Homo antiqua virtute ac fide

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

15 mar 2013, 15:09

Homo antiqua virtute ac fide ( een man van ouderwetse kloekheid en trouw) , wat is er toch van mij geworden ?
Herinneringen bij de fleet , omfloerst met een pluisje van omfloersheid , zoals in de ochtendschemering , het opkomen van een een nieuwe dag met als restje , de druppels in drup van drup versnelt met het opkomen vande zon , een nieuwe dag .
Herinneringen aan mijn eerste lief (vervlogen tijden ) , herinneringen aan het jong zijn ,nog met veel plannen voor de toekomst en nog veel meer.
Veel later getrouwd zijnde , mits toelating om een mijn geliefde hond (canus vulgaris) in huis binnen te laten , die dan verongelukt is door mijn schuld , het poortje open gelaten en hond wilde zijn baasje vervoegen , die in het stamcafé zat en niet bewust was van het tragisch voorval.
Verdomme , het is meer , de herinneringen zullen komen en hier verschijnen , denkelijk als er enige aandacht komt

:)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

16 mar 2013, 15:50

Ondanks het feit dat ik meer een kattenman ben, Katana, - honden hebben iets tegen mij en dat geldt ook omgekeerd - zul je mijn aandacht zeker krijgen.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

19 mar 2013, 10:53

figaretto schreef:Ondanks het feit dat ik meer een kattenman ben, Katana, - honden hebben iets tegen mij en dat geldt ook omgekeerd - zul je mijn aandacht zeker krijgen.

Beste Figaretto,

Da mag 'katteman zijn' , poezen zijn geweldig en geheimzinnig en uniek :)

Honden zijn ook geweldig , volgens 'DAG ALLEMAAL' Wendy Van Wanten is in rouw . Op Valentijnsdag moest ze na veertien jaar afscheid nemen van haar hond Prutske en dat verlies blijft knagen.
Zo erg zelfs dat ze de hulp van haar dokter heeft ingeroepen .... 8O
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

19 mar 2013, 11:05

deredactie.be De Britse acteur Frank Thornton is afgelopen weekend overleden . Thorton was vooral bekend als Captain Paecock uit de komische serie " Are you being served ?". Hij is 92 geworden.

Vaarwel Mister Captain Paecock ( Frank Thornton ).
Katana was een fan van U 8)
Wat een styl , ongeëvenaard tot op heden , nu hebben ze dat niet meer ...


Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

19 mar 2013, 16:47

Mijmeringen ; Lady is vandaag met de bus naar Aken met de vriendin en het rijk is dan van katana alleen , baas in eigen huis met alles er op en er aan.
Genieten en heimelijk snoepen van 't leven hoort er dan bij; dan maar een accordeon cd opgezet van Hector Delfosse met onderandere , Rose de picardie , la petite valse , le plus beau tango du monde en nog veel meer.
Heerlijk het ingeschonken glas ' Grimbergen ,tripel' .
Mijmer weg in het verleden , mijn vader zaliger ( niet geletterd , maar toch later bekwaam om de gazet te lezen ) , had een trekzak waar hij altijd de zelfde deuntjes op speelde( geen geen jota muziek) , geen klassiek maar in den tijd van toen!!!
Waarschijnlijk is toen mijn voorliefde gerijpt om het accordeon-muziek te aanhoren en waarderen.
Nu kijkt men smalend naar dergelijke kermismuziek in al zijn facetten , het is onder de gordel , geen waardering, ouderwets , alleen voor ongeletterde in de furie, maar vader , trek het je niet aan , je geboorte datum 12-02 - 1902 is ver weg...
Sorry , dit was een mijmering , niet klassiek , zonder ophef , zo maar .... :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Nero
Lid geworden op: 02 apr 2005, 11:16
Locatie: Rome

19 mar 2013, 22:10

Het is maar goed Katana dat u de Nederlandse vertaling van dat Latijn er heeft bijgezet, anders zou ik er op uitmaken dat u een autenhieke homo bent...

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

22 mar 2013, 11:38

Nero schreef:Het is maar goed Katana dat u de Nederlandse vertaling van dat Latijn er heeft bijgezet, anders zou ik er op uitmaken dat u een autenhieke homo bent...
Beste Nero,

Beschouw katana maar als een ' Homo sapiens idaltu' ( uitgestorven soort van Homo sapiens :lol:


PS Ergens in Diest lopen ook nog wel enige exemplaren :)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

25 mar 2013, 11:18

Koen Crucke kreeg gisteren een kus van formaat vol op de mond van Paul de Leeuw, wel 20 seconden lang op vtm . Commentaar daar voor , ik ben zo jaloers op je lekkere taille van je , wat is het geheim , dat je zo bent afgevallen meid ?

Wat een taal , wat een schunnig programma op den tv (vtm) , 'zum kotzen '
:oops: :cry:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

27 mar 2013, 23:51

Katana, hij staat weeral op regime. Ik denk dat hij van zijn vrouw, of vriend of hoe je het ook noemen wil, niet meer mag eten wat hij wil.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

27 mar 2013, 23:54

Hier bij ons zijn de twee honden voor enkele jaren binnen de 24 uur van kern gezond, naar dood achter gebleven bij de veearts en we kunnen het niet over ons hart krijgen van er een nieuwe te nemen.

Hier is nu in november een kat aangekomen, zo mager, echt zielig om ze te bekijken. We hebben ze gevoederd en nu is ze weer mooi rond. Ze is gesteriliseerd en mag hier dus blijven rondlopen. Maar binnen mag ze niet want in de living hebben we een kanarie zitten.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
Fazal

28 mar 2013, 10:24

Bericht door auteur verwijderd.
Laatst gewijzigd door Fazal op 08 apr 2013, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

29 mar 2013, 11:56

deredactie.be " Ziek zijn als ambtenaar maar niet in bijbaan , kan niet meer "

Het wordt onmogelijk om als ambtenaar ziek te zijn , maar tegelijk te blijven werken in een tweede job . "
Staatssecretaris voor Ambtenarenzaken Hendrik Bogaert ( CD&V) scoort , maak er maar zelfstandigen van Hendrik , dan zijn ze niet meer ziek :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

03 apr 2013, 15:33

Cancellara komt ten val in Scheldeprijs; gedeukte knie en een schaafwonde aan de linkerbil , maar nog steeds in koers 8)
Mijne favoriet Tom Boonen is na de zoveelste val herstellende , rust in zijn zetel :)
Zijn Zwitsers taaier dan oude Belgen miljaarde .... :lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

07 apr 2013, 21:59

Hij heeft het vandaag toch maar weer eens gedaan in Parijs Roubaix. Is wel bijna tot het uiterste moeten gaan maar kwam als nr 1 over de meet.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

10 apr 2013, 11:50

Mathieu schreef:Hier bij ons zijn de twee honden voor enkele jaren binnen de 24 uur van kern gezond, naar dood achter gebleven bij de veearts en we kunnen het niet over ons hart krijgen van er een nieuwe te nemen.

Hier is nu in november een kat aangekomen, zo mager, echt zielig om ze te bekijken. We hebben ze gevoederd en nu is ze weer mooi rond. Ze is gesteriliseerd en mag hier dus blijven rondlopen. Maar binnen mag ze niet want in de living hebben we een kanarie zitten.
't Kan geen kwaad meer! Wat is nu eigenlijk het probleem?