alzheimer

Dit is de plaats waar je jouw verhaal kan vertellen, zorgen delen, troost zoeken/vinden en geven aan elkaar.

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

10 mei 2014, 14:41

hallo vrienden,

ben 81 en mijn vrouw is rolstoel gebonden door 2 heupproteses en een rug stuk om het skelet te ondersteunen ,sinds 8 4 2008 hebben zich de eerste uiterlijke symtonen van alzheimer gemanifesteerd (leegheten van het katteneten) ik weiger alle hulp omdat ik 58 jaar geleden voor god en de mensen beloofd heb voor haar te zorgen zolang ik er ben nu 5 jaar later is maria geheel gedesorienteerd in tiid personen enz
wou dit even kwijt omdat ik lees dat er zovele zijn die hun partner snel naar instelling plaatsen ,terwijl er met veel liefde nog zoveel dagen samen kunnen zijn

veel groetjes van ons fons en maria
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

10 mei 2014, 17:38

Fonzie ik wens u veel sterkte bij de verzorging van uw echtgenote. Ik begrijp u dat ge zolang mogelijk voor haar wild zorgen.Het is wel mooi van u maar ikzelf vind het normaal want ik zou het ook graag gedaan hebben voor mijn echtgenoot.had hij een slepende ziekte moeten hebben.
Ik hoop dat het voor u ook niet te moeilijk zal worden want er zouden zich dingen kunnen voordoen die gevaarlijk zijn in een huis. Ge moet gij toch soms ook eens slapen hé. Of hebt ge hulp die aan huis komt?

Groetjes gerarda

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

10 mei 2014, 19:17

dank u voor de reactie gerarda

ik heb geen hulp ,alleen mijn 2 kids 54 en56 jaar het is moeilijk vooral s'nachts maar dan denk ik aan al die mooie jaren die wij samen gehad hebben ,alzheimer is een laffe en valse ziekte zou niet mogen bestaan
maar soms zie ik in haar ogen dat zij weet wie ik ben ,en dat helpt in moeilijke momenten,zolang er liefde is is de kracht van een mens optimaal gerarda ,zij gaat 2x inde week naar de dagopvang en die tijd gebruik ik maximaal om op adem te komen in deze wereld waar er weinig begrip is voor deze en dd1000 de andere ouderdomskwalen

groetjes fonzie en maria
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

10 mei 2014, 20:16

Ik begrijp u hoor. Als er iets zou gebeuren met uw vrouw zult ge het beter kunnen verwerken omdat ge ge weet dat ge het uiterste gedaan hebt. Maar ja het moet mogelijk zijn op uw leeftijd is het ook niet gemakkelijk.
Dat beetje erkenning dat ze nog heeft is heel veel waard.

Groetjes Gerarda

Polart
Lid geworden op: 16 mar 2013, 12:44
Locatie: Genk

11 mei 2014, 11:49

Dag Fonzie
Wat zijn sommige mensen groot in hun eenvoud. Jij bent een groot mens ze zouden jou eens in de bloemen moeten zetten,
Ik heb mijn man 1 jaar verzorgt en heb dat ook met plezier gedaan, maar wij wisten dat hij maar een jaartje meer had. Maar dat jaar was heel intens voor ons beiden, maar wat jij doet al zoveel jaren petje af
Veel sterkte
Zoek geen grote woorden,
als een klein gebaar volstaat

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

11 mei 2014, 13:13

dank u polaert dank u wel

grotjes fons en maria
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

Jen
Lid geworden op: 17 sep 2006, 11:54
Locatie: naast Ambiorix

15 mei 2014, 11:05

Ik heb m'n Moederke 16 jaar verzorgd en ik ben er bijna aan ten onder gegaan. Het is heel moeilijk, ik heb haar ook niet weg gedaan. Denk ook wat aan jezelf aub neem een beetje rust en verzet je zinnen wanneer je kunt er zijn vrijwilligers die kunnen komen oppassen voor een uurtje of zo.
Veel sterkte in deze moeilijke momenten. Steun je van ver. Jen 65+
Het leven is een schouwtoneel ieder krijgt z'n rol en speelt z'n deel (Vondel)

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

15 mei 2014, 13:43

dank u jen jm danku wel

fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

15 mei 2014, 14:04

Fonzie veel bewondering en respect voor jou..... daar moesten vele jongeren eens een voorbeeld aannemen, die vaak voor het minste uit elkaar gaan ! Trouw in voor en tegenspoed, ontroerend te lezen hoe groot de liefde voor je vrouw is in deze vaak zware tijden !

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je af en toe ook voor jezelf eens steun krijgt op jouw hoge ouderdom xxx
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

15 mei 2014, 14:17

dank u wel klaartje voor de reactie

vrouwtje gaat 2x inde week naar een dagcentum ,komen haar s'morgens om 8 u halen met een rolkar en brengen haar s'avonds terug om16,30 ben verlegen dat ik het zeg maar die dagen doe ik niks ,dan tv kijken en computeren echt luierikken
fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

15 mei 2014, 14:28

fonzie schreef:dank u wel klaartje voor de reactie

vrouwtje gaat 2x inde week naar een dagcentum ,komen haar s'morgens om 8 u halen met een rolkar en brengen haar s'avonds terug om16,30 ben verlegen dat ik het zeg maar die dagen doe ik niks ,dan tv kijken en computeren echt luierikken
fonzie
Fonzie, dit is goed voor haar EN voor jou, jij hebt daar ook recht op want je moet sterk blijven voor haar, anders ga jij er ook onderdoor, een mens blijft een mens en er zijn grenzen , je moet ook aan je eigen gezondheid af en toe denken en weer opladen, want hoe graag en goed je het ook doet, het blijft zwaar.

Geniet van die vrije momenten, men mag ook eens goed voor "zichzelf" zijn hoor :!:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Jen
Lid geworden op: 17 sep 2006, 11:54
Locatie: naast Ambiorix

18 mei 2014, 10:14

Geniet wat van het zonneke gr. Jen 65 +

Afbeelding
Het leven is een schouwtoneel ieder krijgt z'n rol en speelt z'n deel (Vondel)

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

18 mei 2014, 11:36

dank u jen jm
maar maria heeft een zeer slechte periode ,hebben gisteren onze huisarts begraven ,de enige persoon waar ze zich aan kon vastklampen,probeer er haar overheen te helpen met haldol en ze kalmeerd toch wat ,zit nu bij mij
te kijken naar uw zeer mooie illustratie

dank u wel fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10

Jen
Lid geworden op: 17 sep 2006, 11:54
Locatie: naast Ambiorix

18 mei 2014, 12:57

Mijn Mama was ook dol op prentjes dus zal ik je van tijd tot tijd eentje sturen.
Spijtig van de arts. Sterkte. Jen 65 +
Het leven is een schouwtoneel ieder krijgt z'n rol en speelt z'n deel (Vondel)

fonzie
Lid geworden op: 17 mar 2003, 18:52
Locatie: deurne antwerpen

18 mei 2014, 13:06

dank u wel voor de repons jen

fonzie
het leven is als een vallende ster ,licht een ogenblik op en verdwijnt dan voor altijd
desktop lenovo windows 10