Een scheiding op til

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 sep 2013, 17:30

Als TS nu gewoon het huis verlaat en niemand probeert te pluimen is er toch geen probleem?

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

05 sep 2013, 09:56

Je kan van een haan alleen maar goed plukken al ie veel pluimen heeft! Denk dat dit alleen maar kan in "de hogere kringen".

Maakt niet uit, denk niet dat TS nog volgt.

Wat ik wel nog over dat "pluimen" wil zeggen: mijn ex was in 1991 (lang geleden) veroordeeld om 4000 bfr. allimentatie te betalen voor zijn 2 kinderen, aan mij niks want ik had een ful-time job. Hij heeft de kinderen na een jaar nooit meer bekeken.
Die bazuinde rond dat ik me met dat geld "verrijkte" en dat ie, inderdaad, gepluimt werd door mij.
Ik wil daarmee alleen maar aantonen dat er ook mannen bestaan die zo egoistisch zijn dat ze er zelfs niet willen betalen voor de opvoeding van hun kinderen. Die bestaan echt.

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

31 jan 2014, 08:13

Ik heb dit item al vaak gelezen. Het komt me vreemd over. Niet het feit van scheiden, dit gebeurt ( veel te veel naar mijn opinie ).
Maar u schrijft : Ik ben mama van twee toffe kids van acht en tien, helaas een relatie die nooit gewerkt heeft, naar ik vermoed omdat mijn partner autisme heeft. Na 13 jaar samenzijn heb ik
Als ik even kan rekenen waart U ongeveer 2 jaar en iets langer samen met Uw man voor het eerste kindje kwam.
Dit in een relatie die nooit heeft gewerkt. Waarom niet eerder uit elkaar?
U vermoedt dat Uw partner autisme heeft? Vermoeden of laten vaststellen door de wetenschap? En als hij autisme heeft? Autistische mensen zijn per definitie niet slecht.
Het moet me van het hart dat het geheel nogal dubieus is. En niet eerlijk overkomt.
Het zou ook kunnen dat ik helemaal fout zit en dat U meer geleden heeft onder de situatie dan U laat uitschijnen.
De vraag werd nu reeds enkele maanden geleden gesteld.
Intussen, hoe is het met U?
Laatst gewijzigd door jure op 31 jan 2014, 08:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

31 jan 2014, 08:19

Is het ook niet zo dat als er een ziekte word vastgesteld dat men dan niet kan scheiden van zijn partner : meen zo in de kennissenkring een koppel te kennen waarbij bij een van de partners manisch-depressiviteit werd vastgesteld en waar de andere partner op de hoogte werd gesteld van het volgende " U bent in de onmogelijkheid om uit de echt te scheiden" ?

jure
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:28

31 jan 2014, 08:56

Helaas is dit niet meer zo. De Vrederechter (sic) zegt nu eenvoudig : als een der partijen niet meer verder wil met de ander, ongeacht de oorzaak wordt een inleiding van een scheidingsprocedure ontvankelijk verklaart.
Ik geef je geen hand. Ik wil je omhelzen.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

06 feb 2014, 15:44

Bella-Beau ik kan alleen maar de mensen bijtreden die u naar het ocmw sturen of een dienst die voor u iets kan doen. Ge moest het gedaan hebben vooraleer het huis te verlaten. En advokaten en psygologen er zeker buiten houden.

Ik hoop dat ge een goed oplossing vind ; En inderdaad hier eens komen om raad is zeker goed , het ene zult u liever horen dan het andere ,maar de antwoorden zijn gewoonlijk gemeend maar degene waar ge moet voor betalen houden u toch maar aan het lijntje.

groetjes gerarda