de Belgen tegen de states naaits

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

chauffeurke
Lid geworden op: 27 sep 2003, 09:07
Locatie: geraardsbergen

02 jul 2014, 15:25

Ik ben niet echt een voetballiefhebber laat staan een kenner.

Natuurlijk weet ik dat er aan beide kanten van een voetbalveld een goal staat en dat er netten inhangen om de mensen met hunnen kodak die er achter staan niet te kwetsen.

Ik weet dat een corner van op een hoek dient genomen te worden en dat als den arbitter een gele of rode kaart trekt dat het is om onder uw voeten te krijgen.

Maar voor de rest ben ik een leek in de voetbalwereld en juich ik gewoon met de massa mee omdat ik de roedel van de voetbalmeute volg.

Maar sinds het wk bezig is betrap ik er mij op dat ik wat meer voor het televisietoestel zit, soms languit liggend in de zetel,soms zittend op de rand.

Gisteren was het weer zover op de affiche stond België tegen de states naaits van Amerika.

Daar waar ik normaal gezien rond de klok van 22u ga slapen moest nu de wedstrijd nog beginnen en ik maakte mij al de belofte dat het interessant zou moeten zijn wou ik de volgende keer nog kijken.

Op tafel een glas Geuze, zes hot-dogs een bord kersen en ne cornetto.

Ik was verplicht van met de cornetto te beginnen wou hij niet gesmolten zijn en mijn papier was er nog niet van rond dat we daar potverdekke al de eerste doelkans hadden en dat ik in al mijn euforie mijn armen in de lucht zwierde waardoor de noten van de cornetto in het rond vlogen.

't zal wel toeval en geluk zijn dacht ik bij mezelf maar de ene aanval volgde de andere op en zo heeft de ervaring van gisteren mij geleerd dat ik voor een voetbalmatch geen ijsje met noten meer moet kopen want ze vliegen er toch af.

Op de rand van de zetel en met mijn blote voeten in een veld van noten zat ik vol spanning te kijken.

Ik had een pronostiek ingevuld met als score 7-0 en hadden ze alle doelkansen benut was ik nu misschien miljonair.

Maar nee ze hielden er de spanning in en stelden zelfs een voetballeek zijn zenuwen op proef.

Het was zeker dat de Belgen de wedstrijd in handen hadden en tegen dat ze de eerste 45 minuten affloten had mijn pronostiek al kunnen uitkomen.

Ondertussen was mijn fles Geuze leeg en had ik van zenuwachtigheid ook al een paar kersenpitten ingeslikt.

't zou er niet op verbeteren want voor de tweede helft gedaan was lagen ook mijn saucissen al tussen mijn noten.

Waar niemand zat op te hopen waren de verlengingen en toch kwamen ze.

Toen ik aan het zesde bolletje van mijne paternoster zat was het prijs en kwam de kwartfinale in zicht.

Ja, de Belgen slaagden er zelfs in 2x te scoren waarna in in al mijn euforie onze halsbandparkiet heb doodgenepen en nog een geluk dat het een opgezette was.

Toen de Amerikanen nog tegenscoorden had ik al een stuk van de zetel gekrabd en kan ik voor de volgende wedstrijd een krabpaal bestellen.

Vandaag is het vooral bekomen van de emoties maar hier op het werk gaat dat geen probleem zijn.

En ja een voetballeek moet zich ook voorbereiden en dus is het uitkijken naar volgende zaterdag.



Groetjes chauffeurke

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

02 jul 2014, 16:36

Duim onhoog, Chauffeurken!! :)

mrjean
Lid geworden op: 11 jul 2012, 18:57
Locatie: Adegem

02 jul 2014, 19:15

begonnen met een boek te schrijven ? hopelijk 1ste pagina en tevens laatste . :roll: 8O
Fazal

02 jul 2014, 20:23

Het is algemeen bekend dat renteniers zich nogal snel vervelen.
Helaas voor hen dan maar weer. 8)

Neenee, laat hem dat boek afmaken a.u.b.! Dus, ga uw gang chauffeurke! :D :D :D

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

02 jul 2014, 23:50

Laat maar komen, Chauffeurken. Wij wachten vol ongeduld op nieuw schrijversbloed! :wink:
Viva de zwarte, de gele en de rode duivels! En voor de Walen:la même chose!
Laatst gewijzigd door ED. op 06 jul 2014, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

ED.
Lid geworden op: 16 okt 2003, 19:20

04 jul 2014, 02:46

De genaaide states hebben wij nu reeds gehad. Die zijn in de worsten gedraaid. Nu komen de zwaar bewapende mannen waarvan wij er vandaag ene gerimpelde van vroeger op Tv gezien hebben. Die kleine die méér dan een poederken in zijn kont en in zijn neusgaten heeft gestoken, en doelpunten met de hand heeft gemaakt. De Sint Maradona. Die vindt Belgica een goede ploeg. en gevaarlijk Goed zo. "The Champion as spooken"!

Wat me gisteren en vandaag is opgevallen is, dat de Hollandse tv-zenders en hun journalisten niet op hun gemak zijn. Dat ze de naam België of Rode duivels met moeite durven uitspreken, zonder een rochel in de keel te krijgen, is een teken aan de wand. Stel je voor een Belgie-Holland. Het mag nog omgekeerd zijn. Statistisch gezien hebben zij maar drie op zeven kansen om te winnen. Wedden, mocht België zaterdag winnen, dat ze naar die Vlamingen zullen zoeken, die ooit bij hen in een club hebben gespeeld, al was het nog maar als bankzitter? Ze moeten dan toch iets hebben om mee kunnen pochen. Dank zij ons, weet je wel!


Nu ja, ik loop de zaak vooruit. Wij moeten eerst die andere snuivers nog verslaan en,... Holland moet ook winnen! Want je weet nooit op zo een W.K het Costa Ricaanse karakter zou wel eens de arrogantie kunnen overwinnen.

Mijn Vlaamse Brackegrond- Vlaamse- Vod hangt zaterdag aan mijn venster om te supporteren voor....Costa Rica!

Vive le roi, es leben de Rijn, Viva moi-même en de krollenkoppen!

(Toch plezant, als ge zo een beetje je talen kent)

yitse
Lid geworden op: 09 nov 2012, 15:22
Locatie: Geraardsbergen

05 jul 2014, 15:08

Naar het schijnt zou het deze avond voetbal zijn.

Ja, natuurlijk ben ik ervan op de hoogte want de gazetten spreken over niets anders meer.

België tegen Argentinië!

't is alsof onze duivels straks tot het Unesco werelderfgoed gaan behoren.

Om 18u beginnen ze er aan en dat is juist het uur waar ik normaal gezien mijn voeten onder tafel steek om te eten maar nu mijn lief plots ook een lidkaart van het thuissupporteren heeft gekocht zal het eten moeten wachten.

Stel u voor zeg dat feesten worden uitgesteld, dat restaurants zelfs de deuren sluiten en dat zelfs de mis wordt afgelast voor deze avond.

Volgens mij ziet het er dan niet goed uit moesten we ooit de finale halen want dan ligt het land plat en zou het wel eens kunnen dat er geen treinen meer rijden (wat nu ook weer niet uitzonderlijk zou zijn).

Hadden we een regering gehad tegen dan zouden we er een naionale feestdag kunnen van maken maar blijkbaar is het maken van een regering nog moeilijker dan de halve finale te halen.

Och...een voetbalkenner ben ik niet maar ik laat mij meeslepen met de meute die plots de Vlaamse leeuw heeft vervangen door de tricolore vlag.

Ongelooflijk hoe voetbal plots het Belgische gevoel aanwakkert en soms stel ik mij de vraag of ze niet beter een elftal met voetbalschoenen naar de koning zou sturen en dat er een scheidsrechter wordt aangesteld om af en toe een wedstrijd te spelen tussen de parlementen onderling.

Maar bon, straks zitten we weer gespannen op de rand van de zetel te kijken naar 22 man die daar tegen een bal schoppen.

Als ik even als annalyst mag optreden dan zou ik zeggen dat mijn kennis zich beperkt en dat volgens mij Argentinië moet winnen of dat het anders revolutie is in het land en dat België graag zou winnen om de euforie nog een week verder te doen leven en terug wat volk naar Zaventem te lokken.

Maar bon, tussen moeten en graag ligt er een hemelsgroot verschil en dus zou het er wel eens hard en wie weet spannend aan toe gaan.

Mijn vlag hangt alvast buiten en ik ga nu beginnen met te aperitieven zodat ik straks als een echte supporter niet uit de toon val.

Met korte broek en tricolore sjaal in de zetel met een felanikapsel op mijne kop in volle zomer.

Ik hoop juist dat er tijdens de wedstrijd niemand aan de deur komt bellen want als ne mens zo moet opendoen is het ook geen zicht en verklaren ze u zot hé.

Maar voor ik de fles van een duivelse apero open wil ik ieder van u een spannende en gezellige voetbalavond wensen en wil ik iedereen succes wensen en dus ook een beetje hopen dat de Belgen winnen.

Wat de pronostiek betreft heb ik voor elke wedstrijd al dezelfde score ingevuld qua van moest het eens lukken direct rijk te zijn en dus is mijn score voor deze avond Arentinië 0-België 7 :-)



Groetjes chauffeurke