this is Belgium !

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

03 sep 2018, 19:31

Fazal schreef: En NEEN! Niet om de sossen en termont eruit te winkelen! Maar feit is, dat ze mij 'allemaal' kunnen gestolen worden!
Fazal, dat is de beste reden om voor " de bozen" te stemmen, je weet wel.
Daarmee doe je de politiekers pijn, een goeie draai om hun oren geven via je stemplicht.
Herinner je hun paniek na "zwarte zondag". 
Ik heb nooit zoveel plezier beleefd aan de verkiezingsuitslagen.
Ondank is 's werelds loon
Fazal

03 sep 2018, 19:31

Wil. schreef:Fazal, wanneer 2 mensen dezelfde job doen (of hetzelfde brutoloon verdienen) en de ene heeft 3 kinderen ten laste + een hypotheeklening die hij afbetaalt + nog zorgt voor een inwonende ouder, terwijl de andere geen enkele aftrekpost meer heeft, dan is het nettoloon ná belastingen héél verschillend.

Wanneer men lonen vergelijkt, kan men toch niet voor elk geval apart een lijst gaan opstellen? Het is dan veel eenvoudiger om het brutoloon op te geven dat wél vergelijking mogelijk maakt tussen twee mensen met een gelijkaardig bruto-inkomen.
U hebt natuurlijk wel gelijk beste Wil, maar daar had ik het eigenlijk niet over.
Het gaat erom dat je belast wordt op uw brutoloon terwijl je daar slechts een fractie van krijgt.
Dus wordt je belast op een bedrag dat je niet krijgt, en dus ook niet hebt, en ook nooit hebt gehad.

Het uiteindelijke nettoloon is het bedrag dat je overhoudt nadat alle bijdragen, voordelen en belastingen zijn afgetrokken.
En dat is ook niet waar! Want na de aangifte dienen de meeste, nõg maar eens, een bepaald bedrag bij te passen.
Dus zijn de afhoudingen op loon niet aangepast.  

Ruw berekend stroomt bij de meeste werknemers zo een derde tot soms méér dan de helft van het brutoloon naar de staat!
En dat op zichzelf is al diefstal op grote schaal.

En wat die lijsten betreft ..., àlles wordt volgens lijsten berekend. Het aantal lijsten is nu al niet te tellen.
Een paar meer of minder zullen het verschil niet maken, want ze vinden nog gestadig nieuwe, en- of gewijzigde lijsten uit.
Het is een koud kunstje om met een goed computerprogramma dit alles in een paar ogenblikken te berekenen.
Het is eigenlijk toch al zo, en eigenlijk al altijd zo geweest, dat er geen twee Belgen gelijk zijn voor de wet.
En dat geldt voor eender welke wet!
Laatst gewijzigd door Fazal op 04 sep 2018, 10:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

03 sep 2018, 23:28

Sinds mijn eerste loon (zestiger jaren) weet ik dat de politieke ratten er veel te veel van afknagen. Ze zijn niet/nooit beschaamd en zouden moeten vernietigd worden ... ik doe mee!

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

04 sep 2018, 04:36

Nederland ; Polen frauderen en masse in werkloosheidsuitkeringen

https://nos.nl/nieuwsuur/

En hoe zou het in België gesteld zijn ?

En dan ons verwijten dat we niet graag buitenlanders zien komen!!!

Alleen politici zien graag buitenlanders komen

En dat is allemaal begonnen met de diplomaten ; dat waren de eerste profiteurs , ook de eersten met een dubbele nationaliteit




PS

Die zwarte zondag in 91 kon nog beter geweest zijn als ROSSEM geen 5 a 6 percent proteststemmen had afgesnoept van het VB 


.
Fazal

04 sep 2018, 13:56

Wil. schreef:Fazal, wanneer 2 mensen dezelfde job doen (of hetzelfde brutoloon verdienen) en de ene heeft 3 kinderen ten laste + een hypotheeklening die hij afbetaalt + nog zorgt voor een inwonende ouder, terwijl de andere geen enkele aftrekpost meer heeft, dan is het nettoloon ná belastingen héél verschillend.

Wanneer men lonen vergelijkt, kan men toch niet voor elk geval apart een lijst gaan opstellen? Het is dan veel eenvoudiger om het brutoloon op te geven dat wél vergelijking mogelijk maakt tussen twee mensen met een gelijkaardig bruto-inkomen.
Beste wil, ik moet mijn mening herzien, u hebt volkomen gelijk.
Ik geef grif toe dat ik hierover niet voldoende heb nagedacht.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 sep 2018, 15:34

Prima: een dag met een stukje inzicht, is nooit een verloren dag :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

05 sep 2018, 14:56

Fazal schreef:
Phoebe schreef: Ik vraag me trouwens af op welke partij  er dan wèl moet gestemd worden .
Dat vraag ik mij al jaren af, en ik heb nog steeds van niemand een antwoord gekregen.
Wat zouden ze eigenlijk kunnen antwoorden? Dat vraag ik mij zelfs niet meer af!
Maar in Gent gaat het Mathieu De Clerck een gaan oplossen se, het is nen de clerck he (se moi le clerck(hallo hallo) :D

Maar niets is onmogelijk, de "heren" politieker's zouden zelfs naar de burger "willen "luisteren,dus komt de VRT met het plan "jijkiest" en kan men zijn gedacht en voorstel op tafel leggen,ze krijgen nu opeens een aanval van werklust,maar of naar gewerkt wordt ......dat zal voor de volgende legislatuur zijn.
Ik heb al ten minste 1 voorstel, al die overbodige regeringen afschaffen ,en terug naar 1 regering gaan, en de wedde van de ministers halveren, en geen betaalde mandaten meer, maar ik twijfel of dat er door zal komen op "jijkist" :D
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/09/04 ... ageren-op/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

06 sep 2018, 10:00

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180905_03706549


Baai , baai  , zwaai zwaai  en weg zijn wij richting Litouwen  !
:evil:
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

07 sep 2018, 14:11

Ik heb altijd geleerd dat misdaat niet loont.....maar ik heb mijn twijfels. :(
En zo kan het ook, dat noemt straf ...........per maand,en na 412 jaar is hij er vanaf. :D
https://www.hln.be/regio/antwerpen/-dea ... ~af7250a2/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

URSULAMI
Lid geworden op: 15 aug 2014, 09:33

07 sep 2018, 14:37

Stuur bovenstaande link naar alle parlementsleden en hoofdkwartieren van 
politieke partijen , met de vermelding

DANK U EN TOT HORENS BIJ DE VERKIEZINGEN


.
Fazal

07 sep 2018, 19:37

Bah ..., verkiezingen!!!
We zitten hier dagelijks over politiek tegen elkaar van ons oren te maken.
Denkt soms iemand dat dat ook maar iets gaat oplossen?
Iedereen zal het met mij wel eens zijn, als ik zeg dat dat hier allemaal energieverspilling is!
Ik ben ervan overtuigd dat sommige politici hier 'soms' iets komen lezen, maar dan alleen maar om zich te vermaken.
Vergeet niet dat er op de televisie toch al weinig of niets meer te beleven valt.  :wink:
Fazal

29 sep 2018, 20:14

This is Belgium.

 > Je bent politieman.
> Je wandelt in een afgelegen straat met je vrouw en kinderen.
> Plots verschijnt er een gevaarlijk individu voor je met een mes.
> Hij kijkt je recht in de ogen en brult dat hij je geld wil, terwijl hijjou en je gezin bedreigt met zijn gigantisch mes.
> Jij hebt je dienstpistool bij je en je bent toevallig de beste schuttervan je korps.
> Je hebt slechts enkele seconden om na te denken en te reageren voordat hijaanvalt.

> Wat doe je?



In Australië:

> Actie: PANG!

> ---------------------------------------------------------------

> In Amerika:

> Actie: PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG!!

> Herladen: PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG!!

>---------------------------------------------------------------- 


In België

> Vooraleer over te gaan tot actie eerst een diepgaand onderzoek uitvoeren:

> Is het mes toevallig geen plastiek namaak-mes?
> Verkiest de aanvaller te spreken in het Arabisch, Turks, Duits, Engels, Frans of het Nederlands?
> Is hij toevallig geen vreemdeling die goed geïntegreerd is maar eventjes een kleine misstap doet?
> Is hij een nieuwe immigrant die niet goed weet hoe hij de politie moet benaderen?
> Is het een gevangene op proefverlof die nog steeds slecht geïntegreerd is in onze maatschappij?

> Gaat dit geval niet aangemerkt worden door de media als een racistische actie?


> Veilige actie:
> Ik zal hem dan maar eerst vriendelijk vragen zijn wapen neer te leggen, en als hij niet reageert op mijn herhaald en zeer vriendelijk verzoek, dan schiet ik hem neer.



DE GEVOLGEN:


> In Australië:
>
> een eenvoudig proces-verbaal; een verdachte is namelijk altijd fout.


> In Amerika:
>
> een verslagje door middel van een standaard invulformuliertje van één bladzijde, felicitaties en de zaak is gesloten.



In België:
>
> proces-verbaal met alle mogelijke en onmogelijke motivaties waarom je hebt geschoten en of dat wel nodig was;

> alsook:

> - Verslag aan de korpschef.

> - Verslag aan de Burgemeester.

> - Verslag aan de Fed. Pol.

> - Verslag aan de Algemene Inspectie.

> - Inbeslagneming van je wapen.

> - Tuchtonderzoek.

> - Verschijnen voor de onderzoeksrechter.

> - Verschijnen voor de rechtbank als verdachte.

> - Klacht tegen je met burgerlijke partijstelling door de familie.

> - Klacht met burgerlijke partijstelling door het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en voor Racisme bestrijding (hij bleek een illegale vreemdeling te zijn).

> - Veroordeling wegens doodslag.

> - Oneervol ontslag.

> - Jarenlang trauma...

> Je moet zien dat je geen procedurefouten hebt begaan!!!

> Is de verjaring niet ingetreden?

> Had je geen voorkennis?

> Moest je daar wel zijn? Kon je niet onder begeleiding gaan wandelen?

> Gaf je geen aanleiding tot diefstal door met je handtas te onbedekt te lopen?

> Heb je niet te uitdagend racistisch gekeken? En ook je middenvinger opgestoken misschien?

> Je was toch niet te westers gekleed?

> Je had toch geen varkensvlees bij je?

> Had je niet eerst je advocaat gebeld?

> Je had gewoon je geld toch kunnen geven? ??

> Heb je wel Jef Vermassen gecontacteerd?

----------------------------------------------------------------------
Ice

30 sep 2018, 13:13

Inderdaad, Fazal of hoe in dit apenland de politiek en justitie haar eigen inwoners bekampen en van slachtoffers tot daders maakt.
Hoe van criminelen en crapuul (volgens geloofsovertuiging en afkomst) slachtoffers worden gemaakt om ons uit te dagen om volkswoede en verontwaardiging op te wekken over zoveel immorele onrechtvaardigheid en bescherming van (moslim)tuig.
Intussen hebben die zelfs meer rechten dan de autochtone burger, die zich weerloos moet laten afslachten en bij zelfverdediging zelfs gestraft wordt. :evil:

Wisten jullie trouwens welk fabeltje de ronde doet bij vluchtelingen?
Dat ze pas na drie misdrijven zouden gestraft mogen worden....in 'de rechtbank' kwam dat tuig daarmee, hij was verwonderd dat hij al voor de rechter stond, hij had immers nog geen drie misdrijven gepleegd!  8O

tokkio
Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Locatie: vlaanderen

04 okt 2018, 13:47

Het is eigenlijk toch al zo, en eigenlijk al altijd zo geweest, dat er geen twee Belgen gelijk zijn voor de wet. 
Ok, dit gaat niet over loon, of vluchtelingen, maar over gepensioneerden die water gaan kopen,kopen he niet stelen.... in den Auchan,in Frankrijk.
En de zin bovenaan past perfect in het plaatje,pure kafka.
We weten allemaal dat een fles water in België duurder is dan een fles wijn in Frankrijk,dus vele gaan naar de Auchan, of een andere supermarkt net over de grens om hun inkopen te doen,t'ja wie niet, als men een paar euros kan uitsparen,en gelijktijdig van een dag uitstapje  kan genieten.
Maar deze gepensioneerde heeft de grote misdaad begaan om in de supermarkt ,niet alleen water te kopen voor zichzelf, maar ook nog voor haar familie,wat de douane beambte echt niet door de vingers kan zien, deze misdaad moet bestraft worden,..........
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181004_03807056
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer
Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Locatie: In mijn zetel

04 okt 2018, 14:03

Zwarte stock voor't nachtwinkeltje denkelijk. Ik heb er al 1 bezig gezien die zijn skibox vol pakken melk aan't laden was om even op reis te gaan. 
1 Bende en internet is een mooi goedkoop communicatiemiddel.
L&R nog wat brandstof uit de camion omdat het leven duur is, enz, enz.
W10 Wondershare Filmora Video Editor,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, de slijtageslag duurt langer dan de waarborg