Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

22 jan 2005, 00:24

Om prettige ervaringen uit te wisselen , of teleurstellingen voor anderen te vermijden , om objectieve criteria mee te delen over restaurants die we onlangs bezocht hebben . Van sterrenrestaurants tot volkse eetgelegenheden .

Nota van de moderator:

Deze punten kunnen dienen als leidraad om uw mening te vormen:
  • Naam van het restaurant :
    Ligging :
    Bereikbaar met openbaar vervoer:
    Parkeermogelijkheid:
    Parkeerplaats voor minder mobiele mensen:
    Inrichting :
    Toegankelijk voor rolstoelgebruikers :
    Toiletten bereikbaar voor rolstoelgebruiker :
    Hoe was het onthaal:
    Een vermelding voor de achtergrondmuziek:
    Kwaliteit van de maaltijd :
    Versheid van de ingrediënten:
    Prijsklasse :
    Prijs-kwaliteit verhouding:
    Wijnkeuze :
    Kindvriendelijk (speelhoekje/tuintje):

    Persoonlijke waardering:

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

22 jan 2005, 13:35

Naam van het restaurant : het gerecht
Ligging Amerikalei 20 Antwerpen
Bereikbaarmet openbaar vervoer - parkeermogelijkheid voor de deur
Niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers : treden naar restaurant , en trappen naar toilet .
Inrichting : een prachtig oud herenhuis , met veel smaak ingericht tot een
mooi , stijlvol en gezellig etablissement .
Het onthaal was vriendelijk en spontaan - alsof je vrienden begroet .
Een speciale vermelding voor de achtergrondmuziek , die rustige , sfeervolle ambiance schiep .
Kwaliteit van de maaltijd : zeer goed . Versheid van de ingrediënten O.K.
Zeer verzorgde presentatie .
Prijsklasse : 25-50 @ Uistekende wijnkeuze . Wij genoten van de all-in formule , aangeboden door Uit( maandblad V.A.B. )
Persoonlijke appreciatie : één van de betere , sympatieke gelegenheden in het Antwrpse . J.V.
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

23 jan 2005, 14:40

uw verslag is heel objectief, voor mij graag in de toekomst nog dergelijke.
Ik vind wel dat bij een verslag het wel om een zelf bezocht en zelf gegeten ondervinding moet zijn. Want sommigen zullen beginnen met iets dat gehoord werd van een kennis en deze verslagen kunnen niet objectief genomen worden voor een beoordeling.
Wat ook nog niet afgesproken is :
hoogst waarschijnlijk gaat er bij een negatieve beoordeling een recht op antwoord nodig zijn.
Ik heb daar geen schrik van want ik zal argumenten genoeg voorleggen als ik een neg. beoordeling geef .
Ik hoop dat we goede medewerking gaan krijgen want men moet geen schrik hebben om ook een etablissement uit te kiezen waar met voor een behoorlijke prijs ook een goede dagschotel kan eten.
Ik heb er al verschillende in het hoofd waar we regelmatig gaan als we aan de kust zijn. Maar eerlijk gezegd weet ik de naam niet juist meer en zeker de straat niet.
Dus mijn eerste werk gaat nu zijn om alles nog eens te gaan bezoeken en zeker heel goed de naam te noteren.

marann
Lid geworden op: 24 mar 2004, 21:01
Locatie: Schoten

23 jan 2005, 17:16

Mooi initiatief. Maar hoe zit het met de reclame?

mvg marcel
Wie op zijn afkomst pocht, is als een aardappel: het beste deel zit onder de grond.

