De verrijzenis van het lichaam en het eeuwig leven

hier is plaats voor alle wereldreligies

Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?

Ja
2
12%
Neen
15
88%
 
Totaal aantal stemmen: 17

Avelivloms
Lid geworden op: 18 mei 2013, 21:37
Locatie: Rotselaar

02 jun 2014, 00:19

Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?
Vlaanderen onafhankelijk !

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

02 jun 2014, 15:34

Vergeet niet dat er vroeger heel veel is wijsgemaakt, toen je als kind in de school zat, nu zie je dit toch heel anders dan toen. Daar is nergens een bewijs van die verrijzenis. En je lichaam bestaat uit zoveel procent water en gaat water dan ook verrijzen? Wat er na de dood komt, dat zullen we allen moeten afwachten, er kan niks zijn en er kan iets zijn, maar niemand weet het, het leven is en blijft een mysterie en tot wat het dient om te leven tja dat weet niemand.
Laatst gewijzigd door zotspook op 03 jun 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

02 jun 2014, 16:43

Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?
Jou kat ? Zeven keer zelfs. :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

02 jun 2014, 19:44

Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?
Waarom zou het leuk zijn eeuwig te leven ?
We zijn zoogdieren met wat méér verstand, allez, dat denken we toch.
We zijn bijzonder goed in het elkaar doodmaken.
Dus, zoals de andere dieren, verrijzen we niet; gelukkig maar, de eeuwige rust krijgen we.
Je doet het hier of nergens.
Gast

02 jun 2014, 20:49

Je lichaam zal zeker niet verrijzen, wat blijft er over nadat een stoffelijk overschot gecremeerd is, een hoopje as, niks meer.
"Eeuwig leven", brrrr, 'k mag er niet aan denken, iets zonder einde, daar word ik nu echt bang van!
Of de ziel verrijst, 'k weet het niet, 'k denk het wel maar hoe dat in elkaar zou kunnen zitten, 'k heb er geen idee van, 'k zal wel zien, binnen 20 of 30 jaar of zo of misschien eerder.
Wie zegt dat dieren niet verrijzen, misschien is mijn kat die vorig jaar stierf nu wel een gevaarlijke grizzly beer die mij met huid en haar zou oppeuzelen als 'm mij zag.
Dat zijn toch allemaal mysteries waar wij, kleine mensen, geen antwoord op weten!

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

03 jun 2014, 10:41

Mijn schoonbroer had me beloofd iets te laten weten als hij er nog was na zijn dood. 't Is nu een maand of drie geleden dat hij stierf en 'k heb nog altijd niks gehoord.
Jawatte

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

03 jun 2014, 10:46

*leah* schreef:Je lichaam zal zeker niet verrijzen, wat blijft er over nadat een stoffelijk overschot gecremeerd is, een hoopje as, niks meer.
"Eeuwig leven", brrrr, 'k mag er niet aan denken, iets zonder einde, daar word ik nu echt bang van!
Of de ziel verrijst, 'k weet het niet, 'k denk het wel maar hoe dat in elkaar zou kunnen zitten, 'k heb er geen idee van, 'k zal wel zien, binnen 20 of 30 jaar of zo of misschien eerder.
Wie zegt dat dieren niet verrijzen, misschien is mijn kat die vorig jaar stierf nu wel een gevaarlijke grizzly beer die mij met huid en haar zou oppeuzelen als 'm mij zag.
Dat zijn toch allemaal mysteries waar wij, kleine mensen, geen antwoord op weten!
Als er al IETS zou verrijzen, zou het wel die ziel zijn hé Leah; maar tot nader order is er geen teken dat we die zouden hebben, is ook maar een uitvinding van de religies, toch?
" Je zal doen wat wij zeggen of het is hel of vagevuur".
Bangmakerij om de goegemeente hun wil op te leggen.

cappa
Lid geworden op: 17 feb 2009, 17:49

03 jun 2014, 10:58

Dat laatste is wel geen monopolie (meer?) van religies.
Op die manier zijn ze er in geslaagd van de verenigde staten op een tiental jaren een heuse politiestaat te maken.
En als ik ze tegenwoordig ook hier bezig hoor. Er is op enkele joden geschoten. Ellendige zaak uiteraard. Maar nu is er een gek die spreekt van het leger in de straten te laten patrouilleren. 8O :? :cry:
Jawatte

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 jun 2014, 11:01

Reini schreef:
Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?
Waarom zou het leuk zijn eeuwig te leven ?
We zijn zoogdieren met wat méér verstand, allez, dat denken we toch.
We zijn bijzonder goed in het elkaar doodmaken.
Dus, zoals de andere dieren, verrijzen we niet; gelukkig maar, de eeuwige rust krijgen we.
Je doet het hier of nergens.
:idea: :idea: :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

03 jun 2014, 11:04

Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?
HOE kom je daar bij :?: :roll:
Nog niet gesnapt dat dit gewoon "oosterse beeldtaal" is, vergeet het maar hoor :D

Zou niet weten wat daar leuk aan is :D
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

12 jun 2014, 02:44

Ik wil niet verrijzen! Weeral van alles moeten! Leren op het potteken pissen en poepen. Terug naar school moeten en een lief moeten zoeken. Kindekes maken en werken voor onze bruine boterham, tot ge niet meer kunt. En dan terug in dat potteken moeten leren pissen. Neen, bedankt, merci.

Johannes den dopper heeft ooit gezegd, dat wij zullen opstaan uit ons stof en as. Hij had het ook maar van horen zeggen. Die sukkelaar had natuurlijk nog nooit gehoord over een stofzuiger, laat staan dat hij er een gebruikte, midden in de woestijn. Verrijzen. Neen laat maar.

Stel je voor dat ge terugkomt als een strontvlieg, en dan voor viezerik uitgescholden worden. ' k Moet het niet weten! Laat mij maar in het hiernamaals, rijstpap eten met plastieken lepeltjes van den Aldi. :wink:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jun 2014, 09:57

Plastieken lepeltjes, en den Aldi ????
Voor mij moet dat minstens gastronomische rijstpap zijn met gouden lepels versierd met platina inlegwerk.
Plastiek is om diefstal te voorkomen en in de hemel gebeurt dat niet.
Vooral niet omdat de andere religieuzen met hun 72 maagden in een aparte afdeling zitten.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jun 2014, 12:14

Reini schreef:Plastieken lepeltjes, en den Aldi ????
Voor mij moet dat minstens gastronomische rijstpap zijn met gouden lepels versierd met platina inlegwerk.
Plastiek is om diefstal te voorkomen en in de hemel gebeurt dat niet.
Vooral niet omdat de andere religieuzen met hun 72 maagden in een aparte afdeling zitten.
En waarom zou je dan nog terugkomen niet ? :lol:

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

12 jun 2014, 13:27

talisman schreef:
Reini schreef:Plastieken lepeltjes, en den Aldi ????
Voor mij moet dat minstens gastronomische rijstpap zijn met gouden lepels versierd met platina inlegwerk.
Plastiek is om diefstal te voorkomen en in de hemel gebeurt dat niet.
Vooral niet omdat de andere religieuzen met hun 72 maagden in een aparte afdeling zitten.
En waarom zou je dan nog terugkomen niet ? :lol:
Bwa, je kan gerust eens op zoek gaan naar enkele Vestaalse maagden.
:)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

12 jun 2014, 14:28

Reini schreef:
talisman schreef:
Reini schreef:Plastieken lepeltjes, en den Aldi ????
Voor mij moet dat minstens gastronomische rijstpap zijn met gouden lepels versierd met platina inlegwerk.
Plastiek is om diefstal te voorkomen en in de hemel gebeurt dat niet.
Vooral niet omdat de andere religieuzen met hun 72 maagden in een aparte afdeling zitten.
En waarom zou je dan nog terugkomen niet ? :lol:
Bwa, je kan gerust eens op zoek gaan naar enkele Vestaalse maagden.
:)
Heb zo al zorgen genoeg... :lol: