Artrose!

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Sandrak
Lid geworden op: 08 jan 2007, 17:44

14 nov 2016, 09:53

zo te lezen zijn er wel verschillende mogelijkheden op vlak van medicatie en alternatieve geneesmiddelen.
Die curcuma, daar lees ik veel over, maar als ik dat voorleg aan mijn arts dan wuift ze dat weg, om reden dat ik al genoeg andere medicatie neem, bv zoals voor cholesterolverlagers en bloeddrukverlager.
Maar ik vermoed dat er onder jullie toch ook zijn die nog andere medicatie bijnemen bij die glucosamine of niet ?
groetjes
55 Monique

14 nov 2016, 13:49

Ken dat , mijne man die mag ook niet alles nemen van huisdokter ,
door de medicatie die hij al neemt , beter eerst raadplegen ....
Ik kan heel slecht tegen medicatie , zijn zaken die op lijstje staan die ik niet mag nemen !! Dan ben je snel uitgepraat als ze u zeggen leren mee leven , is afzien in mijn ogen meer kun je daar niet opzeggen .

leopoldjan
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:49
Locatie: antwerpen

17 nov 2016, 15:51

Ikzelf heb/had ook veel last van artrose in de rug-nek.
Tijdens een vakantie in Italie hadden wij een hotel met wellness.
Ik ben daar dagelijks een uurtje naar de sauna geweest en heb gedurende
de veertien dagen dat we daar waren niet het minste last gehad.
Eenmaal terug thuis kwamen de klachten na een week reeds terug.
Ik ben dan hier ook naar een saunacomplex beginnen gaan (1 maal 2 uurtjes per week) en ik voel mij daar stukken beter door.
We hebben dan ook besloten (mijn vrouw en ik) om hier een wekelijks " verwenmomentje " van te maken.Het is een stuk aangenamer dan pillen slikken die toch ook niet helpen.
Het zal ook niet voor iedereen die last heeft van artrose helpen,
maar toch het proberen waard.
Helpt het niet voor je artrose,je hebt dan toch een aangename ontspanning gehad!
P.S Combinatie van sauna-infrarood-hammam.

omaplop
Lid geworden op: 22 dec 2004, 17:04
Locatie: Ardennen

01 dec 2016, 16:38

hallo. Ik heb reeds geruime tijd veel last van artrose en overal: knieën, handen, enkels, ellebogen....

Heb vroeger geprobeerd met glucosamine, maar de zaak verergerde in plaats van verbeteren.

Nu neem ik duivelsklauw ( harpago) en dat werkt beter: alhoewel dit de ziekte niet wegneemt enkel de pijn, zegt men.

Wat ik wel ondervonden heb, is , dat ik meer pijn ondervind bij warmte ; Een vakantie in een warm land is voor mij een marteling.Dan gaan mijn benen zwellen en wordt de pijn heviger. Zodra ik terug thuis ben , gaat het beter. Terwijl bij mijn moeder het net andersom was.

Voor wie heel veel pijn heeft en een zwakke maag,is er volgens mijn dokter een zo goed als onschadelijke pijnstiller. Ikzelf heb sinds 50 jaar slokdarmontstekingen en maagzweren, en daarom raadde ze me PANADOL retard aan. Bij erge pijn neem ik die tweemaal per dag ( telkens twee ,wat moet) of zodra het minder wordt eenmaal per dag.

Dit echter slechts bij hevige pijn.

Sinds enkele maanden doe ik nu ook kurkuma met cayennepeper dagelijks in de soep . Dit zou niet enkel voor de gwrichten, maar ook voor de bloedsomloop en de cholesterol goed zijn.

Ik vind dat deze periode van ons leven ( ik ben 74) eigenlijk de mooiste periode is, maar die kwaaltjes...........
alfa

10 jan 2017, 04:20

Wij allen , artrose-begunstigden (hmmm) weten dus dat we slijtageproblemen hebben en dat daar medisch gezien , weinig aan te doen is.
We nemen pijnstillers van diverse pluimage....we proberen voedingssupplementen van diverse pluimage....
maar we blijven ermee lopen. Tot we erbij moeten gaan zitten , zeker...of gaan liggen.

Waar ik nog niets over gelezen heb ; dat is artrose van de nek....én de invloed van matras/kussen/bed.

Ik word 's morgens vaak wakker van die nekpijn ( de eerste keer dat ik dat merkte leverde mij dat zelfs een paniekaanval op , omdat ik niet wist wat er in mijn hoofd gebeurde) . Diagnose na onderzoeken was 'artrose nekwervels'.

Zou een andere matras......en wélke dan...hier soulaas in brengen ?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

10 jan 2017, 05:35

Tegen arthrose is geen kruid opgewassen dat weten we allemaal, men kan het zich evenwel zo comfortabel mogelijk maken, maar betwjfel dat een andere matras daar nu bepaald soelaas gaat voor brengen?

Misschien is een ondersteunend therapeutisch hoofdkussen een oplossing om de last/pijn te verminderen, het is het proberen waard !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
alfa

10 jan 2017, 06:14

Klaartje schreef:Tegen arthrose is geen kruid opgewassen dat weten we allemaal, men kan het zich evenwel zo comfortabel mogelijk maken, maar betwjfel dat een andere matras daar nu bepaald soelaas gaat voor brengen?

Misschien is een ondersteunend therapeutisch hoofdkussen een oplossing om de last/pijn te verminderen, het is het proberen waard !
En heb jij enig idee Klaartje waar ik goede( niet-commerciële ) info kan vinden over dergelijke kussens ?
Ik ben al naar een paar slaapwinkels geweest...heb gemerkt dat het vooral hun 'winst en portemonnee' is , die ze aanprijzen.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

10 jan 2017, 11:19

alfa schreef:
Klaartje schreef:Tegen arthrose is geen kruid opgewassen dat weten we allemaal, men kan het zich evenwel zo comfortabel mogelijk maken, maar betwjfel dat een andere matras daar nu bepaald soelaas gaat voor brengen?

Misschien is een ondersteunend therapeutisch hoofdkussen een oplossing om de last/pijn te verminderen, het is het proberen waard !
En heb jij enig idee Klaartje waar ik goede( niet-commerciële ) info kan vinden over dergelijke kussens ?
Ik ben al naar een paar slaapwinkels geweest...heb gemerkt dat het vooral hun 'winst en portemonnee' is , die ze aanprijzen.
Beste Alfa,

als ik van u was zou ik eens informeren bij uw Ziekenfonds, die kunnen u daar zeker mee op weg helpen. Er zijn ook bepaalde winkels die geneeskundige ites verkopen om bepaalde euvels te ondersteunen.

Succes hoor, het is altijd de moeite waard om te proberen, die kussens zijn ontworpen met het doel de nek te ondersteunen en zodoende zoveel mogelijk de pijn te verzachten.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
alfa

10 jan 2017, 12:11

Dank , Klaartje !
Ik kom regelmatig in de thuiszorgwinkel voor mijn moeder van 93 ; ik zal bij een eerstvolgend bezoek eens enkele zaken vragen.
55 Monique

10 jan 2017, 13:53

Ik heb nieuwe matras , wel speciaal voor de rug en schouders en nieuw hoofdkussen , maar helemaal weggaan doet zeker niet , heb toch een beetje winst beter slapen dat is voormij toch al iets na zoveel jaren pijn en afzien ....En trouwens nieuwe matras en nieuw hoofdkussen is ook aanpassen , is niet voor niets dat ze nog willen komen aanpassen na drie maand ter plaatse aan u matras En tegen Artrose is weinig tedoen , je kan u volproppen met medicatie maar denk op de eerste plaats aan u maag grrrr , en met ouder worden zie ik alleen verergeren dan beterschap en eerste twee uren ben ik geen mens als ik opsta vreselijk vind ik dat , maar alle hulpmiddelen zijn welkom zeg ik altijd en mens probeert dat dan toch uit .Enige wat ik iedereen aanraad is warm houden ook tijdens slapen kan al iets verlichten zeker om de nacht tegemoet tegaan , want als je stil valt kan soms nog erger worden .

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

14 jan 2017, 16:19

...
Laatst gewijzigd door Silver Wolf op 15 jan 2017, 17:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

14 jan 2017, 16:37

Ieder mens is anders en reageert anders, de ene aandoening is de andere niet, zooooveel factoren die een rol spelen !

Ieder moet voor zichzelf uitmaken wat kan en niet kan, wat helpt of niet helpt, daar kan je geen regel opzetten. Natuurproducten kunnen baat geven, maar je lichaam moet er op reageren. En meestal (niet altijd) springt de commericiële wereld op al die euvels gretig in, en beloven je de hemel.
Iemand die in de miserie zit, zou idd hemel en aard bewegen om toch dat "zogezegde" reddende middel aan te schaffen.

De boodschap is : blijf hiervoor op je hoede !!!!
Hetzelfde met die zever over "pro-activo" enz..... magarine die dan zogezegd het wondermiddel zouden zijn tegen die fameuze CHOLESTEROL !
Ik heb daar mijn grote vraagtekens bij en de commerce draait op volle toeren, er zijn nog zoveel andere factoren die een rol spelen; ik kan dat commercieel gedoe missen, mensen laat jullie niet vangen; het draait om geld, geld en ligt er toch vingerdik op, business voor alles hélaas !!!
Laatst gewijzigd door Klaartje op 15 jan 2017, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez