samen afvallen geef elkaar tips

Dit is de plaats om af te slanken, tips te plaatsen, menu's, enz.!
Gast

19 mei 2014, 20:55

Rolija

Dat is zeker waar dat ieder pondje door het mondje gaat. Als je al bijkomt (zoals ikzelf) van een glas water, dan moet je blijven oppassen.

Ik ben ondertussen al 6 kg kwijt gespeeld (in januari begonnen) via infraligne, dus ook 2x per week een half uur turnen in een verwarmde cabine, naast gezond eten en veel plat water drinken.
alfa

16 jan 2015, 05:36

Neke12 : even polsen hoe het gaat met de kilo's ? Zijn de verloren kilo's eraf gebleven ?

Bij mij is het een complete ramp....
Sedert mijn laatste posting is er 7 kg bij.
Na mij ontstekingsremmers heb ik in 3 maand tijd 2 operaties gehad. Eén ervan met een vrij lange cortisonekuur achteraf. Mét extra kilo's als gevolg.
Begin december werd mijn partner dan opgenomen in het ziekenhuis ; ik heb een paar weken in het ziekenhuisrestaurant gegeten ( is niet bepaald calorie-arm) en voilà ....

'k Moet eerlijk zeggen dat ik het heel moeilijk vind om de moed weer te vinden om streng te gaan diëten. Mijn verstand zegt dat ik moet en wil afvallen....maar ik ben het zo moe om zoveel tijd te investeren in magere recepten te zoeken....om dan nog met lange tanden aan tafel te zitten eten omdat het toch niet echt lekker is....Daarenboven moet ik nog veel energie steken in de verzorging van mijn partner.

Concreet : kent er iemand een goed receptenboek met magere en toch lekkere gerechten waarvoor ik niet anderhalf uur per middag moet in de keuken staan ?
alfa

05 feb 2015, 21:27

Is er echt niemand die mij een kookboek met magere en relatief snelle recepten kan adviseren ? (zie mijn vraag in de reactie hierboven)
Ik heb al gezocht in de bieb....maar heb geen boodschap aan de boeken van Sonja Kimpen of Weight watchers ; een verzamelbundel met magere recepten vond ik tot nu toe niet.
En elke dag dat tellen en berekenen van calorieën en co...is een tijdrovende bezigheid.

neke12
Lid geworden op: 16 jan 2010, 09:18

06 feb 2015, 19:50

Alfa alles ging goed tot...ik opnieuw een operatie had,terug cortisone en terug geen beweging!
Moet opnieuw nu nog 8 kilo kwijt.
Ben verleden zaterdag begonnen,vandaag min 2 kilo,nu ,de eerste kilo's gaan het beste!
Maar ik bestel nu mijn proteineproducten rechtstreeks bij de groothandel,s' avonds voor 21.00 besteld wordt dat de dag nadien geleverd ...je vind de nodige uitleg,het is gemakkelijk en nu is het ook nog is veel goedkoper.

Ik neem wel vitamines en andere supplementen,ik moet minder wegen om mijn gewrichten te sparen en....wil ook graag nog wat mooie kleding aankunnen ook!

succes en vraag maar op,denk wel,beter via P.B ,want ik wil hier geen commentaar meer.
Nuttige tips wel,onnodige kritek,daar bedank ik voor.
Vermageren is zo al moeilijk genoeg!

grtz