wat is hier aan de hand?

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

26 nov 2013, 19:42

Een kennis had in een tuincentrum een klein beeldje van een badende Venus (dus naakt) gekocht en dat bij het kleine vijvertje in zijn tuin geplaatst.
Even later kwam zijn allochtone buurman aanbellen met het dringend verzoek dat beeldje te verwijderen, want dat past niet in zijn levenswijze. Hij wil ook niet dat zijn kinderen (tussen 3 en 12 jaar) er mee geconfronteerd worden. De verbaasde Vlaming klopt de buurman vriendelijk op de schouder, maar zegt dat standpunt niet te begrijpen.
De volgende dagen vindt hij uitwerpselen uitgestreken op zijn gevel en in zijn brievenbus. Hij heeft het beeldje dan maar weggenomen....
Hier sluit men blijkbaar draden af voor gelijkaardige redenen. Is deze site verkocht aan een of andere oliebaron? Gaan we ook die kant ook die kant op hier?
Arm seniorennet!
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 nov 2013, 20:15

Hallo,beste joris,
Ik kan niet goed volgen. Op de méér dan tien jaar, dat ik hier kom zeveren :lol: , heb ik bij Columns of kolder nog geen enkele draad weten verwijderen. Behalve op aanvraag van de topicopener natuurlijk. Mogelijk een kleine vergissing? Als je het over verwijderde teksten hebt in een draad, is dit ook de auteur het zelf doet. Persoonlijk doe ik dat ook, wanneer een tekst van mij in geen tijd gelezen wordt. Plaatsbesparing of niet meer up- to- date, zie je ! :wink:

Bigjim
Lid geworden op: 24 jan 2008, 22:59
Locatie: Het groenste snoepje van Limburg.

26 nov 2013, 20:30

Het begint langzaam maar zeker de spuigaten uit te lopen met alle allochtonen,dan stoort hun weer dit,dan weer dat.Wij Belgen moeten lijdzaam toezien hoe alles naar de hand van allochtonen gezet wordt.Hier in onze straat,met slechts 20 senioren woningen,moeten wij ons hoofd al neerleggen en knikken omdat er enkele Italianen niet willen integreren en weigeren zich te schikken naar de reglementen van de maatschappij.Te pas en te onpas moeten wij onze voertuigen op andere,dan onze voorbehouden plaats,parkeren enkel omdat deze mensen denken dat ze god in frankrijk zijn.Om nog maar te zwijgen over hun taalgebruik tov van ons Vlamingen.
Windows 10 Home Premium.8gb Ram.1tb disk.

Joris
Lid geworden op: 12 mar 2003, 19:01

26 nov 2013, 20:41

ED. schreef:Hallo,beste joris,
Ik kan niet goed volgen. Op de méér dan tien jaar, dat ik hier kom zeveren :lol: , heb ik bij Columns of kolder nog geen enkele draad weten verwijderen. Behalve op aanvraag van de topicopener natuurlijk. Mogelijk een kleine vergissing? Als je het over verwijderde teksten hebt in een draad, is dit ook de auteur het zelf doet. Persoonlijk doe ik dat ook, wanneer een tekst van mij in geen tijd gelezen wordt. Plaatsbesparing of niet meer up- to- date, zie je ! :wink:
Ik heb het dan ook niet over verwijderen, maar over afsluiten van draden telkens er een klein reukje erotiek zou kunnen te bespeuren zijn. Ik heb dat samen met nog anderen meegemaakt hier op de chat, jaren geleden. Elk woord dat ook maar enigszins kon geïnterpreteerd worden als erotisch had een ban tot gevolg. Wij zijn toen met z'n allen gestopt met chatten, een eigen clubje opgericht en s.n. laten vallen. Ik vrees dat er weer zo'n gefrustreerde achterlijke moraalridderende pierewaaier bezig is.
L'homme n'est ni ange ni bête, mais celui qui veut faire l'ange, fait la bête (Blaise Pascal)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 nov 2013, 21:33

@Bigjim "....omdat er enkele Italianen niet......"

Die Italianen zijn nog de slechtste niet. Velen spreken de Vlaamse taal stukken beter dan onze eigen Koninklijke clowns en Waalse politiekers. Tenandere, onze eerste kontendraaier is ook al letterlijk en figuurlijk een gondolanader.

Nu kan het zijn, dat Bigjim met Italianen iets anders bedoeld, en dan begrijp ik hem. Het is moeilijk om achterstevoren te spreken, laat staan sommige verzande talen te verstaan. Van een Vlaming verwachten ze hetzelfde. Integreren in eigen land, noemt men dat. Wij zijn dan wel gekend als een volk die vele talen spreekt of tenminste begrijpt. (Mogelijk komt dit, omdat wij nogal dikwijls bezet(en) zijn geweest) Maar de huidige bezetting is er een beetje teveel aan. Aan alles zijn er grenzen. Spijtig misschien dat deze laatste gesloten zijn geworden. Maar toch één troost: stel je voor, dat wij nu nog allemaal Kees of Joep zouden noemen. Dan moesten wij nog alle dagen bitterballen eten, in de plaats van friet! :)

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

26 nov 2013, 21:46

Joris schreef:
ED. schreef:Hallo,beste joris,
Ik kan niet goed volgen. Op de méér dan tien jaar, dat ik hier kom zeveren :lol: , heb ik bij Columns of kolder nog geen enkele draad weten verwijderen. Behalve op aanvraag van de topicopener natuurlijk. Mogelijk een kleine vergissing? Als je het over verwijderde teksten hebt in een draad, is dit ook de auteur het zelf doet. Persoonlijk doe ik dat ook, wanneer een tekst van mij in geen tijd gelezen wordt. Plaatsbesparing of niet meer up- to- date, zie je ! :wink:
Ik heb het dan ook niet over verwijderen, maar over afsluiten van draden telkens er een klein reukje erotiek zou kunnen te bespeuren zijn. Ik heb dat samen met nog anderen meegemaakt hier op de chat, jaren geleden. Elk woord dat ook maar enigszins kon geïnterpreteerd worden als erotisch had een ban tot gevolg. Wij zijn toen met z'n allen gestopt met chatten, een eigen clubje opgericht en s.n. laten vallen. Ik vrees dat er weer zo'n gefrustreerde achterlijke moraalridderende pierewaaier bezig is.
Daar zal ik dan naast gekeken hebben. Op dat vlak, heb ik er anders ook al lappen op gegeven. Maar goed. Ik onthou mij verder van elke commentaar. Dat is mijn gewoonte niet op Columns en kolder. :wink

Ps. Van chatten heb ik geen verstand. Kan er dus niet over meespreken.:

koksy
Lid geworden op: 25 mei 2011, 09:47
Locatie: oostduinkerke

27 nov 2013, 08:29

ik heb een ideetje,zou men geen voorstel doen aan de gelddrukkers
om een mooie naakte dame op het geld te drukken,mieschien nemen ze met hun allen de vlucht die mensen zijn in geen enkel moslimland gelukkig waarom komen ze dan onze wetten en waarden afkeuren en willen ze er ook een moslimland van maken,begrijpen wie het kan ik alvast niet ????????????????? koksy
toveren met een mooie lach,das iets wat iedereen mag

figaretto
Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Locatie: waar de meeuwen schreeuwen boven 't golfgedruis...

27 nov 2013, 11:29

Wat is hier aan de hand ?
Even kijken wat de Arabische Lente inhoudt. Dit komt uit Libië. Of het in Syrië anders zal zijn nadat Assad zou worden verdreven, lijkt me onwaarschijnlijk. Islamitische helden aan 't werk.
http://www.youtube.com/embed/RtgbvotqVFE?rel=0

Mathieu
Lid geworden op: 03 nov 2003, 12:19
Locatie: Aan de rand van de stad langs het groene bos

16 dec 2013, 15:48

En we hebben weeral geluk vanaf vandaag : De Turkse onderdanen mogen Europa binnen zonder visum. Dit verdrag werd heden ondertekend.
Gisteren is historie, vandaag is weten, en morgen een misterie
Fazal

16 dec 2013, 19:46

En een paar duizend Roemenen en Bulgaren zullen wij hier binnenkort in Gent ook welkom mogen (lees maar: "moeten") heten. Maar geen nood, Termont heeft al beloofd voor hen te zullen zorgen. Maar helaas, over het welzijn van zijn eigen burgers, géén woord! We hebben hier in Gent al veel klunzen als burgemeester gekend, maar Termont ... die ... spant werkelijk de kroon!

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

17 dec 2013, 00:39

Om het nog eens met de woorden van een vriend's poetsdame te zeggen: "Jullie Belgen zijn veel te braaf!". En ja, dit was een geëvolueerde Marokkaanse dame.
Dat we "gechareld" zijn door onze politiekers, weten we al lang. Daarvoor moet je zelfs niet in politiek geïnteresseerd zijn ... het volstaat drie werkende hersencellen te hebben.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

18 dec 2013, 20:25

"Verboten"-smoelentrekkers.

Een profvoetballer wordt gestraft door de bondsprocureur omdat hij smoelen zou getrokken hebben op een voetbalmatch. Dat hij seconden vroeger bijna ene de kliniek had ingestampt, was bijkomstig. Smoelentrekken wordt dus “verboten” door de landsbond der komedianten. Want komedianten zijn die voetballers. Zeker wanneer ze op de grasmat liggen na over hun eigen poten te zijn gevallen. Die trekken dan ook smoelen, alsof ze een uur of drie aan het kruis werden genageld. Ze herrijzen al even snel,als hun heilige voorganger. Tenminste,, als de penalty gegeven wordt, door die man, die men volgens minister De Smet, geen Janet mag noemen. Een Janet is toch iets dat gebruikt wordt om op te strijken? Iets wat overtrekbaar is, op de strijkplank? Zou het dan toch zo zijn, dat onze onderwijsminister een en ander mankeert, net zoals die bondsprocureur? Toegegeven, die laatste heeft dan wel ballen aan zijn lijf. Je moet het maar durven, om jezelf zo belachelijk te maken. Stel je voor, dat die man moderator zou zijn van Facebook. Zijn clubje zou rap zonder spelers zitten. Want als er ergens smoelen getrokken worden, is het wel op dat vrienden- en ik vind het leuk- forum. Uit zuiver nieuwsgierigheid, wat één van mijn talenten is, heb ik daar ook zo eens een account gemaakt. Jawel, een account en geen a-kont. Hoewel, je fotografeert je blote kont, schrijft dat je naam Filip is, en de ganse wereld ligt aan je voeten. Je kan als het ware al wat je wil, van het balkon roepen. Zelfs in het Vlaams en als ’t moet, met ondertitels. Vrije meningsuiting mag. Maar je mag geen voetballer zijn en grimassen trekken, of je loopt tegen een soort gasboete aan van een of andere omhooggevallen iemand. Ene, die je zonder werk kan zetten. Een smoelentrekker,dus! En is er nog renner, ene die ze wikken "pakken" hebben voor,mogelijke, doping. misschien had die jongen wel iets genomen, dat ook "verboten" is door de wielerbond. Geen enkele renner rijdt of reed clean. Een overdosis Aspirine kan ook gevaarlijk zijn. Te veel frieten eten ook. Wil ik maar zeggen, dat de lijst met "verboten" middelen, soms belachelijke producten of onschuldige medicatie bevatten. Een lijst, die de moeite niet waard is, om er zelfmoord te willen voor plegen. En toch, gisteren was het bijna zover. Onschuldige Smoelentrekkers: het waren vroeger zuurtjes die ons last konden berokkenen aan de maag en de tong. De schuldige smoelentrekkers vindt men nu in grote getallen bij politiekers, sportmiddens en bij Gasopmeters!

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

07 feb 2014, 09:35

De Pascal? Smet? Een en ander mankeren?

Zou kunnen! Ineengeknutseld met nog bruikbare restjes.

Enkel den uitlaat was nief.
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

SEBASTIAN
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:12
Locatie: in het midden

10 feb 2014, 18:00

En?....Wat is er, hier, aan de hand? Toch niet met zijn allen op palliatieve?
De kunst v/h leven is thuis te zijn alsof men op reis is. Godfried Bomans.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

11 feb 2014, 00:57

SEBASTIAN schreef:En?....Wat is er, hier, aan de hand? Toch niet met zijn allen op palliatieve?
Nog niet op de palliatieven, Sebastian. Ten andere, daar krijgen ze mij nooit binnen. Je geraakt er, naar het schijnt, ook niet gezond buiten. Toch niet op een soepele manier. Vergeef mij de rare woordkeuze. Tot nu toe, ben ik nog altijd geen stijve hark. Hoewel, mijn halve trouwboek heeft daar zo een beetje een ander gedacht over. Maar goed. Politiek, komen wij ook niet overeen. Om bij jouw palliatief te blijven. Mijn huisdokter is een jong vrouwmens. Die heeft ook iets met palpatie. Eerlijk gezegd heb ik daar niets tegen. Behalve als ze het begint te hebben over voor- en achterstandklieren, terwijl ze het gekend V-teken van haar politieke partij begint te maken. “Pist ge niet op jouw schoenen?” vroeg ze mij onlangs. Toch een beetje sukkelend met mijn gehoor had ik begrepen, of ik niet naast de pot,…enz! Bliksemsnel mijn ganse huwelijksleven overpeinzend over eventuele accidenten, vreesde ik het ergste. En mens vergeet soms al eens iets als ge ouder wordt. Maar neen! Ik vond niets. En als ik het zou gevonden hebben, ik zou het niet aan je neus hangen. Die dokteres keek met haar schoon oogskens in die van mij. Ze zag, dat ik het niet goed begrepen had en vroeg of ik nog mijn naam kon schrijven in het zand. Nu had ik haar door. “Love letters in the sand” (Pat Boon) en “poeping without string” of zo iets. (Sandie Shaw) ”Natuurlijk!” loog ik. “Ik kan dat nog" zei ik. Zelfs mijn voornaam, achternaam, in ene keer. En dat nog zonder fouten” Dat ik het soms ook al lastig heb om mijn eigen punt te maken achter mijn nick, (.) verzweeg ik wijselijk. Aan zo een jong vrouwmens moet ge niet gaan uitleggen, dat wij nog uit een generatie zijn, die nog morse hebben geleerd. Nu ja, ik zou het kunnen proberen. Maar stel, dat mijn doktertje zou weten, wanneer men de eerste keer het SOS heeft gebruikt. Dan zou ze wel eens kunnen denken: De Titanic is voor de tweede keer aan het zinken!! En dat, beste Sebastian, wil ik vermijden.

Zie daar mijn kort antwoord op je vraag, waar wij gebleven zijn, of wat er aan de hand is. Niks dus! :wink: