this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

29 dec 2017, 14:16

tokkio schreef:Toch hartverwarmende ambtenaren, die van vreemdelingen zaken,of dat er geen andere oplossing is,terwijl deze mensen al perfect intrigeert zijn ,en er veel ander gevaarlijker crapuul hier blijft rondlopen.
Nu zijn ze opeens wakker geworden, die mensen zijn hier al bijna 9 jaar.
Prettige kerst. :( :(

https://www.hln.be/de-krant/uitgewezen- ... ~a4fc42b9/
Die "brave" mensen hadden 4 jaar geleden al het bevel gekregen het land te verlaten en hebben zich al die tijd aan het gerecht kunnen onttrekken. Armenië is ook geen land in oorlog en die mensen werden daar niet vervolgd, dus horen ze hier bij de groep "gelukszoekers".
De zon is gratis voor iedereen
Ice

30 dec 2017, 01:48

Dan moet je de vraag stellen, Idefix: als iemand een bevel krijgt om het land te verlaten, waarom wordt dat bevel dan niet meteen uitgevoerd?
En wie is verantwoordelijk voor die laksheid? Wélk nut heeft een uitwijzing dan nog als ze niet uitgevoerd wordt? Niks, nul komma nul.
Hoeveel zouden er zo hier al rondlopen met zo'n vodje papier dat niks betekent? Zijn al die uitgewezenen bekend of zelfs dat niet?!

Dat is al jaren aan de gang, net als enorme sommen belastinggeld verspillen aan eindeloos in beroep te kunnen gaan tegen een weigering tot asiel - dat hebben ze intussen aangepast: en dat werd hoog tijd als je weet dat élke asielaanvraag/beroep ons, de belastingbetaler, rond de 20.000€ kost astemblieft!
Ik zou weleens willen weten wat dát in totaal totnogtoe aan belastinggeld gekost heeft!
Maar dát mag niet geweten worden: dat wordt zelfs UIT de begroting gehouden, dan weet je het wel!

Verwondert het dan nog iemand dat onze belastingen steeds verhogen, dat de schuldenberg blijft groeien met miljárden en dat wij bestolen worden tot op het bot om dat allemaal te financieren, tot onze pensioenen toe, die de láágste zijn!  :evil:
Ice

30 dec 2017, 16:03

Kartonnen dozen voor onze daklozen: Brusselse daklozen krijgen tentjes van karton. En feestmaaltijden voor criminelen: Luxueus dineren in de gevangenis

Brusselse daklozen krijgen tentjes van karton. Luxueus dineren in de gevangenis..
Dit apenland ten voeten uit...

Intussen roept de corrupte, afrikaanse dictator van soedan de noodtoestand uit, kwestie van zijn soedanese onderdanen richting europa te krijgen om op onze rug onderhouden te kunnen worden...wie fluisterde hem dat in? Beke misschien?

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

31 dec 2017, 08:29

Ice schreef: Intussen roept de corrupte, afrikaanse dictator van soedan de noodtoestand uit, kwestie van zijn soedanese onderdanen richting europa te krijgen om op onze rug onderhouden te kunnen worden...wie fluisterde hem dat in? Beke misschien?
Beke is een misdadiger. Hij strijdt tegen eigen volk.
Ondank is 's werelds loon
Gast

31 dec 2017, 09:46

Beke is een misdadiger. Hij strijdt tegen eigen volk.
In de hoop om zijn partijtje terug omhoog te krikken op de kap van Francken zou Beke wel eens op een morgen tot het besef kunnen komen dat hij op de verkeerde kar gesprongen is.
https://www.tijd.be/nieuws/archief/De-K ... ak/9967737

Francken heeft en krijgt meer steun uit de bevolking dan Beke en de linkse oppositie zouden willen. Beke beseft blijkbaar nog altijd  niet dat je in een éénpersoonsbed niet in het midden kunt liggen en daar gaat hij terecht komen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

31 dec 2017, 10:51

Gisteren heb ik toch gelezen dat men Francken niets kan te lasten leggen met die ene soedanees
Valse berichten van kranten waren het,verkeerde info
Dit stond maar in èèn krant op het net ,nergens anders reactie daarop
Nu vindik daar zelfs niets van terug,hoe komt dat toch
De man is al van veel beschuldigd maar heeft steeds zijn recht gehaald,en nog wil men de man van alles de schuld geven,alleen en alleen omdat het de N.V.A is
Dit is de politiek
En dat uitgewezen nog hier zijn ,heeft bijna alles te maken met advocaten Die er dik hun boterham mee verdienen
Ik volg veel politiek van in de kamer op tv en debatten
Moest men alle leugenaars daar ontslaan,dan zou er helemaal geen volk nog in de senaat en zo in de banken zitten
 
Ps. 200 mensen in de betoging om Francken af te zetten,100 vreemden

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 dec 2017, 11:09

""Gisteren heb ik toch gelezen dat men Francken niets kan te lasten leggen met die ene soedanees"

Maar het zit Francken toch erg hoog blijkbaar...Pastoor zal dit met plezier lezen :lol: :lol:

"Theo Francken neemt ontslag als staatssecretaris, verlaat de N-VA en wordt presentator bij Canvas-programma Terzake. ‘Daar krijg ik meer vrijheid om populistische stellingen te debiteren.’
'Als staatssecretaris word je geacht een beleid uit te dragen dat het programma van je eigen partij overstijgt en op de koop toe de rechtsstaat te respecteren. Dat viel me vreselijk zwaar’, verklaart voormalig staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). ‘Ik kon het niet langer in overeenstemming brengen met mijn geweten.'De gedoodverfde opvolger van Bart De Wever verlaat daarom zijn partij en begint na de kerstvakantie te werken voor de openbare omroep. Hij wordt één van de interviewers bij Canvas-programma Terzake. ‘Daar krijg ik alle vrijheid om plat-populistische stellingen in te nemen zonder dat iemand me daar ooit voor op de vingers zal tikken’, kondigt Francken aan.Niet-gecheckte cafégeruchtenDoor zijn vele media-optredens denkt Francken over voldoende journalistieke ervaring te beschikken. ‘Al hoop ik nog veel op te steken van mijn collega’s bij Terzake. Vooral voor het geraffineerde populisme van Kathleen Cools koester ik grote bewondering’, erkent de ex-politicus. ‘Als geen ander verheft zij niet-gecheckte cafégeruchten tot nieuwsfeiten.’Francken zou graag CD&V-voorzitter Wouter Beke interviewen. ‘Ik kijk ernaar uit hem te vragen of hij zich niet beschaamd voelt over de aanslagen in Berlijn’, onthult hij. Ook droomt hij ervan John Crombez (sp.a) aan te pakken op de puinhopen van paars. ‘Terwijl de huidige regering net een miljardentekort op haar begroting heeft gerealiseerd’, gniffelt het nieuwe Terzake-gezicht.Oud-partijgenoten zou Francken niet uit de weg gaan. ‘Een halfuur lang adorerend knikken naar mijn ex-partijvoorzitter, uit dankbaarheid dat Hij zich naar de studio wou verplaatsen? Dat kan ik ook! Duiding noemen ze dat daar, geloof ik.'De ex-N-VA’er zucht: ‘Alleen jammer dat er zo weinig mensen kijken naar Terzake.’

(De Rechtzetting 27/12/2017)
Gast

31 dec 2017, 11:26

Het zou inderdaad eens een pracht experiment kunnen zijn om Francken eens de interviewer te laten spelen in  terzake.  :lol:
Denk niet dat Beke of andere linkse rakkertjes begerig zullen zijn om op de uitnodiging in te gaan. Misschien den Calvo wel als hij zijn baseballbat mag meebrengen om zijn gelijk er desnoods in te kloppen.  :lol:

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

31 dec 2017, 11:48

Er mag al eens gelachen worden nietwaar :wink:

""enk niet dat Beke of andere linkse rakkertjes "

Hoe extreem-rechts moet je wel niet zijn en denken om die brave Beke van enige linkserigheid te durven verdenken :lol:
Ice

31 dec 2017, 12:00

Intussen staat de teller van de petitie voor steun aan Francken al op 24.104 en loopt nog steeds...daar kunnen die 200 linkse betogers, geitenwollensokken die tegen zichzelf en op het recht om bestolen te worden om sans papiers een beter leven te geven ten koste van zichzelf, nog een puntje aan zuigen... :twisted: Wij steunen Theo Francken.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 dec 2017, 14:23

Ice schreef:Dan moet je de vraag stellen, Idefix: als iemand een bevel krijgt om het land te verlaten, waarom wordt dat bevel dan niet meteen uitgevoerd?
En wie is verantwoordelijk voor die laksheid? Wélk nut heeft een uitwijzing dan nog als ze niet uitgevoerd wordt? Niks, nul komma nul.
Hoeveel zouden er zo hier al rondlopen met zo'n vodje papier dat niks betekent? Zijn al die uitgewezenen bekend of zelfs dat niet?!

Dat is al jaren aan de gang, net als enorme sommen belastinggeld verspillen aan eindeloos in beroep te kunnen gaan tegen een weigering tot asiel - dat hebben ze intussen aangepast: en dat werd hoog tijd als je weet dat élke asielaanvraag/beroep ons, de belastingbetaler, rond de 20.000€ kost astemblieft!
Ik zou weleens willen weten wat dát in totaal totnogtoe aan belastinggeld gekost heeft!
Maar dát mag niet geweten worden: dat wordt zelfs UIT de begroting gehouden, dan weet je het wel!

Verwondert het dan nog iemand dat onze belastingen steeds verhogen, dat de schuldenberg blijft groeien met miljárden en dat wij bestolen worden tot op het bot om dat allemaal te financieren, tot onze pensioenen toe, die de láágste zijn!  :evil:
Daar zijn ze wel mee bezig maat met onze "democratische wetgeving" is dat allemaal niet zo eenvoudig. Soms gaan er zelfs politici mee ambras maken op het vliegtuig om te vermijden dat ze effectief weg gaan en zelfs aan die politici wordt door Beke, Calvo en Van Besien niet gevraagd om af te treden.............
De zon is gratis voor iedereen

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

31 dec 2017, 14:31

marcelvm schreef:Gisteren heb ik toch gelezen dat men Francken niets kan te lasten leggen met die ene soedanees
Valse berichten van kranten waren het,verkeerde info
Dit stond maar in èèn krant op het net ,nergens anders reactie daarop
Nu vindik daar zelfs niets van terug,hoe komt dat toch
De man is al van veel beschuldigd maar heeft steeds zijn recht gehaald,en nog wil men de man van alles de schuld geven,alleen en alleen omdat het de N.V.A is
Dit is de politiek
En dat uitgewezen nog hier zijn ,heeft bijna alles te maken met advocaten Die er dik hun boterham mee verdienen
Ik volg veel politiek van in de kamer op tv en debatten
Moest men alle leugenaars daar ontslaan,dan zou er helemaal geen volk nog in de senaat en zo in de banken zitten
 
Ps. 200 mensen in de betoging om Francken af te zetten,100 vreemden
Dat de ander partijen zo reageren is de natuurlijke schrikreactie. Ze doen het gewoon in hun broek en dus proberen ze al het goede dat hij doet slecht te doen voorkomen. Voorbeeld hoe je teksten kan verdraaien zijn er bij de vleet, soms komt het op een komma of een accent aan.
vb) Hij zat op haar schoot en viel in slaap......................
......Bedelaar
......Verrijken....
:lol:
De zon is gratis voor iedereen
Ice

31 dec 2017, 15:12

Onze 'democratische wetgeving' waar ze op 1 jaar tijd met 117.000 pagina's het overzicht nog vérder onmogelijk gemaakt hebben om te verdoezelen hoe ze van de rechtstaat een dictatuur maken, een politiestaat met oorlogsvoertuigen, bearcats 2 stuks, omdat ze goed weten dat de bevolking het spuugzat is om verarmd te worden voor vreemd crapuul dat de politiek hier opzettelijk binnenhaalt om op onze kap levenslang in de hangmatten te komen liggen waarvoor eigen volk wél moet betalen maar zelf geen gebruik meer van mag maken.

Zelfs wetten omzeilen en teniet doen door enkel de benaming te veranderen: van inbrekers maken ze krakers om legaal de autochtone bevolking haar eigendommen te kunnen laten inpalmen door vreemd gespuis....als het kind maar een naam heeft, de betekenis zullen de misdadige graaiers wel invullen om misdaden legaal te maken zodat criminelen beschermd worden...de rechtspraak zelf is misdaad geworden tégen het volk en uiteraard strikt voorbehouden aan de autochtone bevolking door het selectief hanteren vd 2 maten en 2 gewichten. 

Hoevéél van die 117.000 pagina's zouden het doel hebben om eigen bevolking uit te sluiten van sociale en burgerrechten, welvaart te ontnemen, onze discriminatie door voorkeuren aan de halve wereld op te voeren om ons allen, autochtonen, tot op het bot te verarmen om totale machtscontrole en slavernij te verkrijgen?

Armoede als wapen door drogredenen van solidariteit, menslievendheid, hulp aan 'arme oorlogsvluchtelingen' etc...terwijl dat vreemd gespuis van over heel de wereld grote sier maakt met ons belastinggeld zonder één vinger op te hoeven lichten, gestolen van ons door de politieke nestbevuilers die hun eigen volk kapot maken. Dát is een van de redenen van tegenstand tegen Francken omdat hij de deur dichtslaat voor soedanezen om met miljoenen legaal naar hier af te zakken!

By the way: iemand vranckx gezien gisteren over de stropers van neushorens in afrika? Dán krijg je een beetje zicht op de moordlustige, corrupte en onmenselijke mentaliteit van afrikanen waarbij de beestachtigheid van islam terroristen zelfs verbleekt...en daarmee wil europa en onze politieke landverraders ons opzadelen...

Laat senioren die tijd hebben, al dit schandelijk bedrog, aanpassingen, voorwaarden, omzeilingen en misdadig geknoei met wetten via het staatsblad eens uitpluizen? Alvast een van mijn voornemens voor 2018... :twisted:
Gast

31 dec 2017, 15:26

Onze 'democratische wetgeving' waar ze op 1 jaar tijd met 117.000 pagina's het overzicht nog vérder onmogelijk gemaakt hebben om te verdoezelen hoe ze van de rechtstaat een dictatuur maken, 
Ice U spreekt dan over 117.000 bladzijden. De EU heeft zelfs een enquête gelanceerd die de EU-burger kan invullen ivm fake-nieuws in de media.  
Men zal rekening houden met de bevindingen die de burger ter kennis brengt. Het komt er eigenlijk een beetje op neer dat de EU de hulp van de burger inroept om de vrije meningsuiting via de sociale media aan banden te leggen. Als men de enquête niet zorgvuldig leest ( is wel in het Engels en dubbelzinnig ) zullen diegene die ze invullen ongewild hun goedkeuring geven aan de EU om via wetten en reglementjes de vrije meningsuiting via sociale media aan banden te leggen. 

Scrol op de link naar beneden ( Hoe kan ik reageren ) en klik dan op particulieren en je hebt de invullijst:

https://ec.europa.eu/info/consultations ... rmation_nl

Alle trukken van de Eu zijn goed en dan ligt niet aan hen maar aan de goedgelovige burger. 
Ice

31 dec 2017, 15:36

@Dicksy: in mijn boek heet dat misdadige misleiding, niet "goedgelovige burgers" die tenslotte opzettelijk en geniepig bedot en belogen worden. Met woordjes spelen om te liegen en te bedriegen om een (politiek!) doel te bereiken dat nét tegengesteld is aan hun voorwendsel, is heel normaal geworden.  :evil: