emoties : wat zijn dat en hoe ga je ermee om

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

kan jij goed met jouw emoties om

la
3
33%
nee
6
67%
 
Totaal aantal stemmen: 9

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

21 aug 2013, 19:39

Maar datgene wat overstijgt kan ook terugdringen en daarom kunnen normale en natuurlijke hiërarchieën degenereren tot pathologische hiërarchieën, tot tirannieke hiërarchieën. In dat geval wil een arrogant holon niet tegelijkertijd geheel en deel zijn, maar uitsluitend een geheel.
Prachtige defintie van de elite en hun schaakspel om de wereld te controleren. Voor iedereen die geïnteresseerd is hoe het achter de schermen aan toe gaat is er weer een nieuw interview met Daryl Bradford Smith (Frankrijk) en Adrian Salbuchi (Argentinië) ivm. de wereldeconomie, de elite, de toestand in Brazilië, China, Rusland, Egypte en nog veel meer...

http://iamthewitness.com/archive.php?di ... order=desc ->
DBS_w_Salbuchi_Aug_4_2013_96kbps.mp3 2013.08.19


Zeer interessant om in het kort kennis op te doen hoe het spel achter de schermen wordt gespeeld.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 aug 2013, 19:59

Dianthus schreef:
Maar datgene wat overstijgt kan ook terugdringen en daarom kunnen normale en natuurlijke hiërarchieën degenereren tot pathologische hiërarchieën, tot tirannieke hiërarchieën. In dat geval wil een arrogant holon niet tegelijkertijd geheel en deel zijn, maar uitsluitend een geheel.
Prachtige defintie van de elite en hun schaakspel om de wereld te controleren. Voor iedereen die geïnteresseerd is hoe het achter de schermen aan toe gaat is er weer een nieuw interview met Daryl Bradford Smith (Frankrijk) en Adrian Salbuchi (Argentinië) ivm. de wereldeconomie, de elite, de toestand in Brazilië, China, Rusland, Egypte en nog veel meer...

http://iamthewitness.com/archive.php?di ... order=desc ->
DBS_w_Salbuchi_Aug_4_2013_96kbps.mp3 2013.08.19


Zeer interessant om in het kort kennis op te doen hoe het spel achter de schermen wordt gespeeld.
Aansluitend de neutralisatie hiervan ...

Door het non lineaire kenmerk van de reset kan een vreedzaam transformatieproces op gang getrokken worden, alle hedendaagse machtsposities kunnen behouden blijven maar zijn onderhevig aan een innerlijke upgrade, op deze manier gaan we van concurrentie naar co-creatie waarbinnen ethiek en menselijke waarden centraal staan.

http://www.chaospunt.org/?page_id=1825

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

21 aug 2013, 21:04

Jullie kennen er wel wat van
... Om toch maar niet op de topic hoeven in te gaan

Het gaat hier om '
.... Hoe ga je om met je emotes?

Emoties zijn persoonlijk ' : eigen ervaring, aleen van je zelf
... Ik vraag juist om het niet op de omgevingsfactoren te stoken ... En zelf verantwoordelijkheid te nemen
... Eerst voor jezelf
Het groter geheel is voor later .... Bondgenoten zoeken
Enz.....

Albert
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

Dianthus
Lid geworden op: 10 apr 2011, 15:10

21 aug 2013, 23:55

Nou Albert, we kunnen daarvan pagina's vullen en dan weten we het nog niet volgens mij. Een goede aanrader voor emoties en hoe ermee omgaan vind ik in http://www.bol.com/nl/p/een-nieuwe-aard ... 4002601178
Let ook even op de bijhorende 55 reviews van anderen die ook met hun emoties overhoop lagen en de verheldering die deze eenvoudige wijsheid met ze heeft gedaan.

Zelf kan ik ook wel het een en ander over emoties schrijven maar hier schrijf ik dat toch meestal voor mezelf, dus ga zelf op onderzoek uit zou ik zeggen en voor mij persoonlijk is Eckhart Tolle een prachtige begeleider hierbij.
Windows XP Pro Service Pack 3/ W8.1 Pro MC, Intel Desktop D 945 PSN , Intel Pentium D 3.40GHz , 4GB DDR2 800Mhz, Samsung 1TB S-ATA II 32MB, Samsung SSD 840 250GB , Sapphire Radeon HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI, iiyama ProLite 22''

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 aug 2013, 07:14

Albert Van den Bosch schreef:Jullie kennen er wel wat van
... Om toch maar niet op de topic hoeven in te gaan

Het gaat hier om '
.... Hoe ga je om met je emotes?

