Goed slaapmiddel

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

03 okt 2016, 10:00

En niet vergeten mensen Zolpidem is géén slaapmiddel wel een inslaper. Dat is ook een héél groot verschil.

Ik word gewoonlijk om de drie uur wakker en dan moet ik er uit om naar het toilet te gaan. De éne keer val ik direct terug in slaap de andere keer lig ik een uur en nog langer wakker.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

03 okt 2016, 20:02

Inderdaad Prima Vera, dat had ik uit het oog verloren vandaar dat ik zo traag inslaap met het natuurproduct en zo vaak ontwaak 's nachts met Zolpidem!
Blijven proberen dus want ik voel me toch beter met het natuurproduct!
Groetjes
Ivette

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

12 okt 2016, 10:54

Toen mijn man stierf in 2013 nam ik nog geen enkele pil.
Na de zware bloeddrukval een jaar later toen ik uitgeteld op de keukenvloer ontwaakte, niet meer wist hoeveel kinderen ik had noch hoe ze noemden is er voor mij ook veel veranderd.
Ik moet regelmatig mijn bloeddruk meten, neem pillen voor de hoge bloeddruk, voor cholesterol het supplement arterin dat nu gelukkig die grote langwerpige bruine tabletten (waren mijn vijanden om door te slikken) veranderd heeft in kleinere ronde, elke dag een bloedverdunnertje. Veel is het niet, ik heb een groen deksltje van de melk waar ik mijn morgenpilletjes in doe en in het rood dekseltje die van 's avonds, zo vergeet ik ze niet!
Ik verdeelde al lang één tabletje Zolpidem over 2 bekertjes met een heel klein beetje water, van die 2 bekertjes vulde ik nog een 3e zo reikte één tabletje voor de ganse nacht.
Bij "gezonde levenswijze" raden ze me aan om Bio-Melatonine Complex onder mijn tong één tabletje te laten smelten. Daarvan slaap ik goed door maar ik moet één van mijn 3 bekertjes uitdrinken voor het inslapen of ik raak niet in slaap met die zuigtabletjes. Ik word zo rond 1u30 wakker en dan slaap ik met het zuigtabletje door tot 's morgens: zalig.
Wel jammer dat ik er niet mee in slaap geraak want ze hebben geen nevenwerkingen en mijn huisarts heeft ze zelfs aangeraden.
Mogelijk moet ik ook nog afkicken van die Zolpidem en betert het nog!
Ik ben toch al content dat ik zo ook al goed slaap want wakker liggen is lastig!

Groetjes tot later
Ivette

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 okt 2016, 11:14

Yvette schreef :

Bij "gezonde levenswijze" raden ze me aan om Bio-Melatonine Complex onder mijn tong één tabletje te laten smelten. Daarvan slaap ik goed door maar ik moet één van mijn 3 bekertjes uitdrinken voor het inslapen of ik raak niet in slaap met die zuigtabletjes. Ik word zo rond 1u30 wakker en dan slaap ik met het zuigtabletje door tot 's morgens: zalig.
Wel jammer dat ik er niet mee in slaap geraak want ze hebben geen nevenwerkingen en mijn huisarts heeft ze zelfs aangeraden.
Mogelijk moet ik ook nog afkicken van die Zolpidem en betert het nog!
Ik ben toch al content dat ik zo ook al goed slaap want wakker liggen is lastig!

Ik denk dat het ook op de bijsluiter staat Yvette : onder de tong laten smelten, maar ik wiebel er maar wat mee, want onder te tong duurt het redelijk lang, het voornaamste is dat het goed met speeksel in aanraking komt, dus lang in de mond houden.
Wij slapen er snel mee in, maar om 5 u, is het wel uitgewerkt, en dan neem ik soms een zeer kleine hoeveelheid kalmeermiddel.
In ieder geval kunnen we zo de slaappillen nog een tijd vermijden.
Het is goed zoals u nu uw plan trekt.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

12 okt 2016, 22:25

Bedankt, Reini voor uw antwoord.
Een bijsluiter stak er niet in het doosje, wel een boekje met nog veel andere producten van dat merk Pharma Nord, heb ik in onze apotheek gekocht.
al heb ik het sinds een paar dagen maar genomen nadat ik met het bekertje Zolpidem ingeslapen was, slaap ik ook niet vaak langer dan tot 5 u hoor!
Maar dan ben ik al lang tevreden!
Slaapwel zeggen wij in West-Vlaanderen!
Ivette

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

15 okt 2016, 09:54

Neem je nog geen pillen: proberen zo te houden!
Eens je er aan begint moet je ofwel zwaardere nemen ofwel grotere hoeveelheid. Stoppen is moeilijk.
Ik probeer al een tijdje te stoppen met de inslapers Zolpidem, ik ben nu al een tijdje aan het klungelen met Bio-Melatonine, me aangeraden op Sennet bij gezonde levenswijze. Heb zo'n tabletje al onder mijn tong laten smelten vlak voor het slapengaan zoals aangegeven, laten smelten nadat ik een 1e maal wakker word maar ik raak niet in slaap.
Ik regel verder van alles, mijn "nachtwerk" levert soms schitterende ideeën op!
Radeloos heb ik al terug 1 Zolpidem tabletje verdeeld over 3 bekertjes, daarvan drink ik ééntje uit om in te slapen maar ook daarvan slaap je niet door hé! Je raakt zo gauw verslaafd aan een slaapmiddel!
Het is wel ook geen oplossing om geld uit te geven aan "voedingssupplementen" die wel geen neveneffecten hebben maar niet effectief zijn!
Als je moe genoeg bent zal je wel slapen zegt de huisarts, niets van, ik ben 's nachts zo fris als een hoentje! Wel kan het voorkomen dat ik 's middags in slaap sukkel als ik een boek lees.
's Avonds vermijd ik thrillers met veel geweld en bloed.
Als het kan kijk ik naar Duitse films, dan moet ik opletten wat er gezegd wordt om...zo (denk ik) mijn vaak op te sparen...
Ik weet het, dit is maar een prutsprobleem tegenover de erge ziektegevallen die sommigen moeten verwerken maar toch erg als je echt niet meer graag naar bed gaat voor alweer een lange nacht!

Is er geen "voedingssupplement" waarvan je inslaapt + doorslaapt?
Ivette

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

15 okt 2016, 10:13

De bio melatonine moet je niet nemen in bed, maar voor het slapengaan, bv. Een half uurtje . Als je dan te vroeg wakker wordt, proberen met een kleine hoeveelheid kalmeer -of slaapmiddel , wel oppassen als je vroeg moet opstaan.
Ivette, u hebt natuurlijk last van de zolpidem afhankelijkheid.
Schakel misschien eens over op een slaapmiddel die je dan ook klein kan doseren als bijmiddel na melatonine.
Voedingssuppelementen calcium+magnesium kunnen ook meehelpen, magnesium ontspant, maar senioren hebben ook extra kalk nodig en zijn samen in 1 pil te koop.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

15 okt 2016, 14:01

Ivette schreef: Als je moe genoeg bent zal je wel slapen zegt de huisarts, niets van, ik ben 's nachts zo fris als een hoentje!
Duidelijk iemand die dat probleem niet heeft. Ik krijg soms iets van dat onbegrip.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

15 okt 2016, 14:28

MyriamC schreef:
Ivette schreef: Als je moe genoeg bent zal je wel slapen zegt de huisarts, niets van, ik ben 's nachts zo fris als een hoentje!
Duidelijk iemand die dat probleem niet heeft. Ik krijg soms iets van dat onbegrip.
Zo is dat ! Hoe kan een senior die veel minder actief is dan vroeger, nog echt moe zijn of worden ?
Als men 3 dagen niet zou slapen, ok dan, maar wat een lijdensweg vooraf en misschien ook je slaappatroon nog ontregeld omdat je mogelijk overdag in slaap zou vallen.

Ivette
Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Locatie: gits

16 okt 2016, 11:28

Gisterenavond was er café chantant met stemmige muziek en grappen van het zingend schip met onder meer Bart Verhelle en Arnold Sercu aan de piano. We kregen een tekstboekje om mee te zingen maar dat heb ik aan betere zangers overgelaten. Af en toe zat er wel een klucht tussen die ik al gehoord had maar we hebben ons geamuseerd en dat telt.

