this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

31 mei 2018, 13:13

Is mij op vele foto's opgevallen dat de vader van het meisje , weing emotie toont, altijd die koele blik. Ook op videobeelden heeft hij altijd diezelfde blik. Stel u in zijn plaats, uw tranen moeten niet  van uw wangen lopen maar aan uw gezicht zal normaal gezien toch iets van emotie te merken zijn.
Ja, zijn vrouw zal zeker niets teveel zeggen want die moet onderdanig zijn aan de man volgens hun geloof.
Kan mij vergissen maar die vader weet meer.
Ice

31 mei 2018, 14:06

Wardje, die vader gelooft misschien zijn eigen ogen niet dat ze hier zo achterlijk en dom zijn dat hun leugens en komedie geslikt worden, dat ze zelfs door advocaten verdedigd worden en het domme belgenvolk massaal op straat komt.
En natuurlijk weet hij meer: hij weet wie achter het stuur zat, hij weet dat het hun verantwoordelijkheid als ouders is, hij weet dat hij zijn kinderen zelf in gevaar bracht en dus zelf schuldig is aan de dood van zijn dochtertje....

Ooit een ongeval gezien waarbij de turkse vader vertelde tegen de moeder van de tegenpartij: gelukkig is jouw zoon ook ongedeerd, erg als je je enige kind zou verliezen...ik heb daarom meerdere kinderen dus als ik er eentje verlies, is dat niet zo erg.....dát is hun mentaliteit, voor ons onbegrijpelijk maar voor hen heel normaal....bovendien was het "maar" een meisje, nietwaar? We weten allemaal hoe de vrouw beschouwd wordt in de islam: als minderwaardig dus....

Hun kinderen zijn de garantie voor hun oude dag - en dan komen die schijnheiligen wijzen naar ons dat wij onze oudjes 'wegsteken' in rusthuizen in plaats van zelf voor hen te 'zorgen' zoals zij gedwongen moeten doen....weer die afgunst dat zij niet de vrijheid hebben om voor hun eigen leven te kiezen maar gedwongen voor hun ouders moeten zorgen tot in de kist.  :roll:

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

31 mei 2018, 16:28

wardje schreef:Is mij op vele foto's opgevallen dat de vader van het meisje , weing emotie toont, altijd die koele blik. Ook op videobeelden heeft hij altijd diezelfde blik. Stel u in zijn plaats, uw tranen moeten niet  van uw wangen lopen maar aan uw gezicht zal normaal gezien toch iets van emotie te merken zijn.
Ja, zijn vrouw zal zeker niets teveel zeggen want die moet onderdanig zijn aan de man volgens hun geloof.
Kan mij vergissen maar die vader weet meer.

Als ik die ouders zag lopen in de Mars" voor hun dochter,dat zijn geen gewone vluchtelingen, hun kledij kwam zeker niet van de primark, volledig in het zwart.....
Maar het is zoals Ice schreef, het is een meisje,dus.......en misschien krijgt hij een politiek mandaat aangeboden,
. :twisted:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

31 mei 2018, 20:35

tokkio schreef: Als ik die ouders zag lopen in de Mars" voor hun dochter,dat zijn geen gewone vluchtelingen, hun kledij kwam zeker niet van de primark, volledig in het zwart.....
Maar het is zoals Ice schreef, het is een meisje,dus.......en misschien krijgt hij een politiek mandaat aangeboden,
. :twisted:
Juist.
De verkiezingen naderen, maar er is nog tijd om hem op de valreep op een lijst te zetten.
Bij de Spa of bij de groenen bijvoorbeeld.
Ondank is 's werelds loon

vercingetorix
Lid geworden op: 28 okt 2008, 10:42
Locatie: harelbeke

03 jun 2018, 01:49

maior domus schreef:
tokkio schreef: Als ik die ouders zag lopen in de Mars" voor hun dochter,dat zijn geen gewone vluchtelingen, hun kledij kwam zeker niet van de primark, volledig in het zwart.....
Maar het is zoals Ice schreef, het is een meisje,dus.......en misschien krijgt hij een politiek mandaat aangeboden,
. :twisted:
Juist.
De verkiezingen naderen, maar er is nog tijd om hem op de valreep op een lijst te zetten.
Bij de Spa of bij de groenen bijvoorbeeld.

Bij de groene natuurlijk. Als die in het nieuws komen is het steeds met de boodschap dat wij racistisch zijn en dat de vreemdeling hier veel meer kansen moet krijgen die wij hem niet willen geven.
Er heerst een panische angst bij dat groene volkje, en ook bij de spa, allebei voorvechters voor de mensenrechten, zolang het maar geen autochtone mensenrechten zijn die moeten gevrijwaard worden, dat zij eruit zullen liggen bij de verkiezingen. Want met dat eigen volk zijn geen stemmen meer te behalen. Els de cruyenaere is naast woutertje en kalfje het toonbeeld van de diepe, bijna religieuze ernst waarmee zij de rechten van zij die deze nog niet verworven hebben staan te verdedigen voor de media. Als je daar een opmerking over maakt ben je een racist.
Onvermijdelijk. Dat noemt men in het ABN de dictatuur van de minderheid. Demokratisch landje hé ?
wat baet den uyl een bril
als de caers niet branden wil

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

16 jun 2018, 22:34

https://www.hln.be/de-krant/gedetineerd ... ~ac82ab4e/


 Ongelooflijk , zelfs  in het gevang zitten  oplichters  !  De wereld  is  om zeep  !!

:D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
Gast

16 jun 2018, 23:34

sibarita schreef:https://www.hln.be/de-krant/gedetineerd ... ~ac82ab4e/


 Ongelooflijk , zelfs  in het gevang zitten  oplichters  !  De wereld  is  om zeep  !!

:D
Ge moet niet in het gevang zitten om te sjoemelen , onze politiekers doen dat al jaren ( onkostenvergoedingen , gratis cadeauskes , .. ) . Misschien krijgt de IT'er die het software paket heeft geprogrammeerd een "percentje" op zijn geklungel. :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2018, 05:44

ja, als ge als gevangene toegang hebt tot internet en je online produkten in een winkel kan aankopen en er zit daar één snuggere bij op gebied van informatica moet je er niet aan twijfelen dat ze je wel een loer zullen draaien.
Ge moet de kat niet bij de melk zetten.
Ge moet de gevangene niet op water & brood zetten (bij erge misdaden ware dat misschien toch wenselijk),
maar als je ze veel priveleges heeft , kun je je veel problemen op de hals halen ook.
Maar waar leg je hedendaags nog de grens? :wink:

berretz
Lid geworden op: 08 jan 2014, 08:34
Locatie: 2070

17 jun 2018, 07:59

Tja, als ze gewoon naar het winkeltje moeten gaan moeten ze waarschijnlijk te lang aanschuiven aan de kassa, puur tijdverlies.
Gast

17 jun 2018, 10:05

wardje schreef:ja, als ge als gevangene toegang hebt tot internet en je online produkten in een winkel kan aankopen en er zit daar één snuggere bij op gebied van informatica moet je er niet aan twijfelen dat ze je wel een loer zullen draaien.
Ze hebben geen internet ( of zeer beperkte ) toegang , wel intranet , dus binnen het gebouw. Het computerprogramma werkt puur en uitsluitend binnenshuis. Men bestelt , men betaalt , en de cipier levert het "aan de deur" af :lol:

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2018, 11:26

Sof;

In ieder geval ze hebben ze toch voor 10000€ opgelicht, en dat is nog maar dat wat ze ons willen mededelen. :)

miel
Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
Locatie: vlaanderen

17 jun 2018, 12:13

Zijn die gevangenen wel  dieven? Heeft er iemand dat comp-programma wel gekontroleerd op mogelijke fouten? Ik denk eerder dat laksheid van de overheid hier aan de orde is.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

17 jun 2018, 12:30

miel;

iets zoals tax on web ,als er fouten inzitten is het ook de verantwoordelijkheid van de burger :D
je zou het inderdaad kunnen door trekken als er fouten in het bestelprogramma zitten is het de verantwoordelijkheid van de gevangenen , awel ze hebben ze genomen :D
Heb je nog een programma gekend dat door de Staat wordt voorgesteld ,dat uberhaupt perfect werd ( je mag ze nog een aantal jaren respijt geven om de kinderziekten er uit te halen).
Misschien toch één programma 'het graaiprogramma", werkt altijd perfect :P

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

17 jun 2018, 14:00

wardje schreef: Heb je nog een programma gekend dat door de Staat wordt voorgesteld ,dat uberhaupt perfect werd
Dit doet het überhaupt en unerwartet wel goed:

Werken allebei op z'n belgisch: dusbijna of juist.... helemaal niet...
ehealth:
https://www.ehealth.fgov.be/nl/myehealth/
COZO:
https://www.cozo.be/start/indexPatient.html

Akkoord werd reeds gegeven in 2012.
Wat je zeker zal vinden: veel sites,veel gezwets en nog meer gezever...
Afbeelding

Maar gegevens?Afbeelding


Ooit komt het wel eens goed...



Afbeelding

ppppfffff
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Ice

17 jun 2018, 15:13

Pcekspeer,
Ik lees op die website: 
Om toegang te krijgen tot uw gezondheidsgegevens via de Patient Health Viewer moet u uw toestemming geven om gegevens te delen.  
Via de zogenaamde geïnformeerde toestemming stemt u in met het elektronisch delen van uw gezondheidsgegevens.
Dit is afpersing...
Maw: ik kan dus mijn eígen gezondheidsgegevens níet inkijken zonder dat ik toestemming geef dat mijn gegevens gedeeld worden??

 Ik word dus gedwongen mijn gegevens te delen anders kan ik mijn eigen gegevens niet inzien? 

Hoe rijmen we dát met de nieuwe wet van eu op de bescherming van gegevens en privacy, de GDPR, Algemene Verordening Gegevensbescherming??? 

Het platform Patient Health Viewer van de OVERHEID dat jouw toestemming om jouw gegevens te delen afperst in ruil voor de inzage van je eigen gegevens, waar je récht op hebt?  

Of omzeilt 'patient health viewer', lees: OVERHEID, de regels weer door de verantwoordelijkheid van het delen van deze gevoelige en persoonlijke informatie af te schuiven door te beweren dat zij énkel het platform, 'intranet', ter beschikking stelt maar intussen wél databanken vol met patiëntengegevens verzamelen en verwerken
met toestemming onder dwang en onder het mom beschikbaar te kunnen stellen voor allerlei artsen, hulpverleners en Godweet wie nog? 
De loerende overheid?
Verzekeringsmaatschappijen?
Hackers?

Zij streven ernaar onze gegevens volgens de strengere regels van GDPR van europa te beschermen, maar maken zich schuldig aan afpersing om aan de toestemming te geraken om die gegevens te verzamelen, te verwerken en te delen...

Nét het tegenovergestelde van beschermen dus: de overheid zal weleens gaan bepalen wat jij te zien mag krijgen van je eigen dossier en waarmee ze op termijn aan machtsmisbruik en uiteraard bestelen kunnen doen..en dat is een heel uitgebreid gamma - denk maar eens aan uitsluiting van medische zorg voor bijv. rokers, obesitas, diabetes? Uitsluiting van zorg en medicijnen voor alcoholisten, voor pijnbestrijding, voor allerlei patiënten, alzheimer, dementie etc.......die moeten zich dan maar verzekeren voor die risico's?

Chantage met uitsluiting omdat ze al jouw gegevens hebben en overal wel een stok voor vinden om de hond te slaan....voor de forse besparing op medische zorg wordt het dan? Totale afbraak van ons zorgsysteem? Na de SZ?
Uiteraard weer énkel voor eigen, vergrijzende bevolking, vreemde parasieten moeten gratis behandeld blijven.....daar zorgen ze wel voor met het geld van de 'besparing' op de zorg voor ons.  :evil: