Vijf BN'ers op zoek naar God

hier is plaats voor alle wereldreligies

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

15 mei 2014, 12:37

Ik durf je die garantie wel te geven Socrates.

Garantie certificaat.

voor: Socrates

Hierbij geef ik U de garantie dat het leven wat U bent, nimmer zal eindigen.
Uw bestemming, het Al bewustzijn.

getekend: Janx.

met uitzonderingen van je aardse materie lichaam.
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

15 mei 2014, 22:58

Als mijn aardse lichaam, of wat er na de tussenkomst van de wetenschap van overblijft, wordt verbrand; weet ik, bijna zeker, dat mijn IK, voor altijd onbestaande zal zijn.
Wat gebeurt er volgens u dan wel met een koe die wordt opgegeten ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

15 mei 2014, 23:50

socrates schreef:Wat gebeurt er volgens u dan wel met een koe die wordt opgegeten ?
Biotechnisch gezien zal het vlees van de koe gewoon als voedsel dienen en het overblijfsel via de geëigende weg het lichaam van zij die het eten, verlaten.
Maar wellicht doelde u op iets anders?
Alles is Één en die Éne is Alles.

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

16 mei 2014, 00:05

janx schreef:
socrates schreef:Wat gebeurt er volgens u dan wel met een koe die wordt opgegeten ?
Biotechnisch gezien zal het vlees van de koe gewoon als voedsel dienen en het overblijfsel via de geëigende weg het lichaam van zij die het eten, verlaten.
Maar wellicht doelde u op iets anders?
Ik vraag mij af waarom het dier "mens", na dit leven, een ander lot is voorbehouden dan het dier koe ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

16 mei 2014, 13:17

socrates schreef:Ik vraag mij af waarom het dier "mens", na dit leven, een ander lot is voorbehouden dan het dier koe ?
Waarom ga je er vanuit dat het leven van een dier definitief beeindigd?
Het is evengoed een leventje wat oneindig is en zal ook verder gaan als deze niet meer in zijn momentele aarde belichaming vertoeft.
Het idee dat de mens als leventje in zijn verdere weg niets meer om zich heen heeft, zoals een bestaans omgeving, dieren en planten , is hoogst merkwaardig vind ik zelf. Alle levens evolueren zowel in de materie en als levensoort. Daar hoef je je dus niet ongerust in te maken.
talisman schreef:Goeie vraag. Een koe heeft niet dezelfde arrogante pretentie als een mens. Ik denk eerder dat koeien en ezels meer kans maken om herboren te worden, afgaande van wat ik hier soms lees.
Heel juist, de mens is gebonden aan de wet van oorzaak en gevolg in wegens zijn wilskracht en denk vermogen en kan daarom zijn bewustzijn vergroten. Het dier hier op aarde volgt enkel zijn instinct en zijn nu nog beperkte bewustzijn waarmee deze geen menselijke arrogantie en pretentie kan tentoonspreiden.
Alles is Één en die Éne is Alles.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mei 2014, 16:07

*leah* schreef:Wààr dat Koninkrijk is , weet niemand , dat is dan ook écht NIEMAND !
Maar DAT ik daar kom is een zekerheid , omdat HIJ DAT BELOOFD HEEFT !
Zo eenvoudig is dat , een kind zou dat begrijpen , want het kent het vertrouwen in zijn vader!

U vergeet weeral de moeder mevrouw Ebenhaezer.
Een kind vertrouwt (denk ik) eerder de moeder dan de vader.

Sorry hoor LEAH , ik denk dat een kind normaal gezien van beide ouders zal houden , maar het ligt aan hen zelf , als het kind minder van één van hen zal houden ! Nee hoor , ik vergeet de moeders niet , want ook ik ben een moeder !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

16 mei 2014, 16:13

U vergeet de moeders niet mevrouw Ebenhaezer, maar u verwacht en hoopt na uw overlijden toch in een huis vol vaders (mannen dus) aan te komen.
Persoonlijk zie ik dat niet zitten, ik hoop dat ik in het hiernamaals een andere richting kan nemen.

Natuurlijk houdt een kind evenveel van de vader als van de moeder, maar toen ik een kind was zegde ik toch gemakkelijker iets tegen mijn moeder dan tegen mijn vader, alhoewel dat hij een liever persoon was dan zij.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mei 2014, 16:20

socrates schreef:
janx schreef:
socrates schreef:Wat gebeurt er volgens u dan wel met een koe die wordt opgegeten ?
Biotechnisch gezien zal het vlees van de koe gewoon als voedsel dienen en het overblijfsel via de geëigende weg het lichaam van zij die het eten, verlaten.
Maar wellicht doelde u op iets anders?
Ik vraag mij af waarom het dier "mens", na dit leven, een ander lot is voorbehouden dan het dier koe ?

Weet je waarom SOCRATES , omdat een mens MENS is , en een dier DIER ! en dat blijft een groot verschil ! Deze laatste heeft geen ziel , blijft dus wel voortbestaan in het leven door nakomelingsschap , ook op de nieuwe aarde ( zie Openb. ) . Terwijl de mens een eeuwige ziel heeft , en dus een andere bestemming toelaat : nl . een eeuwig leven bij zijn Schepper God .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

16 mei 2014, 16:26

Hoe weet u mevrouw Ebenhaezer dat een dier geen ziel heeft?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mei 2014, 16:27

Faraday schreef:Mag het ook wat ludieker?

https://www.youtube.com/watch?v=IUsyxkGQ4RU

Hallo FARADAY , een mooi antwoord ! Je gelooft het of je gelooft het niet !
Geloof : een toekomst na de dood , eeuwig leven !
Evolutie : dood is dood !