Ik heb alleen zo'n tabletje onder mijn tong laten smelten en heb zeeeeer goed geslapen. Conclusie: ik zal eens meer moeten uitgaan!
Alhoewel, ik heb heel naar gedroomd: veel moeten vluchten!!!
Mijn knie waarin de arts zoveel artrose zag op de foto was plots heel goed in orde want lopen dat ik kon! Ik heb me overal met flair goed uitgewerkt, misschien met dank aan die ene Rodenbach van 't vat die ik dronk tijdens het zangfeest???
Het moet niet altijd zagen zijn dat ik hier kom doen, als ik wel GOED SLAAP dan kom ik het ook melden en hopelijk blijven die zuigtabletjes werken.
Met dank aan Reini had ik ze nu wat vroeger genomen!

Ik heb nog niet veel uitgestoken: al wat getelefoneerd en me hier bezig gehouden dus nu ga ik wat koken want ik eet toch graag lekker
Ivette

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 okt 2016, 13:58

Graag gedaan Ivette, ik ben al blij dat er iemand het supplement wil uittesten.
Mijn idee is dat je daardoor minder slaappillen moet slikken of minstens kan verminderen.
En zeker niet verslavend omdat het lichaamseigen is.Je brein maakt het te weinig aan door de leeftijd.
Dat je nu goed doorsliep heeft zeker ook met ontspanning en beweging te maken. Veel blijven doen dus :)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 okt 2016, 14:50

Ik ben wat meer uitleg gaan vragen bij de apotheker over die Bio-Melatonine Complex. Ik ga het dus ook proberen. Voorlopig nog in combinatie met mijn slaaptablet (heeft ze mij aangeraden) dat ik langzaam ga proberen af te bouwen. Ik moet zeggen dat ik vannacht heel snel 'vertrokken' was!

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

18 okt 2016, 15:28

MyriamC schreef:Ik ben wat meer uitleg gaan vragen bij de apotheker over die Bio-Melatonine Complex. Ik ga het dus ook proberen. Voorlopig nog in combinatie met mijn slaaptablet (heeft ze mij aangeraden) dat ik langzaam ga proberen af te bouwen. Ik moet zeggen dat ik vannacht heel snel 'vertrokken' was!
Dat is opvallend Myriam, snel inslapen daarmee, je zal er geen acht uur mee slapen of je moet al een heel geruste ziel zijn, maar wat je krijgt is mooi meegenomen en of je daarna nog iets zou nemen om verder te slapen moet je zelf beoordelen, hangt er vanaf hoe vroeg of laat je wil opstaan.
Tof dat je dit ook wil uittesten .

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 okt 2016, 15:58

Reini schreef: Dat is opvallend Myriam, snel inslapen daarmee, je zal er geen acht uur mee slapen of je moet al een heel geruste ziel zijn, maar wat je krijgt is mooi meegenomen en of je daarna nog iets zou nemen om verder te slapen moet je zelf beoordelen, hangt er vanaf hoe vroeg of laat je wil opstaan.
Tof dat je dit ook wil uittesten .
Ik was snel vertrokken (met slaaptablet + Melatonine), maar doorslapen is nog iets anders. Dat doe ik al meer dan 30 jaar niet meer. Ik was even goed om 4u weer wakker, maar heb daarna toch nog wat gedoezeld. Dat is voor mij een zeer goede nacht, zelfs met de volle maan nog in de buurt!

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

06 nov 2016, 13:54

Update
Ik ben op 18 oktober begonnen met Bio Melatonine Complex in combinatie met 2 mg Lormetazepam. De Melatonine neem ik een half uur voor ik naar boven ga, de Lormetazepam als ik in bed ga.
We zijn nu twee weken verder en ik heb mijn Lormetazepam reeds kunnen afbouwen naar een half tabletje (1 mg). Ik word nog altijd dikwijls wakker gedurende de nacht, maar meestal draai ik mij om en ben terug vertrokken. Ik heb in ieder geval nog geen enkele keer iets moeten bijnemen in de loop van de nacht. Een zaligheid! Ik ben er nu ook zeker van dat ik binnen afzienbare tijd volledig van de Lormetazepam verlost zal zijn.