this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

27 dec 2017, 17:42

tokkio schreef:Toch hartverwarmende ambtenaren, die van vreemdelingen zaken,of dat er geen andere oplossing is,terwijl deze mensen al perfect intrigeert zijn ,en er veel ander gevaarlijker crapuul hier blijft rondlopen.
Nu zijn ze opeens wakker geworden, die mensen zijn hier al bijna 9 jaar.
Prettige kerst. :( :(
https://www.hln.be/de-krant/uitgewezen- ... ~a4fc42b9/
Hallo Tokkio :!: :?: :roll:

Ik volgde uw verwijzing naar HLN en citeer hieronder even het volgende...
Al in 2010 wist het gezin - met naast Kristina ook een oudere broer en een zusje van drie - dat hier blijven geen optie was, maar terwijl een procedureslag met de Belgische overheid werd gevoerd, gingen Kristina en haar broer nietsvermoedend naar school.
Sinds 2012 is het gezin hélemaal uitgeprocedeerd. De ouders kregen dat jaar een bevel tot uitwijzing en werden uitgebreid geïnformeerd over wat dat inhield en wat de mogelijkheden waren inzake een vrijwillige terugkeer. Er gebeurde niets.
EINDE CITAAT!

Dus waarom nu de vreemdelingendienst in België alweer kop van jut zijn, terwijl die ouders zwaar in de fout gingen. Enne wie betaalde dan die procedureslag....?

sw

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 dec 2017, 17:46

""Nu zijn ze opeens wakker geworden, die mensen zijn hier al bijna 9 jaar."

En Francken - hij zweeg. 't Is  dan ook geen Soedanees gezin natuurlijk.
Gelukkig kan Theo nog rekenen op massale steunbetuigingen. Zo waren er vanmorgen om 11u ...5 mensen aanwezig op een demonstratie om Theo te steunen. Hartverwarmend . En de politie hoefde het waterkanon niet te gebruiken :lol: :lol:



Afbeelding
Laatst gewijzigd door frits1955 op 27 dec 2017, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 dec 2017, 18:00

Nu past eindelijk de wet toe..........en dan is dat verkeerd.
Als Franken de zaak niet opvolgde en aktie ondernam staan ze hier morgen met enkele honderden/.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

27 dec 2017, 18:00

Nu past eindelijk iemand de wet toe..........en dan is dat verkeerd.
Als Franken de zaak niet opvolgde en aktie ondernam staan ze hier morgen met enkele honderden/.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

27 dec 2017, 18:44

""Als Franken de zaak niet opvolgde "

Francken heeft - wat de zaak Soedan betreft -  staalhard staan liegen tav de premier en de rest van zijn collega's. Punt.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

28 dec 2017, 06:42

frits1955 schreef:""Als Franken de zaak niet opvolgde "
Francken heeft - wat de zaak Soedan betreft -  staalhard staan liegen tav de premier en de rest van zijn collega's. Punt.
Dit tochtgat aan de Noordzee is al redelijk dicht bevolkt. Zeker Vlaanderen....
Indien we even nagaan hoeveel miljoenen mensen er wereldwijd in een voor hen niet zo prettige omgeving leven en dit kleine landje die dan allemaal moet binnen pakken en onderhouden, is dat gewoon collectieve zelfmoord. :?

Voor hen die nog over een goed geheugen beschikken... of niet geslapen hebben op school, nog dit.
OOIT zwaaiden baronnen hier de plak en was er sprake van "ARM Vlaanderen".
Vlaanderen.... waarin pas na het EXPO-jaar 1958 ook eens geïnvesteerd werd.

En wie zich nog "Het gezin van Paemel" of "Priester Daens" herinnert, weet dat het gewone volk HIER een en ander heeft weten te veranderen. Daar zijn toen doden voor gevallen! :cry:

De verdrukten in al die andere landen, zouden beter proberen om in eigen land iets veranderen, dan avontuurlijke gelukszoeker te spelen en tegelijk de maffia van mensensmokkelaars te financieren.

sw

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

28 dec 2017, 08:41

""Indien we even nagaan hoeveel miljoenen mensen er wereldwijd in een voor hen niet zo prettige omgeving leven en dit
kleine landje die dan allemaal moet binnen pakken en onderhouden, is dat
gewoon collectieve zelfmoord. Afbeelding"

Tenzij ze uit Catalonië komen en wit zijn nietwaar. Dan leggen we ze te slapen in sjieke hotels en klappen we in de handjes.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

28 dec 2017, 14:20

Hallo Tokkio Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik volgde uw verwijzing naar HLN en citeer hieronder even het volgende...

Al in 2010 wist het gezin - met naast Kristina ook een oudere broer en een
zusje van drie - dat hier blijven geen optie was, maar terwijl een
procedureslag met de Belgische overheid werd gevoerd,
gingen Kristina en haar broer nietsvermoedend naar school.

Sinds 2012 is het gezin hélemaal uitgeprocedeerd. De ouders kregen dat jaar een bevel tot
uitwijzing en werden uitgebreid geïnformeerd over wat dat inhield en wat
de mogelijkheden waren inzake een vrijwillige terugkeer. Er gebeurde
niets.
EINDE CITAAT!


Dus waarom nu de vreemdelingendienst in België alweer kop van jut zijn,
terwijl die ouders zwaar in de fout gingen. Enne wie betaalde dan die
procedureslag....?
Ik weet wel dat de ouders zwaar in de fout zijn gegaan,maar wat ik bedoel is, waarom heeft dat 7 jaar geduurd,en waarom zetten ze die mensen juist nu in de kerst periode uit hun huis?
Daarom dat ik mij de vraag stelde"zijn ze wakker geworden"
En het is niet het enige gezin dat alhoewel goed geintegeert er uit gezet wordt, terwijl er hier zoveel andere die geen moeite doen om de taal en onze waarden te leren ongemoeid gelaten worden,2 maten en 2 gewichten?
De "Belgische kampioene schaken" man nu toch ook blijven.
https://www.hln.be/de-krant/schaakkampi ... ~afd4f1fd/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
Ice

28 dec 2017, 15:05

frits1955 schreef:""Indien we even nagaan hoeveel miljoenen mensen er wereldwijd in een voor hen niet zo prettige omgeving leven en dit
kleine landje die dan allemaal moet binnen pakken en onderhouden, is dat
gewoon collectieve zelfmoord. Afbeelding"

Tenzij ze uit Catalonië komen en wit zijn nietwaar. Dan leggen we ze te slapen in sjieke hotels en klappen we in de handjes.
Is dát je argument? Die paar Catalanen, die terug gaan naar hun land? tegenover de 10.000den gelukzoekers die op ONZE kap onze SZ leeg mogen zuigen en in de hangmatten liggen hun leven láng en waarvoor GIJ ook moet opdraaien?!  :roll:
Man, man...ga met zoiets naar de oorlog... 8O Over domheid en zelfvernietiging gesproken...
Ice

28 dec 2017, 15:15

Dit misschien eens lezen:
Ik kocht een vogelvoederbakje. Ik hing het op mijn achterbalkon en vulde het met zaad. Wat een mooi vogelvoederbakje was het, toen ik het liefdevol vulde met zaad. Binnen een week hadden we honderden vogels, gebruik makend van de onafgebroken stroom van vrij en gemakkelijk bereikbaar voedsel.

Maar toen begonnen de vogels nesten te bouwen in de holtes van het balkon, boven de tafel en naast de barbecue. Toen kwam de poep.
Die is overal: op het tegelterras, de stoelen, de tafel, overal!
Toen werd een aantal van de vogels vervelend. Ze maakten duikvluchten en probeerden mij te pikken, zelfs al had ik ze op mijn kosten gevoed. Andere vogels waren onstuimig en luid.
Ze zaten op het vogelvoederbakje en krijsten en schreeuwden tegen me.
Alle uren van de dag en de nacht en eisten dat ik het moest vullen als het voedsel bijna op was.

Na een tijdje kon ik zelfs niet meer zitten op mijn eigen balkon achter het huis.
Dus ik nam het vogelvoederbakje weg en in drie dagen waren de vogels verdwenen. Ik heb hun rommel schoongemaakt en haalde de vele nesten die ze overal op het balkon hadden gebouwd weg. Al snel, was het achterbalkon weer als vroeger.
Stil, rustig….. en geen één kwam nog op voor hun recht op een gratis maaltijd.

Laten we nu eens zien.

Onze regering geeft gratis eten, sociale woningen, gratis medische zorg en gratis onderwijs, en laat iedereen die hier is geboren automatisch inwoner zijn. Daardoor kwamen de illegalen met tienduizenden.
Plotseling gingen onze belastingen omhoog voor “gratis” diensten; kleine appartementen voor vijf gezinnen; Je moet nu 6 uur wachten voor een spoedarts; Uw kind uit groep 4 is achter met andere scholen, omdat meer dan de helft van de klas geen Nederlands spreekt.
Havermoutpap komt nu in een meertalige doos. Ik moet “Druk op één” doen om mijn bank in het Nederlands tegen me te horen spreken.
Er wapperen mensen met vreemde vlaggen en lopen krijsend en schreeuwend door de straten en eisen nog meer rechten, nog meer vrijheden en nog meer gratis.

Gewoon mijn mening,… misschien is het hoog tijd voor de overheid om de voederbakjes gewoon weg te nemen.

—————

Als u het hiermee eens bent, geef het door; zo niet, ga dan gewoon verder met het opruimen van de poep tot aan het einde der dagen.
Aryan

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

28 dec 2017, 17:01

tokkio schreef:
Hallo Tokkio Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik volgde uw verwijzing naar HLN en citeer hieronder even het volgende...

Al in 2010 wist het gezin - met naast Kristina ook een oudere broer en een
zusje van drie - dat hier blijven geen optie was, maar terwijl een
procedureslag met de Belgische overheid werd gevoerd,
gingen Kristina en haar broer nietsvermoedend naar school.

Sinds 2012 is het gezin hélemaal uitgeprocedeerd. De ouders kregen dat jaar een bevel tot
uitwijzing en werden uitgebreid geïnformeerd over wat dat inhield en wat
de mogelijkheden waren inzake een vrijwillige terugkeer. Er gebeurde
niets.
EINDE CITAAT!
Dus waarom nu de vreemdelingendienst in België alweer kop van jut zijn,
terwijl die ouders zwaar in de fout gingen. Enne wie betaalde dan die
procedureslag....?
Ik weet wel dat de ouders zwaar in de fout zijn gegaan,maar wat ik bedoel is, waarom heeft dat 7 jaar geduurd,en waarom zetten ze die mensen juist nu in de kerst periode uit hun huis?
Daarom dat ik mij de vraag stelde"zijn ze wakker geworden"
Even goed en volledig lezen a.u.b. dan ontdekt u, dat er een procedureslag werd gevoerd. :!:
Enne wie is er wakker geworden :?: Want "ZE" heeft het altijd gedaan en "ze" is dan de overheid...!?
Maar welke sluwe advocaten vullen hun zakken met een procedureslag en geven illegalen valse hoop.

"En waarom in de kerstperiode".... vraagt TOKKIO zich ook af.
Onze kalender wijst op 25 december "kerstmis" aan en dat kan de overheid niet aangewreven worden, hoop ik.
Voor zij die hun voetzolen aan onze democratische wetten vegen, is het blijkbaar handig om dan deze zogenaamde kerstperiode erbij te sleuren.
Terwijl het gewoon om "de winterzonnewende" gaat, waardoor gezien vanop onze planeet aarde (door de schuine helling van haar as) de zon boven de Steenbokskeerkring staat, om vanaf daar naar de zomerzonnewende terug te keren (boven de Kreeftskeerkring).
Dat een of andere geloofsovertuiging daar handig een verhaal aan heeft verbonden - om hun religie op de gebruiken van de destijds nog ongekerstende volkeren te enten, heeft totaal niets met de toepassing van onze wetten te maken. 

sw

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

28 dec 2017, 17:14

Er zijn heel wat gelukszoekers en ook avonturiers, die hier in ons sociale vangnet een zachte landing ambiëren.
MAAR... hebben TOKKIO en aanverwanten er ook al eens over nagedacht, wat het betekent voor een aantal landen waar mensen zogenaamd wegvluchten om hier illegaal on te duiken... :!: :?:

Dat kan tot een leiden tot hetgeen een "brain-drain" (*) wordt genoemd. :idea:

(*) brain drain. = De emigratie van een (groot) deel van de beter opgeleide mensen van de beroepsbevolking. Vaak betreft dit migratie vanuit de Derde Wereldlanden richting landen met betere economische mogelijkheden. De brain drain is erg negatief voor de ontwikkeling van de Derde Wereld.

sw

Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

29 dec 2017, 10:37


Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

29 dec 2017, 10:40

Silver Wolf schreef:Er zijn heel wat gelukszoekers en ook avonturiers, die hier in ons sociale vangnet een zachte landing ambiëren.
MAAR... hebben TOKKIO en aanverwanten er ook al eens over nagedacht, wat het betekent voor een aantal landen waar mensen zogenaamd wegvluchten om hier illegaal on te duiken... :!: :?:

Dat kan tot een leiden tot hetgeen een "brain-drain" (*) wordt genoemd. :idea:

(*) brain drain. = De emigratie van een (groot) deel van de beter opgeleide mensen van de beroepsbevolking. Vaak betreft dit migratie vanuit de Derde Wereldlanden richting landen met betere economische mogelijkheden. De brain drain is erg negatief voor de ontwikkeling van de Derde Wereld.

sw
brain drain is niet van toepassing op de debielen die hier rondlopen,
is eerder een zegen voor hun thuisland.
Ice

29 dec 2017, 11:52

Theor schreef:
Silver Wolf schreef:Er zijn heel wat gelukszoekers en ook avonturiers, die hier in ons sociale vangnet een zachte landing ambiëren.
MAAR... hebben TOKKIO en aanverwanten er ook al eens over nagedacht, wat het betekent voor een aantal landen waar mensen zogenaamd wegvluchten om hier illegaal on te duiken... :!: :?:

Dat kan tot een leiden tot hetgeen een "brain-drain" (*) wordt genoemd. :idea:

(*) brain drain. = De emigratie van een (groot) deel van de beter opgeleide mensen van de beroepsbevolking. Vaak betreft dit migratie vanuit de Derde Wereldlanden richting landen met betere economische mogelijkheden. De brain drain is erg negatief voor de ontwikkeling van de Derde Wereld.

sw
brain drain is niet van toepassing op de debielen die hier rondlopen,
is eerder een zegen voor hun thuisland.
Inderdaad, Theor
En, SW ook al eens gedacht aan de landen waar de oorspronkelijke bevolking wordt uitgeperst ten voordele van al die analfabeten,die de hoofdmoot vormen van wat hier wordt binnengehaald, legaal én illegaal?
En al die sukkelaars die dan financiële middelen krijgen op de rug van die oorspronkelijke bevolking die ze dan gebruiken om de economie in hun thuislanden te doen draaien? Met welke gevolg? Onttrekken aan onze economie zodat op termijn de boel omgekeerd wordt en het hier een derdewereld land/continent wordt terwijl de thuislanden dan welvarend worden...
Reeds járen worden zo al miljarden versluist naar niet-eu landen, die miljarden komen ook niet ten goede aan onze economie - marokko en turkije zijn 2 voorbeelden waar de economie op die manier groeit terwijl het hier een economisch kerkhof wordt en ze worden er door de politiek ook nog fiscaal voor beloond ook nog.
Je kan zeggen dat dit een strategie is van onze politiek om ons sneller te verarmen, welvaart versluizen naar islamitische landen.

Hoogopgeleiden uit derde wereld landen zouden beter in hun eigen land hun landgenoten helpen om een eigen economie uit te bouwen ipv hier de boel te komen uitzuigen (dankzij de medeplichtigheid van 'onze' politiek, vooropgezet spel dus) en op die manier hun economie te 'helpen'.
Trouwens: een hoogopgeleide uit afrika, wat betekent dat? Is dat hetzelfde niveau als een hoogopgeleide van hier? Ik betwijfel het ten zeerste...