken met het waarnemen van Maria? Zijn het een zelfde soort mensen die gevoelig zijn voor dit soort waarneming?
Ni Dieu, Ni Maître

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

12 jan 2013, 14:04

We leven nu eenmaal in een ruimtetijdperk. Het lijkt me dus logisch dat mensen niet alleen denken aan de uitgaande, maar ook aan de ingaande variant.

Momenteel bestaat er een onneembare muur, opgeworpen door onze wetenschappelijke kennis: andere zonnestelsels/bewoonbare planeten liggen te ver opdat eventuele bewoners ons zouden kunnen bereiken. Dat is een argument dat geldt voor ons, maar geldt dat ook voor verder geëvolueerde universumbewoners? We weten nu eenmaal niet wat verdere wetenschapsontwikkeling ons gaat brengen. Geschiedenis toont dit overduidelijk aan.

Persoonlijk zie ik geen redenen om mogelijk bezoek van aliëns te verwerpen. Al dat ik ook niet ga stellen dat het moet of zal gebeuren. We leven nu eenmaal in een ver uithoekje van ons melkwegstelsel.
En we weten nog zo goed als niks van onszelf, wat we zijn en hoe we functioneren. Hoe zouden we dan de mogelijkheden van een bijna oneindig universum inschatten?

Wat me dichter bij huis lijkt is de evolutie van onze menselijke beschaving, de oorsprong en de ontwikkeling. En een datering. Of dit al dan niet gebeurde met tussenkomst van buitenaardsen is dan de tweede vraag, maar m.i. bijkomstig t.o.v. de eerste.
Maar da's misschien voor een ander topic.
Overigens bestaat voor die discussie wél interessant materiaal.
Jawatte

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 14:17

cappa schreef: Overigens bestaat voor die discussie wél interessant materiaal.
Ben ik volledig mee eens Cappa. Kijken hoe snel je overdenkingen ontsiert zullen worden door getrol.
Of dit al dan niet gebeurde met tussenkomst van buitenaardsen is dan de tweede vraag,
Dit had ik ook reeds in gedachte. Zorg er wel voor dat de aanbrenger onbesproken is, want dat is zéér belangrijk om de inhoud geloofwaardig te houden. :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jan 2013, 17:00

Talisman schreef:
Zorg er wel voor dat de aanbrenger onbesproken is, want dat is zéér belangrijk om de inhoud geloofwaardig te houden.

Je zegt het spottend, maar ik vind het niet meer dan normaal dat de aanbrenger geen fantast mag zijn.
Verder rijst dan direct de vraag: is er nog steeds de missing link in verband met de evolutie van mensaap naar mens ?
Ik dacht dat er toch voldoende tussenvormen gevonden zijn om de aliëns er buiten te kunnen houden.
Tot nader order zijn voor mij alle UFO's van aardse oorsprong. Je ziet steeds rare voorwerpen maar nooit de wezens die erin zitten.
Overal zijn ook piloten, ruimtevaarders...die met vreemde verhalen afkomen (waarschijnlijk niet gelogen), maar een camera is er nooit bij om het incident klaar en duidelijk te filmen.
Verder veel wazige afdrukken die van alle mogelijke vliegende tuigen afkomstig kunnen zijn, plus veel bedrog.
Maar eens je d'r in gelooft, is het als een religie: 't zit er voorgoed in.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 17:21

Reini schreef:Talisman schreef:
Zorg er wel voor dat de aanbrenger onbesproken is, want dat is zéér belangrijk om de inhoud geloofwaardig te houden.

Je zegt het spottend, maar ik vind het niet meer dan normaal dat de aanbrenger geen fantast mag zijn.
En zeker geen homo ! Stel je voor ! En misschien was die assistente van Werner von Braun wel lesbisch. Moeten we toch eens opzoeken.
Verder rijst dan direct de vraag: is er nog steeds de missing link in verband met de evolutie van mensaap naar mens ?
Bedoel je BV ?
Ik dacht dat er toch voldoende tussenvormen gevonden zijn om de aliëns er buiten te kunnen houden.
Wat hebben die UFO's daar nu mee te maken ??
Tot nader order zijn voor mij alle UFO's van aardse oorsprong. Je ziet steeds rare voorwerpen maar nooit de wezens die erin zitten.
Nog sterker !! Er is nooit bewezen dat er ooit een UFO langs geweest is. Wie dit beweren zijn allemaal gekken.
Overal zijn ook piloten, ruimtevaarders...die met vreemde verhalen afkomen (waarschijnlijk niet gelogen), maar een camera is er nooit bij om het incident klaar en duidelijk te filmen.
Allemaal rijp voor de psychiatrie.
Verder veel wazige afdrukken die van alle mogelijke vliegende tuigen afkomstig kunnen zijn, plus veel bedrog.
Weet je waar je een boom best kunt verbergen ? ( in een bos )
Maar eens je d'r in gelooft, is het als een religie: 't zit er voorgoed in.
Niks van geloven hoor. En zeker niks onderzoeken of je krijgt misschien ook van die waangedachten.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

12 jan 2013, 17:24

( daar de topic al gesloten was , geef ik mijn antwoord maar hier .)

ZONDERVREES vroeg mij : ... hoe moet dat dan met die buitenaardsen ? Zijn zij ondergeschikt aan ons ?

Wij zijn idd. rentmeesters , maar wel van DEZE AARDE ; niet van andere planeten ! Ondanks dat heel dat firmament door dezelfde Schepper God geschapen is , maar Gods Woord zegt niets over andere bewoonde planeten , daar denk ik dan ook niet aan .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 17:51

ebenhaezer schreef:Gods Woord zegt niets over andere bewoonde planeten , daar denk ik dan ook niet aan .
Groot gelijk Eben, zeker niet aan denken. Brrrrr... het idee alleen al.
Fazal

12 jan 2013, 18:49

Er staat in de bijbel idd niets over UFO's en buitenaardse wezens.
Vraag mij o.a. toch af, wààrom weer, die formidabele schepper al die sterrenstelsels + al die planeten dan voor nodig had!? :roll:
Maar idd, niet aan denken EB. Hou het bij de bijbel. 8)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 19:29

Fazal schreef:Er staat in de bijbel idd niets over UFO's en buitenaardse wezens.
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn. Neem nu Sirach 48:9 of het oorspronkelijk boek Henoch ( de apocriefe versie )14:8. Even een citaat:
' En ik zag voor mijn gezicht de volgende verschijnselen. Zie, wolken zweefden mij in het gelaat en een neven nam mij op. Een baan van sterren en bliksem dreef en joeg mij voort, winden gaven mij vleugels en tilden mij omhoog. Ze droegen me naar de hemel. '
Ofwel had die arme man verkeerde paddenstoelen gegeten. En er zijn nog van die passages. Ik denk dat Elia ook zoiets beschreven heeft. Ze hebben hem trouwens nooit meer weergezien. Moet wel indruk na hebben gelaten, gezien Paulus rond Christus ook zoiets heeft trachten te verzinnen.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jan 2013, 19:40

Die bijbel toch, waar je de échte bewijzen vindt.
Niet te evenaren, want zie, Jezus rees ook ten hemel, waar hij kort nadien zijn ma zou weerzien....
Eben, je had de hele tijd gelijk hoor: het waren gewoon allemaal aliëns, en ze zagen geeneens groen.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jan 2013, 19:44

Nog sterker !! Er is nooit bewezen dat er ooit een UFO langs geweest is. Wie dit beweren zijn allemaal gekken. [/i

Riep Talisman.

Bwa Talis, Ufo's met hopen uiteraard. Niemand ontkent dat ook.
Vraag is of ze een planetaire reis achter de rug hadden.
Andere mogelijkheden genoeg, toch ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 19:54

Reini schreef: Bwa Talis, Ufo's met hopen uiteraard. Niemand ontkent dat ook.
Vraag is of ze een planetaire reis achter de rug hadden.
Andere mogelijkheden genoeg, toch ?
Zoals ?

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jan 2013, 19:56

Reini schreef:Die bijbel toch, waar je de échte bewijzen vindt.
Niet te evenaren, want zie, Jezus rees ook ten hemel, waar hij kort nadien zijn ma zou weerzien....
Eben, je had de hele tijd gelijk hoor: het waren gewoon allemaal aliëns, en ze zagen geeneens groen.
Zie Cappa, zoals ik voorspelt had; in de kortste keren zitten ze hier weer te trollen. Maar iets inhoudelijks posten ? O maar, dat is riskant voor gezichtsverlies. Het is veel stoerder er de draak mee te steken.

Vesselin
Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52

13 jan 2013, 08:52

Wat mij bij de docu van het "disclosure project" het meest ongelooflijk leek was: dat een van de getuigen (ze zouden de docu in tekstversie moeten uitgeven, dan zou je naam en toenaam en al wat er gezegd werd kunnen checken) zei dat de aliens effectief kernkoppen hebben uitgeschakeld. Straffe kost indeed!
De buitenaardsen gaan dus verhinderen dat we de wereld opblazen...
Onze redding komt misschien van buiten. En misschien verhinderen ze wel andere rampen zoals reusachtige meteoriet inslagen. En misschien houden ze de platen-tektoniek wel in bedwang...

En... o... ja Skepsis natuurlijk. Een artikel uit 2001 van Marcel Hulspas: http://www.skepsis.nl/disclosure.html

Maar ik ben altijd verbaasd over de naïviteit van forumleden.
Ze zitten te kappen op alles wat mensen bedenken om met hun existentiële angsten om te kunnen gaan en om zin te geven aan hun leven.
Maar over de rauwe werkelijkheid, dat commerciële belangen de wereld regeren - niet in het minst de wapenindustrie - en dat deze egoïstische, hebzuchtige houding vernieuwende technologieën inderdaad tegen houdt of minstens vertraagt, met enorme milieu-schade tot gelvolg, geen woord!
De machtswellust en de hebzucht van een relatief kleine groep is baas over onze wereld en de 'Après nous le déluge' mentaliteit van deze mensen wordt onze ondergang.

Dus: "Lieve Aliens redt ons!!!" :roll:

Of ja... tedju!... scenario's als in "Independence day" uit 1996, waarin de buitenaardsen smeerlappen blijken te zijn met slechte bedoelingen, (maar gelukkig gestopt worden door o.a. Will Smith) zijn natuurlijk ook mogelijk!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vesselin op 13 jan 2013, 10:36, 2 keer totaal gewijzigd.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

13 jan 2013, 10:33

Vesselin schreef: En... o... ja Skepsis natuurlijk. Een artikel uit 2001 van Marcel Hulspas: http://www.skepsis.nl/disclosure.html
Vesselin, is het je ook opgevallen dat er omzeggens geen kritiek gegeven wordt op deze getuigen en er meer dan de helft van de tekst gaat naar Greer die enkel als moderator optreedt ? Dat er geen harde bewijzen in de vorm van voorwerpen kunnen aangebracht worden kan ook betekenen dat de overheidsdiensten hun werk om het opruimen van bewijs grondig gedaan hebben. Ik zeg niet dat dit zo is, maar afkomen met het excuus dat men hun beweringen niet hard kan maken is ook wel mager. Indien er meerdere getuigen zijn die de dader van een moord aanwijzen, maar men het moordwapen niet kan vinden, zal ook niet tot vrijspraak leiden, denk je ook niet ? Nogmaals, ik ben het niet die deze beweringen gedaan heeft of ik een Greer-fan ben, maar hoe dan ook, de getuigen bestaan. Zijn ze dan allen dement omdat ze op leeftijd zijn ? O maar, dan zitten hier wel veel dementerenden op dit forum. Eens te meer wordt de boodschapper op de korrel genomen om deze getuigen in diskrediet te brengen naar mijn gevoel. Zelfde reden waarom ik soortgelijke topic heb laten afsluiten. Jou bijgevoegde foto van een skelet-assemblage is eigenlijk ook weer zo'n poging om dit topic belachelijk te maken. Zo kan je de vehikels van Panamarenco ook gebruiken om de technologie van de luchtvaart belachelijk maken.