paranormale ervaringen

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

02 dec 2013, 20:47

cappa schreef:
janx schreef:Stel dat jij bij een scan tot de ontdekking kwam dat jij ook een minima aan hersenen bezit. En ik zie jouw toch wel als een intelligent persoon. Wat is dan je mening over dat fenomeen? :wink:
Scanner laten nakijken. :)
Maar natuurlijk cappa, dat zal als eerste in je op komen gezien je denken van dit moment, maar wat, als blijkt dat de scanner goed heeft gewerkt. Toch volhouden dat dat ding defect is? :roll: :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

03 dec 2013, 09:11

janx schreef:
cappa schreef:
janx schreef:Stel dat jij bij een scan tot de ontdekking kwam dat jij ook een minima aan hersenen bezit. En ik zie jouw toch wel als een intelligent persoon. Wat is dan je mening over dat fenomeen? :wink:
Scanner laten nakijken. :)
Maar natuurlijk cappa, dat zal als eerste in je op komen gezien je denken van dit moment, maar wat, als blijkt dat de scanner goed heeft gewerkt. Toch volhouden dat dat ding defect is? :roll: :wink:
Mijn realiteitszin vertelt me dat ik in dat geval jehovagetuige zal worden. :lol:
Jawatte

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

03 dec 2013, 21:21

cappa schreef:
janx schreef:
cappa schreef:
janx schreef:Stel dat jij bij een scan tot de ontdekking kwam dat jij ook een minima aan hersenen bezit. En ik zie jouw toch wel als een intelligent persoon. Wat is dan je mening over dat fenomeen? :wink:
Scanner laten nakijken. :)
Maar natuurlijk cappa, dat zal als eerste in je op komen gezien je denken van dit moment, maar wat, als blijkt dat de scanner goed heeft gewerkt. Toch volhouden dat dat ding defect is? :roll: :wink:
Mijn realiteitszin vertelt me dat ik in dat geval jehovagetuige zal worden. :lol:
Als dit je besef van werkelijkheid is beste cappa, dan maak ik mij zorgen om je. Maar goed mocht je toch bij mijn deur komen en je getuigenis willen geven, dan zal ik je opbeuren met een kop koffie en koek en je daarna met onverrichte zaken laten gaan omdat jouw getuigenis totaal geen enkel invloed op mij zal hebben maar enkel mededogen zal oproepen. :wink:
Alles is Één en die Éne is Alles.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

04 dec 2013, 09:11

janx schreef: Maar goed mocht je toch bij mijn deur komen en je getuigenis willen geven, dan zal ik je opbeuren met een kop koffie en koek en je daarna met onverrichte zaken laten gaan omdat jouw getuigenis totaal geen enkel invloed op mij zal hebben maar enkel mededogen zal oproepen. :wink:
Goed zo. :D
Jawatte

fotofant
Lid geworden op: 28 jul 2009, 20:00
Locatie: wenduine

04 dec 2013, 16:59

janx schreef:Als dit je besef van werkelijkheid is beste cappa, dan maak ik mij zorgen om je. Maar goed mocht je toch bij mijn deur komen en je getuigenis willen geven, dan zal ik je opbeuren met een kop koffie en koek en je daarna met onverrichte zaken laten gaan omdat jouw getuigenis totaal geen enkel invloed op mij zal hebben maar enkel mededogen zal oproepen. :wink:
Beste Janx,
Ik denk dat er nog wel kandidaten zijn om hun verhaal bij je te komen doen als ze daar in ruil koffie en koek voor krijgen ;-)
Lieve groetjes
Fotofant (Monique)
elk moment is belangrijk

joseph x
Lid geworden op: 02 dec 2013, 18:14

06 dec 2013, 11:35

Ik lees hier sinds enkele dagen een beetje mee.
angel 22, ik begrijp jou niet hoor. Nu heb je weer paranormale ervaringen, op een andere topic ben je een vrouw wiens moeder flirt met je eigen man.
Op nog een andere topic ben je een man wiens vrouw niet goed overeenkomt met je volwassen kinderen.
Heb je teveel tijd of teveel fantasie misschien?
Fazal

06 dec 2013, 14:46

Ik denk dat ange22 zich éénmaal heeft vergist!? Maar idd, het komt nogal verwarrend over. In haar profiel staat m/v 'onbekend'!?
angel22 schreef:Zijn er mensen die ervaringen hebben met een 2de huwelijk en de slechte contacten met hun eigen kinderen ?

Ik ben gehuwd maar het contact tussen mijn 2de echtgenote en mijn eigen volwassen kinderen is op zijn zachts gezegd een ramp door het onrespectvolle gedrag van mijn kinderen ten aanzien van mijn echtgenote en ook wel mezelf.

Mijn dochter zie ik nog wel eens maar mijn andere dochter zie ik niet meer sinds enige tijd.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 dec 2013, 13:15

'k Ben benieuwd hoe onze forum wetenschappers dit gaat afbranden. :wink:

Neurochirurg Eben Alexander :

'Ervaring is eigenlijk een projectie'
Anderen overtuigen dat er meer is dan de dagelijkse werkelijkheid is niet eenvoudig, weet ook Alexander. Collega's tonen beleefd interesse, maar laten zich duidelijk niet overtuigen. Ook buiten de academische wereld is de scepsis groot. Religiejournalist Peter Stanford verklaart zijn verhaal in The Guardian aan de hand van diepe verlangens: 'ervaringen met gene zijde' zijn volgens hem eigenlijk een projectie van wat ieder mens graag zou willen.

In Newsweek kopt Alexander alvast een paar van zulke kritische ballen terug. 'Dit soort ervaringen zijn inderdaad zo oud als de menselijke geschiedenis. Maar voor zover ik weet heeft er nog nooit iemand gereisd naar deze dimensie terwijl zijn hersenschors compleet inactief was en terwijl zijn lichaam medisch nauwkeurig in de gaten werd gehouden.'

'Het universum dat ik tijdens mijn coma heb ervaren is', zo concludeert Alexander tot zijn 'schrik en plezier', 'hetzelfde als dat waar Einstein en Jezus op heel verschillende wijzen over spreken'.


zie interview:
http://www.youtube.com/watch?v=7YfuYYJv-Vk
Alles is Één en die Éne is Alles.

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

16 dec 2013, 18:27

Alleen jammer dat die ervaringen zoals hij die beschijft in mijn ogen iets te wazig zijn en heel raar over kunnen komen bij de nuchtere mens alsof ze in een sprookjesbos leven. Alez, dat was dan toch mijn kijkje erop na het kijken ervan maar de uiteindelijke boodschap van hem en nog vele andere is altijd dat er meer is na dit ene stoffelijk aardse leventje en dat de sleutel om er te komen onvoorwaardelijke liefde wil zijn. Doe goed, heb je naaste lief en leef gewoon je leven.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''