geen weergave audiospelers

Vragen/antwoorden betreffende het maken van je eigen website.

do
Lid geworden op: 22 dec 2004, 15:34
Locatie: brugge

27 feb 2014, 18:43

Beste ,
Ik gebruik een HTML code om audiofragmenten op een website te plaatsen.
Echter met Internet Explorer zijn de mediaspelers 'soms' niet te zien.
Geen problemen met Firefox of Chrome
Heb deze resultaten
Vista Sp1 met IE8.......geen weergave
Windows XP met IE8.....geen weergave
Windows 7 met IE9.......ok
Windows 7 met IE11.....ok
Windows 8 met IE10.....ok
Windows 8.1 met IE11........geen weergave

Betreft website www.jackydallas.com tabblad audio......zie broncode

ik vermoed dat IE8 niet overweg kan met die code maar versta niet dat mijn laptop met w8.1 ook geen mediaspelers weergave heeft.....

Vraag : kan of moet er iets gewijzigd worden aan de code opdat die audiospelers altijd zichtbaar zouden zijn ?

Senior Do

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

27 feb 2014, 23:06

Beste do,

Probleem 1: geen mediaplayer zichtbaar in IE8 en ouder
De tags <audio> en <sound> die je gebruikt zijn nieuwe tags in HTML5 en oudere browsers (zoals bv. IE8) kennen deze tag niet vandaar daar er niets getoond wordt.
Hoe los je dat op.
Voeg aan je gebruikte code bij elk liedje de extra tag <embed> toe zodat bij het afspelen bij oudere browsers deze terugvallen op de <embed> tag
bv. voor liedje 1
<audio controls>
<source src="audio mp3/Tell her johnny said goodbye.mp3" type="audio/mp3" />
<source src="audio mp3/Tell her johnny said goodbye.ogg" type="audio/ogg">
<embed type="application/x-mplayer2" src="audio mp3/Tell her johnny said goodbye.mp3" name="MediaPlayer" width="530" height="45" ShowControls="1" ShowStatusBar="0" ShowDisplay="0" autostart="0"> </embed>
</audio>
Probleerm 2: Ook niet zichtbaar in win 8.x
Ik veronderstel dat je ook niets ziet in win 8.x omdat je Internet Explorer in "compatibiliteitsweergave" staat.
Hoe los je dat op.
Schakel de compatibiliteitsweergave voor deze website uit.

Succes.

mvg.
Coderunner
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.

do
Lid geworden op: 22 dec 2004, 15:34
Locatie: brugge

28 feb 2014, 21:03

Beste,
Wederom moet ik U hartelijk danken voor de geboden oplossingen.
Met het aanbrengen van de extra code "embed type" zijn de audiospelers nu ook zichtbaar in Windows XP.
Bij Windows 8.1 heb ik het vinkje weggedaan bij "Intranetsites met de compabiliteitsweergave weergeven" en voilà ook daar zijn de audiospelers nu zichtbaar geworden.

In de cursus Dreamweaver CS6 werd geen aandacht besteed aan Windows XP met IE8 omdat men ervan uitging dat dit beter niet meer gebruikt wordt.
Maar gezien nog vele mensen dit OS gebruiken vind ik het wenselijk dat de website ook goed werkt met Wxp.
Nogmaals dank en een fijn weekend en krokusvakantie......
Senior Do

coderunner
Lid geworden op: 27 mar 2006, 04:35
Locatie: Aubauke - Aentwaerepe

28 feb 2014, 23:27

Beste do,

Bedankt om dit te melden.
Dat was trouwens met alle plezier gedaan.

Succes met je website.

mvg,
Coderunner




@moderator: probleem opgelost!
Bedank de perso(o)n(en) die je volledig op vrijwillige basis een antwoord geeft(geven) en/of beantwoord ten minste een reaktie op jouw vraag. Zo weten andere gebruikers EN de moderator dat je "probleem" al dan niet is opgelost. Alvast bedankt.