WO III in aantocht?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 aug 2013, 12:00

Voor een beter begrip is onderstaande link beslist bruikbaar.

http://pdfcast.org/pdf/einstein-and-the ... ntegration

Om kort te zijn, binnen het spectrum van tijd en ruimte kunnen we als mensheid keuzes maken in verschillende richtingen, als deze keuze beperkt wordt (en vervolgens ook verstard geraakt) dan missen we quasi letterlijk een beter zicht op het alternatief dat in z’n eenvoudig tegengestelde te vinden is (cfr Einstein). Economisch speelt dit gegeven evenzeer, een eenzijdig inflatoire economie kan niet oneindig doorgaan, de spanning die hiermee gecreëerd wordt kan dan ook geneutraliseerd worden bij toepassing van deflatie. Deze denkpiste leidt tot de neutraliserende attractor waarvan sprake, het totale schuldencomplex kan (in theorie) dan ook opgelost worden door slechts 1 formule (ic de attractor). Deze ‘sleutel’ vinden we door eerst alle economische betrekkingen zo eenvoudig mogelijk voor te stellen, dit kan mits gebruik van de Fishervergelijking aangevuld met het schuldencomplex dat in oorsprong geen bestanddeel is van deze economische verkeersvergelijking.

http://www.chaospunt.org/?page_id=3075

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

07 aug 2013, 23:30

Geld komt uit een zwart gat dat we niets noemen, eenmaal het geld binnen tijd en ruimte circuleert, ontstaat de neiging ons hiermee te identificeren en te denken dat er een beperking op zit. Op deze manier vergeten we de bron van waaruit het geld afkomstig is, dit laat ons op verschillende manieren reageren en leidt tot veel conflict en ongelijkheden. Innovatie en creativiteit is aan de orde om tegemoet te komen aan onze strikt monetaire verzuchtingen om zodoende het redelijke evenwicht te herstellen, de eenvoudige herinnering dat geld uit het niets komt, verlost ons van de ketenen die we zelf bedacht hebben en geloof aan hechten. En zo de stelling luidt, we moeten onze problemen aan de bron aanpakken.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

31 aug 2013, 11:49

We zijn alvast benieuwd wat de Chinezen en Russen gaan doen als Syrië wordt aangevallen, toch is er ook goed nieuws wat in schril contrast staat met de haast onwaarschijnlijke maatschappelijke malaise waarin we verzand zijn geraakt. Hoop doet leven, zeggen ze

Vooruitblik

Het algemene karakter van het nk-model maakt het mogelijk een groot aantal heuristieken te simuleren in een zelfde model. Zo heeft Rivkin onlangs de mogelijkheid gesimuleerd dat agenten succesvolle concurrenten kunnen imiteren (een voorbeeld van het gebruik van sociale informatie). In dat geval blijkt dat een kopieerfout in één enkele dimensie desastreuze gevolgen kan hebben voor de waarde van fitness W vanwege de onderlinge afhankelijkheid van dimensies. Hieruit kan worden afgeleid dat imitatie minder succesvol zal zijn naarmate de complexiteit van het geïmiteerde toeneemt.

http://www.rug.nl/staff/w.jager/frenken ... b_2002.pdf

roel
Lid geworden op: 31 dec 2006, 01:41
Locatie: Wetteren

01 sep 2013, 02:33

YYZ wordt alvast bedankt voor zoveel verhelderende uitleg.
Wij, analfabeten, zouden zoveel wijsheid niet kunnen verzinnen. Na extrapolatie met de faktor X om te eindigen met Y, waarbij ik Z uiteraard buiten beschouwing laat aangezien dan de hele situatie nodeloos ingewikkeld zou worden hetgeen het goede begrip niet ten goede zou komen en volkomen onbegrijpelijk zou maken voor de lezers die je toch niet kunt verwijten dat ze hun best niet doen om jouw betoog in de mate van het mogelijke te volgen en er de gepaste conclusies uit trekken om zodoende te komen tot de conclusie dat hun idee over de hele zaak toch niet helemaal juist was gezien enkele kleine vergetelheden die alles in het verkeerde daglicht plaatsen dat bij nader inzien de waarheid enkel kan vertroebelen en zelfs kan bestempeld worden als volkomen onjuist hetgeen de faktor Z dan toch noodzakelijk maakt om het geheel dan toch begrijpelijk te maken.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 sep 2013, 10:44

roel schreef:YYZ wordt alvast bedankt voor zoveel verhelderende uitleg.
Wij, analfabeten, zouden zoveel wijsheid niet kunnen verzinnen. Na extrapolatie met de faktor X om te eindigen met Y, waarbij ik Z uiteraard buiten beschouwing laat aangezien dan de hele situatie nodeloos ingewikkeld zou worden hetgeen het goede begrip niet ten goede zou komen en volkomen onbegrijpelijk zou maken voor de lezers die je toch niet kunt verwijten dat ze hun best niet doen om jouw betoog in de mate van het mogelijke te volgen en er de gepaste conclusies uit trekken om zodoende te komen tot de conclusie dat hun idee over de hele zaak toch niet helemaal juist was gezien enkele kleine vergetelheden die alles in het verkeerde daglicht plaatsen dat bij nader inzien de waarheid enkel kan vertroebelen en zelfs kan bestempeld worden als volkomen onjuist hetgeen de faktor Z dan toch noodzakelijk maakt om het geheel dan toch begrijpelijk te maken.
Ben er nog mee bezig, veel eenvoudiger dan wat sommigen nog maar durven vermoeden

Tijdloos

Om het begrip ‘non lineair’ duidelijker te krijgen is een praktijkvoorbeeld en zelfreflectie adviseerbaar, een mondiaal perspectief geeft inzicht in de samenhang van de onderliggende delen. Inlevingsvermogen en verbeeldingskracht zijn nu aan de orde, ieder van ons bevindt zich ergens in het economische circuit, we behoren tot een land in economische opmars, een welvaartstaat onder druk, een land in armoede … enzoverder. Ieder van ons zal anders reageren binnen een bepaalde context die ook kan veranderen naargelang levensomstandigheden. Het aantal variaties is vrijwel oneindig en leidt tot een bepaalde toestand, in financieel opzicht krijgen we hierover een beeld via een consolidatie, dit vormt de basis voor de monetaire reset. Beslissingen worden genomen in functie van een vooropgesteld doel wat kan variëren naargelang de graad van behoeftebevrediging.

De reset van het systeem is een louter technische aangelegenheid, het verplaatsen van getallen raakt de reële economie niet rechtstreeks maar geeft ons wel een geheel nieuwe situatie die we opnieuw dienen te interpreteren. Anders gezegd, tenzij de herschikking van getallen gebeurt er in fysieke zin helemaal niets, ons denken wordt echter wel verstoord wat tot verwarring kan leiden, de reacties hierop divers. Op dit punt uit zich het non lineaire kenmerk. Neutraal bekeken is het probleem opgelost, hierna treedt het denken weer in werking met als gevolg dat de neutraliteit of de oplossing opnieuw vervaagt, dit is een domper op de feestvreugde. Verschillende meningen staan haaks op elkaar en plaatsen quasi letterlijk een rem op het geambieerde doorbraaktraject. Onafhankelijk van het meningsconflict is en blijft de bewijslast kristalhelder, het genoopt enkel onze aandacht en de bereidheid tot samenwerking.

http://www.chaospunt.org/?page_id=9984

De voorwaarden staan er bij, meer kunnen we niet zeggen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

01 sep 2013, 11:21

roel schreef:YYZ wordt alvast bedankt voor zoveel verhelderende uitleg.
Wij, analfabeten, zouden zoveel wijsheid niet kunnen verzinnen. Na extrapolatie met de faktor X om te eindigen met Y, waarbij ik Z uiteraard buiten beschouwing laat aangezien dan de hele situatie nodeloos ingewikkeld zou worden hetgeen het goede begrip niet ten goede zou komen en volkomen onbegrijpelijk zou maken voor de lezers die je toch niet kunt verwijten dat ze hun best niet doen om jouw betoog in de mate van het mogelijke te volgen en er de gepaste conclusies uit trekken om zodoende te komen tot de conclusie dat hun idee over de hele zaak toch niet helemaal juist was gezien enkele kleine vergetelheden die alles in het verkeerde daglicht plaatsen dat bij nader inzien de waarheid enkel kan vertroebelen en zelfs kan bestempeld worden als volkomen onjuist hetgeen de faktor Z dan toch noodzakelijk maakt om het geheel dan toch begrijpelijk te maken.
Overigens, de X weglaten stimuleert het overstijgen van het ego- en etnocentrisme waardoor het duidelijker wordt dat we als Y culturen naast elkaar leven in een wereld Z. Er is ruimte voor iedereen en samenwerking is veel eenvoudiger, we hoeven elkaar dus niet absoluut te vernietigen, dat is gewoon dom. Er zijn veel variaties mogelijk, ook verschillende graden in ontwikkeling waardoor progressie toch tot de mogelijkheden behoort.

xxl66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 10:31

31 okt 2013, 17:53


ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

21 dec 2013, 00:51

ebenhaezer schreef:Geen twee zonder drie , wordt weleens gezegd , misschien komt deze Topic Titel wel heel dicht in onze buurt , en staat de wereldklok al veel dichter bij twaalf , dan we denken !
Op een snel tempo zien we alles zienderogen naar beneden glijden . Dat ' GELD ' geen waarde meer heeft , omdat het nergens meer met goud kan gedekt worden , en tot overmaat van ramp , er nog met milliarden bijgedrukt worden , is al een teken aan de wand , dat is zo !
En dat is nog maar één van de problemen , corruptie is niet meer te stoppen , bedrog op alle gebied lekt overal uit , natuurrampen volgen snel op elkaar , zoals aardbevingen , overstromingen , orkanen ; zelfs soms menselijke fouten met treinen , vliegtuigen of schepen , zijn dagelijkse kost . Terwijl ontelbare armen en vluchtelingen moeten leven onder de blote hemel of in tenten ! En wat gebeurt er in de sterrenwereld niet allemaal , alles staat wankel en wie zal het keren ?
Ja , 't wordt een hele klus om dat nog effen te krijgen , 'k wil die ene man niet zijn die dat zal moeten doen !
Laatst in een gesprek met gelovigen , over die dingen , zei iemand : " ik vrees dat deze wereld het geen tien jaar meer volhoudt ! "
En ik vrees dat zelfs als dit bij iedereen bekend zou zijn ( de geldwaarden ) , er toch weinig aan te doen zou zijn , tenzij men een heel ander systeem van financies zou oprichten , zoals een chip in je huid , zoals dat in de Bijbel al voorspeld werd . Dus geen geld meer in omloop of zoiets ? Wie weet hoe dicht we al staan !
met gebed, boete en vasten is veel omkeerbaar.
maar willen wij dat wel, of helpen we liever alles naar de bliksem?
en zijn/worden we willoze slachtoffers van satan en zijn trawanten.
Dag ebenhaezer, een vriendelijke groet, en zalig Kerstfeest, ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 dec 2013, 07:13

ria schreef:maar willen wij dat wel, of helpen we liever alles naar de bliksem?en zijn/worden we willoze slachtoffers van satan en zijn trawanten.
Of we het nu graag horen of niet, we zijn nu al slachoffer van allerhande praktijken die ontdaan zijn van elementaire economische kennis. We nemen blijkbaar genoegdoening met het feit dat we met miljoenen de pineut zijn maar dat is nu het gevaarlijke van de situatie, dit wordt na verloop van tijd onhoudbaar waardoor WOIII bewaarheid kan worden. En waarom? Zouden we nu echt alles wat we gestudeerd hebben overboord moeten kieperen en ons terug als barbaren moeten gaan gedragen? En merk op, de foltering van de bevolking moet nog beginnen, de redenen daarvoor absurd, letterlijk.

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

21 dec 2013, 18:59

YYZ schreef:
ria schreef:maar willen wij dat wel, of helpen we liever alles naar de bliksem?en zijn/worden we willoze slachtoffers van satan en zijn trawanten.
Of we het nu graag horen of niet, we zijn nu al slachoffer van allerhande praktijken die ontdaan zijn van elementaire economische kennis. We nemen blijkbaar genoegdoening met het feit dat we met miljoenen de pineut zijn maar dat is nu het gevaarlijke van de situatie, dit wordt na verloop van tijd onhoudbaar waardoor WOIII bewaarheid kan worden. En waarom? Zouden we nu echt alles wat we gestudeerd hebben overboord moeten kieperen en ons terug als barbaren moeten gaan gedragen? En merk op, de foltering van de bevolking moet nog beginnen, de redenen daarvoor absurd, letterlijk.
We weten niet wat zich achter de schermen afspeelt.
De media houdt ons voor de gek, of ze weten het zelf niet.
Alleen "de Hemel" weet wat er ons zou kunnen te wachten staan,
maar wie luistert er nu naar Gods goede raad?
Als ik hier en daar lees, is er nog niet veel veranderd en wordt
religie, kerk en paus, nog altijd even belachelijk gemaakt.
En alle "believers" erbij. Al studie en kennis zal niets uithalen,
als wij niet terugkeren op de weg naar God.
Kerstmis is daarvoor de ideale tijd. Het enige wat wij moeten doen
is ons hart openzetten voor God en voor onze medemens (in nood).
En leven volgens zijn geboden. Geboden zijn geen verboden, maar wegwijzers.
Ik werd hier jaren geleden buitengebonjourd, en mag hier dus niet
schrijven. Ik ben zo gehoorzaam aan seniorennet, zoals er maar
weinigen onder jullie aan God zijn.
Ik heb hier dus een zondeke begaan. Seniorennet ik zal mijn leven beteren,
hier niet meer schrijven en bidden voor hen die de weg zijn zoekgeraakt.

Voor de gelovigen onder u, Zalig Kerstfeest.
ria
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

21 dec 2013, 22:11

Ik heb nog nooit zoveel gezwam op zo'n korte tijd gelezen!
Ga maar schoon met uw god!

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 dec 2013, 06:36

ria schreef:Ik heb hier dus een zondeke begaan. Seniorennet ik zal mijn leven beteren, hier niet meer schrijven en bidden voor hen die de weg zijn zoekgeraakt.
Bedoel je hier 'niet meer schrijven en niet meer bidden'? :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 dec 2013, 07:42

YYZ schreef:
ria schreef:Ik heb hier dus een zondeke begaan. Seniorennet ik zal mijn leven beteren, hier niet meer schrijven en bidden voor hen die de weg zijn zoekgeraakt.
Bedoel je hier 'niet meer schrijven en niet meer bidden'? :wink:
Was dat maar waar. Heeft voorzeker weer iemand een deur laten open staan.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 dec 2013, 09:41

talisman schreef:
YYZ schreef:
ria schreef:Ik heb hier dus een zondeke begaan. Seniorennet ik zal mijn leven beteren, hier niet meer schrijven en bidden voor hen die de weg zijn zoekgeraakt.
Bedoel je hier 'niet meer schrijven en niet meer bidden'? :wink:
Was dat maar waar. Heeft voorzeker weer iemand een deur laten open staan.
Het is misschien de gok waard om te bidden dat er niet meer geschreven zal worden, op die manier kan je eens testen of bidden helpt. :wink:

ria
Lid geworden op: 09 sep 2004, 13:19
Locatie: waar het goed is om wonen...

22 dec 2013, 12:04

Blijkbaar is nog niemand begonnen met bidden,
dus mag ik nog even iets schrijven.

Ik herinner mij nog heel goed dat een zeker T. ooit schreef
dat de likwidatie van een massa mensen,
door oorlog, geweld, hongersnood enz,
een natuurlijke selectie was om de wereldbevolking
binnen peil te houden. Ik schrok toen zo erg,
dat ik bijna van mijn stoel viel.
En niemand is mij komen oprapen. :lol:
Intussen heb ik mij benen en mijn adem terug gevonden.

Ga nu maar bidden, opdat ik niet meer in de verleiding zou komen,
om hier weer te keren. Ik trek de deur achter me dicht! :roll:
Onder uw bescherming, o Moeder van God en ook onze moeder.