samen afvallen geef elkaar tips

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!

Pibas
Lid geworden op: 19 nov 2013, 17:26
Locatie: Purmerend

04 mar 2014, 09:13

wie heeft er nog wat goede tips om af te vallen.

We kunnen elkaar tips geven en samen met de hulp van elkaar hier afvallen.
Op die manier kan het best leuk gaan toch
kom op mensen we gaan er toch voor.
Gr Pibas
Afbeelding
Gr v Pibas

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

10 mar 2014, 12:45

Heb die vraag ook reeds gesteld,hele tijd geleden,er reageert niemand omdat er een slankelijners club bestaat....en die vind ik persoonlijk....absoluut niks!
De tip die ik heb...ben sinds januari begonnen met proteinedieet,hoor daar graag tips over,ben circa 10 kilo kwijt op 10 weken!
alfa

07 apr 2014, 07:08

Hmmm....het proteinedieet (prowell) werkte bij mij....
tot ik weer gewone voeding begon te eten . :(
Dan kwamen de kilo's er even snel terug bij.

Ik probeer nu mijn gewicht onder controle te houden ; ook al is het 5-6 kilo teveel .
En ja : ik zou die graag kwijt spelen ; maar dat is niet gemakkelijk.
Ik zou hier ( en niet via de slanklijners-mailgroep) wel eens willen lezen hoe andere lijners/afvallers 'leven en eten' .
Mijn grootste probleem is dat ik vaak onderweg ben ; op een bepaald ogenblik dan hoofdpijn krijg van de honger en niet echt iets 'magers' vind om op dat moment in de auto te eten.
Ik neem dan een granenreep of een sandwich mee.....terwijl brood en aanverwanten mijn grootste dikmaker zijn.
Mochten jullie tips hebben van wat ik nog kan meenemen in mijn handtas.....ik lees het graag.

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

08 apr 2014, 10:15

Hallo

Ben nu aan het afbouwen van proteine dieet,wat ik meeneem voor onderweg is een stuk cake uit die proteineaanbod,of potje magere yoghurt met zoetstof en vers rood fruit...een reep ook weer proteine...

Zal opletten blijven vrees ik,toch denk ik dat de boosdoeners teveel koolhydraten zijn,hoop dat je er wat mee bent!

succes
alfa

08 apr 2014, 20:13

neke12 schreef:Hallo

.....wat ik meeneem voor onderweg is een potje magere yoghurt met zoetstof en vers rood fruit...

succes
Dankjewel voor de reactie en de steun.
Helaas : een potje yoghurt en vers rood fruit zoals besjes en co....
kan moeilijk in de handtas.
Daar heb je al weer een frigobox voor nodig.
Al was het maar voor de voedselveiligheid.

Tja....vanavond liep het weer eens mis.
Ik bracht de kleinkindjes naar huis ; had een paar onverwachte omleidingen....kinderen te laat thuis door vertraging van de trein....
dus is het avondmaal weer snel wat brood geworden ; ik kreeg erge hoofdpijn en het wachten op 'thuis' en 'wat rauwkost' duurde me veel te lang. :?

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

08 apr 2014, 20:37

Wel,ik heb geleerd,vroeger al,bij de weightwatchers,zorgen dat er eten klaar staat als je weg moet.
Om dat je zeker en vast honger hebt en geen zin om nog gezond(mager) te eten klaar te maken als je eindelijk thuis komt.
Een slaatje en/of die rode vruchten yoghurt???

En dieetreep voor in de handtas....lijkt dat je wat?

Pibas
Lid geworden op: 19 nov 2013, 17:26
Locatie: Purmerend

11 apr 2014, 10:24

Leuk allemaal jullie berichten ,maar bij mij helpt echt niets ik neem s,morgens een protiene shake of biogarde yogert met natuurlijke musley .
Maar mocht ik iets hartigs nemen is het weer funest.Kan heel weinig drinken,wat zeker belangrijk is .

Ging deze week weer een broek kopen en dacht nu heb ik wel een maatje kleiner ,maar nee hoor weer een maat groter ik snap er echt niets van.
Ik hoef geen 10 kilo af te vallen maar ben al blij met 5 kilo.
Moet dus meer in beweging en meer drinken (water) ik blijf het proberen .
Gr v Pibas

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

19 apr 2014, 00:05

Ik heb ook moeite om te vermageren. Ik zou ook graag een drietal kilo 's kwijt raken, maar als ik minder eet begin ik duizelig te worden. Yoghurt en platte kaas eet ik graag maar ik heb er last van aan mijn maag; fruit kan ik ook niet goed verteren. Ik begin nu met oefeningen te doen om mijn buit kwijt te raken. En ja mijn zonde elke dag een cornet eten moet ik ook afleren? soms gaat het maar niet altijd.
het is niet gemakkelijk . Hoewel ik veel ga stappen die ook goed zou zijn helpt het allemaal niet veel.
Heel moeilijk allemaal.

groetjes gerarda
Gast

20 apr 2014, 10:58

Gerarda

Ik heb altijd druivensuiker bij de hand, als ik honger krijg begin ik ook te duizelen en dat begint zo van het ene moment op het andere, ik heb nochtans geen diabetes.
Veel succes nog met je oefeningen!

Pibas
Lid geworden op: 19 nov 2013, 17:26
Locatie: Purmerend

25 apr 2014, 10:09

Ben net terug van vakantie en dus heerlijk gegeten,maar nu ga ik weer aan de slag hoor.

Op naar 5 kilootjes er af als het kan.
iedereen succes met afvallen
Gr v Pibas

Faraday
Lid geworden op: 11 apr 2013, 13:15

05 mei 2014, 12:49

Pibas schreef:wie heeft er nog wat goede tips om af te vallen.

We kunnen elkaar tips geven en samen met de hulp van elkaar hier afvallen.
Op die manier kan het best leuk gaan toch
kom op mensen we gaan er toch voor.
Gr Pibas
Afbeelding
Wat eet een gorilla in het wild? Voornamelijk bladeren en jonge scheuten. Nu en dan wat fruit.

De macronutriëntverhouding van het honderd procent veganistische gorilladieet ziet er in energieprocenten als volgt uit:

Koolhydraten: 15,8

Eiwit: 24,3

Vet: 59,9

http://melchiormeijer.wordpress.com/201 ... -apenkool/
Een filosoof moet iemand zijn die naar elk idee wil luisteren, maar toch zijn eigen oordeel vormt...
alfa

17 mei 2014, 18:10

Bij mij is' zeker weer voor een tijdje om zeep.
'k Zit met een ontsteking....moet medicatie nemen....meest voorkomende bijwerking van het medicament is : gewichtstoename. 8O

rodebes
Lid geworden op: 10 jul 2013, 12:28
Locatie: tussen Mechelen en Heist op den Berg

17 mei 2014, 22:35

Volgens mijn vriendin is 's morgens een glas lauw water drinken met citroen in heel goed om geen honger te krijgen. Ga het morgen eens uitproberen.
Ook maar een 50 gr. brood bij het ontbijt en lunch.
Als tussendoortje fruit, stukjes wortel, tomaat en veel water drinken.

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 mei 2014, 21:19

Elk pondje gaat door het mondje.... :wink:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

Faraday
Lid geworden op: 11 apr 2013, 13:15

19 mei 2014, 12:18

rolija schreef:Elk pondje gaat door het mondje.... :wink:
Klopt niet hoor, rauw voedsel zoals een wortel heeft een stevige hoeveelheid verpakt zetmeel en dit wordt niet (of klein gedeelte) door amylase omgezet in glucose(bloedsuiker) maar wel door de darmbacteriën in verzadigde vetzuren.
Deze omzetting vraagt energie ten gunste van de bacteriën(tot wel twee kg darmpopulatie) zodat dat "pondje" soms maar 250 gram meer bedraagt.
Praktisch elke herbivoor in de dierenwereld leeft dus (in tegenstelling tot de mens) grotendeels van verzadigde vetzuren en veel minder van koolhydraten(suikers).
Een filosoof moet iemand zijn die naar elk idee wil luisteren, maar toch zijn eigen oordeel vormt...