Kort maar krachtig !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

16 mei 2014, 16:45

*leah* schreef:U vergeet de moeders niet mevrouw Ebenhaezer, maar u verwacht en hoopt na uw overlijden toch in een huis vol vaders (mannen dus) aan te komen.
Persoonlijk zie ik dat niet zitten, ik hoop dat ik in het hiernamaals een andere richting kan nemen.

Natuurlijk houdt een kind evenveel van de vader als van de moeder, maar toen ik een kind was zegde ik toch gemakkelijker iets tegen mijn moeder dan tegen mijn vader, alhoewel dat hij een liever persoon was dan zij.

Ja LEAH , dat zal wel zo geweest zijn bij jou , maar niet voor iedereen ! Stel dat je van je moeder meer slagen kreeg dan een knuffel ? Het ligt er dus maar aan !

Een dier heeft geen ziel , omdat men weet dat het geen persoonlijkheid heeft , noch verstand . wel een instinckt , dat alleen dient tot verdediging en voortplanting , en er kunnen bij sommigen ook dingen aangeleerd worden . Dat is toch wel voldoende bewezen dacht ik .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 mei 2014, 17:02

*leah* schreef:Hoe weet u mevrouw Ebenhaezer dat een dier geen ziel heeft?
Nu wilde ik juist vragen aan Ebenhaezer: hoe weet u dat de mens een ziel heeft?
Staat dat ergens in de bijbel, die in feite ook door mensen werd geschreven.
Moest je dat nooit hebben geleerd in je opvoeding, zou je dan bij jezelf hebben gemerkt:
" ho, hier zit mijn ziel" .
Voor de goede orde: het is niet omdat we kunnen denken en redeneren en naar het schijnt wat hoger op de evolutionaire ladder staan (wat ik soms sterk betwijfel), dat we een ziel zouden hebben.
Geen greintje bewijs voor dus.
Gast

16 mei 2014, 19:45

U vergeet de moeders niet mevrouw Ebenhaezer, maar u verwacht en hoopt na uw overlijden toch in een huis vol vaders (mannen dus) aan te komen.
Persoonlijk zie ik dat niet zitten, ik hoop dat ik in het hiernamaals een andere richting kan nemen.

Natuurlijk houdt een kind evenveel van de vader als van de moeder, maar toen ik een kind was zegde ik toch gemakkelijker iets tegen mijn moeder dan tegen mijn vader, alhoewel dat hij een liever persoon was dan zij.

Ja LEAH , dat zal wel zo geweest zijn bij jou , maar niet voor iedereen ! Stel dat je van je moeder meer slagen kreeg dan een knuffel ? Het ligt er dus maar aan !


Een dier heeft geen ziel , omdat men weet dat het geen persoonlijkheid heeft , noch verstand . wel een instinckt , dat alleen dient tot verdediging en voortplanting , en er kunnen bij sommigen ook dingen aangeleerd worden . Dat is toch wel voldoende bewezen dacht ik .

---------------------------------------------------------------------

Mijn ouders sloegen niet (voor alle duidelijkheid)!

Ik vind dat mijn 1-jarige kater een grote persoonlijkheid heeft en hij is ook heel verstandig.
Ik ga niet discussiëren of hij al dan niet een ziel heeft, met of zonder ziel, ik zie 'm graag...

:D

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

17 mei 2014, 16:04

ebenhaezer schreef:
Faraday schreef:Mag het ook wat ludieker?

https://www.youtube.com/watch?v=IUsyxkGQ4RU

Hallo FARADAY , een mooi antwoord ! Je gelooft het of je gelooft het niet !
Geloof : een toekomst na de dood , eeuwig leven !
Evolutie : dood is dood !

Kort maar krachtig !
Absoluut: Evolutie dood is dood en is ernstig hoor.
:cry:
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 mei 2014, 16:23

Reini schreef:
*leah* schreef:Hoe weet u mevrouw Ebenhaezer dat een dier geen ziel heeft?
Nu wilde ik juist vragen aan Ebenhaezer: hoe weet u dat de mens een ziel heeft?
Staat dat ergens in de bijbel, die in feite ook door mensen werd geschreven.
Moest je dat nooit hebben geleerd in je opvoeding, zou je dan bij jezelf hebben gemerkt:
" ho, hier zit mijn ziel" .
Voor de goede orde: het is niet omdat we kunnen denken en redeneren en naar het schijnt wat hoger op de evolutionaire ladder staan (wat ik soms sterk betwijfel), dat we een ziel zouden hebben.
Geen greintje bewijs voor dus.

De ziel is gewoon je persoonlijkheid , je ' ik ' , en dat hebben we allemaal ! En als jij geen ziel hebt , dan ben je ZIELLOOS !
Ook de Bijbel noemt de mensen zielen , en zegt dat ze onsterfelijk zijn , dus eeuwig leven hebben !

Ja , de Bijbel is door mensen geschreven , die geïnspireerd waren door God de Heilige Geest , die er voor zorgde dat Gods Woord stand houdt , zoals je vandaag de dag kunt zien !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .