De verrijzenis van het lichaam en het eeuwig leven

hier is plaats voor alle wereldreligies

Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?

Ja
2
12%
Neen
15
88%
 
Totaal aantal stemmen: 17

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

13 jun 2014, 08:15

Alle dagen rijstpap, tot het er langs uw oren uitkomt en langzaam aan meer dan honderd kilo wegen. Daar bedank ik toch ook maar voor.
Maar alle gekheid op een stokje, het verrijzen is een symbolische uitdrukking voor het zich bewust worden van de essentie in zich, in elk wezen. Die essentie is wat blijft voortbestaan, het is niet de persoonlijkheid maar het ongeconditioneerde, pure, bewustzijn. Het wordt al eens ziel, goddelijke vonk, bron, enz genoemd, maar het is in elk geval niet de persoonlijkheid die blijft bestaan, er is geen "ikje" meer... maar louter bestaan. Boeddhisten en yogi noemen het "ruimte" of "stilte" of "helder bewustzijn" . Dat lijkt me hemel genoeg, geen miserie, geen verdriet, geen gepieker of zorgen meer... hoeft voor mij geen rijstpap te zijn. Voor mij hoeft dit persoontje niet te blijven bestaan.

vriendelijke groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

13 jun 2014, 09:41

Zijn we dan louter nog wat atomen die in de ruimte zweven, Angelica?
Er moet toch enige materie aanwezig zijn om besef te hebben dat we het eeuwige geluk ervaren.
Anders heeft het geen zin. Toch ?

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

17 jun 2014, 16:28

Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?

Dag AVELIVLOMS , aangename kennismaking ! Ik moet jou eerlijk zeggen , dat ik inderdaad geloof , overtuigd ben van mijn opstanding na dit leven , en het eeuwige leven daarna . Ik ben een Bijbelgelovige christen , dus vandaar .
Dat ook jouw kat daar deel zal van uitmaken , is zeker , want op de nieuwe hemel en aarde zullen ook de dieren aanwezig zijn en in vrede leven : een kind zal spelen bij het hol van een slang , een schaap zal bij de wolf zijn zonder gevaar , enz .
En je hoeft nergens bang voor te zijn , want GOD IS LIEFDE staat in zijn Woord , en dat kan ik je bij ondervinding zeggen .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

17 jun 2014, 18:23

Reini, alles is gemanifesteerd bewustzijn.

lieve groet
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

17 jun 2014, 18:29

De verrijzenis is het zich bewust zijn van die essentie die men is. De verrezen Christus is niet meer of minder dan een symbolische omschrijving, evenals de kruisweg. De kruisweg van de Christus is de kruisweg van ons allen, dit leven. Het lichaam vergaat, maar de christus in ons (het zuivere bewustzijn) blijft bestaan. Het bewustzijn manifesteert zich in vormen en gedaanten, tot het in dit leven bewust geworden is van zijn ware aard : zijnde zuiver waarnemer. Jij bent datgene waarin alles zich afspeelt, de ruimte, de stilte en jij bent in alles. Heel het universum bestaat in jou en jij in alles. Dat is de manifestatie van bewustzijn, stilte, ruimte.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

17 jun 2014, 19:11

ebenhaezer schreef:
Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?

Dag AVELIVLOMS , aangename kennismaking ! Ik moet jou eerlijk zeggen , dat ik inderdaad geloof , overtuigd ben van mijn opstanding na dit leven , en het eeuwige leven daarna . Ik ben een Bijbelgelovige christen , dus vandaar .
Dat ook jouw kat daar deel zal van uitmaken , is zeker , want op de nieuwe hemel en aarde zullen ook de dieren aanwezig zijn en in vrede leven : een kind zal spelen bij het hol van een slang , een schaap zal bij de wolf zijn zonder gevaar , enz .
En je hoeft nergens bang voor te zijn , want GOD IS LIEFDE staat in zijn Woord , en dat kan ik je bij ondervinding zeggen .

Wat een zaligheid als je dat allemaal gelooft hé EB :idea: :roll:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

17 jun 2014, 19:12

angelica schreef:De verrijzenis is het zich bewust zijn van die essentie die men is. De verrezen Christus is niet meer of minder dan een symbolische omschrijving, evenals de kruisweg. De kruisweg van de Christus is de kruisweg van ons allen, dit leven. Het lichaam vergaat, maar de christus in ons (het zuivere bewustzijn) blijft bestaan. Het bewustzijn manifesteert zich in vormen en gedaanten, tot het in dit leven bewust geworden is van zijn ware aard : zijnde zuiver waarnemer. Jij bent datgene waarin alles zich afspeelt, de ruimte, de stilte en jij bent in alles. Heel het universum bestaat in jou en jij in alles. Dat is de manifestatie van bewustzijn, stilte, ruimte.

namaskar
En dit vind ik nu eens mooi verwoord sé :)
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Gast

17 jun 2014, 20:12

Dat heeft Angelica inderdaad heel mooi verwoord en dat neem ik voor waarheid aan!

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 jun 2014, 15:18

Klaartje schreef:
ebenhaezer schreef:
Avelivloms schreef:Geloven jullie in de verrijzenis van het lichaam en in het eeuwig leven ?
Ik weet het niet en ik durf er niet in geloven. Maar het zou wel leuk zijn.
Maar waarom verrijzen de dieren niet ? Onze kat bijvoorbeeld ?

Dag AVELIVLOMS , aangename kennismaking ! Ik moet jou eerlijk zeggen , dat ik inderdaad geloof , overtuigd ben van mijn opstanding na dit leven , en het eeuwige leven daarna . Ik ben een Bijbelgelovige christen , dus vandaar .
Dat ook jouw kat daar deel zal van uitmaken , is zeker , want op de nieuwe hemel en aarde zullen ook de dieren aanwezig zijn en in vrede leven : een kind zal spelen bij het hol van een slang , een schaap zal bij de wolf zijn zonder gevaar , enz .
En je hoeft nergens bang voor te zijn , want GOD IS LIEFDE staat in zijn Woord , en dat kan ik je bij ondervinding zeggen .

Wat een zaligheid als je dat allemaal gelooft hé EB :idea: :roll:

Ja hé KLAARTJE , toch niet jaloers hoop ik ? 't Is voor IEDEREEN hoor !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

18 jun 2014, 15:51

angelica schreef:De verrijzenis is het zich bewust zijn van die essentie die men is. De verrezen Christus is niet meer of minder dan een symbolische omschrijving, evenals de kruisweg. De kruisweg van de Christus is de kruisweg van ons allen, dit leven. Het lichaam vergaat, maar de christus in ons (het zuivere bewustzijn) blijft bestaan. Het bewustzijn manifesteert zich in vormen en gedaanten, tot het in dit leven bewust geworden is van zijn ware aard : zijnde zuiver waarnemer. Jij bent datgene waarin alles zich afspeelt, de ruimte, de stilte en jij bent in alles. Heel het universum bestaat in jou en jij in alles. Dat is de manifestatie van bewustzijn, stilte, ruimte.

namaskar

Ho Angelica , als de verrijzenis van Christus alleen maar een symbolische omschrijving is , welke Christus werd dan bedoeld in onze jaartelling 2014 NA CHRISTUS ?
Ik vind jouw uitleg veel moeilijker te geloven dan gewoon de mens te zien als een individu waarin meer zit dan alleen een lichaam met een bewustzijn en ' zijnde zuiver waarnemer ' ; voor mij is elk mens een persoonlijkheid met een eigen wil en verantwoordelijkheid voor zijn leven hier op aarde . Het universum , ruimte en stilte , zijn dingen WAARIN wij mensen leven ( onze omgeving ) , en niet WAARUIT wij bestaan , zou ik denken .
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

18 jun 2014, 16:46

Is goed EB, als jij het nodig hebt om in een persoonlijke godheid te geloven, dan is dat je volste recht. Jij gelooft waar jij je goed bij voelt. Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

18 jun 2014, 17:01

Ik heb persoonlijk niet de behoefte om in die bijbelteksten mee te gaan, ik heb ze nooit goed gekend en ik wil ze ook niet kennen. Het interesseert me gewoon niet zo . Ik ben en blijf ervan overtuigd dat mensen geen religieuze leiders nodig hebben, geen pastoors of paus, geen guru, geen dominee, niks van al dat. Onder dwang van een leider kun je niets positiefs naar boven halen. Dan doe je het uit blinde gehoorzaamheid of uit angst en dat zijn gewoonweg de verkeerde intenties. Wat je doet, moet uit jezelf komen, ik heb het zo niet voor dwingelandij en opgelegde regels. Je kan niets afdwingen, dan heeft het niet dezelfde waarde meer. Gewoon een ander behandelen zoals hij zelf behandeld wil worden. Verder, geloof je in het eeuwige leven of je gelooft er niet in. Maar voor mij geen verhaaltjes over een Jezus die uit zijn graf opstaat, over een maag die zwanger wordt... dat is erover. Dat zijn symbolische omschrijvingen die verkeerd begrepen werden (moedwillig of niet).

lieve groet,
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

janx
Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52

18 jun 2014, 18:53

k'ben enkele dagen weg geweest en zie nu dat onderstaande bericht per abuis in het topic ramadan is gezet door mij. Als nog dan naar hier.


Een groot misverstand binnen Christelijke
religie is het verhaal van de opstandig.
Het menselijk lichaam is niet meer terug
te brengen als het is ontbonden.
Dat gene, wat het lichaam heeft doen vormen,
heeft zich los gemaakt bij het sterven.
Meestal wordt dit de ziel genoemd en ik hou
dat maar even zo, hoewel ik het zelf als
een levensgraad beschouw.
De ziel is, zoals ik het weet, niet vernietigbaar
en zijn al miljoenen jaren in een ontwikkelings
proces en dat zal nog tot in het oneindige doorgaan.
Op het eerste gezicht een raar en onwerkelijk gegeven
vinden velen.
Welke ontwikkelingen zijn er dan ...
hebben we hier op aarde dan niet genoeg?
Ik zelf denk het van niet ... het leven hier is
eigenlijk een schijnwereld en is op zich niet
het werkelijke. Het werkelijke zien wij niet
en kunnen dat ook nog niet zien of ervaren omdat we
die stadia nog niet hebben bereikt ook al zijn we
daar mee bezig.
Er zijn vele niveaus van levensgraden de ene is wat
verder dan de ander is. Dat heeft te maken met hoe je
je je ontwikkeld en waarmee.
De ene wil gewoon leven, de ander streeft naar bezit,
de volgende wil creëren, en de ander streeft naar macht.
Dat wat je doet en wilt bepaald je niveau van
levensgraad en is de graad van vooruitgang als
bezit van je zelf.
In de kosmos zijn vele levensgraden welke ver boven
die op aarde leven staan.
Echter ook zijn er levensgraden die niet de materiële aarde
kunnen loslaten en in hun sferen binnen het aardse
verblijven, zij kunnen nog niet verder omdat hun gevoel
en verlangens te sterk verbonden zijn met hun voormalige
levenswijze in het lichaam.
Maar het heeft geen zin om hier verder over te vertellen
omdat, in het algemeen gezien, men daar niet aan toe is
of enkel alleen het wereldse zien als de werkelijkheid.
In het zeer verre verleden wist men in Egypte reeds van
van dit soort zaken af en die informatie is deels verdwenen
en later wegens onbewustheid veelal, verminkt, duizenden
jaren later opgeschreven en gebruikt in religie geschriften.
Er zijn nog hier en daar nog vage verwijzingen van te vinden.
Onzin? het maakt mij helemaal niets uit wat een ander hiervan
Denkt of zegt.
Ieder mens zal het zelf en keer duidelijk worden vroeger of later.



_________________
Alles is Één en die Éne is Alles.
Alles is Één en die Éne is Alles.

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

19 jun 2014, 17:23

Een hele boterham hé Janx :)
En wat is die schijnwereld dan hier, wat houdt die in en wat is dat werkelijke dat wij nog niet kunnen zien omdat we er niet aan toe zijn.

Ik zal het je ineens zeggen, want het klinkt mysterieuzer dan het is. Die schijnwereld, is die wereld die we voor onszelf hebben opgebouwd, we zien de dingen niet zoals ze zijn, maar vanuit onze eigen interpretaties die gebonden zijn aan onze conditionering. We zien elk door het gekleurde brilletje dat gemaakt en in stand gehouden wordt door ons persoonlijke verleden. :) Dat is die schijnwereld. En wat is dan die werkelijkheid? Dat is het leven dat we soms niet aanvaarden kunnen of willen omdat onze egootjes dit belemmeren, omdat onze persoonlijke conditionering het onmogelijk maakt. Omdat de realiteit vaak als te pijnlijk ervaren wordt en geluk in de wereld om ons heen gezocht wordt en overschat wordt. Het leven hier is als de slinger van een klok, steeds heen en weer tussen voorspoed en tegenslag, geluk en verdriet. Het gaat erom een middenweg te vinden en niet meer zodanig onderhevig te zijn aan deze twee uitersten, een soort van innerlijke rust te ontwikkelen.
Dat koninkrijk waar de bijbel zo van spreekt, dat zit in ons eigen kopke en hart.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Klaartje
Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Locatie: Brecht

19 jun 2014, 18:19

ED. schreef:Ik wil niet verrijzen! Weeral van alles moeten! Leren op het potteken pissen en poepen. Terug naar school moeten en een lief moeten zoeken. Kindekes maken en werken voor onze bruine boterham, tot ge niet meer kunt. En dan terug in dat potteken moeten leren pissen. Neen, bedankt, merci.

Johannes den dopper heeft ooit gezegd, dat wij zullen opstaan uit ons stof en as. Hij had het ook maar van horen zeggen. Die sukkelaar had natuurlijk nog nooit gehoord over een stofzuiger, laat staan dat hij er een gebruikte, midden in de woestijn. Verrijzen. Neen laat maar.

Stel je voor dat ge terugkomt als een strontvlieg, en dan voor viezerik uitgescholden worden. ' k Moet het niet weten! Laat mij maar in het hiernamaals, rijstpap eten met plastieken lepeltjes van den Aldi. :wink:
:lol: :lol: niet te doen inderdaad :wink:
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez