Ming

Hier kan je praten, vragen stellen en discussiëren over huisdieren. Alle dieren: honden, katten, vissen, konijnen, cavia's, fretjes, kanaries, enz.
Gast

01 mar 2017, 22:35

Dat is echt schattig :lol: :lol: prachtige foto.

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

01 mar 2017, 22:54

Het is een echte lieverd .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

gigi2
Lid geworden op: 12 dec 2004, 13:45
Locatie: wilsele

02 mar 2017, 15:25

hello,
iedereen die van dieren houdt zorgt er goed voor !!
mooie hond wat een ras is dit ?
gigi2

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

02 mar 2017, 18:51

Is dit geen LHASA APSO ???
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

granny M
Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32

02 mar 2017, 19:59

Of topic, maar fijn om weer iets te lezen van U, Rebelle . En het is zo te zien een echt een super-schattige hond, geniet er maar van !!!

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 mar 2017, 22:27

Inderdaad het is een lhasa apso .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

02 mar 2017, 22:36

AfbeeldingAfbeelding
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 mar 2017, 10:07

Speciaal rashondje en wat een vacht hé..... mooi maar veel onderhoud niet???

Hoe zijn ze van karakter??
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 mar 2017, 13:34

Dat onderhoud valt best mee . Het kan gerust met 2x per week . Ik probeer dagelijks maar sla soms eens over . Er zijn wel een paar aandachtsplaatsen die wat extra vragen . Maar ik vind dat het echt goed meevalt . Je hebt dan ook geen haar in huis he . Of toch bijna niet .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 mar 2017, 13:39

En van karakter subliem . Heel zacht , een beetje eigenwijs , maar ik mag zeker niet klagen . Het zijn grote honden in miniatuur . Absoluut geen kefferig gedoe . Ze zeggen eenmaal lhasa altijd lhasa en ja hier is het toch zo . Je kan er grote wand3lingen meedo3n , maar ze zijn ook tevreden met een kleine wandeling . Gaat het eens niet , geeft niet dan is er de tuin om even uit te waaien .
Ze zijn rustig , graag onder de mensen , worden graag gekept maar absoluut niet opdringerig .
Maar ze moeten w3l opgevoed worden , maar dan met de zachte hand en veel liefde en je krijgt er dubbel en dik liefde van terug .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 mar 2017, 14:12

Ieder hondenbaasje heeft zo zijn favorietje en onbekend is onbemind.... zelf hou ik het nog het liefst bij een mixje of vooral de Malthezer (kortharige), gemakkelijke en héél schattige maatjes !

Wens je nog veel en lang plezier met je mooi hondje hoor !!
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

03 mar 2017, 15:36

Malthezer is toch ook langharig . Hij behoort ook tot de leeuwhondjes dacht ik .
Ik heb al meerdere rassen gehad maar het evolueert ook met wat kan je wat wil je . Zo wou ik nooit een kleintje en nu ...... . Inderdaad niet alleen net ras maar ieder hondje op zich is speciaal en ze zijn zoals je ze opvoedt . Maar het zijn allemaal schatten .
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

04 mar 2017, 14:11

rebelle schreef:Malthezer is toch ook langharig . Hij behoort ook tot de leeuwhondjes dacht ik .
Ik heb al meerdere rassen gehad maar het evolueert ook met wat kan je wat wil je . Zo wou ik nooit een kleintje en nu ...... . Inderdaad niet alleen net ras maar ieder hondje op zich is speciaal en ze zijn zoals je ze opvoedt . Maar het zijn allemaal schatten .
Inderdaad een Malthezer is per definitie langharig, maar er zijn ook varianten en meer kortharigen, is veel handiger en gemakkelijker in onderhoud.

Het zijn ook gouden hondjes, de mijne was dan misschien een mixje maar had meer krulliger vachtje !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

05 mar 2017, 16:17

Dag Rebelle,
lang geleden maar de Tibetanen zijn er weer.
Ja ik heb ze ook gehad van klein naar groot (Tibetaanse mastiff zoals ge weet) De kinderen hebben een Shelty en een tweetal jaren geleden kwam mijn schoondochter met een Yorshire af.ik moest lachen nog nooit een klein hondje in de familie gehad en ik dacht zo een wild ding . Helaas ik moet mijn woorden terug nemen;Mijn schoondochter voed hem heel goed op en hij is echt een droomhondje. Ik ga er in de zomer mee wandelen samen met de shelty en hij heeft zeker nette manieren en vliegt niet uit naar andere honden.
Ja soms wil ik er ook een nemen ,maar door mijn ouderdom vind ik het niet verantwoord als ik eens ziek zou zijn en ge kunt de beestjes hun verzorging niet geven. Ik zal het maar bij wandelen houden in de zomer.


Groetjes Gerarda

rebelle
Lid geworden op: 12 feb 2005, 23:24
Locatie: Damme

05 mar 2017, 17:49

Ja Gerarda , als je kan genieten in de zomer is het toch fantastisch he .
En inderdaad de lhasa' s doen het goed . Twinny is nu al 11 jaar maar is helemaal terug opengebloeid met de komst van Ming . Het is echt genieten met de hondjes . En elke dag trekken we erop uit en komen we soms nogal vuil thuis hhihih . Maar laten drogen en dan goed uitborstelen en uitkammen en ze schitteren terug .

Groetjes
Rebelle
What is reality? what is illusion? Just because you can't see something, does it mean it isn't there?