Hoe spam voorkomen op formulier?

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

30 jun 2013, 20:02

Ik wil spam voorkomen op een invulformulier op een website.
Captcha lijkt mij wel iets te moeilijk om te installeren.

Wat kan er best om die ellendige spam te vermijden?

Formulieren op www.federatie-zemst.be

al bedankt voor de hulp.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

30 jun 2013, 20:37

Beste cas44,

Begin al met geen volledige e-mail adressen in je broncode te plaatsen. Spam-robots zoeken daar eerst naar e-mail adressen.

Heb je mijn Sticky: TIP - Email adres verbergen op webpagina al eens doorgenomen?

Een een goede captcha is ook aan te raden.
Een heel simpel en makkelijk te verwerken in je formulieren vind je >> hier <<(je verplicht in te vullen inputvelden worden toch reeds nagekeken d.m.v. een script).


mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

01 jul 2013, 13:30

Dank voor je antwoord

ik ga het proberen in te voegen bij het fromulier, eerst een testform maken en dan uitproberen.
In dreamweaver verberg ik de (meeste) mailadressen met javascript.

cas44

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 jul 2013, 14:13

Beste cas44,

Okay dat van het "moeilijk" maken om je e-mail adres te vinden door javascript voor spambots is al heel goed maar het kan juiste die ene zijn waarop je veel spam krijgt juist omdat deze wel makkelijk te vinden was/is.
Volledig spamvrij is bijna onmogelijk, maar dat weet jij allicht ook wel :wink:
Krijg je veel spam van een en de zelfde afzender dan kan je deze, als je zijn/haar ip-adres kent, ook blokkeren met een php script zodat die de website of formulieren niet meer kan bekijken/verzender. Het is m.a.w. steeds raadzaam een verborgen veld in je formulier te plaatsen dat het ip adres van de verzender meestuurt.

Houd me op de hoogte hoe het afloopt met de "captcha".

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

01 jul 2013, 18:06

Het ip adres van de afzender staat altijd in het ontvangen bericht.
Bij zoeken op het ip adres blijkt dat uit Rusland te komen, Moskou en ook St Petersburg.

Het resultaat van het invullen van het formulier komt altijd bij twee emailadressen. En zoals je zegt die mailadressen zijn op de site dikwijls open te zien.

Captcha plaatsen is nog niet gelukt.

dank en beste groeten
cas44

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 jul 2013, 19:41

Beste cas44,

Wanneer je de gebruikte code gewoon kopieert houd er dan rekening met dat de dubbele en enkele aanhalingstekens in de code niet de juiste zijn
bv.

Code: Selecteer alles

document.write(“What is “+ a + ” + ” + b +”? “);
 document.write(“<input id=’BotBootInput’ type=’text’ maxlength=’2′ size=’2′/>”);
vervang deze door de gewone dubbele en enkele aanhalingstekens van je toetsenbord : " en '

Code: Selecteer alles

document.write("Hoeveel is "+ a + " + " + b +"? ");
 document.write("<input id='BotBootInput' type='text' maxlength='2' size='2'/>");
Zo staan er verder in de code nog verkeerde dubbele en enkele aanhalingstekens dus wijzig deze allemaal !!

De code met de juiste aanhalingstekens wordt dan
tussen <head> en </head>

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">

 var a = Math.ceil(Math.random() * 10);
 var b = Math.ceil(Math.random() * 10);
 var c = a + b
 function DrawBotBoot()
 {
 document.write("Hoeveel is "+ a + " + " + b +"? ");
 document.write("<input id='BotBootInput' type='text' maxlength='2' size='2'/>");
 }
 function ValidBotBoot(){
 var d = document.getElementById('BotBootInput').value;
 if (d == c) {return true;} else
 {alert ("Vul de uitkomst in a.u.b.");
 return false;
 }
 
}
 
</script>
In de form tag voeg je hetvolgende toe

Code: Selecteer alles

<form .... onsubmit="ValidBotBoot();"
Op de plaats waar je de captcha wil plaats je de volgende code

Code: Selecteer alles

<script type="text/javascript">DrawBotBoot()</script>
Hopelijk raak je nu verder met de captcha :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

01 jul 2013, 20:30

Dank voor de codes en de uitleg hoe invoegen.

Ik heb dat gedaan en het formulier getest, zelf ingevuld en getest met op de knop versturen gedrukt zonder de captcha eerst op te lossen.
(gewoon optelsommetje)
Spijtig genoeg werd het ingevulde formulier direct verstuurd zonder de optelsom in te vullen.

Wat kan ik nog verkeerd gemaakt hebben?

dank en beste groeten.
cas44

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

01 jul 2013, 20:56

Beste cas44,

De vraag is hoe je op het mail.php formulier het ingevulde controleert.
Kan je mij misschien het bestand dat je gemaakt hebt met het formulier én de bestanden die nodig zijn om het formulier te verzenden (mail.php en Dankt.html en .?.) eens doorsturen? Dan kijk ik het even na als je wil natuurlijk want sommigen doen dat liever zelf :wink:

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

cas44
Lid geworden op: 28 jan 2012, 20:39

07 jul 2013, 08:31

Probleem opgelost.
Dankzij de gewaardeerde hulp van coderunner



:D