Maak u dus geen zorgen

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

05 feb 2014, 17:01

De mens is geneigd om over veel dingen zich zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding?

God zegt: Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)
Fazal

05 feb 2014, 17:28

In ieder geval al goed om u vandaag al, over morgen zorgen te maken.
God hoefde dat niet te zeggen, want dat weet en wist iedereen, en ja, zelfs al veel langer dan van gisteren. Dus, kan die, als alles overheersende super intelligente god, zulke dwaasheden niet hebben gezegd. Want volgens de gelovigen heeft hij de mens ook een zekere intelligentie meegegeven. Ik denk dus, dat de mens vanaf het begin, gisteren al wist dat morgen zou volgen.

Genesis schreef:

Elke scheppingsdaad begint met een scheppingswoord van God, "God zei: ...".
Elke scheppingsdag eindigt met de woorden "Het werd avond en het werd morgen.


Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheppings ... _(Genesis)

Ik vraag mij trouwens af wie erbij was, toen god dat allemaal 'zei'!? :roll:

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

05 feb 2014, 17:49

Fazal schreef:In ieder geval al goed om u vandaag al, over morgen zorgen te maken.
God hoefde dat niet te zeggen, want dat weet en wist iedereen, en ja, zelfs al veel langer dan van gisteren. Dus, kan die, als alles overheersende super intelligente god, zulke dwaasheden niet hebben gezegd. Want volgens de gelovigen heeft hij de mens ook een zekere intelligentie meegegeven. Ik denk dus, dat de mens vanaf het begin, gisteren al wist dat morgen zou volgen.

Genesis schreef:

Elke scheppingsdaad begint met een scheppingswoord van God, "God zei: ...".
Elke scheppingsdag eindigt met de woorden "Het werd avond en het werd morgen.


Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Scheppings ... _(Genesis)

Ik vraag mij trouwens af wie erbij was, toen god dat allemaal 'zei'!? :roll:
Fazal als je je gaat toewijden aan God met je gehele hart en ziel, dan kunnen we verder praten. Bedankt voor je reactie. Gods genade en liefde toegewenst en aangename avond.
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 feb 2014, 18:15

Eliana ijlde het volgende: Fazal als je je gaat toewijden aan God met je gehele hart en ziel, dan kunnen we verder praten. Bedankt voor je reactie. Gods genade en liefde toegewenst en aangename avond.

Komt Uwe achterlijke praat eens doen tegen de ouders van een 21 jarige die we vrijdag gaan begraven !
Fazal

05 feb 2014, 18:26

eliana schreef:
Fazal als je je gaat toewijden aan God met je gehele hart en ziel, dan kunnen we verder praten. Bedankt voor je reactie. Gods genade en liefde toegewenst en aangename avond.
Wat een lulkoek zeg. :roll:
Stond je soms op springen om nog maar eens over uw grote liefde te vertellen?

Als jij nu werkelijk denkt dat ik mij met mijn gehele hart en ziel aan uwe god ga toewijden, enkel en alleen om (eens) met u te kunnen praten!???
En trouwens, ik ken uw zogenaamde god's genade en liefde, ik hoef ze niet!

De kerken lopen leeg, sluiten hun deuren, en worden verkocht, en de gekkenhuizen zitten al overvol. Geen wonder dus dat er voor velen geen plaats meer is.

Arme ziel, waar moet jij nu nog heen??? :(
Laatst gewijzigd door Fazal op 05 feb 2014, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 feb 2014, 18:31

Fazal schreef:... en de gekkenhuizen zitten al overvol.

Ze zijn met de dwangbuis onderweg om Eliana terug weg te steken waar ze thuishoort!
Direkt platspuiten zulke idioten!
Fazal

05 feb 2014, 18:35

Och ja, misschien, maar volgens mij, ziet zij eigenlijk niet zo gevaarlijk uit.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 feb 2014, 18:58

eliana schreef:De mens is geneigd om over veel dingen zich zorgen te maken die op zichzelf ook best belangrijk zijn. Niemand kan toch zonder eten, drinken of kleding?

God zegt: Maak u dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal zijn eigen zorgen hebben.
:lol: Ik heb hem dat niet horen zeggen. Zit je weer aan de wiet ?

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

05 feb 2014, 19:12

Talisman schreef: Ik heb hem dat niet horen zeggen. Zit je weer aan de wiet ?

Voor zulke idioterieën moet je vermoedelijk "zwaarder " gaan .... de paddo's zijn inmiddels verboden maar de hersenschade die de "Tripknol " of hallucinogene truffel (Sclerotia) teweegbrengt is ook niet mis !!
Fazal

05 feb 2014, 19:18

Ge moet u eerst met uw gehele hart en ziel aan god toewijden Talisman, anders kàn je hem niet horen. Maar dat wist je al, ik ben er zeker van. :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

05 feb 2014, 19:32

Fazal schreef:Ge moet u eerst met uw gehele hart en ziel aan god toewijden Talisman, anders kàn je hem niet horen. Maar dat wist je al, ik ben er zeker van. :wink:
Naar het schijnt spreekt die steeds met falset-stem.
:lol:
Fazal

05 feb 2014, 20:07

Tja, er schijnt zoveel te schijnen he. Behalve de zon dan, meestal het minst.
Alhoewel, we mogen 'heel soms' niet klagen. 'Heel soms' ..., schijnt ze zelfs zonder ernaar te vragen. Maar ook hààr stem horen we niet, misschien omdat we de zonnegod niet aanbidden!??? Maar ik weet één ding zeker, als we haar ooit zouden horen, zal het onzen beste dag niet zijn! Maar geen nood, er is leven na de dood, en dan blijft ons nog de genade god's over. Dus maken wij ons geen zorgen voor de dag van morgen. God is liefde, en vol genade, en nadien zullen wij in zijn licht mogen bade(n).

Och laat maar hoor, ik weet zo ook wel, dat ik nu ook al aan het zeveren ben. :oops: :wink:
Ik begin er zelfs al voor te vrezen dat het aanstekelijk is. :roll:

werewoef
Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53

06 feb 2014, 00:04

Ik vermoed dat Eliana met haar topic iets uit het evangelie van Lucas wilde toelichten ; Lucas 10- vers 41 en 42 .

Ik citeer : "" Martha, Martha, gij zijt bekommerd over vele dingen .
Maar één DING is noodzakelijk . ""

Een verkwikkende nacht toegewenst aan allen van de werewoef ...
AMEN en AUM
Fazal

06 feb 2014, 11:15

Vanwaar die drang? :roll:

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

06 feb 2014, 18:22

Fazal schreef:Vanwaar die drang? :roll:
Ik denk dat ik het heb gevonden Fazal .... ik was verkeerd met mijn stelling dat Eliana zwaar aan de "Tripknol" truffel zat ..... door een meer doorgedreven analyse toe te passen van de dwaasheden die betrokken persoon te pas en te onpas uitkraamt heb ik de diagnose beter kunnen stellen : het komt zo goed als zekers van het roken van Hortensiabloemen.


Hortensia's roken:

Kurt Hostettmann, professor Farmacologie aan de universiteit van Lausanne en Genève, bevestigt aan de Zwitserse krant Le Matin dat het roken van gedroogde hortensiabladeren hallucinogene en euforische effecten kan hebben, "die dicht aanleunen bij die van THC, het psychoactieve bestanddeel van hennep". Maar de hortensia is niet echt "een kruid dat je aan het lachen brengt", aldus Hostettmann.


http://www.demorgen.be/dm/nl/993/Gezond ... -gif.dhtml