Ming

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

15 mar 2014, 09:24

Deze foto straalt de zachtheid van onze Twinny uit . Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

15 mar 2014, 15:07

Rebelle mooi hoor die foto's. Met zo een tuin zullen uw hondjes wel gelukkig zijn. Wij vonden dat ook leuk om ze bezig te zien. Er kwamen er dan ook nog op bezoek als we gewandeld hadden en we ons koffietje bij mij dronken.
Bij mij mochten alle honden ook binnen daar hadden mijn honden geen probleem mee.




Groetjes gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

20 mar 2014, 17:48

Deze foto straalt deugnieterij uit . Afbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

22 mar 2014, 05:19

Ik heb ook veel geleerd van mijn honden hoe ze ook voor elkaar zorgden.
Ik ging vaak wandelen met nog twee vrouwen met hun hond. Een Duitse herder en een Duitse dog.
En de Duitse dog gedroeg zich als hun leider hij was echt bezorgd over zijn roedel. We moesten eens na elkaar op een baantje gaan en de dog was samen met zijn bazin een eindje achter en op een gegeven moment stonden aan een draad twee grote honden te blaffen naar de onze en de dog begon te huilen en te trekken om bij ons te zijn wij moesten stoppen want die vrouw kon hem bijna niet meer houden.Eens bij ons was hij rustig. En op de zeedijk maakte een andere hond iemand anders lastig met haar hond en ik liep een eindje achter de andere en de dog kwam volledig naar mijn kant omdat hij mijn hond wilde beschermen tegen deze loslopende hond.
Ik zal hierbij een foto sturen van de vier musketiers.
Ze zijn spijtig genoeg al allemaal overleden .

Groetjes Gerarda




Afbeelding

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

22 mar 2014, 10:55

Prachtige foto Gerarda .
Ik zeg altijd moesten de mensen maar ze begripvol zijn als de honden, er zou veel minder ellende zijn in de wereld .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

19 apr 2014, 12:12

Afbeelding

Aan alle dierenvrienden
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

19 apr 2014, 14:19

Twee gelukkige hondjes in een grote tuin , wat moeten ze nog meer hebben.
Alleen een dagelijkse wandeling om de krant te lezen onderweg zeg ik altijd. Ik doe altijd dezelfde tour als ik met de hond van de kinderen wandel. En als ik een lange tijd niet meer geweest ben stopt ze alle momenten om haar spoor te zetten om de andere honden te laten weten dat ze er was. hahaha

groetjes gerarda

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

21 apr 2014, 09:51

:D Aangename foto's :!:

Zijsprong : ik heb voor de eerste keer dat ik hier woon ( 10 jaar ) een mus op bezoek op 't balkon , ben ik echt blij mee en hoop dat ze blijft komen en vriendjes meebrengt :!:

Wat eten mussen graag :?: ( er komen geen paarden op mijn balkon :wink:) . Er is een voorraad nootjes , havermout , meusli , vetbollen .

( roodborstjes blijven weg ? ) triest .

Met viendelijke groeten .

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

21 apr 2014, 12:24

Spiksin spijtig dat de roodborstjes weg zijn. Maar ja die zullen zeker overleden zijn, spijtig dat die hun vrienden niet konden verwittigen hoe goed het bij u was.
Misschien eens kennis maken nu met de huismus. Stuur maar eens een fotootje .

Groetjes Gerarda

spiksin
Lid geworden op: 05 nov 2004, 09:11
Locatie: Merksem

22 apr 2014, 08:07

Foto toestel ligt klaar maar ik weet niet wat er gaande is , geen klein gerei te zien .
Alleen twee bosduiven komen ( veel ) eten , blijven de kleintjes weg door die grote sloebers ? :(

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

01 mei 2014, 17:48

Amai vrijdag had ming een teekje op zijn neusje .
Een half uur omdat beestje op een veilige manier te verwijderen maar het is gelukt . Ja , jong hondje , veel haar , klein neusje en kleine teek .
Ben nu tea tree olie gaan halen , beide hondjes worden nu voor drie weken elke dag een druppeltje olie opgesmeerd . Na die drie weken mag ik overgaan naar tweemaal per week . Wil ik een grote wandeling maken in echt gevaarlijk gebied voor het vertrek nog een druppeltje .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

01 mei 2014, 20:10

Och ja rebelle goed dat ge de teek gezien hebt want met al hun haar kunnen ze ergens zitten waar ge ze niet ziet.

Kan gevaarlijk zijn. Ik heb mijn T.T ook altijd beschermd voor teken.
Maar hij is heel weinig in dichtbegroeide plaatsen geweest.

Veel plezier met uw kroost


groetjes gerarda

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

01 mei 2014, 22:50

Ik moet elke dag teken afplukken bij mijn honden. Ze worden elke maand ingewreven met frontline en hebben ook nog eens een tekenband aan.
Zit wel elke dag een paar uren in de bos. Ik ga hun echt het plezier niet afpakken door die r...teken.
Zelf heb ik er ook regelmatig, maar ik wil er geen angst voor krijgen,want anders durf je geen bossen meer in.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

02 mei 2014, 00:26

Geen probleem hoor Luz als ge ze maar uit trekt want anders kan het pijnlijk zijn voor de hondjes.
Als ge ze niet vind en ze blijven leven kan de hond de ziekte van lijm krijgen, maar dat weet ge waarschijnlijk wel.

Groetjes gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 mei 2014, 08:40

Ik durf geen frontline of advantix meer gebruiken . Met Fredje ( mijn andere lhasa ) heb ik daar veel problemen mee gehad .
Ik waste de honden gewoon af en toe met tea tree shampoo . Maar nu het deze winter niet gevroren heeft en er bllijkbaar veel meer teken zitten , heb ik voor een natuurlijk afweermiddelgekozen . Maar meer geconcentreerd . Ik heb nog maar heel zelden teken op mijn honden gehad .
Vrienden van mijn buren waren een verlengd weekend naar limburg met twee pups , alletwee ook spotje gekregen , ze zijn thuis gekomen een pup had tien teken zitten .
Met die pipetjes komen de teken nog wel op de honden maar ze gaan dood binnen de 24 uur dacht ik .
Ik probeer nu te voorkomen dat er opkomen . Ik ga zien wat het zegt .

Ik zag die teek ook bij het kammen hoor . Want die was zo klein en het haar op de neus is ook weelderig he .
Dus elke dag heel grondig kammen en haar naar alle richtingen wrijven .
Groetjes
Rebelle ,twinny en ming
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?