Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

19 okt 2012, 17:36

bocuse schreef:
Prima Vera schreef:We zullen Linden dan nog eens aan de tand moeten voelen.
Tja Linden zal het horen vertellen hebben van een doofstomme , die het gehoord heeft van een blinde die het zelf gezien heeft... :wink:

Wel ik hoop echt voor SH en SG dat het zo is gegaan. Mensen zijn dan toch ook licht gelovig, al goed dat niet iedereen zo lichtgelovig is.
Maar als het zo is als jij zegt Bocuse, dan vind ik het toch héél raar van Linden dat hij het uit eigen naam zo schrijft. Want zo wordt het toch net iets anders.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 okt 2012, 19:36

Prima Vera schreef:
Maar als het zo is als jij zegt Bocuse, dan vind ik het toch héél raar van Linden dat hij het uit eigen naam zo schrijft. Want zo wordt het toch net iets anders.

Maar Linden heeft daar niet gegeten bij Serio, of wel heeft hij niet betaald, zelf zonder wijn kan je in oud Sluis niet eten voor 100€, je zou wel enkel een voorgerecht moeten eten of een lunch enkel op woens, donder en vrijdag middag met een waterke moeten zijn.

De culinaire menu 210€ en met aan gepaste wijnen is 270€ p.p. voor een stukje vis a la carte kost het al snel 75€ P.P.

Wat het oud Sluis betreft moet niemand me iets wijs maken want ik ken dit beter dan ik mijn buurman ken !
 
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 sep 2013, 11:18

Binnenkort ga ik een dag naar Rijsel. Ik at al 2x in les Brasseurs maar weet er iemand een ander restaurant waar men lekker en niet te duur kan eten?
van harte bedankt
Ivette

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

26 sep 2013, 13:14

Zeker en vast! Le Champlain in de rue Nicolas Leblanc.
Het restaurantje (klein maar fijn) heeft een bib gourmand, dwz uitstekende verhouding kwaliteit/prijs. In het 'menu du marché' @ 32 euro zit 25 cl wijn, koffie en friandises inbegrepen.
http://www.lechamplain.fr/restaurant-li ... plain.html

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

26 sep 2013, 17:20

Vriendelijk bedankt, zeer interessante tip!
Ivette
Gast

05 apr 2015, 10:52

Sedert september 2013 wordt er hier blijkbaar niet meer op restaurant gegaan.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

05 apr 2015, 11:46

Jawel hoor, maar ik zet mijn restaurantreviews op mijn blog.

bocuse
Lid geworden op: 04 apr 2005, 14:47
Locatie: wetteren

05 apr 2015, 17:55

MyriamC schreef:Jawel hoor, maar ik zet mijn restaurantreviews op mijn blog.
wil je de bloggegevens eens vermelden? Altijd interessant ...

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

06 okt 2015, 08:24

Goeiemorgen,

Heeft iemand ervaring de laatste tijd hoe het eten en de bediening is in:

Passim, kasteeldaertrycke in Aartrycke:Torhout
Het gaat hier om de all in menu's

Het buffet op zondagmiddag in villakruiskalsyde in Pittem (ook groep Passim)

Feestmenu in het Berkenhof/Pittem

Het gaat om de zondagmiddagmenu, niet te duur en all in voor zo'n 28 personen rond Hooglede:Gits

Bedankt alvast!
Ivette

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 okt 2015, 22:30

petrol schreef:In de Rascasse.
Ben daar nog geweest in augustus voor mijn verjaardag. Was zo'n enorme teleurstelling. Ten eerste die nieuwe dikkenek sommelier en ten tweede het eten dat op niks trok. Ik zal mijn geld wel ergens anders uitgeven in de toekomst.
Gast

12 okt 2015, 12:14

MyriamC schreef:
petrol schreef:In de Rascasse.
Ben daar nog geweest in augustus voor mijn verjaardag. Was zo'n enorme teleurstelling. Ten eerste die nieuwe dikkenek sommelier en ten tweede het eten dat op niks trok. Ik zal mijn geld wel ergens anders uitgeven in de toekomst.
Allé zo een restaurant madame als gij zou dat toch moeten weten.
Maar je hebt mensen die de lat zo hoog leggen dat ze met niks meer content zijn.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

12 okt 2015, 12:52

petrol schreef: Maar je hebt mensen die de lat zo hoog leggen dat ze met niks meer content zijn.
Oh nee, da's helemaal niet waar. We hebben daar in het verleden heel lekker gegeten. Dat was ook de reden waarom we nog eens teruggingen. Het viel tegen, kan gebeuren. Bij de Zilverden is het ook niet altijd even top, maar we gaan er wel steeds terug omdat het toch nog net iets betaalbaarder is dan Rascasse.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

12 okt 2015, 13:38

Wij zijn zaterdagavond naar Taverne/Brasserie/Restaurant Spinnewiel in Beveren geweest. Nooit meer. Ze maken reclame met hun 'vlaamse' keuken. Ze zetten zowat 50 verschillende gerechten op hun menu o.a. scampi's met 6 verschillende sausen en konijn, stoofvlees, vol au vent, noem maar op. Dito gerechten met toast en pasta's en salades. Het blijkt een ouderwets keuken te zijn met op alle borden (zowel voor als hoofdgerechten) dezelfde garnituur. Groot was onze verbazing toen mijn man Normandische tong kreeg voorgeschoteld: drie tongrolletjes, een getomatteerde saus met wat groentjes. Dat noemen zij dus Norm.Tongen. Bij navraag kreeg ik het antwoord : ja maar niet iedereen lust mosselen bij hun Normandische tongen maar naar de garnalen kon je dus ook fluiten. Zij doen daar tomaat bij zodat het bij iedereen in de smaak zou vallen. Nou moe, daar neem ik mijn pet voor af! :roll: :roll:
Bediening was trouwens ook héél arrogant én heel traag.
Iets nieuws proberen kan meevallen en het kan tegenvallen. Dit sloeg dus enorm tegen!