Notarissen verduisteren onze erfenissen

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Handlichting
Lid geworden op: 08 mar 2014, 23:02
Locatie: 't Land waar EEN-OOG Koning is, ...

09 mar 2014, 11:05

Alleenstaande ouderen en vooral alleenstaande dames met fortuin worden door sommige notarissen volledig kaal geplukt. Zij doen dit door volmachten te vragen, of door onder onze naam stiekem op het Hypotheekkantoor grote schijnschulden in te schrijven, of nog door onze erfgenamen wijs te maken dat wij schulden hadden, of nog door bij verkoop van vastgoed ouderen niet naar het notariaat te laten komen maar wel te laten tekenen in de acte dat de verkoper het geld "op voorhand dezer" had ontvangen; ook plaatselijke boekhouders, bejaardenverzorgsters, gezelschapsdames en verzekeringmakelaars doen hier graag aan mee. Notarissen zorgen er ook voor dat dames, die zich dankzij een huwelijkscontract veilig waanden tegen een schurk van een ex-echtgenoot, toch geplunderd worden: de notaris vindt stromannen (schijnkoper) voor het te verkopen huis, legt beslag op het geld (vast op zijn derdenrekening); kan ons in een financiële wurggreep houden door achterhouding van het geld uit verkoop; kan vanuit deze wurggreep vanwege slachtoffers een handtekening afdwingen op vervalste successiedocumenten; de notaris kan dankzij volmachten onze kluis in het buitenland leeg plunderen; hij kan ons voorstellen ons geld te investeren in schijnfirma's (nep-bv's), die zes maand nadat wij ons geld hebben gestort, failliet gaan (de notaris heeft het geld van de bv ontvangen en naar het buitenland versast); de notaris stelt postbusvennotschappen op in binnen- en buitenland, enz., enz., enz. Besluit: opgepast voor sommige notariaten, zowel die van Noord- als Zuid-Limburg, van Brussel als van Antwerpen, Oostende of Brugge. Het is niet voor niets dat zij in kasten van huizen wonen of met Jaguars pronken, ... sinds generaties!!! :idea: 8) :idea:
Wie goed doet, zelden goed ontmoet!

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

09 mar 2014, 11:42

Dat is pure maffia.
Behoor jij daar ook toe, want jij weet daar blijkbaar goed de weg om te verduisteren.

Er zijn overal mensen in alle zelfstandige beroepen die men niet kan vertrouwen, van loodgieter tot notaris. Maar er zijn nog altijd meer mensen in die beroepen die men kan vertrouwen.

Je moet de mensen opmerkzaam maken, vooral de ouderen, maar je moet ze niet bang maken.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

09 mar 2014, 13:14

JE REINSTE ONZIN!

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

09 mar 2014, 13:18

:evil:

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

09 mar 2014, 13:40

8O 8O wat een verhalen toch..... tussen elk koren zit er kaf, maar zo.....
dat zijn wild-west verhalen en heeft men daar bewijzen van dan ???? :roll: :roll:
Men mag toch nooit veralgemenen met zoiets, of wel ??
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

09 mar 2014, 14:01

Er zijn mensen die zich bezighouden met het opsporen van "vergeten/ongekende" erfenissen. Zij zoeken naar de erfgenamen. Maar vergis u niet, zij zullen u enkel contacteren voor een minstens slordige erflating van minimum 5 miljoen BEF. Wat ietwat te begrijpen is.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 mar 2014, 14:11

Internet zoektermen: notaris verduistert

* * * * *

hier klikken, notaris verduistert

26/11/2013. Het Brusselse gerecht heeft een gerechtelijk onderzoek geopend naar een vrouwelijke notaris uit Sint-Jans-Molenbeek die grote geldsommen zou verduisterd hebben.
Het omvat onder meer grote geldsommen in erfenisdossiers. Het is nog niet duidelijk hoeveel slachtoffers er zouden zijn, noch om welke bedragen het precies gaat, men veronderstelt een bedrag van 2 tot 3 miljoen euro.

* * * * *

hier klikken, notaris sjoemelt
Vier jaar cel, deels effectief, voor sjoemelende notaris.

* * * * *

en zo voort.
[/url]
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

kitten
Lid geworden op: 15 apr 2004, 18:19
Locatie: Deurne/Antwerpen

09 mar 2014, 15:46

Fraude op grote schaal, dat zal wel eens voorvallen, maar gepruts op kleine schaal met erfenissen dat heb ik zelf meegemaakt. OK het gaat om niet veel geld, maar toch:
Een oudtante van me (nicht van grootvader), sterft op zeer hoge leeftijd, geen kinderen, laat na 50000€. Er was geen contact meer met die verre nicht dus wij weten niets van haar bestaan en haar overlijden. Wij dat zijn de kleinkinderen van mijn grootvader en zijn broer , 6 in totaal.
1 jaar na het overlijden krijgt alleen mijn broer, de oudste van de 6 een bericht van verworven erfenis. Hijzelf belt naar de notaris en meld de andere 5 erfgenamen. Dan na weer wat tijd komt bij elk het erfenisbericht, elk een paar honderd €.
Dus na de successierechten afrekening , das 40% dan is er nog 30.000€ over , daarvan zijn bijna 3/4 notarisonkosten specifiek voor het zoeken naar erfgenamen. Wij staan notabene allemaal in het telefoonboek en wonen allemaal buiten 1 in Antwerpen. Wij zijn ook maar met zijn 12 in de wereld die deze naam dragen, moeilijk te vinden hé. Wat heeft die notaris gedaan voor ruim 20.000€??
Eerlijk verdient? ik heb daar mijn twijfels over. En een notaris beheert niet één zaak, maar honderden , tel maar op.

Handlichting
Lid geworden op: 08 mar 2014, 23:02
Locatie: 't Land waar EEN-OOG Koning is, ...

09 mar 2014, 17:03

Slechts weinig mensen weten wat HYPOTHEEKFRAUDE is. Deze manier van frauderen bestaat hierin dat een notaris op het Hypotheekkantoor een fictieve (onbestaande) schuld gaat inschrijven ofwel: a) onder de naam van zijn toekomstige slachtoffers b) onder de naam van een betrapte handlanger (bijvoorbeeld een boekhouder of plaatselijke bankagent).

In het eerste geval gaat de notaris deze voorgewende schuld hanteren om, bij regeling van verkoop of erfenissen, de gelden zogezegd "aan de bank" over te maken voor zogezegd "terugbetaling van de schuld" en zodoende het geld in EIGEN ZAK te houden.

In het tweede geval gaat één van zijn betrapte handlangers (boekhouder of plaatselijke bankagent) onmiddellijk kunstmatig onvermogend gemaakt worden door inschrijving door zijn notaris op hetzelfde Hypotheekkantoor van fictieve schulden (bijvoorbeeld een derderangshypotheek !!! op zijn reeds gehypothekeerd vastgoed)

zodat, wanneer het vastgoed verkocht wordt van die betrapte handlanger, de notaris komt aanzwaaien met een eerste schuldeiseres, die niemand minder is dan -weeral!- de bank.

De echte slachtoffers worden verdrongen door een vervalste rangregeling, gemaakt door notaris en bankjuristen ...

Binnen de vier muren van bank en notariaat worden deze gelden achter de rug van rechtbank en van gedupeerde slachtoffers lekker herverdeeld onder belanghebbenden (notaris, handlanger en bank).

PS Vergeten wij niet dat sommige notarissen in de raad van beheer zitten van onze zo betrouwbare banken en andere CEO's ... verder zijn zij in elke gemeente op de hoogte van elke inbreidings- en uitbreidingsplan van "bouwzone" en worden momenteel GIGANTISCHE SOMMEN van hun zwartgeld uit het buitenland versast en wirgewassen via mastodontbouwprojecten in al onze Vlaamse gemeenten, ter huisvesting van alle uit Brussel binnenkort uitgezonden OCMW-leden (meestal allochtonen). Men zegge het voort!
Wie goed doet, zelden goed ontmoet!

kadima
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:59

09 mar 2014, 18:44

@handlichting,
U is of was leraar...indien u ZELF PERSOONLIJK al die problemen en maffiapraktijken door notarissen begaan hebt meegemaakt dan is u de meest te beklagen persoon in ons land.

Ik durf zelfs een beetje stout zijn: heeft u ZELF één van de door u aangehaalde gevallen persoonlijk of in uw onmiddelijke familiekring uit goede bron meegemaakt :?

Over hoeveel van de 1471 notarissen hebt u het hier feitelijk én hebt u betrouwbare bewijzen hiervan of haalt ge uw informatie uit boekskeswijsheid of links-gestuurde tendentieuze tv-programmas :?

chapper
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:01

09 mar 2014, 19:31

Handlichting legt het toch netjes uit hoe de zaakjes geregeld worden , Pastoor geeft toch ook bewijzen genoeg....wat is nu het probleem??
Of bent u hier de grote leider (nog maar eens) en moet aan u eerst alles gevraagd worden voordat men mag posten ?? 8O
Ik snap niet dat zulke oplichterij verdedigt wordt.... :evil:

kadima
Lid geworden op: 30 jan 2014, 14:59

09 mar 2014, 19:46

chapper,
Ik vraag aan handlichting of hij misschien kan verduidelijken wat hij geschreven heeft...hij hoeft er zelfs niet op te antwoorden indien hij geen zin heeft!

Als uw nick-name handlichting zou zijn dàn kan u er misschien zelf een antwoord op verzinnen, in het andere geval was de vraag NIET aan u gericht....waar moeit u zich feitelijk mee?

U is wel de allerlaatste persoon op dit seniorennet die zal bepalen wat en aan wie ik vragen stel en welk soort vragen ik mag stellen :x

luz
Lid geworden op: 01 jan 2013, 12:18
Locatie: limburg

09 mar 2014, 19:53

Daar zit in denk ik; meestal weten de mensen gewoonweg niet dat er zo gesjoemeld wordt door notarissen.
Nu met zelf vanalles op te kunnen zoeken via internet, zijn mensen beter op de hoogte van de wetgeving.
Er zal nog wel vanalles boven komen nu ze geviseerd worden.

chapper
Lid geworden op: 14 jul 2012, 11:01

09 mar 2014, 19:56

kadima schreef:chapper,
Ik vraag aan handlichting of hij misschien kan verduidelijken wat hij geschreven heeft...hij hoeft er zelfs niet op te antwoorden indien hij geen zin heeft!

Als uw nick-name handlichting zou zijn dàn kan u er misschien zelf een antwoord op verzinnen, in het andere geval was de vraag NIET aan u gericht....waar moeit u zich feitelijk mee?

U is wel de allerlaatste persoon op dit seniorennet die zal bepalen wat en aan wie ik vragen stel en welk soort vragen ik mag stellen :x
:lol: Als DAT niet duidelijk genoeg is uitgelegd amai mijne frak dan 8O

Jockey
Lid geworden op: 08 dec 2009, 23:19
Locatie: Wuustwezel

10 mar 2014, 00:00

Kadima ik veronderstel dat U belangen hebt in een notariaat? Misschien is handlichting wel griffier bij een vrederechter en heeft alzo ervaring?Uiteraard zou zij dan absoluut geen exacte feiten naar voor kunnen brengen...
Ikzelf Kadima heb enkele jaren terug mijn huis verkocht en een nieuwbouw appartement aangekocht.Ook ik kan niet over de feiten uitwijden maar als ik in mijn 34jarige carriëre in de chemie zulke kemels had geschoten,dan lag gans de Scheldelaan in Antwerpen al jàààààren helemaal plat.En ik ben er zèker van dat verschillende van deze kemels niet gewoon "per abuis" waren. Ik heb het dan over zaken van fouten in de koopakte,fouten bij de afhandeling van een overbruggingskrediet,fouten bij het corrigeren van de reeds ingediende koopakte enz...
Wat ik voornamelijk wil zeggen,;-) Speel niet te vlug voor polies...
Weet je,je kan perfect ruzie maken en toch vrienden blijven...