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

23 jan 2005, 18:09

ik vind het geen reclame maken. Als we ergens tevreden zijn waarom het dan niet doorgeven. Als ik ergens naar toe ga dan vraag ik ook steeds aan anderen om een goed adres van een restaurantje of een taverne. Voor mij hoeft het niet met veel trala te zijn, met maître d'hôtel die als een knipmes naast u komt staan, met prijzen waar je van achter over valt en dan dikwijls nog geen fatsoenlijk vers eten gekregen.
Ik heb in Ostende enkel goede adressen,ik heb ze ook gekregen, wel ik ga daar regelmatig terug.
een zeer goed visrestaurant is Adelinetje , maar ik kan er blindelings naartoe, maar ik weet de naam van de straat niet.
Zeer verse producten
goede bediening
kraaknet
men hoeft geen wijn te drinken, een gewoon pintje gaat daar even goed
reserveren is wel noodzakelijk want het zit er altijd stampvol
met het openbaar vervoer gaat het uitstekend
het station is niet ver
er zijn stadsbussen genoeg
het parkeren in Ostende is wel betalend
een rolstoelgebruiker kan binnen, geen probleem
voor de kindjes dacht ik dat er een kindermenu was, maar dat weet ik niet meer.
ik heb er mensen gezien die hun hondje bij hadden, maar dat waren zeer kalme honden
die van ons blijft voor alle veiligheid in de auto
de muziek is zeker niet storend
wij eten daar altijd "à la carte"
het is zeer prijs kwaliteit

Tel. : 059.70.13.67
Bonenstraat 9
8400 OOSTENDE - OSTENDE (toch gevonden dank zij de tip hieronder op het forum)
lacegarden: rita de clercq
ik ga hier steeds mijn nickname en mijn naam vermelden omdat er toch een beoordeling gemaakt wordt.
Laatst gewijzigd door lacegarden op 24 jan 2005, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

23 jan 2005, 23:40

Ik vind dit ook geen kwestie van reclame. Als het slecht is mag het ook worden vermeld. Het zal trouwens altijd een persoonlijke interpretatie blijven. Ook kan het zijn dat er een slechte keuze is gemaakt.
Alle categorieën van restaurants mogen de revue passeren voor mij. Ik ga graag eten in een "simpel" restaurant en in zogenaamde "elite" restaurants. Als het eten maar goed is. Mijn bedoeling is zo veel mogelijk goede restaurantjes ontdekken. Want die speciale gelegenheden die bezoek ik zeker niet regelmatig. (k zou wel willen)

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

23 jan 2005, 23:52

IL GROTTINO
Bleumerstraat 87
3680 MAASEIK
een zeer goed adres voor pizza's, pasta's en andere italiaanse keuken.
Eenvoudig van inrichting, wel proper, goede vriendelijke bediening, zeer prijs kwaliteit. zeer zeer druk.
Ze hebben ook een afhaaldienst.
er zijn speciale kindermenus
rolstoel vriendelijk
geen oorverdovende muziek
de wijn was goed en prijselijk
alles is à la carte
wij zijn er zo tevreden dat we soms speciaal een dagje limburg nemen en daar reserveren om s'avonds te eten
en Maaseik heeft een paar hele goede patisseries en crèmeries en is aangenaam om op een terrasje te zitten.
lacegarden: rita de clercq
[/url]

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

24 jan 2005, 01:11

De vlugge en talrijke respons is verheugend en beloftevol voor de toekomst. Besprekingen van klasse-restaurants tot eenvoudige eethuisjes kunnen ons helpen bij het vinden van goede adressen en het vermijden van valkuilen. Uiteraard zullen reklameboodschappen van belanghebbenden door de moderator verwijderd worden.

