Ironie is de taal van het modernisme

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

26 aug 2013, 08:48

ebenhaezer schreef:Jouw dictatuursgeest zou je best eens mogen bestrijden TALISMAN
Als het over dictatuur gaat kunnen christenen zich best even op de vlakte houden.
Jawatte

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

26 aug 2013, 19:55

Ja, van die systemen, men zegt nu ook dat de Groenen schuld treffen voor de economische crisis, we mogen geen bomen meer vellen om geld te drukken, enkel met bloed zweet en tranen kunnen we dat van anderen trachten te ontfutselen.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 aug 2013, 07:50

Het is inderdaad jammer dat econoom een knelpuntberoep is, politiekers kunnen nergens meer terecht voor degelijke informatie en dan is het resultaat navenant.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

27 aug 2013, 18:28

talisman schreef:
ebenhaezer schreef: Zo , lieve Talisman , een beetje geraakt in je persoontje ? Sorry hoor !
Ik niet, maar jij wel.
In heb Bokrijk in mijn leven al HEEL DIKWIJLS bezocht en er bij stilgestaan hoe men vroeger toch leefde en overleefde in goede en kwade dagen , echt bewonderenswaardig !
En dit waren dan de betere tijden ? Hoe hypocriet kan je wel zijn zeg !!

Haha , dus toch geraakt ! Komt wel weer goed Talisje !

Ik denk dat die uitspraak er gekomen is , omdat de meeste mensen toen rustiger konden leven , er minder stress was , en wellicht ook omdat het slechte nieuws van de verre wereld minder snel gehoord werd , wie weet . In elk geval bestaat de spreuk en niet ik heb ze gemaakt ! Dus toch niet zo hypocriet als jij denkt hé ! Slaap er nog eens rustig over , toch ?
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 aug 2013, 18:34

Vraag een econoom of hij een indicatie kan geven wanneer het economisch grensnut bereikt zal zijn en hij zal je misschien zeggen dat we eerst nog geld moeten produceren om al onze schulden af te betalen. Ok ok, het is een strikvraag maar probeer het toch maar eens, enkel in den beginne zal je nog kunnen lachen met het antwoord, dit vergaat ons snel wanneer we naar de gevolgen kijken (en aan den lijve ondervinden).

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 aug 2013, 18:39

Alleen het drukken van geld is gratis maar nu zitten we toch wel met een lastig probleempje, door de inflatie is dat geld niets meer waard en kunnen we geen inkt meer kopen. Toch is er ook goed nieuws, er is nog genoeg geld maar dat zit nu in iemand anders z’n zakken. Daarom, lieve mensen, hebben we jullie hulp nodig, we moeten nu solidair zoveel mogelijk produceren en trachten te verkopen, enkel op deze manier komt dat geld terug naar ons en kunnen we inkt kopen om nieuw geld te drukken. Ok ok, het klinkt een beetje absurd om het zo te doen maar toch, wij kennen iets van economie en jullie niet, geloof ons dus maar. Echt waar, beloofd, we zullen achteraf nog uitleggen hoe het in elkaar zit, nu eerst aan de slag, het is in jullie voordeel dat je meestapt in ons plan. Lieve burgers, we zien jullie zo graag, even op de tanden bijten aub … zet jullie tering maar naar onze nering, teamwork maakt ons machtig …

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

27 aug 2013, 21:02

Als we het monetaire beleid goed bekijken dan bestaan er grosso modo 3 middelen om de economie te sturen, er is (1) inflatie, (2) deflatie en (3) flateren, naargelang welke optie gekozen wordt leven we in welzijn of armoede, er bestaat altijd een wisselwerking tussen deze 3 instrumenten.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

29 aug 2013, 09:37

Zeer zeker, aan economische misvattingen is er werkelijk geen schaarste, de uitkomst is een zogeheten economische crisis, heel logisch is dat. Zowat alle economische fundamenten lappen we gewoon aan ons laars om vervolgens stampevoetend en schorremorrend ons beklag te doen via sociale media, uiteraard doe ik graag mee want het zijn onze kinderen die echt de dupe worden van het verhaal. Het is nu een zaak van erfenisrechten, aan wie willen we deze wereld nalaten, aan onze kinderen of aan de kakkerlakken die de mensheid zonder probleem zullen overleven? Is dit hard om het zo te stellen? Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken. Het is totaal ontdaan van elk elementair economisch fatsoen, we zouden evengoed alle boeken over economie kunnen verbranden, terug naar de Middeleeuwen en nog veel verder dan dat. Maar ja, we hebben geleerd om beleefd te blijven, bij solidaire slavernij voelen we ons tenminste niet zo eenzaam, democratisch zit het goed omdat de meerderheid – zij het misschien totaal onbewust hiervan – voor deze slavernij kiest. Mooi, leuk, een tragische grap, meer is het niet, wel een zeer pijnlijke voor al wie nog een beetje gezond verstand in het hoofd heeft. Zegge en schrijve, 29 augustus, 2013.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

29 aug 2013, 15:41

YYZ schreef:Zeer zeker, aan economische misvattingen is er werkelijk geen schaarste, de uitkomst is een zogeheten economische crisis, heel logisch is dat. Zowat alle economische fundamenten lappen we gewoon aan ons laars om vervolgens stampevoetend en schorremorrend ons beklag te doen via sociale media, uiteraard doe ik graag mee want het zijn onze kinderen die echt de dupe worden van het verhaal. Het is nu een zaak van erfenisrechten, aan wie willen we deze wereld nalaten, aan onze kinderen of aan de kakkerlakken die de mensheid zonder probleem zullen overleven? Is dit hard om het zo te stellen? Doe zelf de test en vraag een traditionele econoom wat ‘eigen vermogen’ wil zeggen, het is dan waarschijnlijker dat je je aansluit bij Al Qaida dan dat je nog enig vertrouwen zal hebben in wat ze je trachten wijs te maken. Het is totaal ontdaan van elk elementair economisch fatsoen, we zouden evengoed alle boeken over economie kunnen verbranden, terug naar de Middeleeuwen en nog veel verder dan dat. Maar ja, we hebben geleerd om beleefd te blijven, bij solidaire slavernij voelen we ons tenminste niet zo eenzaam, democratisch zit het goed omdat de meerderheid – zij het misschien totaal onbewust hiervan – voor deze slavernij kiest. Mooi, leuk, een tragische grap, meer is het niet, wel een zeer pijnlijke voor al wie nog een beetje gezond verstand in het hoofd heeft. Zegge en schrijve, 29 augustus, 2013.

YYZ , je hebt volkomen gelijk , hier is geen draad meer aan vast te knopen , alles in deze wereld gaat naar de vaantjes !
Maar dat is geen reden , zou ik denken , om aansluiting te zoeken bij een Al-Qaida , die er mede de oorzaak van is !
En idd. onze kinderen en kleinkinderen worden er de dupe van , en dat is onze grootste bezorgtheid .
De enige oplossing ligt dan buiten deze aardbol , en daar moet je zelf naar zoeken .
Ik vond mijn rust en toekomstverwachting bij de Schepper van deze aarde , die het uiteindelijk toch voor het zeggen zal hebben !
De ironie van de moderne mensheid , die dacht de wereld te verbeteren , is : dat ze ten slotte toch terecht zullen komen bij de Maker , die alles zo mooi en goed geschapen had !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

30 aug 2013, 12:10

ebenhaezer schreef:YYZ , je hebt volkomen gelijk , hier is geen draad meer aan vast te knopen , alles in deze wereld gaat naar de vaantjes !
Maar dat is geen reden , zou ik denken , om aansluiting te zoeken bij een Al-Qaida , die er mede de oorzaak van is !En idd. onze kinderen en kleinkinderen worden er de dupe van , en dat is onze grootste bezorgtheid .
De enige oplossing ligt dan buiten deze aardbol , en daar moet je zelf naar zoeken . Ik vond mijn rust en toekomstverwachting bij de Schepper van deze aarde , die het uiteindelijk toch voor het zeggen zal hebben !
De ironie van de moderne mensheid , die dacht de wereld te verbeteren , is : dat ze ten slotte toch terecht zullen komen bij de Maker , die alles zo mooi en goed geschapen had !
Altijd fijn om wakkere burgers te treffen, dank. En het gaat verder ...

Ik begrijp nu beter dat het diploma van econoom strategieën aanleert om allerhande crises te veroorzaken, vroeger dacht ik verkeerdelijk dat het andersom was.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

31 aug 2013, 08:22

Econoom is een knelpuntberoep maar dat heeft te maken met de verschillende modules, de meesten stoppen na de eerste module.

(1) hoe versneld welvaart opbouwen?
(2) neveneffecten, valkuilen en herstelprogramma’s?

Eén van de neveneffecten is dat je in module (1) kan vastroesten met psychische blindheid tot gevolg, men denkt dan verkeerdelijk dat het over economie gaat. In module (2) wordt dit alles verklaard en opgelost.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

06 sep 2013, 20:16

Ik begrijp nu veel beter waarom mensen mij niet begrijpen, ik heb economie gestudeerd, de rest monopoly, een wereld van verschil.

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

07 sep 2013, 23:31

fam. Rothschild speelt het spel, heeft al 490.000 triljard verzameld. Als we dat verdelen over het ganse mensdom dan heeft iedereen zo'n 70 miljoen dollar. Dus, hoezo geld gebrek?
Alles is Één en die Éne is Alles.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

13 sep 2013, 12:10

janx schreef:fam. Rothschild speelt het spel, heeft al 490.000 triljard verzameld. Als we dat verdelen over het ganse mensdom dan heeft iedereen zo'n 70 miljoen dollar. Dus, hoezo geld gebrek?
Meen je dat?

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

13 sep 2013, 12:13

janx schreef:fam. Rothschild speelt het spel, heeft al 490.000 triljard verzameld. Als we dat verdelen over het ganse mensdom dan heeft iedereen zo'n 70 miljoen dollar. Dus, hoezo geld gebrek?
Janx, door altijd te overdrijven gaan we ook niets bereiken, dat geeft een totaal vertekend beeld van de feiten, denk ik. Het is triljoen, niet triljard.

Omdat de bezittingen van de Rothschild Family nooit in een publieke inventaris mochten worden bekend gemaakt is het moeilijk om een juiste omvang van hun vermogen te verstrekken, maar sommige analysten hebben toch een poging gewaagd en komen uit op een geschat vermogen van ongeveer 490.000 triljoen ( 490.000.000.000.000.000)* dollar. Hierbij vergeleken zijn bijvoorbeeld Bill Gates en Warren Buffet armoedzaaiers. Doordat dit vermogen grotendeels is gegenereerd door het manipuleren van aandelenbeurzen en economieën plus de enorme winsten van Centrale Banken welke wereldwijd worden gedomineerd door de Rothschilds behoort dit vermogen eigenlijk toe aan de internationale gemeenschap. Het kan toch niet zo zijn dat het profijt van internationale gemeensschapsgelden (belastingen etc.) ten goede komt aan één particuliere familie.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rot ... -deel-iii/