Goed slaapmiddel

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

09 feb 2016, 22:50

Bedankt Myriam C voor uw vlugge reactie.
Als je al 30 jaar die Lormetarzepan 2mg gebruikt kan het toch niet slecht zijn!
Is dat werkelijk maar 2 mg? Neem je dat dan 1 pilletje voor het slapengaan of hoe zit dat?
Als je er ook nog van doorslaapt zou ik dat uitstekend vinden.
Waarschijnlijk ook op doktersvoorschrift, doosjes van 30 tabletten?

Bedankt hoor!
Ivette

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

10 feb 2016, 05:52

Goed kan het niet zijn, daar ben ik mij van bewust. Maar ik slaap ervan en dat is voor mij het voornaamste. Mijn huisarts doet er ook absoluut niet moeilijk over. Het zijn inderdaad doosjes van 30 stuks van 2 mg. Je kan ze gemakkelijk breken, dus je kan ook drie kwart of een half nemen. Dat doe ik als ik afbouw. Helaas is het mij nog niet gelukt om er volledig mee te stoppen want wat ik het liefste zou willen is een normale, gezonde nachtrust. Dat zal wel een utopie blijven vrees ik.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

10 feb 2016, 10:22

Danstad
Ik heb ooit, iets moeten nemen om dus kalm te zijn en goed te slapen.Op de duur wilde ik ermee stoppen omdat ik geen misbruik wilde maken van pillen. Mijn huisdokter zei dat ik dit moest afbouwen.Dus geleidelijk aan minderen. Misschien een avond nog die pil nemen en de volgende avond eventueel een soort thee en dan s'anderdaags weer je pilletje.Zo voor een veertien tal dagen en dan geleidelijk aan meer en meer minderen.

Groetjes gerarda

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

22 feb 2016, 16:36

Wanesto,

mIjn vriendin neemt al zeer lang Trazolan ( antidepressiva )maar als ze er kan van slapen waarom niet het dan innemen .

zij is in pensioen en vroeger met werken moest zij het innemen en is het blijven gebruiken.
groetjes
gigi2

brileo
Lid geworden op: 10 aug 2002, 11:53
Locatie: brussel

05 jun 2016, 18:10

Enkele middeltjes:
1/Blauwe avond the(ricola) uit winkel ,beetje te zoet
2/'s avonds selder stengels en blaadjes (ook goed tegen hoge bloeddruk)
3/ kriekjessap (ook goed tegen jicht)
respect

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 jun 2016, 15:46

Eindelijk hier in vrije verkoop bij apotheek : bio-melatonine , tabletjes die je onder de tong laat smelten en daardoor zeer makkelijk worden opgenomen, zonder dat ze door de spijsvertering moeten.
Dit is het hormoon dat je aanmaakt om te kunnen slapen als het donker wordt.
Maar door leeftijd wel eens durft haperen.
Werkt bij mij en eega perfect, we nemen het minstens een half uur voor we slapen gaan en liggen dan niet lang wakker.
Verslaving is uitgesloten omdat het een natuurlijk hormoon is.
Het enige dat beter werkt is de slaappil, maar we kennen de nadelen.
Kruidenmiddelen doen voor mij niets.
60 tabletjes voor minder dan 10 eu.
Ik dacht iets rond de 8 eu betaald te hebben.
Je moet wel degelijk vragen naar BIO Melatonine .

brileo
Lid geworden op: 10 aug 2002, 11:53
Locatie: brussel

06 jun 2016, 17:15

Niet waar,melatonin is wel verslavend en kan werken maar niet aandurend gebruiken.
Verleden week bij Oz besproken , men kan beter spray gebruiken want men benodigt maar 1mg.
Eigenlijk te gebruiken bij jetlag.
respect

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

06 jun 2016, 17:24

sorry, mijn fout : het is Complex; u kan hieronder de uitleg lezen, en us zal zien dat er minder dan 1 mg hoeft gebruikt te worden.


Bio-Melatonine Complex zuigtabletten

Bio-Melatonine Complex is een voedingssupplement dat per zuigtablet 0,29 mg van de actieve stof melatonine bevat. Daarnaast bevat het nog 10 mg niacine.
Melatonine speelt een belangrijke rol bij de regulering van het slaap-waakritme van het lichaam en is een prima middel om de symptomen van jetlag te verlichten. Melatonine moet altijd voor het slapen gaan worden ingenomen.

Door het gebruik van een zuigtablet wordt het zogenaamde poortadereffect, dat optreedt bij sliktabletten melatonine, voorkomen. Dit effect zorgt ervoor dat 90% van de ingeslikte melatonine ongebruikt het lichaam verlaat. Bij een zuigtablet wordt de melatonine al in het mondslijmvlies opgenomen en wordt het poortader effect voorkomen. Dit zorgt voor een 10x beter opneembaarheid van de melatonine. De dosering van 0,29 mg geeft zo een vergelijkbare opname als 2,9 mg melatonine.

Bio-Melatonine Complex bevat ook 10 mg niacine. Bij de lichaamseigen aanmaak van melatonine wordt de stof L-tryptofaan als grondstof gebruikt. Dezelfde stof is ook grondstof voor de aanmaak van niacine. Door 10 mg niacine toe te voegen, wordt 600 mg L-tryptofaan gespaard voor de lichaamseigen aanmaak van melatonine.

plopperdeplop
Lid geworden op: 09 mar 2012, 12:04
Locatie: overal

11 jun 2016, 10:18

Mijn vriendin gebruikt nu al meer dan 5jaar elke avond lexotan 6mg.
Zij slaapt daarmede een 6tal uurtjes en dan is het over. Sommigen hadden haar al de raad gegeven om eens een ander slaapmiddel te gebruiken want
het zou kunnen dat ze aan dit middel gewend is geworden en dat ze best aan onze dokter eens een "doorslaper zou vragen. Toen onze dokter op huisbezoek kwam hebben we hem naar die doorslaper gevraagd en direct verwees hij die doorslapers naar het rijk van de fabeltjeskrant. Doorslapers zijn gewone slaappillen zegde hij.Er bestaan alleen maar inslapers en zekers geen doorslapers.Soit zij zou ook graag eens een "middel" kennen of krijgen dat haar eens een 8tal uurtjes een goede nachtrust zou kunnen bezorgen.
Alle sugesties zijn welkom

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jun 2016, 09:57

plopperdeplop schreef:Mijn vriendin gebruikt nu al meer dan 5jaar elke avond lexotan 6mg.
Zij slaapt daarmede een 6tal uurtjes en dan is het over. Sommigen hadden haar al de raad gegeven om eens een ander slaapmiddel te gebruiken want
het zou kunnen dat ze aan dit middel gewend is geworden en dat ze best aan onze dokter eens een "doorslaper zou vragen. Toen onze dokter op huisbezoek kwam hebben we hem naar die doorslaper gevraagd en direct verwees hij die doorslapers naar het rijk van de fabeltjeskrant. Doorslapers zijn gewone slaappillen zegde hij.Er bestaan alleen maar inslapers en zekers geen doorslapers.Soit zij zou ook graag eens een "middel" kennen of krijgen dat haar eens een 8tal uurtjes een goede nachtrust zou kunnen bezorgen.
Alle sugesties zijn welkom
Dat ze aan dit middel " gewend" is en dus ook verslaafd, lijdt geen enkele twijfel .
Je bent gewoonlijk al verslaafd na 14 dagen gebruik van slaapmiddelen, probeer maar eens zonder na die periode.
Het verschilt wel van mens tot mens.
Mogelijk kan zij baat hebben bij een ander merk slaapmiddel , met iets hogere dosering ?
Artsen weten daar wel weg mee.
Maar ik denk dat veel senioren heel dankbaar zouden zijn elke nacht 6 uren te mogen slapen, onafgebroken.
Ik zou zeker niet op zoek gaan naar een zwaardere dosis, die op termijn waarschijnlijk weer moet verhoogd worden.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jun 2016, 10:04

dubbel.
Laatst gewijzigd door Reini op 03 okt 2016, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

02 okt 2016, 19:04

Reini, ik wil eindelijk stoppen met mijn slaapmiddel Zolpidem.
Sinds 3 dagen heb ik zo'n zuigtabletje onder mijn tong laten smelten, vlak voor het slapengaan maar ik raak niet in slaap.
Ik vertelde hier al dat ik één tabletje zolpidem in 2 kraak en ze in 2 bekertjes met een klein beetje water oplos. Van die 2 bekertjes maak ik nog een 3e waarbij ik telkens enkele uren slaap en het zo volhoud tot 5u30, als ik chance heb tot 6u of iets later.
Ik heb er met de huisarts over gesproken en hij zei dat

Bio-Melatonine Complex zuigtabletten , die u voorstelde goed zijn en dat ik het eens moest proberen.

Ik heb nu al 3 dagen, nadat ik zo'n tabletje zo een uur opgezogen heb zonder resultaat, toch een beetje van zo'n bekertje gedronken, die Melatonine werkt dan heel goed en ik slaap als een roos tot 's morgens.
Ik wil het u toch eens laten weten omdat ik me afvraag of ik goed bezig ben?
vriendelijke groeten
Ivette

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

02 okt 2016, 19:06

Reini schreef:
plopperdeplop schreef:Mijn vriendin gebruikt nu al meer dan 5jaar elke avond lexotan 6mg.
Zij slaapt daarmede een 6tal uurtjes en dan is het over. Sommigen hadden haar al de raad gegeven om eens een ander slaapmiddel te gebruiken want
het zou kunnen dat ze aan dit middel gewend is geworden en dat ze best aan onze dokter eens een "doorslaper zou vragen. Toen onze dokter op huisbezoek kwam hebben we hem naar die doorslaper gevraagd en direct verwees hij die doorslapers naar het rijk van de fabeltjeskrant. Doorslapers zijn gewone slaappillen zegde hij.Er bestaan alleen maar inslapers en zekers geen doorslapers.Soit zij zou ook graag eens een "middel" kennen of krijgen dat haar eens een 8tal uurtjes een goede nachtrust zou kunnen bezorgen.
Alle sugesties zijn welkom
Dat ze aan dit middel " gewend" is en dus ook verslaafd, lijdt geen enkele twijfel .
Je bent gewoonlijk al verslaafd na 14 dagen gebruik van slaapmiddelen, probeer maar eens zonder na die periode.
Het verschilt wel van mens tot mens.
Mogelijk kan zij baat hebben bij een ander merk slaapmiddel , met iets hogere dosering ?
Artsen weten daar wel weg mee.
Maar ik denk dat veel senioren heel dankbaar zouden zijn elke nacht 6 uren te mogen slapen, onafgebroken.
Ik zou zeker niet op zoek gaan naar een zwaardere dosis, die op termijn waarschijnlijk weer moet verhoogd worden.
Het verschilt inderdaad van mens tot mens. Ik gebruik ook Zolpidem maar zeker niet alle dagen en ik doe dat bewust niet. Verslaafd worden doe je ook voor een zeker stuk zoals je zelf wilt. Gewoonlijk gebruik ik een halfpilletje één a twee keer per week. Als ik een nacht goed slaap ben ik al heel content.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

02 okt 2016, 22:45

Prima Vera schreef:Als ik een nacht goed slaap ben ik al heel content.
Wat is goed slapen? Als ik een nacht 5 uren aan één stuk geslapen heb, dan heb ik een super nacht gehad. Zo heb ik er helaas niet veel, ondanks mijn slaaptablet. Ik zou grof geld geven om eens een volledige nacht door te kunnen slapen. Mij neerleggen om 12u en 's morgens om 8u wakker worden.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 okt 2016, 23:26

Ivette schreef:
Bio-Melatonine Complex zuigtabletten , die u voorstelde goed zijn en dat ik het eens moest proberen.

Ik heb nu al 3 dagen, nadat ik zo'n tabletje zo een uur opgezogen heb zonder resultaat, toch een beetje van zo'n bekertje gedronken, die Melatonine werkt dan heel goed en ik slaap als een roos tot 's morgens.
Ik wil het u toch eens laten weten omdat ik me afvraag of ik goed bezig ben?
vriendelijke groeten
Yvette, bedankt voor uw reactie.
Dat het overschakelen op een natuurlijk hormoon niet gemakkelijk zou zijn, was te voorspellen.
Je brein hangt natuurlijk aan die zolpidem, maar zoals je het nu doet is toch al een hele verbetering !
Je slaapt door zonder telkens 's nachts wat bij te moeten gebruiken.
Dus de melatonine helpt je .
Het voordeel is dat je reeds kon minderen, je hebt dus al een stuk afgebouwd.
Ik wens u nog verder succes. Misschien zal het volledig afbouwen nog wat slapeloosheid bezorgen , maar als op deze manier verder kan vind ik dit een mooi resultaat.
Als ik echt een lange nacht wil met doorslapen, neem ik af en toe ook een halve slaappil, genre Lorazepam.