Homo antiqua virtute ac fide

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

06 sep 2013, 18:21

Paca schreef:De dames zullen het me niet in dank afnemen maar bestaat er wel eentje zonder fabricagefout (vanuit mannelijk oogpunt natuurlijk)? NEEN! Mannen moeten niet naïef blijven :wink:
Ik ben er vast van overtuigd dat die nooit zal gevonden worden. En die van ons staat achter me mee te lezen wat ik aan het typen ben, maar begrijpt er geen jota van zegt ze. :lol: :lol:
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

07 sep 2013, 19:10

Paca schreef:De dames zullen het me niet in dank afnemen maar bestaat er wel eentje zonder fabricagefout (vanuit mannelijk oogpunt natuurlijk)? NEEN!
Toch wel! Op het fysieke vlak dan, maar die zijn voor ons, arme drommels van gepensioneerden, niet (meer) te betalen.
Ik had zoal eens een lijstje opgemaakt van hemelse creaturen en ze één voor één aangeschreven.
Helaas leverde mij dat niet meer op dan een enkele, nogal norse, repliek van "seg manneke, ge moet wel tembers plakken hé!".

Ik heb me er ondertussen al wel lang mee verzoend dat je in een ouwe casserole de beste soep maakt.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

09 sep 2013, 00:47

@MichelN: "Ik heb me er ondertussen al wel lang mee verzoend dat je in een ouwe casserole de beste soep maakt."


Juist! Maar er moet dan wel een goed soepbeentje in liggen!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

12 sep 2013, 14:36

" In India kan ik mijn geest bevrijden van alle negatieve emotie's "
De 15-jarige Giel uit Sint Laureins wil morgen naar India vertrekken om er in een boeddhistisch klooster een opleiding te volgen als monnik.

De jeugd van tegenwoordig mag er zijn .
Succes en volharding toegewenst Giel van katana !
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

12 sep 2013, 17:15

Pff, Er zijn er ook die naar Syrië vertrekken om een opleiding te gaan volgen in sneuvelen. Ge bent toch zeker, dat die gast geen baard heeft, he, katana? :wink:

Die gast zijn nonkel was niet akkoord met zijn vetrek Hij heeft ambras met de Boedistische moeder van die jongen. Maar de jeugdrechter van Gent heeft daar niks tegen!Dus goede reis, Giel. Waar het ook moge weze. Tot in één van je volgende levens. Als je volwassen bent!

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

13 sep 2013, 10:47

Toen we 15 waren volgden we de spekpater, dachten we een nieuwe kruistocht te organiseren, zouden we de hele wereld bekeren, kortom we gingen onze hemel verdienen. Sinds we weten dat die er niet is, dat men ons leuk heeft voorgelogen omwille van macht en centen, hebben we dat boek definitief gesloten. Ik begrijp niet dat niemand deze jonge idealist tegenhoudt. Hij gaat zijn leven vergooien aan wat waanzinnige holle slogans en zich vernederen tot slaafje van enkele machtswellustelingen. Dat een rechter dat toelaat.
Arm Vlaanderen.
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

16 sep 2013, 11:51

deredactie.be Dyab Abou Jahjah komt terug naar België

Ik kom terug in België wonen , bevestigde Dyab Abou Jahjah , vrij snel zeker .
Na tien jaar in Libanon gewoond te hebben .


Awel das nieuws , diene kerel komt den boel hier terug op stelten zetten , wel weer dopgeld zeker ????
Weiger deze oproerkraaier , bewindslieden , een goede raad van katana...
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

Choerrel
Lid geworden op: 27 dec 2008, 21:08

16 sep 2013, 12:02

katana schreef:deredactie.be Dyab Abou Jahjah komt terug naar België

Ik kom terug in België wonen , bevestigde Dyab Abou Jahjah , vrij snel zeker .
Na tien jaar in Libanon gewoond te hebben .


Awel das nieuws , diene kerel komt den boel hier terug op stelten zetten , wel weer dopgeld zeker ????
Weiger deze oproerkraaier , bewindslieden , een goede raad van katana...
Ze kunnen hem niet weigeren als hij belg is Katana.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

16 sep 2013, 13:52

En dan nog een oud strijder! Ene, die ons beloofd had om ergens te liggen sneuvelen.
Het liegebeest!

En pas op hé, Katana. De media gaan hem binnen halen als dé intelligentste- én de slimste vent van A'pen.

Volgens vrt, kent hij nog goed Nederlands, ne slimmen dus. Hij heeft zeker ook al een paar woorden Latijn geleerd!

Den Bart, heeft er gelegen! 't Schoon verdiep kan al nieuwe matjes beginnen leggen! :D

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

17 sep 2013, 11:01

ED. schreef:En dan nog een oud strijder! Ene, die ons beloofd had om ergens te liggen sneuvelen.
Het liegebeest!

En pas op hé, Katana. De media gaan hem binnen halen als dé intelligentste- én de slimste vent van A'pen.

Volgens vrt, kent hij nog goed Nederlands, ne slimmen dus. Hij heeft zeker ook al een paar woorden Latijn geleerd!

Den Bart, heeft er gelegen! 't Schoon verdiep kan al nieuwe matjes beginnen leggen! :D


Latijn zal Jahjah niet vreemd zijn en zeker dat bargoens van de arabische taal , en de taal van de onruststokers en ondergraving van de Westerse wereld :o
Den Bart zit nu met een groot probleem , als Jahjah er in slaagt gratis inkomen te bekomen en gratis woonst , zal dat een groot probleem zijn in Antwerpen 8)
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

18 sep 2013, 15:21

Gras


Hopelijk herstelt mijn graspelouse , nu dat het weer begint te regenen :arrow:

Had iets bij den boerenbond gehaald om groener gras te bekomen na strooïen , bekwam als dank grote gaten alsof er vergif ingespoten werd , waarschijnlijk te grote dosis , of verkeerd product misschien :?: :lol:

NB Weer slecht figuur geslagen tegenover de geliefde Lady ; katana voelt zich nu als een kampfzwein :cry:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

18 sep 2013, 16:01

Het kleinste wat wij ons nog kunnen indenken, hangt af van technologie. De vooruitgang, de dagelijkse nieuwe toepassingen vinden wij nu allemaal normaal Zelf ben ik er nog ene (zoals de meesten van onze generatie) die pakweg 30 à 35 jaar geleden nog met de eerste “Tandy” of commodorecomputers begonnen, eentje die we bijna met twee man moesten verplaatsen en waar we, om een etiket af te drukken, eerst een halfuurtje zoet waren om met basic alles te programmeren. Och ja, ik heb dat eerste speelgoed nog ergens mét de cassette. Die grote floppy’s van de “Tandy”ook.

Nog zoveel jaren niet terug keken we met bewondering naar Kapitein Kirk die op zijn polshorloge rechtstreeks en met beeld kon spreken met zijn collega met flaporen, of met de andere kant van de galaxy.

Galaxy? Toevallig ben ik met zo een laptop bezig die zo noemt. Doe ik mij knieën een beetje uit elkaar, dan ligt hij er. Dan moet ik maar skypen met mijn tablet of, wanneer ik zou willen, met mijn polshorloge. Tenminste als ze al niet gehackt is of vol virussen zit. Oja, ik was het bijna vergeten. Ik kan er ook nog het uur op aflezen!

En dan, die babbeldozen. Gsm. Smart-e.a. Phones. Nog niet zovele jaren geleden had ik, voor de job een autotelefoon. Die woog bijna twee kilogram en kostte aan gesprekken méér, dan een huidige PC-installatie die 24 op 24 verbonden is met het Internet. Nu spreken de mensen alleen nog met elkaar, met SMN- berichtjes. Ook al zitten ze aan dezelfde tafel. Plezant op oudejaarsavond. Je hoeft die tekst maar éénmaal in te typen en met virtuele kussen kun je geen griep opdoen. Toch het gewone, virale virus niet meer.

Kussen en zeggen, dat je iemand graag ziet, dat is toch ook iets uit de oude tijd,zeker! Nu schrijf je een kruisje op je gsm of ander speelgoed, of een uitgebreide tekst in de zin van: “i k z j g!..w l j p? Die laatste “P” is voor interpretatie vatbaar.

Kinderen maken zonder je rug te krommen, gaat nog net niet! Hoewel dit niet lang meer op zich zal laten wachten. “Enterprises” in gedachten zie ik het al: Het sperma zal opgestraald worden via een smart- of Iphone, recht naar de roos. Een die met Wifi verbonden is met een processorgestuurde baarmoeder. Firewall’s en scanners zullen hun werk hebben. De vibratietechnieken van de praatpalen worden moderner, verfijnd en aangepaster gemaakt aan de noden.

Dna, zal dan wel gemakkelijker kunnen worden opgespoord. Je hoeft het maar te vragen aan je provider. Het woordje “vreemdgaan” zal vervangen worden door “Alberttweeën” Dit laatste zal men dan nog moeten doen op de goede oude manier… Stampen en dagen”!

Internet: Is de nieuwe naam voor God of Allah. Die eerste had nog 6 dagen nodig om ons aardbolletje te scheppen, wij, en zeker de volgelingen van die tweede godheid, hebben nu, slechts één nanoseconde om op de knop te duwen, die datzelfde kluitje aarde om zeep kan helpen. De oude God moet zich nu een sukkelaar en een amateur voelen. Hij kon slecht één zee tegelijk splijten. Wij kunnen de ganse bol en omstreken naar de knoppen helpen en dit, met één onnozel toetsken, zonder- dat wij daarom op de zevende dag- van vermoeidheid, een ganse dag in onze nest moeten gaan liggen!

Een gezonde ruzie maken doe je nu met een mailtje. Nergens hoor je nog een vrouw hare vent nog uitmaken voor zatlap of hoerenloper. Terwijl dit in onze geëmancipeerde maatschappij, omgekeerd evenredig is.

Het plezante is eraf voor de geburen. Neen! Nu sturen ze elkaar een- door windows verbeterde- tekst.

“Geachte, ik denk dat U naast mijn pot heeft gepist. Gelieve mij per omgaande binnen de vijf minuten van antwoord te dienen of ik maak dit wereldkundig via Facbook.

Met groeten, van de ander kant van de tafel”

Vooruitgang hou je niet tegen. Toch ben ik gelukkig, dat ik waarschijnlijk binnen een jaar of dertig terug onder de normale mensen ben. Ik ben dan 95 en waarschijnlijk al een keer of tien, tegen mijn goesting, gereanimeerd door een Pc-gestuurde verpleegster. Made in China.

Tenminste wanneer die hemelpoortwachter ook al geen lapgetopte is die, binnen de paar seconden mijn strafregister nagekeken heeft. Want ja, ik heb ooit wel eens door het rood gereden, en ijdel misbruik gemaakt van de naam van zijn baas en…. ,!

‘k Zal maar zwijgen, zeker?. Nog tijdens het intypen van deze tekst, staat deze al op Google. Ik wil absoluut vermijden, dat mijn mailbox vol raakt met reclame over bodybuilding , sex reclames of madammen die “ne schone” vent zoeken.

Zo, ik heb weer eens een onzinnige tekst geschreven met als enige bedoeling, de topic van Katana,das kampfzwein (:D ) op nr.1 te houden. Ik begin hier warempel onze Hollanders te missen. Nu is het aan hen. Mijn inktpot is leeg!

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

18 sep 2013, 16:04

DMorgen.be

Jan peumans ligt niet wakker van de Rode Duivels.

" Die Belgitude, ik vind dat allemaal belachelijk." Vlaams parlementvootzitter Jan Peumans vindt de hele hype rond onze nationale voetbalploeg maar helemaal niets, zo zegt hij deze week in een intervieuw met P-Magazine.
De 0-2 overwinning van de Belgen tegen Schotland noemt Peumans dan weer " spijtig voor de Schotten"

Katana denkt dat Jan Peumans , het verschrikkelijk vindt , al dat Belgisch gedoe met tricolores en geverf van de supporters met de driekleur van den Belgique , in de picture komt alavolonté , alsof het een voorgerecht was voor de volgende verkiezing .
Geef Jan , een goede raad gaat maar nog maar eens een kremke eten , in de naburige Wallonie , zijn geliefde gebuur:lol:
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad

katana
Lid geworden op: 02 aug 2002, 17:20
Locatie: Leopoldsburg , mijn home

18 sep 2013, 16:25

ED. schreef:Het kleinste wat wij ons nog kunnen indenken, hangt af van technologie. .
.



doen op de goede oude manier… Stampen en dagen”!



Met groeten, van de ander kant van de tafel”


‘k Zal maar zwijgen, zeker?. Nog tijdens het intypen van deze tekst, staat deze al op Google. Ik wil absoluut vermijden, dat mijn mailbox vol raakt met reclame over bodybuilding , sex reclames of madammen die “ne schone” vent zoeken.

Zo, ik heb weer eens een onzinnige tekst geschreven met als enige bedoeling, de topic van Katana,das kampfzwein (:D ) op nr.1 te houden. Ik begin hier warempel onze Hollanders te missen. Nu is het aan hen. Mijn inktpot is leeg!


Beste Ed , De draak onder de Etna roert zich weer , zo te lezen uit uw schrijfsel met allures van een top-diplomaat :lol:
Dan maar alle hens aan dek voor de Hollanders , in goede en slecht tijden zekers :?: :)
Groeten van Kampfzwein katana , onder de knoet van Lady :D
Senioren het zwijgen opleggen is een misdaad
Fazal

18 sep 2013, 19:57

katana schreef:" Die Belgitude, ik vind dat allemaal belachelijk." Vlaams parlementvoorzitter Jan Peumans vindt de hele hype rond onze nationale voetbalploeg maar helemaal niets, zo zegt hij deze week in een intervieuw met P-Magazine.
Ik vind al die hetze (lees: "hysterie") over dat stomme voetbal zowiezo al onvoorstelbaar belachelijk, en op zijn minst tenzeerste kinderachtig! 8O