Wat God van mensen vindt

hier is plaats voor alle wereldreligies

eliana
Lid geworden op: 21 dec 2008, 19:13
Locatie: Noord-Holland

19 jun 2014, 12:27

De mens geeft snel niet positieve kritiek en wat men van iemand vindt. Vooral als iemand een iets afwijkende houding heeft. Wat belangrijk is, is wat God van mensen vindt en niet wat mensen van elkaar vinden. Alleen God kent het hart van mensen. Hij is de Enige die het recht heeft te oordelen
Wanneer we iemand veroordelen, denken we automatisch dat we beter zijn en dat is trots.Afbeelding
Een zuiver hart doet goed aan eigen en andermans leven, maar haat en nijd bederven alles. (Spreuken 14:30)

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

19 jun 2014, 12:37

eliana schreef:De mens geeft snel niet positieve kritiek en wat men van iemand vindt. Vooral als iemand een iets afwijkende houding heeft. Wat belangrijk is, is wat God van mensen vindt en niet wat mensen van elkaar vinden. Alleen God kent het hart van mensen. Hij is de Enige die het recht heeft te oordelen
Wanneer we iemand veroordelen, denken we automatisch dat we beter zijn en dat is trots.Afbeelding
Je moet ook rekening houden met wat Het Vliegend Spaghetti- monster daar van vindt.
En als je Star Wars believer bent is de vraag wat The Force daar van vindt.
En dan is nog de vraag of mijn schoonmoeder daarmee akkoord gaat.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

19 jun 2014, 18:01

eliana schreef:De mens geeft snel niet positieve kritiek en wat men van iemand vindt. Vooral als iemand een iets afwijkende houding heeft. Wat belangrijk is, is wat God van mensen vindt en niet wat mensen van elkaar vinden. Alleen God kent het hart van mensen. Hij is de Enige die het recht heeft te oordelen
Wanneer we iemand veroordelen, denken we automatisch dat we beter zijn en dat is trots.Afbeelding
In den beginne dacht ik ook zoiets, vandaag twijfel ik eraan of dat werkelijk zo is maar net daarom ebt die twijfel weg, nu ben ik er vrijwel zeker van dat alles twijfelachtig is.

Wat we zien is niet de werkelijkheid. We zien dat de zon opkomt, maar ‘weten’ dat in werkelijkheid de zon ten opzichte van ons (de aarde) stilstaat en dat de aarde draait. In de wereld van het onzichtbaar kleine is het nog gekker, want de wereld is vooral leeg. Materie is niet van materie gemaakt. Als we de kern van een atoom vergroten tot een rijstkorrel, zou het hele atoom de grootte hebben van een voetbalstadion en de elektronen zouden als rijstkorrels zijn die tussen de plaatsen doorvliegen. Sir Arthur Eddington zei: “De materie is overwegend spookachtige lege ruimte.” Om preciezer te zijn, het is 99,9999999% lege ruimte.

Maar waarom zakt die 99,9…% lege ruimte van mijn hand niet door de 99,9… % lege ruimte van de tafel, waarop mijn hand ligt? De makkelijkste verklaring hiervoor is dat de elektronen zo snel rond de kern draaien dat ze een ondoordringbaar pantser vormen. Stel je voor dat iemand een gewicht aan een touw rond zich slingert. Je kunt niet in de buurt komen om hem of haar aan te raken, want het rondcirkelende gewicht houdt je op afstand. Wanneer twee atomen elkaar ontmoeten, zorgt de cirkelende beweging van hun elektronen ervoor dat ze elkaar niet kunnen raken en gedragen ze zich als massieve ballen. (Peter Russel)

ebenhaezer
Lid geworden op: 16 jul 2008, 14:14
Locatie: Vlaanderen .

21 jun 2014, 16:05

Wat God van mensen vindt ? ... dat Hij hen nog steeds lief heeft ! ondanks de rommel die we er van gemaakt hebben . En dat we vanuit onze zondige natuur , het altijd beter weten , is natuurlijk de trotsheid van ons hart ; en het is sowieso gemakkelijker te oordelen over de ander , dan onder eigen hoedje te kijken ! Zo kennen we onszelf wel .
Maar zolang we leven , is er de kans om het beter te doen . Wie de liefde van de Vader ontdekt heeft , zal zeker alle moeite doen , om Hem , jezelf en je omgeving gelukkig te maken . Een mooi initiatief !
Durf dan God vertrouwen , neem Hem op zijn Woord .

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 jun 2014, 18:34

Wat God van mensen vindt?
God vindt niks. God in je vindt niets want oordeelt niet, benoemt niet, wijst niet met het vingertje... God die JIJ bent is de aard van toeschouwer, stilte, diepe vrede en ruimte. Dat is de echte zijns toestand. Zuiver waarnemer.
Het oordelen en veroordelen, het benoemen, voorkeuren en afkeuren... is het werk van de menselijke geest en heeft niets met god te maken.
De God die oordeelt, een voor- of afkeur heeft, is de God die door mensen gemaakt is. Een waanidee. Als je God wil zien, kijk dan naar het Leven, leef het leven dat je bent. Kijk naar de natuur, de mensen, voel hoe ze voelen, vraag wat ze denken... want al dat is de god die zichtbaar geworden is.

Namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 jun 2014, 18:46

angelica schreef:
Het oordelen en veroordelen, het benoemen, voorkeuren en afkeuren... is het werk van de menselijke geest en heeft niets met god te maken.
Heeft niets met God te maken??
Met wie dan??
Is er nog iets anders dan God (Bewustzijn)? :wink: :wink: :wink:

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

21 jun 2014, 19:36

Henriette 2 schreef:
angelica schreef:
Het oordelen en veroordelen, het benoemen, voorkeuren en afkeuren... is het werk van de menselijke geest en heeft niets met god te maken.
Heeft niets met God te maken??
Met wie dan??
Staat er toch ? Niet met wie, maar met wat: de menselijke geest. Staat er, kijk!

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

21 jun 2014, 20:35

O ja, was ik effe vergeten.
De menselijke geest komt niet van God..
Die is er op eigen houtje gekomen. Zelfstandig.

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 jun 2014, 20:38

Henriette 2 schreef:O ja, was ik effe vergeten.
De menselijke geest komt niet van God..
Die is er op eigen houtje gekomen. Zelfstandig.
Wie of wat is die menselijke geest eigenlijk? Is dat iets dat we kunnen bezitten? Waar kunnen we dat voor gebruiken?

angelica
Lid geworden op: 13 jun 2011, 12:14
Locatie: Oostmalle

21 jun 2014, 21:55

Juist ja, de menselijke geest, is ook het gemanifesteerde. Er bestaat niets anders. Het gemanifesteerde door het ongemanifesteerde, vorm door leegte.... .
De menselijke geest is het denken en het voelen.

namaskar
Schoonheid ligt in het oog van de toeschouwer

YYZ
Lid geworden op: 11 feb 2013, 09:50

21 jun 2014, 23:57

angelica schreef:Juist ja, de menselijke geest, is ook het gemanifesteerde. Er bestaat niets anders. Het gemanifesteerde door het ongemanifesteerde, vorm door leegte.... .
De menselijke geest is het denken en het voelen.

namaskar
Zo te zien kan het andersom ook, vandaar wellicht die verwarring?

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

22 jun 2014, 11:10

Eiliana, hoe weet jij dat wat goed van mensen vind? Heb jij er al ervaring mee?
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 jun 2014, 11:32

Henriette 2 schreef:O ja, was ik effe vergeten.
De menselijke geest komt niet van God..
Die is er op eigen houtje gekomen. Zelfstandig.
Goed he ? Noemen ze evolutie.

talisman
Lid geworden op: 28 sep 2012, 09:05

22 jun 2014, 11:34

angelica schreef: De menselijke geest is het denken en het voelen.
Net zoals de dierlijke geest.

Henriette 2
Lid geworden op: 24 feb 2007, 15:51

22 jun 2014, 12:17

talisman schreef:Noemen ze evolutie.
Whatever.