Naam : 't Renteniershuis
Dijkstraat 14 te 2240 Viersel. ( Langsheen de dijk van het Albertkanaal)
Moeilijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Aan openbare weg en fietspad.
Ruime parkeermogelijkheid ook voor mindermobielen.
2 X 1 trede bemoeilijken de toegang tot taverne en toiletten.
Inrichting : stijlvolle taverne in - zoals de naam het zegt , een oud renteniershuis .
Vriendelijk onthaal door profesioneel personeel , met vlugge en correcte bediening .
Niet storende achtergrondmuziek .
Goede kwaliteit van de maaltijden en verzorgde presentatie
Prijzen vanaf ong. 15 € Er is een uitgebreid weekmenu voor 32 €
Behoorlijke wijnkeuze maar een pintje of frisdrank wordt je even vriendelijk ingeschonken .
Je kan de kinderen gerust meenemen , vooral in de zomerpêriode , wanneer je ze kunt zien spelen in de tuin , vanop het zeer ruime terras .
Persoonlijke waardering : sympatiek adres JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen
lieva

24 jan 2005, 10:53

Voor diegenen die zich de naam of straat niet meer kunnen herinneren van een restaurant,die kunnen wel even kijken bij www.resto.be
Gast

24 jan 2005, 11:00

Het berichtje onder de naam liva gast is van mij hoor,had iets verkeerd gedaan.

lacegarden
Lid geworden op: 01 mar 2004, 21:19
Locatie: denderstreek

24 jan 2005, 13:34

uw tip is al van pas gekomen, ik heb het adres al gevonden en op zijn plaats gezet. Het is wel handig, dank u
Gast

25 jan 2005, 21:55

Brasserie " Chasse Royale"
Elisabethlaan , naast de begraafplaats van Berchem .Openbaar vervoer ( lijn 32 ) heeft een halte op enkele meter van het etablissement .
Voldoende parkeerruimte 'savonds , overdag druk bezet , mede door de nabijheid van het A.Z.Middelheim.
De inrichting van de zaak : meer café dan resto . Houten tafels , papieren servetten , een grote tapkast die de ruimte zowat in twee verdeelt . Met een beetje moeite kan een rolstoelgebruiker hier wellicht ook terecht .
Er is een niet-rokersgedeelte voorzien , maar dat is eerder theoretisch .Hier geen asbakken , maar dat is het dan wel .Wij zaten in de " rookvrije " ruimte met op enkele centimeter achter ons een dame die haar sigarettenrook zowat in ons bord blies . Toen we haar attent maakten op het niet-rokerslogo ging ze even verzitten aan de " toog " om prompt plaats te maken voor een kettingrokend stelletje .
Van enige achtergrondmuziek hadden we weinig last , want die werd volledig overweldigd door het luidruchtige geklets en geroep van het aanwezige jonge toogplakkerspubliek . We moeten eraan toevoegen dat het ongeveer 19 uur was , en dat de meeste aanwezigen blijkbaar nog op de weg van werk naar huis waren . Veel bob-figuren konden we niet bespeuren , en van wodka-controles waren de meesten zeker niet bang .
We namen twee snacks - hadden geen zin om hier een aangenaam uurtje door te brengen - met twee cola's en een koffie , en betaalden darvoor ongeveer 20 euro . De snacks waren van zeer middelmatige kwaliteit , en de bijhorende " verse " rauwkost leek van ver op het bord van mijn croque gegooid te zijn . De wijnkaart hebben we niet bekeken .
Mijn persoonlijke appreciatie : waarschijnlijk kan je hier een lekker pintje krijgen , maar voor de rest ; nou ja ......
JEF.

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

25 jan 2005, 23:14

t Renteniershuis? Interessant. Ik ben er al wel een pintje gaan drinken op het terras tijdens een fietstochtje maar nog niet gaan eten. Zal ik toch eens moeten proberen dus.

jef Vermeylen
Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Locatie: zandhoven

25 jan 2005, 23:36

Hallo , kempense Tillie . Het interieur van 't Renteniershuis is voor enkele maanden grondig opgefrist . Naar mijn zin ergsmaakvol . tussen twee haakjes mag dat boze duiveltje nog niet omgewisseld voor een smile ?
JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen

Tillie
Lid geworden op: 28 jul 2004, 23:20
Locatie: Kempen

26 jan 2005, 00:14

Het staat dààr op zijn juiste plaats. Maar als ik je een plezier kan doen. :wink:
Graag gedaan hoor.
:lol: