Zorgen maken

hier is plaats voor alle wereldreligies

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

18 mei 2014, 20:04

Die Mevrouw is goed...... :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
Gast

18 mei 2014, 21:34

rolija schreef:Die Mevrouw is goed...... :roll:
Beleefd zijn kost niks hé Rolija!!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 mei 2014, 16:20

fotofant schreef:
ebenhaezer schreef: Daarom , wie niet gelooft , mag zich met reden zorgen maken .
Maar wie wel gelooft , kan rekenen op de goedheid van zijn Heer !

Ook nog een prettige zonnige Zondag gewenst aan iedereen !
Spijtig genoeg heb ik daar nog nooit iets van gemerkt!!!!
Het zijn de personen die je als goed ervaart die dikwijls het meeste onrecht, ongeluk en ziekte te verduren krijgen en geluk en gezondheid worden vaak uitgedeeld aan de meest gemene personen die ik ken. En kom niet af met het verhaal dat dat allemaal een doel heeft!!!! Beproeving om daarna rijstpap met een gouden lepel te mogen gaan eten tot in der eeuwigheid !!!!

Op Seniorennet zijn er een aantal die oud en wijs genoeg geworden zijn om niet meer in al die fabels te geloven. Hoewel de fabels van de wereld interesseren mij, er zijn er mooie, ontroerende en gruwelijke, sadistische, net zoveel soorten als er mensen zijn. Hoe zou dat komen, misschien iets om over na te denken.

Ondertussen nog een fijne zondag voor iedereen, en vrede, geluk en gezondheid hier en nu

Jammer FOTOFANT , dat jij daar nog niets van gemerkt hebt ! Toch zal elke ware gelovige je kunnen vertellen over Gods bescherming , troost en hulp .
Maar dat ziekte en tegenslag IEDEREEN treft , is duidelijk . Ze hebben het de Heer Jezus aangedaan , en Hij was écht GOED , waarom zouden anderen het dan beter treffen ?
Als slechterikken het soms ' beter ' hebben , dan zal dat wel ergens aan liggen : sluwer , slimmer , of hulp van boze machten ?
Weet je Fotofant , ik ben er nu bijna 82 , en Gods Woord is nog steeds voor mij DE WAARHEID ! Waarom het voor jou FABELS zijn , terwijl je daar toch geen bewijzen voor hebt , daar moet je toch eens goed over nadenken , dacht ik .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

22 mei 2014, 16:41

*leah* schreef:Stephaan en mevrouw Ebenhaezer,

Ik ben zeker gelovig maar ik geloof niet in een man die de scepter zwaait ergens hoog boven de wolken.

Bij de eerste goden waren de godinnen, de vrouwen dus, zeker zo belangrijk als de goden, de mannen.
Jullie spreken altijd over Hem, Hij, voelen jullie dan niet dat de balans naar één kant helt, dit klopt niet.

Als die man daar is, en zo goed is, en zo wijs is, waarom helpt hij de kindjes in Afrika (of weet ik veel waar) dan niet, ze voldoende eten geven, propere kleertjes enz.
De mensen hebben het volgens jullie allemaal gedaan, hebben die kleine schapen dan ook iets misdaan?

Bah, dat gezever altijd, je kunt op zo vele manieren gelovig zijn, jullie doen net alsof wij die onze eigen mening hebben maar niettemin leven als goede eerbare mensen minder zijn dan degenen die "Hem" achterna lopen.

Fijne zondagavond gewenst, ik ga met mijn beest op het terras zitten!

LEAH , ik weet niet of God daarboven de scepter zwaait , maar ik weet wel dat Hij alles GOED geschapen heeft , en dat wij mensen het VERBROD hebben ! en daar nu de gevolgen van dragen . Goddank , dat daar ook veel helpende organisaties zijn , en liefdevolle zielen en zelfs meelevende Regeringsleiders !
Maar ik weet ook dat diezelfde God , ons ter hulp kwam met vergeving , en een mooie toekomst , en wel voor ALLEN die willen en Hem geloven .

Nee Leah , jij en alle eerbare mensen zijn niet minder in mijn ogen , en zeker niet in Gods ogen , Hij houdt van AL zijn schepselen , en Hij verlangt dat ze ALLEMAAL blij en gelukkig zijn . En daar heeft Hij ALLES voor gedaan , niemand wordt uitgesloten , Hij gaf het om niets , gratis !
Maar niemand wordt verplicht , waarom dan klagen of beschuldigen ? Iedereen is immers vrij om zijn eigen gang te gaan , en dat respecteer ook ik .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Gast

22 mei 2014, 17:35

Klagen is menselijk mevrouw Ebenhaezer, waarom zou een mens niet mogen klagen?
Al dat gedoe over Hem en Hij ergert mij dus ik zal hier niets meer lezen en nog minder ergens op reageren.
Je ergeren is ook zeer menselijk, ik ben zeer onvolmaakt, zie maar naar mijn spreuk hier onder, ik ben werkelijk onvolmaakt maar wel echt!

socrates
Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Locatie: EUROPA

22 mei 2014, 23:07

Als er inderdaad een alwetende Here schepper zou bestaan, dan is dat eigenlijk toch een hypocriet. Hij weet alles. Hij wist dus ook vooraf heel goed hoe het met zijn Zoon zou aflopen. Hij en ook de zoon zelf (die ook god is) wisten dus dat die zoon maar een heel korte tijdspanne zijn comfortabele leventje in het hemelse paradijs zou opgeven om vervolgens snel het pardijselijke leven weer op te nemen. Toch laat die Vader de mensheid geloven dat die zoon hen komt verlossen. Verlossen waarom, en waarvan eigenlijk ? Enne... wat doet die god eigenlijk met de mensen in andere zonnestelsels en universa ?
"Nothing matters very much and few things matter at all".Lord Balfour

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

23 mei 2014, 11:55

Zalig zijn de simpelen van geest, want ze zullen het godsrijk binnen gaan.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 mei 2014, 12:48

zotspook schreef:Zalig zijn de simpelen van geest, want ze zullen het godsrijk binnen gaan.
Nu is EB helemaal overtuigd.

Lukas
Lid geworden op: 17 aug 2005, 17:59
Locatie: Antwerpen

23 mei 2014, 17:05

Over God spreken is een moeilijke zaak. God is geen man, geen heer en geen koning in de letterlijke zin van het woord. God komt niet tot ons van uit de hoogte, van uit een onbereikbare hemel. Dit zijn beelden en symbolen die werden overgenomen uit de joodse traditie.

Wie of wat is God dan wel? Het is - denk ik - gewoon een altijd en overal aanwezig mysterie dat leven geeft en misschien wel de evolutie begeleidt en stuurt ten goede. Daarom mogen we God vermoeden, dààr waar het goede gebeurt.

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

23 mei 2014, 17:27

Mooie fantasie Lukas, maar de evolutie wordt en werd nooit begeleid; alles wat zich niet kan aanpassen om leefbaar te blijven, verdwijnt gewoon .
Geen mysterie, gewoon de harde waarheid.

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 mei 2014, 17:09

*leah* schreef:Klagen is menselijk mevrouw Ebenhaezer, waarom zou een mens niet mogen klagen?
Al dat gedoe over Hem en Hij ergert mij dus ik zal hier niets meer lezen en nog minder ergens op reageren.
Je ergeren is ook zeer menselijk, ik ben zeer onvolmaakt, zie maar naar mijn spreuk hier onder, ik ben werkelijk onvolmaakt maar wel echt!

Ja LEAH , alles is menselijk ! we kunnen immers niets doen buiten onszelf om , dat is zo voor ons allemaal , en niemand is volmaakt !
Maar je ergeren is verkeerd en slecht voor de gezondheid lieve dame ! Als je dat tracht van je af te zetten , en dan denkt dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening en overtuiging , dan zal het al veel beter gaan . Eigenlijk moeten we allemaal veel ruimer gaan denken , dat juist al die verschillen er zijn , is pas echt menselijk en kleurt onze samenleving .
Je hebt daar een mooie spreuk trouwens , ik hou niet van huichelarij en onechtheid ! Eerlijk en recht door zee is veel mooier en gemakkelijker in de omgang . En nog eens , ook ik ben niet volmaakt hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

24 mei 2014, 17:19

socrates schreef:Als er inderdaad een alwetende Here schepper zou bestaan, dan is dat eigenlijk toch een hypocriet. Hij weet alles. Hij wist dus ook vooraf heel goed hoe het met zijn Zoon zou aflopen. Hij en ook de zoon zelf (die ook god is) wisten dus dat die zoon maar een heel korte tijdspanne zijn comfortabele leventje in het hemelse paradijs zou opgeven om vervolgens snel het pardijselijke leven weer op te nemen. Toch laat die Vader de mensheid geloven dat die zoon hen komt verlossen. Verlossen waarom, en waarvan eigenlijk ? Enne... wat doet die god eigenlijk met de mensen in andere zonnestelsels en universa ?

Beste SOCRATES , dat plan om mens te worden met een doel , hebben ze SAMEN besloten ! Als dat verlossingsplan er niet was , waren we allemaal verloren en eindigden in de dood , want zonde eist nu eenmaal straf .
Maar Gods bedoeling was dat we gelukkig zouden zijn , vandaar dit plan .

Die laatste vraag , zul je Hemzelf moeten stellen !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .
Fazal

24 mei 2014, 17:47

Tja, dat is natuurlijk het gemakkelijkste antwoord, hetgeen te verwachten was van EB!
"Die vraag zul je hem zelf moeten stellen"!
Ronduit belachelijk, zoals al altijd!

Die andere vraag heb ik al meermaals gesteld, namelijk, van wàt, is de mensheid destijds (zgz) verlost?
Het is sindsdien nooit zo erg geweest. En het wordt nòg steeds erger en erger.
Het heeft dus geen kloten geholpen dat uw heer zijn zoon heeft opgeofferd.
En ook dat, blijkt hij dus idd op voorhand niet geweten te hebben! :roll:

Neenee, ik verwijt hem niets.
Gezien zo een god NIET bestaat, meer nog, niet KAN bestaan, KAN ... ik hem ook NIETS verwijten. Hetgeen ik eigenlijk wel héél spijtig vind! :?
Gods bedoeling was dat we gelukkig zouden zijn
Een uitspraak dat nòg véél belachelijker is.
Gast

24 mei 2014, 19:49

Mevrouw Ebenhaezer,

Ik wist in feite niet dat het niet goed gaat met me, ik denk zelfs dat het op dit moment niet beter kan en ik ben zo gezond als een visje, hier en daar wat gekraak, een scheur links of rechts, maar voor de rest ben ik in prima conditie hoor.
Ik blijf het erg vinden dat de vrouw haar plaats niet krijgt die ze verdient, evenwaardig aan de man, maar goed, ik ga best niet in herhaling vallen.

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

26 mei 2014, 15:15

Troost je Leah, in de natuur zijn man en vrouw gelijk, het ene vult het andere aan en andersom ook, door wie is dit uitgevonden dat de man meer is dan een vrouw? Ik denk door de mensen zelf, en juist die goden waar men het hier over heeft zijn dit mannen? Er bestaan ook godinnen, waar men in gelooft. Van nature uit is de man een jager, dus hij jaagt en de vrouw zorgt voor hem en z'n kroost. Door de eeuwen heen is dit verandert zie maar in de moslimlanden, daar is de vrouw een tweederangsburger, en dat was hier in de jaren vijftig en zestig ook zo. De man heeft dit zo uitgevonden, en de vrouw moest ervoor zorgen dat er kinderen kwamen waar de man dit niet kon.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad