mailto

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

10 nov 2013, 18:36

Ik gebruik DW cs5. Ik heb gemerkt als ik een email in een pagina wil invullen door in te voegen dan lukt dit allemaal. Maar als ik op de pagina kijk op de site dan is er de link wel maar als ik er op klik verwachtte ik dat de mail open gaat.Alleen staat er in een onderste balk op het scherm:
Mailto: "mailadres"
Ik heb op verschillende websites gekeken en dat is precies zo overal.
Is er geen mogelijheid dat dit wel lukt of doe ik alsnog iets verkeerd.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2013, 14:56

Beste filius,

Of je iets verkeerd doet of niet kan ik zo niet beoordelen.
Je moet óf een code óf een weblink met de bewuste mailto functie in je bericht meegeven zodat ik je gebruikte code kan nakijken.
Denk er ook aan dat je best de mailto code zo maakt dat je e-mail adres moeilijker door robot te vinden is :wink: (>> zie sticky <<)

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

11 nov 2013, 18:45

Ik heb de code gebruikt zoals u zei (converteren) Dit is gelukt.Op de website
(www.volkstuinlommel.be) onder "lidmaken" staat de link 'Mail mij'.

Zoals u schreef komt onderaan mijn mailadres, tot hier toe ok , maar als ik klik op de link verwacht ik dat dit mailadres opent, maar dus niet. Het is wel vreemd dat als ik op de laptop van mijn vrouw deze handeling doe, lukt het wel.Wij gebruiken allebei 'Google chrome' .Ik windows8, zij windows xp. Misschien doet dit niets terzake.
Toch bij voorbaat dank

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2013, 19:12

Beste filius,

Staat er op je windows 8 pc een email programma (bv. Widows Live Mail) als standard ingesteld? Indien dit niet zo is dan kan er ook geen email programma geopend worden.

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

11 nov 2013, 21:13

Beste iceman,
Ik heb de spatie weggedaan en Harry ook zoals de anderen ingevuld. Het probleem is er nog dat ik door aan te klikken van de link "mail mij" geen reactie krijg naar dat mailadres.

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

11 nov 2013, 21:24

Beste filius,

Lees ook mijn reaktie i.v.m. standard ingesteld email programma

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

12 nov 2013, 16:09

Ik heb mijn mail als standaard ingevuld en nu opent de link wel.
Heel hartelijk dank aan coderunner en Iceman . Dit is opgelost.

filius
Lid geworden op: 20 mar 2009, 17:13

12 nov 2013, 20:22

Bij nog eens nakijken heb ik toch een vraagje.
Zoals ik al eerder melde werk ik met DWcs5 , Ik heb dus een code geconverteerd van mijn mailadres zoals eerder gemeld.Ik heb die op de plaats in de pagina gezet en opgeslagen vervolgens naar de server geupload.Wat ik nu merk is dat in de broncode toch mijn mailadres staat(geen geconverteerde code). Dan kunnen ze dat toch nog lezen of ben ik hierin verkeerd.Is dit normaal?

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

14 nov 2013, 21:03

Aanvulling bij iceman1718.

De spamrobots gaan kijken in de broncode van elke webpagina!
Het is dus niet voldoende een hyperlink te maken waar er geen email adres zichtbaar op je scherm komt bv.

Code: Selecteer alles

<a href="mailto:gebruiker@provider.be">Mail mij</a>
want in je broncode staat nog steeds je email adres open en bloot voor de spamrobots.

Daarom heb ik gezegd om het topic >> Sticky: TIP - Email adres verbergen op webpagina << eens door te nemen.

Nu staat op je website je email adres nog steeds open en bloot voor spamrobots!

mvg,
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.