Emoties zijn persoonlijk ' : eigen ervaring, aleen van je zelf
... Ik vraag juist om het niet op de omgevingsfactoren te stoken ... En zelf verantwoordelijkheid te nemen
... Eerst voor jezelf
Het groter geheel is voor later .... Bondgenoten zoeken
Enz.....

Albert
Wat zou je emotie zijn als je het bewijs krijgt dat miljoenen mensen enkele jaren van hun leven moeten offeren om redenen die totaal absurd zijn? Opties ...

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
(3) begin eerst bij jezelf en kijk dan naar de wereld
(4) ik lees dat bewijs liever niet, het is altijd al zo geweest
(5) ik wil het enkel over emotie hebben, geen praktijkvoorbeelden aub
(6) ....

Welke informatie missen we? Hoe ga je om met dergelijke bewijzen?

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

22 aug 2013, 10:35

YYZ schreef:
Albert Van den Bosch schreef:Jullie kennen er wel wat van
... Om toch maar niet op de topic hoeven in te gaan

Het gaat hier om '
.... Hoe ga je om met je emotes?

Emoties zijn persoonlijk ' : eigen ervaring, aleen van je zelf
... Ik vraag juist om het niet op de omgevingsfactoren te stoken ... En zelf verantwoordelijkheid te nemen
... Eerst voor jezelf
Het groter geheel is voor later .... Bondgenoten zoeken
Enz.....

Albert
Wat zou je emotie zijn als je het bewijs krijgt dat miljoenen mensen enkele jaren van hun leven moeten offeren om redenen die totaal absurd zijn? Opties ...

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
(3) begin eerst bij jezelf en kijk dan naar de wereld
(4) ik lees dat bewijs liever niet, het is altijd al zo geweest
(5) ik wil het enkel over emotie hebben, geen praktijkvoorbeelden aub
(6) ....

Welke informatie missen we? Hoe ga je om met dergelijke bewijzen?
verrek zeg ... begin je toch weer
foei
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

22 aug 2013, 13:04

Albert Van den Bosch schreef:
YYZ schreef:
Albert Van den Bosch schreef:Jullie kennen er wel wat van
... Om toch maar niet op de topic hoeven in te gaan

Het gaat hier om '
.... Hoe ga je om met je emotes?

Emoties zijn persoonlijk ' : eigen ervaring, aleen van je zelf
... Ik vraag juist om het niet op de omgevingsfactoren te stoken ... En zelf verantwoordelijkheid te nemen
... Eerst voor jezelf
Het groter geheel is voor later .... Bondgenoten zoeken
Enz.....

Albert
Wat zou je emotie zijn als je het bewijs krijgt dat miljoenen mensen enkele jaren van hun leven moeten offeren om redenen die totaal absurd zijn? Opties ...

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
(3) begin eerst bij jezelf en kijk dan naar de wereld
(4) ik lees dat bewijs liever niet, het is altijd al zo geweest
(5) ik wil het enkel over emotie hebben, geen praktijkvoorbeelden aub
(6) ....

Welke informatie missen we? Hoe ga je om met dergelijke bewijzen?
verrek zeg ... begin je toch weer
foei
Maakt het filteren makkelijker

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

22 aug 2013, 21:52

YYZ schreef: Wat zou je emotie zijn als je het bewijs krijgt dat miljoenen mensen enkele jaren van hun leven moeten offeren om redenen die totaal absurd zijn? Opties ...

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
(3) begin eerst bij jezelf en kijk dan naar de wereld
(4) ik lees dat bewijs liever niet, het is altijd al zo geweest
(5) ik wil het enkel over emotie hebben, geen praktijkvoorbeelden aub
(6) ....

Welke informatie missen we? Hoe ga je om met dergelijke bewijzen? ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
deze topic gaat NIET over Uw emoties
en ook niet over de mijne
het gaat over ALLE herinneringen die ZOUDEN zijn opgeslagen "met foutjes" ... en indien dit juist is : dan kan je dat natuurlijk rechtzetten door er terug naar te kijken MET AANDACHT = MET NA-DENKEN en het gevolg van nadenken is conclusies trekken uit voorgaanden ... dingen rechtzetten, opnieuw oppakken, voornemens maken enz ....

en antwoord hierop nu eens intelligent aub

of wil je dat ik een topic voor jou open over het "leed in de wereld"
of kan je dat niet zelf?
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

23 aug 2013, 10:07

Albert Van den Bosch schreef:
YYZ schreef: Wat zou je emotie zijn als je het bewijs krijgt dat miljoenen mensen enkele jaren van hun leven moeten offeren om redenen die totaal absurd zijn? Opties ...

(1) ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
(3) begin eerst bij jezelf en kijk dan naar de wereld
(4) ik lees dat bewijs liever niet, het is altijd al zo geweest
(5) ik wil het enkel over emotie hebben, geen praktijkvoorbeelden aub
(6) ....

Welke informatie missen we? Hoe ga je om met dergelijke bewijzen? ik heb geen flauw idee waar het over gaat
(2) dit topic gaat over emotie, niet over de vrijheidsberoving van mensen
deze topic gaat NIET over Uw emoties
en ook niet over de mijne
het gaat over ALLE herinneringen die ZOUDEN zijn opgeslagen "met foutjes" ... en indien dit juist is : dan kan je dat natuurlijk rechtzetten door er terug naar te kijken MET AANDACHT = MET NA-DENKEN en het gevolg van nadenken is conclusies trekken uit voorgaanden ... dingen rechtzetten, opnieuw oppakken, voornemens maken enz ....

en antwoord hierop nu eens intelligent aub

of wil je dat ik een topic voor jou open over het "leed in de wereld"
of kan je dat niet zelf?
Ja, er zijn nogal wat denkfoutjes, de gevolgen gigantisch maar hiervoor is helemaal geen aandacht te vinden. Doe de proef op de som en je zal onmiddellijk weten wat escapisme en rationaliseren wil zeggen. Ook iets om aandacht te geven, heel eenvoudig allemaal. Vertel er dan ook bij wat de relatie is tussen immuniteit en emotie, we zitten er middenin.

Albert Van den Bosch
Lid geworden op: 04 jun 2009, 09:59
Locatie: BELGIE

23 aug 2013, 12:13

ik ga niet meer op off-topic antwoorden in dit forum reageren, want dat is voor mij tijdverlies en ongewenst .. gewoon negeren
YYZ mag zelfs on-topic reageren maar die heeft teveel verknoeid en die antwoord ik dus helemaal niet meer

dus samengevat over de topic

deze topic gaat NIET over Uw emoties
en ook niet over de mijne
het is een theoretische benadering van het gegeven emoties :

het gaat over het FEIT dat ons denken louter gebaseerd is op ons herinneringsvermogen over het geleerde, het meegemaakte enz...
... en hoe dat is gememoriseerd en waar is off-topic

herinneringen die wij kunnen oproepen bevatten soms kleine, soms grote fouten" ..

onbewust of bewust is OFF-TOPIC, doet er niet toe : feit is dat wij herinneringen hebben
en
dat ons denken daarvan gebruik maakt om te vergelijken of nieuwe info die we opdoen belangrijk is voor opslag het korte termijn- of lange termijngeheugen
EN of we moeten reageren op die nieuwe ervaringsgebeurtenis-info

als we tijdens dat proces geëmotioneerd raken dan kan je er zeker van zijn dat er iets mis is
er is echter niet altijd iets mis met de aktuele toestand, het kan natuurlijk, en dan komt er terechte angst of verdriet op. die staat in verband met een vorig gebeuren ... maar soms is er niets aan de hand, alleen maar die emoties vastgekleefd aan gelijkaardig-in-het-verleden. Dan heb je dus die emoties en dan is er iets mis met ONZE interpretatie daarvan ...

dus TIJD nemen en focussen kan misschien niet op dat moment van laaiende emoties
dus
aangewezen is om LATER over deze ervaring te spreken : je te uiten, erover hardop je gedachten op een rij zetten, liefst in een gesprek
... om die lading te ontladen OP EEN MOMENT DAT ER GEEN GEVAAR IS (om belachelijk over te komen of geen angst in ergere gevallen) ... want je moet voor jezelf een veilige omgeving creeren daarvoor

dat kan met jezelf ( als je alleen bent ) of beter nog, met een andere persoon
... en dan kan je die herinnering aanpakken ... het LAATSTE evenement van emotionlaiteit waar je ervaarde : ----ik-moet-handelen, ik-moet-hier-iets-doen, dit-is-niet-juist----

... daarnaar kijken in rustige omstandigheden, ontspannen : MET AANDACHT = MET NA-DENKEN en het gevolg van nadenken is : conclusies trekken uit voorgaanden ... dingen rechtzetten, opnieuw oppakken, voornemens maken enz ....

die emoties komen er niet ZOMAAR
het is een "lading" die kleeft aan die herinneringen OMDAT je er zou mee aan het werk gaan !

wie vind dat alles OK is met zijn emoties, gelieve hierop dan niet meer inte loggen

Alleen als die ....nu-moet-ik-handelen-drang ... je intrigeert?
... dan nodig ik je uit om dit misterie hier mee trachten te ontrafelen

er zijn namelijk geen geheimen, alles is ontrafelbaar voor een zoekende mens



Albert
je beste compagnon ben jezelf ... verbeter de wereld, begin bij jezelf

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

23 aug 2013, 12:19

En nu effe roeren in deze woordenbrij voor die overkookt. :roll:

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

23 aug 2013, 13:11

Albert Van den Bosch schreef:ik ga niet meer op off-topic antwoorden in dit forum reageren, want dat is voor mij tijdverlies en ongewenst .. gewoon negeren
YYZ mag zelfs on-topic reageren maar die heeft teveel verknoeid en die antwoord ik dus helemaal niet meer

dus samengevat over de topic

deze topic gaat NIET over Uw emoties
en ook niet over de mijne
het is een theoretische benadering van het gegeven emoties :

het gaat over het FEIT dat ons denken louter gebaseerd is op ons herinneringsvermogen over het geleerde, het meegemaakte enz...
... en hoe dat is gememoriseerd en waar is off-topic

herinneringen die wij kunnen oproepen bevatten soms kleine, soms grote fouten" ..

onbewust of bewust is OFF-TOPIC, doet er niet toe : feit is dat wij herinneringen hebben
en
dat ons denken daarvan gebruik maakt om te vergelijken of nieuwe info die we opdoen belangrijk is voor opslag het korte termijn- of lange termijngeheugen
EN of we moeten reageren op die nieuwe ervaringsgebeurtenis-info

als we tijdens dat proces geëmotioneerd raken dan kan je er zeker van zijn dat er iets mis is
er is echter niet altijd iets mis met de aktuele toestand, het kan natuurlijk, en dan komt er terechte angst of verdriet op. die staat in verband met een vorig gebeuren ... maar soms is er niets aan de hand, alleen maar die emoties vastgekleefd aan gelijkaardig-in-het-verleden. Dan heb je dus die emoties en dan is er iets mis met ONZE interpretatie daarvan ...

dus TIJD nemen en focussen kan misschien niet op dat moment van laaiende emoties
dus
aangewezen is om LATER over deze ervaring te spreken : je te uiten, erover hardop je gedachten op een rij zetten, liefst in een gesprek
... om die lading te ontladen OP EEN MOMENT DAT ER GEEN GEVAAR IS (om belachelijk over te komen of geen angst in ergere gevallen) ... want je moet voor jezelf een veilige omgeving creeren daarvoor

dat kan met jezelf ( als je alleen bent ) of beter nog, met een andere persoon
... en dan kan je die herinnering aanpakken ... het LAATSTE evenement van emotionlaiteit waar je ervaarde : ----ik-moet-handelen, ik-moet-hier-iets-doen, dit-is-niet-juist----

... daarnaar kijken in rustige omstandigheden, ontspannen : MET AANDACHT = MET NA-DENKEN en het gevolg van nadenken is : conclusies trekken uit voorgaanden ... dingen rechtzetten, opnieuw oppakken, voornemens maken enz ....

die emoties komen er niet ZOMAAR
het is een "lading" die kleeft aan die herinneringen OMDAT je er zou mee aan het werk gaan !

wie vind dat alles OK is met zijn emoties, gelieve hierop dan niet meer inte loggen

Alleen als die ....nu-moet-ik-handelen-drang ... je intrigeert?
... dan nodig ik je uit om dit misterie hier mee trachten te ontrafelen

er zijn namelijk geen geheimen, alles is ontrafelbaar voor een zoekende mens



Albert
Er bestaat niet zoiets als 'jouw' emoties wanneer we het bekijken vanuit de identificatie met de tijdruimtelijke manifestatie dat we het 'ik' of de 'persona' willen noemen. Albert, draai aub niet zo rond de pot, waarom wil je iedereen misleiden en weghouden van wat er moet gedaan worden?